Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-03-03
Zawiercie: Zaprojektowanie i wykonanie trzech placów zabaw w mieście Zawiercie:
Plac zabaw nr I na działce o nr ewid. 780 obręb Kosowska Niwa przy ul. Kukułczej o powierzchni ok 197m2;
Plac zabaw nr II na działce o nr ewid. 1715/1; 1716; 1715/2 obręb Blanowice przy ul. Piecki o powierzchni ok 234m2;
Plac zabaw nr III na działce o nr ewid. 40, km 66 obręb Zawiercie przy ul. Jagodowej o powierzchni ok 200m2; w ramach zadania pn.: Budowa placów zabaw na terenie miasta Zawiercie .
Numer ogłoszenia: 44927 - 2014; data zamieszczenia: 03.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Zawiercie , ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722684, faks 032 6721513.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie trzech placów zabaw w mieście Zawiercie: Plac zabaw nr I na działce o nr ewid. 780 obręb Kosowska Niwa przy ul. Kukułczej o powierzchni ok 197m2; Plac zabaw nr II na działce o nr ewid. 1715/1; 1716; 1715/2 obręb Blanowice przy ul. Piecki o powierzchni ok 234m2; Plac zabaw nr III na działce o nr ewid. 40, km 66 obręb Zawiercie przy ul. Jagodowej o powierzchni ok 200m2; w ramach zadania pn.: Budowa placów zabaw na terenie miasta Zawiercie ..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Zaprojektowanie i wykonanie trzech placów zabaw w mieście Zawiercie: Plac zabaw nr I na działce o nr ewid. 780 obręb Kosowska Niwa przy ul. Kukułczej o powierzchni ok 197m2; Plac zabaw nr II na działce o nr ewid. 1715/1; 1716; 1715/2 obręb Blanowice przy ul. Piecki o powierzchni ok 234m2; Plac zabaw nr III na działce o nr ewid. 40, km 66 obręb Zawiercie przy ul. Jagodowej o powierzchni ok 200m2; w ramach zadania pn.: Budowa placów zabaw na terenie miasta Zawiercie . 1. Zakres prac projektowych obejmuje zaprojektowanie zagospodarowania placów zabaw w szczególności: a) wykonanie projektu budowlano - wykonawczego w 5 egzemplarzach w wersji papierowej, b) wykonanie koncepcji programowo przestrzennej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej, c) wykonanie zagospodarowania terenu w skali 1:500 w 5 egzemplarzach w wersji papierowej na mapie do celów projektowych, d) uwzględnienie w projekcie: usytuowanie urządzeń aby każde z nich posiadało wymaganą przepisami strefę bezpieczne podłoże w rejonie poszczególnych urządzeń, ogrodzenia placów zabaw, chodniki z kostki brukowej jako dojście z ulicy do furtki ogrodzenia, e) inwentaryzację powykonawczą w 3 egz. w wersji papierowej. 2. Zakres robót budowlanych obejmuje w szczególności: a) przygotowanie terenu pod budowę oraz wykonanie zagospodarowania placu zabaw; b) powierzchnia zagospodarowania placu zabaw nr I ok.197 m2 w tym: nawierzchnia, na której zostanie zainstalowany sprzęt rekreacyjny - ok. 160 m2, c) powierzchnia zagospodarowania placu nr II około 234 m2 w tym: nawierzchnia na której zostanie zainstalowany sprzęt rekreacyjny - ok. 185 m2 d) powierzchnia zagospodarowania placu nr III około 200 m2 w tym: nawierzchnia na której zostanie zainstalowany sprzęt rekreacyjny - ok. 160 m2 3. