Ogłoszenie z dnia 2017-03-15
Ogłoszenie nr 43834 - 2017 z dnia 2017-03-15 r.
Gryfino: Wykonywanie usług komunalnych na terenie miasta i gminy Gryfino polegających na oczyszczaniu i zimowym utrzymaniu dróg, ulic, chodników, placów i innych terenów gminnych oraz wykonywaniu pozostałych usług komunalnych.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 24506-217
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gryfino, krajowy numer identyfikacyjny
81168455100000, ul.
ul. 1 Maja
16,
74100
Gryfino, państwo
Polska, woj.
zachodniopomorskie, tel.
914 162 011, faks
914 162 702, e-mail
burmistrz@gryfino.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bip.gryfino.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonywanie usług komunalnych na terenie miasta i gminy Gryfino polegających na oczyszczaniu i zimowym utrzymaniu dróg, ulic, chodników, placów i innych terenów gminnych oraz wykonywaniu pozostałych usług komunalnych.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):BZP.271.29.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług oczyszczania i zimowego utrzymania dróg, ulic, chodników, placów i innych terenów gminnych wraz z wykonywaniem usług utrzymania urządzeń sanitarnych, a także wykonywanie pozostałych usług komunalnych. Wykonywanie usług z zakresu oczyszczania obejmuje: 1) oczyszczanie mechaniczne terenów gminnych, 2) oczyszczanie ręczne terenów gminnych, 3) opróżnianie koszy ulicznych, z jednoczesnym oczyszczaniem terenu wokół koszy, 4) opróżnianie pojemników na odpady, z jednoczesnym oczyszczaniem terenu wokół pojemników, 5) utrzymanie słupów ogłoszeniowych, obejmujące ich oczyszczanie, a także malowanie ich podstawy i kopuły, 6) sprzątanie przystanków autobusowych wraz z oczyszczaniem wiat przystankowych i terenu wokół wiat, 7) oczyszczanie witaczy. Wykonywanie usług z zakresu zimowego utrzymania terenów gminnych obejmuje: 1) odśnieżanie terenów gminnych, 2) usuwania gołoledzi, poprzez posypywanie wskazanych terenów mieszanką piaskowo-solną lub innym środkiem chemicznym prawnie dopuszczonym do stosowania przy likwidacji gołoledzi, 3) zapewnienie pojemników na mieszankę piaskowo-solną, 4) uprzątnięcie pozostałości mieszanki piaskowo-solnej po zakończeniu sezonu zimowego. Wykonywanie usług z zakresu pozostałych usług komunalnych obejmuje: 1) utrzymanie ławek parkowych i ulicznych, obejmujące ich mycie, konserwację, malowanie, a także montaż nowych ławek zakupionych przez Zamawiającego, 2) obsługa świąt okolicznościowych - zakup oraz zawieszanie flag na masztach flagowych i słupach oświetleniowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w załączniku nr 2 do zaproszenia.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
90511300-5
Dodatkowe kody CPV:
90513200-8,
90620000-9,
90610000-6,
90630000-2,
90914000-7,
90690000-0
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/03/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT715000.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 715000.00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust.1 pkt 12
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego dokonano w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zmianami), który stanowi, iż zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
W związku z faktem spełniania przez Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Gryfinie kryteriów ustalonych w art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy, zadecydowano o powierzeniu realizacji zamówienia w tym trybie spółce komunalnej. Ustalenia powyższe oparto na stanowisku Spółki zawartym w piśmie z dnia 29 września 2016 r. Ponadto, zgodnie z obowiązującym tekstem jednolitym Umowy Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o., Spółka jest jednostką gospodarczą użyteczności publicznej i ma obowiązek wykonywania działalności z zakresu zadań własnych Gminy Gryfino, związanych
z gospodarką komunalną.
