Ogłoszenie z dnia 2012-11-07
Czarnków: umowa zlecenia
Numer ogłoszenia: 437426 - 2012; data zamieszczenia: 07.11.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Skarbowy Czarnków, ul. Pocztowa 4, 64-700 Czarnków, woj. wielkopolskie, tel. 67 2539500, faks 67 2539501.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: umowa zlecenia.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: umowa zlecenia.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.62.10.00 - Usługi w zakresie pozyskiwania personelu biurowego .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.11.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Joanna Benkowska, ul. Harcerska 6, 64-700 Czarnków, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 950,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 950,00
Oferta z najniższą ceną: 950,00 / Oferta z najwyższą ceną: 950,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym usługa pozyskiwania personelu biurowego o kodzie PCV 79621000-3 jest usługą niepriorytetową co oznacza, że do tego rodzaju usług ma zastosowanie art. 5 Pzp. Zgodnie z art. 5 ust. 1a Pzp do zamówień o charakterze niepriorytetowym Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki. Wybór jednego z powyższych trybów jest uzasadniony w myśl art. 5 ust. 1a Pzp, gdyż w analizowanym przypadku zachodzą następujące okoliczności: może dojść do poniesienia strat w mieniu publicznym, uniemożliwienie terminowej realizacji zadania, co stanowi przesłankę wyboru trybu z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a Pzp. W celu wszczęcia postępowania egzekucyjnego organ egzekucyjny winien posiadać prawidłową i aktualną bazę danych czyli wprowadzone do systemu Egapoltax, Poltax i BA tytuły wykonawcze przekazane przez wierzycieli oraz inne dokumenty zawierające informacje umożliwiające prawidłowe przeprowadzenie postępowania. Nieaktualna i niekompletna baza danych zawarta w systemie informatycznym uniemożliwia wszczęcie i prowadzenie postępowań egzekucyjnych, co przełoży się na poniesienie strat w mieniu publicznym. Każde zadanie nałożone na urzędy skarbowe należy wykonać w ściśle określonym terminie. Termin realizacji zadania kontrolowany jest poprzez sporządzanie sprawozdań oraz za pomocą mierników opracowanych przez jednostkę nadrzędną. Zatrudnienie dodatkowej osób pozwoli na bieżące ewidencjonowanie dokumentów w systemie komputerowym i w wyniku tego szybsze przekazywanie informacji o posiadanych źródłach dochodów i informacji na temat podatników i płatników osób posiadających zaległości podatkowe do Działu Egzekucji Administracyjnej. Ponadto niezbędne dane będą na bieżąco uwidocznione w systemie komputerowym, co umożliwi Działowi Egzekucji Administracyjnej w stosunku do dłużnika szybciej i skuteczniej podejmować działania windykacyjne. Zwiększenie zatrudnienia umożliwi także na bezzwłoczne przygotowywanie dokumentów i zbieranie informacji niezbędnych przy prowadzeniu egzekucji administracyjnej. W związku z powyższym zatrudnionym osobom zostaną powierzone zadania polegające na: I. wprowadzaniu danych do bazy komputerowej: 1) VAT-24 i VAT-23 - udostępni informację na temat posiadanych środków transportu przez podatników celem ewentualnego dokonania zajęcia tych środków, 2) zaświadczenie-VAT -25 - udostępni informację na temat posiadanych środków transportu przez podatników celem ewentualnego dokonania zajęcia tych środków, 3) VAT-7 udostępni informację na temat posiadanych środków trwałych przez podatników celem ewentualnego dokonania zajęcia tych środków, 4) PIT-11 - udostępni informację na temat miejsca zatrudnienia (płatnika) celem zajęcia zajęcia wynagrodzenia, 5) PIT-6 - udostępni informację na temat posiadanego majątku celem ewentualnego dokonania zajęcia, 6) PCC-3 - udostępni informację na temat posiadanych środków transportu oraz innych rzeczy przez podatników celem ewentualnego dokonania zajęcia tych środków, 7) PCC3/A - udostępni informacje na temat stron transakcji dotyczących posiadanych środków transportu oraz innych rzeczy przez podatników celem ewentualnego dokonania zajęcia tych środków, 8) SD-3, SD-3A, SD-Z2 - udostępni informację na temat posiadanych środków trwałych lub pieniężnych, 9) Tytułów wykonawczych - służą bezpośrednio działaniom egzekucyjnym, 10) VZM-1 z załącznikami- udostępni informację w zakresie kont bankowych podatnika, 11) aktów notarialnych - dostępni informację na temat posiadanych środków transportu oraz innych rzeczy oraz nieruchomości przez podatników celem ewentualnego dokonania zajęcia na tych środkach lub nieruchomościach, 12) udzielonych pełnomocnictw - umożliwi prowadzenie korespondencji i egzekucji, 13) wygaszaczy dot. decyzji ratalnych - informacja do podjęcia czynności egzekucyjnych, 14) informacji dot. uzyskiwanych przychodów z umów najmu - udostępni informację o źródłach dochodu i umożliwi zajęcie tych wierzytelności w przypadku posiadania zaległości, II. otwieranie obowiązku dla dokumentu VZM - udostępni informację w zakresie kont bankowych podatnika, III. obsługa INF-1 dot. zmiany właściwości urzędu podatnika poprzez zamknięcie i otwarcie obowiązków podatkowych- informacja do aktualizacji prowadzenia egzekucji z tytułów wykonawczych, IV. zakładanie kart zgonu podatnika i aktualizacja danych ewidencyjnych poprzez zamknięcie obowiązków podatkowych, wyrejestrowanie podatnika - informacja do aktualizacji prowadzenia egzekucji z tytułów wykonawczych. Osoby z którymi zostaną zawarte umowy zlecenia powinny spełniać następujące kryteria: doświadczenie w pracy w Organach podatkowych, doświadczenie w pracy w systemie informatycznym POLTAX , BA i CZM. Biorąc pod uwagę istniejący stan faktyczny oraz konieczność dalszego prawidłowego funkcjonowania tut. Urzędu, należy uznać, że zostały spełnione przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podst. w/w art. Pzp. Zdaniem Zamawiającego zastosowanie powyższego trybu nie spowoduje naruszenia zasady uczciwej konkurencji.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.