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w programie funkcjonalno użytkowym (PFU) wraz z załącznikami 1,2,3,4, który stanowi załącznik do SIWZ. Podstawowe dane techniczne: I. Plac zabaw nr I przy ulicy Kukułczej - nr działki 780 Urządzenia zabawowe wraz z poszczególnymi elementami składowymi muszą: a) odpowiadać wszelkim normom wytrzymałościowym, posiadać certyfikaty bezpieczeństwa i atesty, b) spełniać wymogi bezpieczeństwa i badań Polskiej Normy PN-EN-1176-(1-7):2009, PN-EN 1176-10:2009, PN-EN 1177:2009. c) posiadać karty techniczne. Minimalne wyposażenie placu zabaw powinno zawierać: Plac zabaw nr I - minimalny, przykładowy wykaz urządzeń: zestaw zabawowy - 1 szt., huśtawka wahadłowa podwójna - 1 szt., piramida obrotowa - 1 szt., huśtawka - bujak na sprężynie - 1 szt., ławka z oparciem - 2 szt., kosz na śmieci - 1 szt., ogrodzenie metalowe panelowe z furtką - 65 mb. Zagospodarowanie terenu placu zabaw wykonanie podłoża placu zabaw nawierzchni bezpiecznej z piasku lub żwiru płukanego ( gr. 30 cm) ułożonego na geowłókninie, chodnik z kostki betonowej - 14 m2, obrzeża betonowe lub plastikowe - 85 mb; płot metalowy panelowy - 65 mb. 1) Zestaw zabawowy - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: gabaryty urządzenia: dł. 5,40-5,50m, szer. 3,90-4,00m, wys. 3,40-3,50m, głębokość posadowienia - 0,60 - 0,70m, maksymalna wysokość upadkowa : 0,90-1,00m, wymagana przestrzeń funkcjonowania : 8,40m-8,50m , 7,10m-7,20m, konstrukcja nośna z belek z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90-100/90-100mm, malowana farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, konstrukcja dachu wykonana z rurek stalowych, wypełniona kolorowymi płytami HDPE trójwarstwowymi, osłony boczne w formie barierek wykonanych z HDPE, podesty, pomosty i tramp drewniany z desek impregnowanych, niemalowanych, poręcze metalowe, zabezpieczone poprzez odtłuszczenie i cynkowanie kąpielowe, malowane proszkowo, poręcze na pomostach dodatkowo osłonięte panelem z ozdobnej, kolorowej płyty HDPE trójwarstwowej, - zjeżdżalnia: ślizg z blachy nierdzewnej, boki z trójwarstwowej płyty HDPE, łańcuch techniczny kalibrowany, ocynkowany kąpielowo, lub nierdzewny, belki konstrukcyjne osłonięte kapturkami z tworzywa sztucznego, stal zabezpieczona poprzez odtłuszczenie i cynkowana kąpielowo, śruby ocynkowane, nakrętki schowane w gniazdach i zakryte plastikową zaślepką, marki stalowe ocynkowane wykonane z blachy i rur. W skład zestawu wchodzą następujące elementy: 2 x wieża czworokątna, 1 x dach czterospadowy z elementem chorągiewki , 1 x pomost linowy, 1 x balkonik, 1 x sklepik, 1 x bębenki - 2szt., 1 x zjeżdżalnia, 1 x wejście wspinaczkowe, 1 x trap z osłonami, 1 x rura strażacka. 2) Huśtawka wahadłowa podwójna - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: gabaryty urządzenia: dł. 3,30-3,40 m szer. 2,10-2,20m, wys. 2,30-2,40 m, głębokość posadowienia - 0,55 - 0,60 m, maksymalna wysokość upadkowa : 1,40- 1,50m wymagana przestrzeń funkcjonowania : 7,70m2- 7,80m2 ,3,0m x 3,10m nogi konstrukcyjne z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90 100/90-100 mm, malowane farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, belka wykonana z profilu zamkniętego stalowego, ocynkowanego, malowanego proszkowo, siedziska proste - zawieszone na zawiesiach łożyskowych, łańcuch techniczny kalibrowany, ocynkowany kąpielowo, lub nierdzewny, stal zabezpieczona poprzez odtłuszczenie i cynkowanie kąpielowe, - śruby ocynkowane, nakrętki schowane w gniazdach i zakryte plastikową zaślepką, wymagane zastosowanie ogólnych warunków technicznych . 3) Piramida obrotowa - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: wymiary urządzenia dł. 2,00-2,10m , szer. 2,00-2,10 m , wys. 2,10 - 2,20 m, wymagalna przestrzeń funkcjonowania - O 5,0 m, maksymalna wysokość upadkowa - 1,40m - 1,50m, stelaż rurowy ( trójramienny)ocynkowany i malowany proszkowo , liny polipropylenowe , wzmocnione stalowym rdzeniem, urządzenie z mechanizmem obrotowym opartym na bezobsługowych łożyskach stożkowych. 