eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MinikowoUtworzenie wielofunkcyjnego Kompleksu Edukacyjno - Wystawienniczego w Minikowie poprzez rozbudowę i modernizację istniejących elementów infrastruktury na terenie Kujawsko - Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-15

Minikowo: Utworzenie wielofunkcyjnego Kompleksu Edukacyjno - Wystawienniczego w Minikowie poprzez rozbudowę i modernizację istniejących elementów infrastruktury na terenie Kujawsko - Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego
Numer ogłoszenia: 451080 - 2012; data zamieszczenia: 15.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie , 89-122 Minikowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3867200, faks 052 3867227.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: wojewódzka samorządowa jednostka organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utworzenie wielofunkcyjnego Kompleksu Edukacyjno - Wystawienniczego w Minikowie poprzez rozbudowę i modernizację istniejących elementów infrastruktury na terenie Kujawsko - Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie i modernizacji istniejących obiektów infrastruktury Kujawsko - Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego oraz na przebudowie obiektów w celu zwiększenia możliwości i zakresu szkoleń, kursów czy konferencji dla potrzeb przedsiębiorców. Przedmiot zamówienia podzielony jest na sześć części: Część Nr 1. Rozbudowa budynku szkoleniowego Część nr 2. Rozbudowa Centrum Konferencyjnego z zapleczem gastronomiczno - noclegowym Część Nr 3. Rozbudowa budynku magazynowo - socjalnego Część Nr 4. Budowa wiaty wystawienniczej głównej i wiaty wystawienniczej małej z myjnią dla zwierząt Część nr 5. Budowa telekomunikacyjnej sieci światłowodowej pomiędzy budynkami A, B, C Część Nr 6. Zagospodarowanie terenu zaplecza wystawienniczego i terenów wystawowych obejmujących części działek nr 857 i 889 ( drogi, parkingi, chodniki, zieleń, kanalizacja deszczowa ) Część Nr 1. Rozbudowa budynku szkoleniowego Rozbudowa budynku szkoleniowego stanowiącego część zaplecza wystawienniczo-targowego wchodzącego w skład kompleksu edukacyjno-wystawienniczego Innowacja i Przedsiębiorczość Wiejska w Minikowie na działce nr ewid. 656.15, obręb Ślesin, wieś Minikowo, gmina Nakło nad Notecią Stan istniejący. Obecnie budynek ma wymiary 12,50 m X 12,80 m z dobudowaną chłodnią od strony południowej o wymiarach 3,30 m X 3,70 m. Budynek jest jednokondygnacyjny z dachem płaskim. Budynek stanowi zaplecze Ośrodka Doradztwa Rolniczego. Na terenie działki nr 656.15 znajdują się 4 miejsca parkingowe po stronie północnej działki. Projektowana rozbudowa. Rozbudowa budynku nastąpi od strony południowej o 5,85 m i zachodniej o 3,90 m. W rozbudowywanej części zostanie umieszczona kuchnia pokazowa, w.c. ogólnodostępne oraz powiększona zostanie sala pokazowa. Nad całym budynkiem wymieniony zostanie dach ( demontaż dachu istniejącego nad stropem żelbetowym ). Na terenie działki powstanie również wiata do spożywania posiłków z murowanym grilem oraz osłona śmietnikowa. Ławy i wieńce fundamentowe żelbetowe wylewane z betonu B 20 zbrojone stalą. Ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych kl. 20 na zaprawie cementowe lub wylewane betonowe z betonu B 20 - grubości 24 cm jak wykonane z bloczków. Ściany nośne kondygnacji nadziemnych murowane z bloczków wapienno - piaskowych na zaprawie cementowo - wapiennej, ściany działowe murowane z cegły gr. 8 lub 12 cm lub też murowane z gazobetonu. Kominy wentylacyjne murowane na stropie z cegły pełnej lub z bloczków. Nadproża okienne i drzwiowe prefabrykowane lub wylewane żelbetowe z betonu B 20 zbrojone stalą. Dach drewniany kopertowy, pokrycie z dwóch warstwach papy termozgrzewalnej i poszyciu z płyty OSB gr. 18 mm. Krokwie 80 x 184 mm, belki narożne 100 x 250 mm. Izolacja przeciwwilgociowa pozioma - 2 x papa asfaltowa na lepiku na ścianach fundamentowych i pod posadzką na gruncie, izolacja przeciwwilgociowa pionowa na ścianach zewnętrznych zagłębionych w gruncie ( zaizolować należy również odkopane ławy i ściany fundamentowe budynku istniejącego ). Izolacja cieplna ścian zewnętrznych - styropian elewacyjny EPS gr. 15 cm, otynkowane tynkiem cienkowarstwowym na siatce z włókna szklanego. Izolacja cieplna ścian zewnętrznych zagłębionych w gruncie - poliester ekstradowany gr. 6 cm. Izolacja cieplna stropu - wełna