Uchwałą Nr XXVIII/232/12 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie wyboru formy spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Gryfino do wykonywania zadań gospodarki komunalnej oraz powierzenia zadań własnych Gminy Gryfino z zakresu gospodarki komunalnej Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych Sp. z o. o. w Gryfinie, zmienioną Uchwałą Nr XXIX/254/12 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 28 grudnia 2012 r.w sprawie zmiany Uchwały Nr XXVIII/232/12 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie wyboru formy spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Gryfino do wykonywania zadań gospodarki komunalnej oraz powierzenia zadań własnych Gminy Gryfino z zakresu gospodarki komunalnej Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych Sp. z o. o. w Gryfinie, Gmina Gryfino powierzyła swojej spółce komunalnej realizację zadań polegających na utrzymywaniu czystości i porządku na terenach gminnych (z wyłączeniem odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych), utrzymywaniu urządzeń sanitarnych, gminnych dróg, ulic, mostów i placów oraz utrzymywaniu kanalizacji deszczowej. W celu wykonania wspomnianych uchwał, Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino zawarł ze Spółką dwa Porozumienia Wykonawcze z 21 stycznia 2013 r. - BMK.7002.2.2013 oraz BMK.7002.3.2013, określające warunki finansowania i uszczegóławiające zadania powierzone w uchwałach. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. jest podmiotem wewnętrznym Gminy - Gmina posiada 100% udziałów Spółki, a usługi wykonywane na rzecz Gminy stanowiły i w dalszym ciągu stanowią główny przedmiot działalności Spółki i należą do usług świadczonych w ogólnym interesie społecznym i gospodarczym. Wobec faktu, iż przedmiotowe Porozumienia Wykonawcze obowiązywały do końca 2016 r. na potrzeby zastosowania nowego trybu powierzenia przedmiotowych zadań, określonego w znowelizowanych przepisach dotyczących udzielania zamówień publicznych, aneksowano jedno z Porozumień Wykonawczych - BMK.7002.2.2013 na wykonywanie usług utrzymywania czystości i porządku w Gminie Gryfino, polegających na bieżącym oczyszczaniu i utrzymaniu dróg oraz innych terenów gminnych, w tym urządzeń sanitarnych i zimowego utrzymania dróg i innych terenów gminnych, przedłużając jego obowiązywanie do 28 lutego 2017 r. Drugiego z Porozumień Wykonawczych - BMK.7002.3.2013 na wykonywanie usług utrzymywania kanalizacji deszczowej na terenach gminnych nie aneksowano, ponieważ Gmina Gryfino nie przewiduje zlecania usług tego rodzaju do końca lutego 2017 r.
Biorąc pod uwagę potrzebę zapewnienia ciągłości realizowanych usług komunalnych, jako zadań własnych gminy oraz nowe regulacje prawne wynikające ze zmian ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zmianami), które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2017 r., dotyczące udzielania zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki własnym spółkom komunalnym przy zachowaniu uwarunkowań ustawowych, zasadne jest udzielenie zamówienia Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych Sp. z o.o. na okres od 1 marca 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.
INNE PRZETARGI Z GRYFINA
- Rozbudowa ścieżek rowerowych na terenie gminy Gryfino w celu zintegrowania z trasami rowerowymi na terenie SOM
- Remont dachu na budynku komunalnym wielorodzinnym przy ul. Tadeusza Kościuszki 13 w Gryfinie
- Dostawa fabrycznie nowego pojazdu z zabudową bramową dla potrzeb Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Gryfinie z formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu.
- Modernizacja dróg powiatowych poprzez uzupełnianie ubytków w nawierzchniach bitumicznych grysami i emulsją asfaltową w 2025 roku z podziałem na 4 zadania
- Przebudowa obiektu inżynierskiego w ciągu drogi powiatowej nr 1549Z Banie-Rów, wraz z dojazdami
- Dostosowanie budynku Szpitala Powiatowego w Gryfinie do wymogów pożarowych
więcej: przetargi w Gryfinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.