4) Huśtawka - bujak na sprężynie - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: gabaryty urządzenia :dł. 1,50-1,60m, szer. 0,20-0,30m, wys. 1,00-1,10m, wymagana przestrzeń funkcjonowania - O 3,0 m, maksymalna wysokość upadku - 0,40m - 0,50m, konstrukcja z płyty HDPE grubości 19 mm, urządzenie na stałe posadowione w gruncie poprzez stalową, sprężynę O 20 mm, betonowane betonem klasy min. B-20. 5)Tablica informacyjna z regulaminem- szt. 1 Charakterystyka urządzenia: konstrukcja nośna z belek z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90-100/90-100mm, malowana farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, daszek płyta HDPE. 6) Dostawę i montaż regulaminu placu zabaw - szt. 1 Charakterystyka urządzenia : konstrukcja nośna z belek z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90-100/90-100mm, malowana farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, daszek płyta HDPE. 7) Ławka z oparciem - 2 szt Charakterystyka urządzenia : siedziska z drewna sosnowego, impregnowanego, konstrukcja stalowa ocynkowana, gabaryty urządzenia dł. 1,70m x 1,80m , szer. 0,60m x 0,65m , wys. 0,80m x 0,90m. 8) Kosz stalowy na śmieci - szt. 1 Charakterystyka urządzenia : konstrukcja stalowa , malowana proszkowo, urządzenie na stałe posadowione w gruncie. Gabaryty urządzenia: dł. 0,50m x 0,60 m , szer. 0,40m x 0,50m , wys. 1,00m x 1,10m. 9) Ogrodzenie metalowe , panelowe z furtką - 65mb drut 5 mm - bez wystających końcówek o wymiarach około 2500x1200 mm, oczka 50x200. Malowane proszkowo kolor RAL. Słupki z profili 60x40x2 wraz z obejmami i akcesoriami - nierdzewne Podmurówka systemowa - płyty 2300x200x50 Furtka metalowa , panelowa - szt. 1 panelowa systemowa z drutu bez wystających końcówek o wymiarach około 1200x1200 z zamkiem i klamką zamontowane na słupkach z profili 60x40x2. Sposób montażu urządzeń: Montaż obejmuje następujące czynności: wykonanie wykopu pod fundament betonowy, wykonanie fundamentu z betonu klasy B20, osadzenie i przymocowanie urządzenia, ustawienie pionu i poziomu konstrukcji, wypełnienie pozostałej przestrzeni wykopu urobkiem pozostałym po wykopie, uporządkowanie terenu, urządzenia muszą być tak zamontowane, aby każde z nich posiadało wymaganą przepisami strefę bezpieczeństwa. II. Plac zabaw nr II przy ulicy Piecki - nr działki 1715/1, 1715/2, 1716. Urządzenia zabawowe wraz z poszczególnymi elementami składowymi muszą: a) odpowiadać wszelkim normom wytrzymałościowym, posiadać certyfikaty bezpieczeństwa i atesty, b) spełniać wymogi bezpieczeństwa i badań Polskiej NormyPN-EN-1176-(1-7):2009, PN-EN 1176-10:2009, PN-EN 1177:2009, c) posiadać karty techniczne. Plac zabaw nr II- minimalny, przykładowy wykaz urządzeń: zestaw zabawowy - 1 szt., huśtawka wahadłowa podwójna - 1 szt., huśtawka - bujak na sprężynie - 1 szt., karuzela- spodek na sprężynie - 1 szt., tablica informacyjna z regulaminem - 1 szt., ławka z oparciem - 2 szt., kosz na śmieci - 1 szt., ogrodzenie metalowe panelowe z furtką - 60 mb. Zagospodarowanie terenu placu zabaw: wykonanie podłoża placu zabaw nawierzchni bezpiecznej z piasku lub żwiru płukanego (gr. 30 cm) ułożonego na geowłókninie, chodnik z kostki betonowej - 6 m2., obrzeża betonowe lub plastikowe - 90 mb., płot metalowy panelowy - 60 mb. 1) Zestaw zabawowy - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: gabaryty urządzenia: dł. 5,40-5,50m, szer. 3,90-4,00m, wys. 3,40-3,50m, głębokość posadowienia - 0,60 - 0,70m, maksymalna wysokość upadkowa : 0,90-1,00m, wymagana przestrzeń funkcjonowania : 8,40m-8,50m , 7,10m-7,20m, konstrukcja nośna z belek z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90-100/90-100mm, malowana farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, konstrukcja dachu wykonana z rurek stalowych, wypełniona kolorowymi płytami HDPE trójwarstwowymi, osłony boczne w formie barierek wykonanych z HDPE, podesty, pomosty i tramp drewniany z desek impregnowanych, niemalowanych, poręcze metalowe, zabezpieczone poprzez odtłuszczenie i cynkowanie kąpielowe, malowane proszkowo, poręcze na pomostach dodatkowo osłonięte panelem z ozdobnej, kolorowej płyty HDPE trójwarstwowej, zjeżdżalnia: ślizg z blachy nierdzewnej, boki z trójwarstwowej płyty HDPE łańcuch techniczny kalibrowany, ocynkowany kąpielowo, lub nierdzewny, belki konstrukcyjne osłonięte kapturkami z tworzywa sztucznego, stal zabezpieczona poprzez odtłuszczenie i cynkowana kąpielowo, śruby ocynkowane, nakrętki schowane w gniazdach i zakryte plastikową zaślepką marki stalowe ocynkowane wykonane z blachy i rur, W skład zestawu wchodzą następujące elementy: 2 x wieża czworokątna, 1 x dach czterospadowy z elementem chorągiewki , 1 x pomost linowy, 1 x balkonik, 1 x sklepik , 1 x bębenki - 2szt., 1 x zjeżdżalnia , 1 x wejście wspinaczkowe, 1 x trap z osłonami, 1 x rura strażacka. 2) Huśtawka wahadłowa podwójna - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: gabaryty urządzenia: dł. 3,30-3,40 m szer. 2,10-2,20m, wys. 2,30-2,40 m, głębokość posadowienia - 0,55 - 0,60 m, maksymalna wysokość upadkowa : 1,40- 1,50m, wymagana przestrzeń funkcjonowania : 7,70m2- 7,80m2 ,3,0m x 3,10m, nogi konstrukcyjne z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90-100/90-100 mm, malowane farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, belka wykonana z profilu zamkniętego stalowego, ocynkowanego, malowanego proszkowo, siedziska proste - zawieszone na zawiesiach łożyskowych, łańcuch techniczny kalibrowany, ocynkowany kąpielowo, lub nierdzewny, stal zabezpieczona poprzez odtłuszczenie i cynkowanie kąpielowe, - śruby ocynkowane, nakrętki schowane w gniazdach i zakryte plastikową zaślepką, wymagane zastosowanie ogólnych warunków technicznych . 3) Huśtawka - bujak na sprężynie - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: gabaryty urządzenia :dł. 1,50-1,60m, szer. 0,20-0,30m, wys. 1,00-1,10m, wymagana przestrzeń funkcjonowania - O 3,0 m maksymalna wysokość upadku - 0,40m - 0,50m, konstrukcja z płyty HDPE grubości 19 mm urządzenie na stałe posadowione w gruncie poprzez stalową, sprężynę O 20 mm, betonowane betonem klasy min. B-20 4) karuzela- spodek na sprężynie- 1 szt. Charakterystyka urządzenia: wymiary urządzenia dł. 1,70-1,80m , szer. 1,70-1,80 m , wys. 1,00 - 1,10 m, wymagalna przestrzeń funkcjonowania - O 4,5- O 5,0 m maksymalna wysokość upadkowa - 0,40m - 0,50m, Charakterystyka urządzenia: urządzenie posadowione na trzech sprężynach . platforma dolna wykonana z płyty wodoodpornej, antypoślizgowej , obręcz metalowa duża połączona z platformą i słupem nośnym, obręcz metalowa mała połączona ze słupem nośnym 5)Tablica informacyjna z regulaminem- szt. 1 Charakterystyka urządzenia : konstrukcja nośna z belek z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90-100/90-100mm, malowana farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, daszek płyta HDPE. 6) Ławka z oparciem - 2 szt Charakterystyka urządzenia : siedziska z drewna sosnowego , impregnowanego konstrukcja stalowa ocynkowana gabaryty urządzenia dł. 1,70m x 1,80m , szer. 0,60m x 0,65m , wys. 0,80m x 0,90m. 7) Kosz stalowy na śmieci - szt. 1 Charakterystyka urządzenia : konstrukcja stalowa , malowana proszkowo, urządzenie na stałe posadowione w gruncie. Gabaryty urządzenia : dł. 0,50m x 0,60 m , szer. 0,40m x 0,50m , wys. 1,00m x 1,10m 8) Ogrodzenie metalowe , panelowe z furtką - 60mb drutu 5 mm - bez wystających końcówek o wymiarach około 2500x1200 mm, oczka 50x200. Malowane proszkowo kolor RAL. Słupki z profili 60x40x2 wraz z obejmami i akcesoriami - nierdzewne. Podmurówka systemowa - płyty 2300x200x50. Furtka metalowa , panelowa - szt. 1 panelowa systemowa z drutu bez wystających końcówek o wymiarach około 1200x1200 z zamkiem i klamką zamontowane na słupkach z profili 60x40x2 Sposób montażu urządzeń: Montaż obejmuje następujące czynności: wykonanie wykopu pod fundament betonowy, wykonanie fundamentu z betonu klasy B20, osadzenie i przymocowanie urządzenia, ustawienie pionu i poziomu konstrukcji, wypełnienie pozostałej przestrzeni wykopu urobkiem pozostałym po wykopie, uporządkowanie terenu, urządzenia muszą być tak zamontowane, aby każde z nich posiadało wymaganą przepisami strefę bezpieczeństwa. III. Plac zabaw nr III przy ulicy Jagodowej - nr działki 40. Urządzenia zabawowe wraz z poszczególnymi elementami składowymi muszą: a) odpowiadać wszelkim normom wytrzymałościowym, posiadać certyfikaty bezpieczeństwa i atesty, b) spełniać wymogi bezpieczeństwa i badań Polskiej NormyPN-EN-1176-(1-7):2009, PN-EN 1176-10:2009, PN-EN 1177:2009, c) posiadać karty techniczne. Plac zabaw nr III - minimalny, przykładowy wykaz urządzeń: zestaw zabawowy - 1 szt., huśtawka wahadłowa podwójna -1 szt., urządzenie - orkiestra- 1 szt., huśtawka - bujak na sprężynie - 1 szt., słupek na sprężynie - 1 szt., tablica informacyjna z regulaminem - 1 szt., ławka z oparciem - 2 szt., kosz na śmieci - 1 szt., ogrodzenie metalowe panelowe z furtką - 60 mb. Zagospodarowanie terenu placu zabaw: wykonanie podłoża placu zabaw nawierzchni bezpiecznej z piasku lub żwiru płukanego ( gr. 30 cm) ułożonego na geowłókninie, chodnik z kostki betonowej - 6 m2., obrzeża betonowe lub plastikowe -72 mb., płot metalowy panelowy -60 mb. 3) Zestaw zabawowy - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: gabaryty urządzenia: dł. 5,40-5,50m, szer. 3,90-4,00m, wys. 3,40-3,50m, głębokość posadowienia - 0,60 - 0,70m, maksymalna wysokość upadkowa : 0,90-1,00m, wymagana przestrzeń funkcjonowania : 8,40m-8,50m , 7,10m-7,20m, konstrukcja nośna z belek z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90-100/90-100mm, malowana farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, konstrukcja dachu wykonana z rurek stalowych, wypełniona kolorowymi płytami HDPE trójwarstwowymi, osłony boczne w formie barierek wykonanych z HDPE, podesty, pomosty i tramp drewniany z desek impregnowanych, niemalowanych, poręcze metalowe, zabezpieczone poprzez odtłuszczenie i cynkowanie kąpielowe, malowane proszkowo, poręcze na pomostach dodatkowo osłonięte panelem z ozdobnej, kolorowej płyty HDPE trójwarstwowej, zjeżdżalnia: ślizg z blachy nierdzewnej, boki z trójwarstwowej płyty HDPE łańcuch techniczny kalibrowany, ocynkowany kąpielowo, lub nierdzewny, belki konstrukcyjne osłonięte kapturkami z tworzywa sztucznego, stal zabezpieczona poprzez odtłuszczenie i cynkowana kąpielowo, śruby ocynkowane, nakrętki schowane w gniazdach i zakryte plastikową zaślepką marki stalowe ocynkowane wykonane z blachy i rur. W skład zestawu wchodzą następujące elementy: 2 x wieża czworokątna, 1 x dach czterospadowy z elementem chorągiewki , 1 x pomost linowy, 1 x balkonik, 1 x sklepik , 1 x bębenki - 2szt., 1 x zjeżdżalnia, 1 x wejście wspinaczkowe, 1 x trap z osłonami, 1 x rura strażacka. 