mineralna gr. 20 cm. Izolacja paroszczelna dachu - folia paroszczelna na stropie układana pod warstwą wełny mineralnej. Wykończenie : sufitów - tynk cementowo-wapienny kat. III, ścian - gładź gipsowa, w pomieszczeniach sanitarnych oraz w zmywalni obieralni, przygotowalni mięsa pomieszczeniu do przechowywaniu i parzenia jaj, kuchni i sali pokazowej - płytki szkliwione do wysokości 2 m. Posadzki - płytki ceramiczne z cokolikami, w pomieszczeniach: wędzarni, pom. obróbki technicznej kuchni pokazowej, chłodni wyrobów gotowych, pom. obróbki wstępnej warzyw, chłodni - wylewka techniczna. Stolarka okienna i drzwiowa : okna z pcv w kolorze białym typowe z nawietrznikami higrosterowalnymi ( min. 1 na pomieszczenie ) ( współczynnik przenikania ciepła min. U = 1,6 [W:(m2 K)] ), drzwi zewnętrzne z pcv lub aluminium typowe ( wsp. przenikania ciepła min. U = 2,4 [W:(m2 K)] ), drzwi wewnętrzne typowe drewniane płytowe. Wykończenie elewacji : ściany zewnętrzne - tynk gładzony malowany farbą elewacyjną, rynny i rury spustowe z pcv w kolorze brązowym lub stalowe powlekane. Wiata drewniana. Stopy fundamentowe żelbetowe wylewane z betonu B 20 zbrojone stalą, ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych kl. 20 na zaprawie cementowej lub wylewane betonowe z betonu B 20. Dach drewniany dwuspadowy, pokrycie z dachówki ceramicznej. Izolacje : izolacja przeciwwilgociowa pozioma - 2 x papa asfaltowa na lepiku na ścianach fundamentowych i pod posadzką na gruncie, izolacja przeciwwilgociowa pionowa na ścianach zewnętrznych zagłębionych w gruncie - 2 x lepik asfaltowy po zagruntowaniu, izolacja przeciwwodna dachu - dachówka ceramiczna. Wykończenie elewacji. Konstrukcje drewniane zabezpieczyć do stopnia trudnozapalności mieszaniną soli nieorganicznych z niewielkim dodatkiem soli organicznych, bejcowane. Barierka z desek 42x180 mm, bejcowane. Rynny i rury spustowe z pcv w kolorze brązowym lub stalowe powlekane. Część nr 2. Rozbudowa Centrum Konferencyjnego z zapleczem gastronomiczno - noclegowym. Rozbudowa jednej części budynku o II kondygnację i zmiana sposobu użytkowania istniejącego przedszkola, przebudowa drugiej części budynku i dobudowa do niej nowej części w celu stworzenia centrum konferencyjnego z zapleczem gastronomiczno-noclegowym będącym częścią kompleksu edukacyjno-wystawienniczego Innowacja i Przedsiębiorczość Wiejska w Minikowie na działce nr ewid. 656.21, obręb Ślesin, wieś Minikowo, gmina Nakło nad Notecią Zakres robót nie obejmuje istniejącej Sali wielofunkcyjnej, która pozostaje bez zmian. Przewiduje się przebudowę części budynku mieszczącą przedszkole na funkcję hotelową wraz z nadbudową o kondygnację poddasza oraz dobudowę zaplecza istniejącego lokalu gastronomicznego. Przedmiot zamówienia obejmuje zmianę sposobu użytkowania budynku przedszkola polegającą na urządzeniu w nim pokoi gościnnych oraz przywrócenie funkcjonalnego połączenia skrzydła, w którym znajdowało się przedszkole z pozostałą częścią budynku. Istniejąca sala wielofunkcyjna pozostanie bez zmian. Część budynku, w którym mieściło się przedszkole zostanie nadbudowana stromym dachem pozwalającym na wykorzystanie poddasza dla urządzenia w nim pokoi gościnnych. Przyziemie nadal pełniło będzie funkcje gospodarcze i pomocnicze. Strop wylany ze spadkiem nad istniejącym przedszkolem przewiduje się zdemontować i zastąpić stropem kanałowym. W ramach przekształceń poziomu przyziemia przewiduje się rozbiórkę istniejącej dobudówki w południowo - wschodnim narożniku budynku oraz istniejących schodów zewnętrznych prowadzących na wysoki parter. W miejsce otworu drzwiowego pod schodami powstanie okno dostosowane wysokością do szeregu okien w przyziemiu. Okna te zostaną zabezpieczone przed możliwością wtargnięcia przez nie do środka przez osoby niepowołane. Przy wejściu do przyziemia zostanie poszerzony hall, a istniejąca klatka schodowa, zostanie rozebrana i pobudowana klatka dwubiegowa ze spocznikiem. Pasaż przy starej klatce zostanie rozebrany, a jego funkcję przejmie korytarz biegnący wzdłuż budynku, z którego będą miały wejścia do pokoi mieszkalnych z własnymi sanitariatami w ilości 7 sztuk. Wejście główne do budynku posiada zewnętrzną pochylnię dla osoby poruszającej się na wózku prowadzącą z poziomu ulicy na poziom zero. Klatka schodowa zostanie przedłużona do poziomu poddasza i zostanie wyposażona w urządzenia ochrony przeciwpożarowej takie jak czujka dymu i automatycznie otwierane okno odymiające na klatce w górnej jej części w razie wystąpienia zagrożenia pożarowego. Roboty adaptacyjne obejmą także docieplenie trzech ścian zewnętrznych, posadzki w przyziemiu i ścian zagłębionych w gruncie. Docieplenie dachu wykonane zostanie łącznie z postawieniem nowego, dwuspadowego dachu. Konieczne będzie przedłużenie istniejących kominów i dodanie nowych przewodów, jak również uzdatnienie nieczynnych. Rozbudowa budynku. W związku z niewystarczającą powierzchnią zaplecza gastronomicznego dla nowej funkcji budynku przewiduje się rozbudowę tej części o kuchnię z zapleczem oraz powiększenie sali konsumpcyjnej kosztem części dawnego zaplecza i osobne wejście do pomieszczenia dla personelu kuchni z sanitariatem i pokojem socjalnym. Całość przykryta będzie dachem płaskim pełnym stropodachem. Pomieszczenia kuchni posiadały będą wentylację mechaniczną rozmieszczoną na dachu i niezależną od wentylacji reszty budynku. Na terenie od strony podwórza wykonane będą miejsca parkingowe dla samochodów osobowych, a przy drodze prowadzącej od wjazdu na zaplecze umieszczono osłonę śmietnikową. Część Nr 3. Rozbudowa budynku magazynowo - socjalnego Budowa budynku magazynowo-socjalnego, stanowiącego część zaplecza wystawienniczego-targowego wychodzącego w skład kompleksu edukacyjno-wystawienniczego Innowacja i Przedsiębiorczość Wiejska w Minikowie na działce nr ewid. 856, obręb Ślesin, wieś Minikowo, gmina Nakło nad Notecią. Obecnie w miejscu budowanej hali znajduje się parterowy budynek magazynowy wykonany w technologii tradycyjnej o wymiarach 8,96 x 14,04 m, który należy rozebrać z zachowaniem posadzki. Nowy budynek będzie użytkowany, jako magazynowo - socjalny z częścią toalet ogólnodostępnych. Budynek szkieletowy o konstrukcji stalowej, nie podpiwniczony 10,90 x 4,50 m. Konstrukcja budynku - słupowo - ryglowa z kształtowników walcowanych pełnościennych. Do słupów mocowana jest ryglówka lekkiej obudowy (płyty warstwowe), przekrycie dachu płytami warstwowymi lub zamiennie przekrycie warstwowe: blacha trapezowa, wełna mineralna, papa termozgrzewalna 2x. Budynek posadowiono na stopach fundamentowych żelbetowych z betonu B20 0,90 x 0,90 m, w części magazynowej posadzka przemysłowa na płycie żelbetowej gr. 15 cm zbrojonej siatkami na podsypce piaskowo - żwirowej zagęszczonej mechanicznie. Słupy do fundamentu mocować za pomocą śrub M20. Do montażu ścian i dachu stosować płyty z trzpieniem styropianowym. Izolacje : izolacja przeciwwilgociowa pozioma - 2 x papa asfaltowa na lepiku na stopach fundamentowych i pod posadzką na gruncie, izolacja przeciwwilgociowa pionowa na zewnętrznej powierzchni płyty na gruncie - 2x lepik asfaltowy po zagruntowaniu, izolacja przeciwwodna dachu - płyta dachowa warstwowa, izolacja cieplna ścian zewnętrznych - płyty warstwowe gr. 10 cm z rdzeniem styropianowym. Wykończenie sufitów - sufity nad częścią magazynową hali - pozostawić powierzchnię płyty warstwowej w kolorze białym ciepłym, nad częścią socjalną oraz ogólnodostępną sufity podwieszone z płyt gipsowo - kartonowych na ruszcie metalowym wykończone gładzią gipsową oraz pomalowane 2x farbą emulsyjną. Wykończenie ścian: ściany z płyt warstwowych - pozostawić powierzchnię w kolorze białym ciepłym, ściany działowe z płyt gipsowo- kartonowych wykończone gładzią gipsową, malowaną 2x farbą emulsyjną, w pomieszczenia sanitarnych na ścianach gipsowych płytki ceramiczne do wysokości 2,1 m, ściany pomiędzy kabinami wysokości h=2,10 m, wykończone płytkami ceramicznymi; Posadzki : w hali magazynowej: posadzka przemysłowa z żywic lub płytki gressowe ( o wysokim stopniu ścieralności, antypoślizgowe, mrozoodporne ), w łazience i w pomieszczeniu socjalnym oraz pomocniczym - płytki ceramiczne z cokolikami, antypoślizgowe, posadzka w komunikacji - płytki gressowe z cokolikami, antypoślizgowe Stolarka okienna i drzwiowa. Okna aluminiowe z nawietrznikami higrosterowalnymi - min. 1 na pomieszczenie. ( współczynnik przenikania ciepła min. U = 1,6 [W:(m2 K)] ). Drzwi zewnętrzne z aluminium w kolorze naturalnego metalu ( współczynnik przenikania ciepła min. U = 2,4 [W:(m2 K)] ). Drzwi wewnętrzne typowe drewniane płytowe. Bramy garażowe stalowe w kolorze naturalnego metalu. Wykończenie elewacji. Ściany zewnętrzne - z płyt warstwowych zewnętrzna powierzchnia w kolorze srebrnoszarym. Rynny i rury spustowe z blachy cynkowo - tytanowej lub stalowe powlekane. Podesty i podjazdy zewnętrzne z kostki polbruk gr. 6 cm, szarej na podsypce cementowo - piaskowej gr. 12 cm. Część Nr 4. Budowa wiaty wystawienniczej głównej i wiaty wystawienniczej małej z myjnią dla pielęgnacji zwierząt. Budowa wiaty wystawienniczej głównej, wiaty wystawienniczej małej, wiaty myjni dla zwierząt wystawianych będącymi częścią kompleksu edukacyjno-wystawienniczego Innowacja i Przedsiębiorczość Wiejska w Minikowie na działce nr ewid. 656.21, 888, obręb Ślesin, wieś Minikowo, gmina Nakło nad Notecią. Wiata będzie usytuowana w centrum terenów wystawowych powyżej pozostałych zabudowań wystawowych i pomiędzy nimi, a budynkiem administracyjnym Ośrodka, na rozległych łąkach widocznych z drogi krajowej nr 10 i stanowiła będzie dominantę widokową dla osób przejeżdżających tą drogą. Funkcją budowanej wiaty jest prezentacja zwierząt hodowlanych podczas odbywających się w Ośrodku wystaw rolniczych. Pod wiatą mieścił się będzie ring dla wystawianych zwierząt ogrodzony przestawnym ogrodzeniem z rur stalowych i trybuny dla około 190 widzów. Budowany obiekt to jednokondygnacyjna jednonawowa wiata o konstrukcji drewnianej w układzie łukowym trójprzegubowym. Obiekt posadowiony będzie bezpośrednio na gruntach rodzimych mineralnych, nieskalistych. Układ poprzeczny wiaty stanowią wiązary trójprzegubowe w technologii z drewna klejonego. Dźwigary dolnym końcem zamocowane do stóp żelbetowych. Górne końce dźwigarów łączą się ze sobą przegubowo w kalenicy. Rozpiętość osiowa wiązarów 35,0 m, rozstaw co 6,0 m. Nachylenie połaci dachowej 12 stopni. Konstrukcję nośną pod blachę trapezową stanowią płatwie z drewna klejonego. Dodatkowo przewidziano w płaszczyźnie dachu stężenia połaciowe. Fundamenty - posadowienie bezpośrednie obiektu na stopach fundamentowych. Rzędna posadowienia stóp fundamentowych -1,20 m względem zera terenu. Konstrukcję główną dachu ( wiązar ) tworzą dwa identyczne dźwigary łukowe o szerokości 24,0 cm i zmiennej wysokości hmax = 114,7 cm z drewna klejonego warstwowo klasy GL28c. Dźwigary zamocowane dołem przegubowo do stóp żelbetowych za pomocą okuć stalowych, górą połączone przegubowo za pomocą zwornika stalowego w formie zamka. Okucia podporowe i kalenicowe ze stali S235JR. Jako konstrukcję wsporczą pod blachę trapezową przewidziano płatwie o przekroju 12,0x32,0 cm z drewna klejonego warstwowo klasy GL28c. Wykończenie zewnętrzne. Ściana szczytowa - wypełniona blachą trapezową w kolorze srebrnoszarym ( RAL 7035 ). Konstrukcje drewniane zabezpieczone środkiem bezbarwnym transparentnym. Pokrycie dachu blachą trapezową w kolorze grafitowym rynny i rury spustowe z pcv w kolorze szarym lub stalowe powlekane. Możliwe jest zastosowanie blachy stalowej ocynkowanej lub cynkowej po spatynowaniu. Powierzchnia pod wiatą utwardzona jest wylewką betonową ze spadkiem w kierunku pasmowego odwodnienia zlokalizowanego pośrodku ringu dla zwierząt. Budowa wiaty wystawienniczej małej z myjnią dla pielęgnacji zwierząt Wiata służyć będzie do prezentowania wystawianych zwierząt hodowlanych ustawionych w dwóch rzędach z przejściem dla zwiedzających pośrodku. Wiata znajdowała się będzie na terenie zielonym służącym, jako teren organizacji wystaw. Dojazd i dojście do budowanej wiaty - po terenie trawiastym. Nie przewiduje się uzbrojenia terenu wiaty. Prąd do pobrania z szafek znajdujących się przy słupach oświetleniowych za pomocą przedłużacza. Przed przystąpieniem do wykonywania wiaty należy rozebrać kostkę. Podstawowe dane liczbowe projektowanego budynku Pow. posadzki wiaty 257,0 m2. Wymiary ( rozstaw osiowy słupów ) 5 przęseł 5 x 10 m Wys. w kalenicy 4,63 m. Konstrukcja wiaty - słupowo - dźwigarowa ze ściągiem linowym. Słupy z profili zamkniętych 4 x 100 x 100 mm opartych sztywno na stopach fundamentowych żelbetowych. Na słupach oparte są lekkie dźwigary spawane z profili 3 x 80 x 80 mm łączone przegubowo w kalenicy i ściągnięte ściągiem z śrubą rzymską pośrodku ich rozpiętości. Konstrukcja usztywniona stężeniami. Posadzka betonowa zagruntowana środkiem przeciwpylnym. Wzdłuż środkowego przejścia zamocowane zostaną po obu stronach na stałe barierki do wiązania zwierząt i zawieszania poideł oraz karmy. Barierki z rury średnicy 60 mm na wysokości 60 cm ze słupami co 2,5 m posiadały będą przegrodzenie w połowie z rury 38 mm do oparcia poideł jak również ucha do wiązania zwierząt co 