2) Huśtawka wahadłowa podwójna - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: gabaryty urządzenia: dł. 3,30-3,40 m szer. 2,10-2,20m, wys. 2,30-2,40 m, głębokość posadowienia - 0,55 - 0,60 m, wymagana przestrzeń funkcjonowania: 7,70m2- 7,80m2 ,3,0m x 3,10m nogi konstrukcyjne z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90-100/90-100 mm, malowane farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, belka wykonana z profilu zamkniętego stalowego, ocynkowanego, malowanego proszkowo, siedziska proste - zawieszone na zawiesiach łożyskowych, łańcuch techniczny kalibrowany, ocynkowany kąpielowo, lub nierdzewny, stal zabezpieczona poprzez odtłuszczenie i cynkowanie kąpielowe, śruby ocynkowane, nakrętki schowane w gniazdach i zakryte plastikową zaślepką, wymagane zastosowanie ogólnych warunków technicznych . 3) Orkiestra - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: wymiary urządzenia dł. 1,70-1,80m , szer. 0,90-1,00 m , wys. 1,00 - 1,10 m, wymagalna przestrzeń funkcjonowania - 4,7- 4,8 m , 3,90 - 4,00 m., maksymalna wysokość upadkowa - 1,00m - 1,10m. Charakterystyka urządzenia: urządzenie posadowione na dwóch profilach stalowych , ocynkowanych i malowanych proszkowo, bębenki duże wykonane z polipropylenu - 2 szt., bębenki małe wykonane z polipropylenu - 2 szt. 4) Huśtawka - bujak na sprężynie - szt. 1 Charakterystyka urządzenia: gabaryty urządzenia :dł. 1,50-1,60m, szer. 0,20-0,30m, wys. 1,00-1,10m, wymagana przestrzeń funkcjonowania - O 3,0 m, maksymalna wysokość upadku - 0,40m - 0,50m, konstrukcja z płyty HDPE grubości 19 mm, urządzenie na stałe posadowione w gruncie poprzez stalową, sprężynę O 20 mm, betonowane betonem klasy min. B-20. 5) słupek na sprężynie - szt 1 Charakterystyka urządzenia: wymiary urządzenia dł. 0,50-0,60m , szer. 0,50-0,60 m , wys. 0,80 - 0,90 m, wymagalna przestrzeń funkcjonowania - O 3,5 m , O 4,0 m, maksymalna wysokość upadkowa - 0,30m - 0,40m, Charakterystyka urządzenia: urządzenie posadowione na sprężynie i profilu stalowym, ocynkowanym i malowanym proszkowo, podest wykonany z płyty HDPE. 6)Tablica informacyjna z regulaminem- szt. 1 Charakterystyka urządzenia: konstrukcja nośna z belek z drewna sosnowego, klejonego trójwarstwowo o przekroju 90-100/90-100mm, malowana farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi w kolorze ciemnobrązowym, daszek płyta HDPE. 7) Ławka z oparciem - 2 szt Charakterystyka urządzenia : siedziska z drewna sosnowego , impregnowanego, konstrukcja stalowa ocynkowana, gabaryty urządzenia dł. 1,70m x 1,80m , szer. 0,60m x 0,65m , wys. 0,80m x 0,90m. 8) Kosz stalowy na śmieci - szt. 1 Charakterystyka urządzenia : konstrukcja stalowa , malowana proszkowo, urządzenie na stałe posadowione w gruncie. Gabaryty urządzenia : dł. 0,50m x 0,60 m , szer. 0,40m x 0,50m , wys. 1,00m x 1,10m 9) Ogrodzenie metalowe , panelowe z furtką - 60mb drut 5 mm - bez wystających końcówek o wymiarach około 2500x1200 mm, oczka 50x200. Malowane proszkowo kolor RAL. Słupki z profili 60x40x2 wraz z obejmami i akcesoriami - nierdzewne. Podmurówka systemowa - płyty 2300x200x50 Furtka metalowa , panelowa - szt. 1 panelowa systemowa z drutu bez wystających końcówek o wymiarach około 1200x1200 z zamkiem i klamką zamontowane na słupkach z profili 60x40x2 Sposób montażu urządzeń: Montaż obejmuje następujące czynności: wykonanie wykopu pod fundament betonowy, wykonanie fundamentu z betonu klasy B20, osadzenie i przymocowanie urządzenia, ustawienie pionu i poziomu konstrukcji, wypełnienie pozostałej przestrzeni wykopu urobkiem pozostałym po wykopie, uporządkowanie terenu. urządzenia muszą być tak zamontowane, aby każde z nich posiadało wymaganą przepisami strefę bezpieczeństwa. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: 1) sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia przed przystąpieniem do wykonania prac projektowych, 2) inwentaryzacja powykonawcza przedmiotu umowy, 3) założenie i przekazanie Zamawiającemu książek obiektu budowlanego dla każdego placu zabaw odrębnie, 4) konsultacja z Zamawiającym istotnych rozwiązań konstrukcyjnych, funkcjonalnych i materiałowych mających wpływ na koszty robót budowlanych, które będą wykonywane na podstawie opracowanego przedmiotu zamówienia. Wykonawca obowiązany jest do udzielenia 36-miesięcznej gwarancji oraz 36-miesięcznej rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno - Użytkowy (PFU) wraz z załącznikami 1,2,3 i 4 oraz wzór umowy oraz, które stanowią załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej siwz). Tam, gdzie w SIWZ w tym w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie materiałów lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w SIWZ (w tym w PFU) pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ (w tym PFU) oraz będą zgodne pod względem: a. gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b. charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c. charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d. parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e. parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f. standardów emisyjnych. Przedstawiona w PFU - wizualizacja urządzeń nie ma na celu wskazania na konkretnego wykonawcę, a jedynie ma pomóc w identyfikacji typu urządzenia i jego funkcjonalności. Dopuszcza się zastosowanie urządzeń tożsamych lub równoważnych..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.23 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 37.53.52.00 - Wyposażenie placów zabaw .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 1 do SIWZ).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu placu zabaw obejmujące montaż urządzeń zabawowych o wartości zamówienia nie mniejszej niż 50.000,00 zł brutto. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1 do SIWZ) oraz wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ) oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz i dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone należy ograniczyć wyłącznie do robót budowlanych potwierdzających spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia opisanego powyżej. Dowodami, o których mowa powyżej mogą być: - poświadczenia, - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w ppkt 2), zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców. W sytuacji gdy w zamówieniach przedstawionych przez Wykonawcę (na potwierdzenie spełniania warunku) rozliczenie między Wykonawcą a zamawiającym za wykonane zamówienia zostało dokonane w innej walucie niż w złotych polskich, Wykonawca (dla celów oceny oferty) dokona przeliczenia wartości wykonanych zamówień w innej walucie niż w złotych polskich na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia ww. warunek. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunku, o którym mowa powyżej. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 1 do SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował: a)osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b)osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W/w osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.).Złożenie przez Wykonawcę w ofercie oświadczenia upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1 do SIWZ) oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, który stanowi załącznik nr 3 do SIWZ wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wskazane przez Wykonawcę w wykazie, o którym mowa powyżej posiadają wymagane uprawnienia, (zawarte w wykazie osób). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców, będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia ww. warunek. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunku, o którym mowa powyżej. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 1 do SIWZ).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykaz i dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone należy ograniczyć wyłącznie do robót budowlanych potwierdzających spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa, której wzór stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień umowy w przypadku: 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmiana stawki podatku VAT, 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, 3) przekształcenia podmiotowego Wykonawcy, 4) zmiany członków personelu kluczowego Wykonawcy, w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności takich jak: śmierć osoby, rezygnacja/ odejście z pracy lub innych uniemożliwiających należyte wykonywanie obowiązków zgodnie z umową lub obowiązującym prawem. W takim jednak przypadku każda nowa osoba musi spełniać warunki określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu. 5) wstrzymania wykonania robót na żądanie Zamawiającego lub na podstawie poleceń lub decyzji uprawnionych osób lub organów administracji państwowej, samorządowej lub wystąpienia przyczyn niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zawiercie.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2, 42-400 Zawiercie, Wydział Zamówień Publicznych.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Zawierciu, ul. Leśna 2 Punkt Obsługi Interesanta (Informacja), parter UM.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wymagany termin realizacji zamówienia: 1)Plac zabaw nr I i II: do 28.05.2014r., 2)Plac zabaw nr III: do 31.07.2014r. Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 03.03.2014r..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ZAWIERCIA
- Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji wraz z renowacją i konserwacją istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy ul. Wierzbowej w Zawierciu
- Dostawa komputerów stacjonarnych wraz z systemem operacyjnym
- Ochrona osób i mienia Sądu Rejonowego w Zawierciu
więcej: przetargi w Zawierciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- 3- Opracowanie dokumentacji technicznej wyposażenia bud. mieszkalnego w inst. gazową wraz z inst. w cz. wspólnych, wewn. instalacją w lokalach na potrzeby CO, CW oraz innych dla 1 nieruchomości
- Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji wraz z renowacją i konserwacją istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy ul. Wierzbowej w Zawierciu
- "Uregulowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Gminy Niechanowo" - sieć kanalizacji sanitarnej w Żelazkowie oraz modernizacja SUW w Niechanowie w formule zaprojektuj i wybuduj
- Opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi powiatowej nr 1538 K Jazowsko - Obidza w km 0+640 - 1+880 polegająca na budowie chodnika w m. Obidza
- Opracowanie dokumentacji projektowo kosztorysowej przebudowy Placu Kościuszki w Sokółce
- Przebudowa zatok autobusowych i przystanków w celu dostosowania ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz rozbudowa i modernizacja Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i monitoringu CCTV
więcej: Wyposażenie placów zabaw »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.