1,2 - 1,5 m. Rury stalowe ocynkowane. Myjnia dla pielęgnacji zwierząt. Wiata o konstrukcji stalowej ze słupami o siatce osi 4,7 x 3,75 m. Konstrukcja wiaty - słupowo - dźwigarowa. Słupy z profili zamkniętych 4 x 100 x 100 mm opartych sztywno na stopach fundamentowych żelbetowych. Na słupach oparte są lekkie dźwigary spawane z profili 3 x 80 x 80 mm. Konstrukcja usztywniona będzie poprzez przykręcenie arkuszy z blachy trapezowej. Płytę betonową gr. 15 cm z betonu B20, należy wykonać na gruncie nie wysadzinowym i zastosować odwodnienie liniowe. Część nr 5. Budowa telekomunikacyjnej sieci światłowodowej pomiędzy budynkami A, B, C. Budowa telekomunikacyjnej sieci światłowodowej pomiędzy budynkami A, B i C na terenie Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie. Przedmiotem zamówienia jest budowa telekomunikacyjnej sieci światłowodowej budowanej dla potrzeb wewnętrznej instalacji transmisji danych Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w m. Minikowo. Sieć światłowodowa połączy budynki - oznaczone na projekcie zagospodarowania jako A, B i C. Łączna długość trasowa rurociągu kablowego w ziemi - 0,443 km Łączna długość montażowa kabla światłowodowego - 0,631 km. Przejścia pod drogami utwardzonymi wykonane będą metodą przecisku lub przewiertu z zastosowaniem dodatkowych rur ochronnych grubościennych 110:6,3. W miejscach wprowadzenia do budynków przewidziano studnie kablowe o gabarycie SKR-1, w których znajdować się będą zapasy technologiczne kabla światłowodowego. Przewidziano rurociąg kablowy doziemny HDPE o D= 40:3,7 z warstwą poślizgową i paskiem oznaczeniowym koloru zielonego. W pomieszczeniu serwerowni w budynku A oraz w budynkach B i C kabel światłowodowy zakończyć w przełącznicach skrzynkowych, które usytuować na ścianach na wys. 1,7 m przy urządzeniach telekomunikacyjnych. W budynku A zastosować przełącznicę 24-polową , a w budynkach B i C przełącznice 12-polowe w standardzie S.C:APC. W pomieszczeniach z przełącznicami kabel układać w rurce trudnopalnej 25:1,8. Zapasy kabli światłowodowych po 30 m pozostawić na stelażach w studniach przy budynkach. W budynku A - na kablu układanym w kierunku C - zapas kabla usytuować w skrzynce zapasu, którą umieścić w pomieszczeniu gospodarczym w piwnicy. Trasa projektowanej linii światłowodowej przebiega przez tereny objęte ochroną zabytków. Wszystkie prace muszą być prowadzone z uwzględnieniem wymogów zawartych w opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu. Część Nr 6. Zagospodarowanie terenu zaplecza wystawienniczego i terenów wystawowych obejmujących części działek nr 857 i 889 ( drogi, parkingi, chodniki, zieleń, kanalizacja deszczowa ). Utwardzenie pod tereny wystawowe części działki nr 857 i 889 obręb Ślesin na terenie Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie gmina Nakło nad Notecią 1. Zagospodarowanie terenu zaplecza wystawienniczego podzielone zostało na trzy zadania : Zadanie Nr 1 ( teren budynku Centrum Konferencyjnego ) obejmuje : a) przebudowę istniejącej drogi dojazdowej do zaplecza budynku Centrum oraz budowę parkingów (wykonać drogę z kostki betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej gr. 5 cm, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm i warstwie odcinającej gr. 20 cm obustronnie okrawężnikowanej krawężnikiem betonowym), b) budowę chodników ( wykonać z kostki betonowej gr. 6 cm, na podbudowie cementowo - piaskowej gr. 5 cm i warstwie odcinającej gr. 10 cm okrawężkowanej obrzeżem betonowym ), c) trawniki. Ogólna powierzchnia zagospodarowania drogowego wynosi 2331 m2. Zadanie Nr 2 ( teren wiaty wystawienniczej głównej ) obejmuje : a) przebudowę istniejącej drogi dojazdowej oraz budowę parkingów (wykonać drogę z kostki betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej gr. 5 cm, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm i warstwie odcinającej gr. 20 cm obustronnie okrawężnikowanej krawężnikiem betonowym), b) budowa kanalizacji deszczowej dla odwodnienia parkingu przy budynku administracyjnym, z rur PCV o D=200 mm i włączenie jej do sieci istniejącej przez studnie rewizyjne betonowe, c) budowę chodników i opaski przy budynku ( wykonać z kostki betonowej gr. 6 cm, na podbudowie cementowo - piaskowej gr. 5 cm i warstwie odcinającej gr. 10 cm okrawężkowanej obrzeżem betonowym ), d) trawniki. Ogólna powierzchnia zagospodarowania drogowego wynosi 2948 m2. Zadanie Nr 3 ( teren budynku magazynowo - socjalnego ) obejmuje : a) przebudowę istniejącej drogi dojazdowej do budynku od istniejące drogi gruntowej oraz budowę parkingów (wykonać drogę z kostki betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej gr. 5 cm, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm i warstwie odcinającej gr. 20 cm obustronnie okrawężnikowanej krawężnikiem betonowym), b) budowę chodników i opaski przy budynku ( wykonać z kostki betonowej gr. 6 cm, na podbudowie cementowo - piaskowej gr. 5 cm i warstwie odcinającej gr. 10 cm okrawężkowanej obrzeżem betonowym ), c) trawniki. Ogólna powierzchnia zagospodarowania drogowego wynosi 247 m2. 2. Zagospodarowanie terenów wystawowych obejmujących części działek nr 857 i 889. Roboty obejmują wykonanie utwardzenia części działek nr 857 i 889 poprzez budowę drogi o nawierzchni asfaltowej na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Długość drogi - 252,0 m Szerokość drogi - 5,0 m.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, wyłonionemu w drodze przetargu nieograniczonego wykonawcy robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (podstawa prawna art. 67 ust.1 pkt. 6 , z zastrzeżeniem ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających cen jednostkowych i czynników kalkulacyjnych ( koszty pośrednie, koszty zaopatrzenia, zysk, stawka robocizny, ceny materiałów rynku lokalnego ) nie wyższych niż czynniki kalkulacyjne zastosowane w zamówieniu podstawowym.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 45.11.12.00-0, 45.11.13.00-1, 45.22.32.20-4, 45.26.14.10-1, 45.31.00.00-3, 45.31.10.00-0, 45.23.10.00-5, 45.33.00.00-9, 45.32.00.00-6, 45.33.11.00-7, 45.32.10.00-3, 45.33.12.10-1, 45.33.12.21-1, 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.11.12.91-4, 45.23.31.20-6, 45.34.20.00-6, 45.26.24.20-1, 45.22.31.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium za całe zamówienie ustala się w kwocie 72.000 złotych, słownie: siedemdziesiąt dwa tysiące złotych, w tym: a) Wadium za część Nr 1 - kwota 7.000 złotych, b) Wadium za część Nr 2 - kwota 30.000 złotych c) Wadium za część Nr 3 - kwota 8.000 złotych d) Wadium za część Nr 4 - kwota 13.000 złotych e) Wadium za część Nr 6 - kwota 14.000 złotych f) Wadium za część Nr 5 - nie wymagane. 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank: Bank Ochrony Środowiska Nr rachunku: 98 1540 1027 2102 7501 6261 0001 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Utworzenie wielofunkcyjnego Kompleksu Edukacyjno - Wystawienniczego w Minikowie poprzez rozbudowę i modernizację istniejących elementów infrastruktury na terenie Kujawsko - Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego część Nr Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone również w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeń udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego albo załączyć do oferty. 4. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p. 5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres Zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia wraz ze znakiem sprawy (rozdz. II pkt. 3 SIWZ) ; 3) nazwę i adres Wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji; 6. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 8. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrzenia. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 12. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach: 1) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, 2) jeżeli wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 3) jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 4) jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie określa się

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na : a) budowie, przebudowie obiektu kubaturowego ze wszystkimi instalacjami wewnętrznymi o wartości nie mniejszej niż 300.000 zł netto - dotyczy części zamówienia Nr 1, 2, 3; b) budowie hali przemysłowej, sprzedaży lub innej hali o rozpiętości przęsła dźwigarów min. 30 m wykonanych z drewna klejonego - dotyczy części Nr 4; c) budowie wiaty konstrukcji stalowej o rozpiętości przęsła dźwigarów min. 5 m - dotyczy części Nr 4; d) budowie sieci telekomunikacyjnej światłowodowej z przełącznicami w obiektach docelowych - dotyczy części Nr 5; e) budowie dróg o nawierzchni asfaltowej o pow. min. 1000 m2 oraz dróg lub placów, parkingów wykonanych z kostki betonowej o powierzchni min. 5.000 m2 - dotyczy części Nr 6. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawa korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (poprzez wypełnienie tego warunku należy rozumieć nie tylko dysponowanie dokumentami potwierdzającymi wiedzę i doświadczenie podmiotu udostępniającego, ale przede wszystkim a) zobowiązanie się tego podmiotu do wykonania części zamówienia lub b) oddanie do dyspozycji wykonawcy conajmniej kadry kierowania budową (rozumiane w zakresie zdeklarowanego wykonania części zamówienia ), która posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie i zobowiązanie się do stałej usługi doradztwa w zakresie wykonywania zdeklarowanej części przedmiotu zamówienia, lub c) zobowiązanie się do stałej usługi doradztwa w zakresie wykonywania całego przedmiotu zamówienia).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie określa się

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - odpowiednio dla wybranych części zamówienia. dla części Nr 1, 2, 3 : a) kierownikiem budowy (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy dla budowy będącej przedmiotem zamówienia; b) kierownikiem robót sanitarnych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; c) kierownikiem robót elektrycznych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; dla części Nr 4 : kierownikiem budowy (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy dla budowy będącej przedmiotem zamówienia; dla części Nr 5 : a) kierownikiem budowy (1 osobą) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy dla budowy będącej przedmiotem zamówienia; b) geodetą posiadającym uprawnienia do wykonywania usług geodezyjnych w realizacji inwestycji budowlanych; dla części Nr 6 : a) kierownikiem robót drogowych (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; b) geodetą posiadającym uprawnienia do wykonywania usług geodezyjnych w realizacji inwestycji budowlanych; Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową - w przypadku składania oferty odpowiednio dla części : - części Nr 1 - w wysokości 300.000 zł; - części Nr 2 - w wysokości 400.000 zł; - części Nr 3 - w wysokości 200.000 zł; - części Nr 4 - w wysokości 400.000 zł; - części Nr 5 - w wysokości 50.000 zł; - części Nr 6 - w wysokości 350.000 zł; Kwota środków finansowych podlega sumowaniu odpowiednio do składanych części w ofercie. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy - na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego warunku. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Te same zasady Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych w walucie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Kosztorys ofertowy opracowany odpowiednio dla poszczególnych części zamówienia : Dla części Nr 1, 2, 3 metodą kalkulacji szczegółowej na podstawie przedmiarów robót wraz ze zbiorczym zestawieniem materiałów i sprzętu. Do kosztorysów ofertowych należy załączyć skrócone zestawienie R, M, S (ilość, cena jednostkowa) oraz założeń wyjściowych do kosztorysowania tj. cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawki jednostkowej pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kosztorys ofertowy opracowany odpowiednio dla poszczególnych części zamówienia. Dla części Nr 4, 5, 6 metodą kalkulacji uproszczonej na podstawie dokumentacji projektowej wraz ze zbiorczym zestawieniem materiałów i sprzętu. Do kosztorysów ofertowych należy załączyć skrócone zestawienie R, M, S (ilość, cena jednostkowa) oraz założeń wyjściowych do kosztorysowania tj. cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawki jednostkowej pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w stosunku do treści oferty w następujących okolicznościach : 1) Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia zakresu rzeczowo-finansowego umowy do poziomu posiadanych środków finansowych na przedmiotowym zadaniu. 2) Zamawiający dopuszcza możliwość rozwiązania umowy lub zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy w przypadku powstania udokumentowanego braku środków finansowych pochodzących z przyznanej pomocy finansowej ( dotacji ) lub ich zmniejszenie. Zmiana następuje formie pisemnego aneksu do umowy ze skutkiem nieważności w razie jego niezachowania. Podstawą ustalenia wynagrodzenia jest wykonany zakres robót potwierdzony protokołem odbioru, sporządzonym przez strony a jego wysokość określona zostanie w oparciu o kosztorys ofertowy. 3) Zamawiający dopuszcza zmianę osoby inspektora nadzoru i kierownika budowy, kierowników robót pod warunkiem, że nowa osoba posiada takie same uprawnienia i spełnia wymogi SIWZ. 4) Zamawiający dopuszcza zmiany w harmonogramie rzeczowo- finansowym na umotywowany wniosek każdej ze stron wskazujący konieczność zmian i przyczyny je wywołujące. Zmiana następuje w formie pisemnego aneksu do umowy ze skutkiem nieważności w razie jego niezachowania. 5) Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji przedmiotowej umowy w przypadku: a) konieczności wykonania zamówień dodatkowych; b) zaistnienia sytuacji skutkującej, że rozpoczęcie robót jest niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 6) Przedłużenie terminu wykonania Przedmiotu Umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie Przedmiotu Umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, b) wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót, c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, d) siły wyższej, klęski żywiołowej, e) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na Terenie Budowy, f) niewypałów i niewybuchów, g) wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w SIWZ, h) odmiennych od przyjętych w Dokumentacji Projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.), i) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 7) Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego , w szczególności : a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji Projektowej. 8) Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., 9) Jeżeli powstanie konieczność zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej w szczególności: a) w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy, b) w przypadku zaistnienia odmiennych od przyjętych w Dokumentacji Projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania Przedmiotu Umowy przy pierwotnie przyjętych założeniach technologicznych, c) w przypadku konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, które ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowywania Dokumentacji Projektowej, d) konieczności zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Każde ze wskazanych w lit. a - d zmian może być powiązane ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 10) W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się wprowadzanie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej za zgodą Zamawiającego. Na wniosek wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia inwestycji, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt. W tym przypadku Wykonawca przedstawi projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami i uzasadnieniem. Projekt taki wymagać będzie akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 11) W innych przypadkach niż wskazane powyżej, zmiany Umowy mogą nastąpić jeżeli nastąpi zmiana urzędowej stawki podatku VAT. 2. Zmiana Umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, 4) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 3. Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół konieczności wykonania wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor Nadzoru oraz Kierownik budowy. Zmiany, o których mowa powinny być uwzględnione przez Wykonawcę w uaktualnionym harmonogramie rzeczowo - finansowym.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kpodr.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie. Minikowo 1. 89-122 Minikowo od p. Łukasza Przybysz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.12.2012 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie. Minikowo 1. 89-122 Minikowo.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego. Oś Priorytetowa 5.Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw. Działanie 5.1 Rozwój instytucji otoczenia biznesu na lata 2007 - 2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Rozbudowa budynku szkoleniowego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rozbudowa budynku szkoleniowego stanowiącego część zaplecza wystawienniczo-targowego wchodzącego w skład kompleksu edukacyjno-wystawienniczego Innowacja i Przedsiębiorczość Wiejska w Minikowie na działce nr ewid. 656.15, obręb Ślesin, wieś Minikowo, gmina Nakło nad Notecią Stan istniejący. Obecnie budynek ma wymiary 12,50 m X 12,80 m z dobudowaną chłodnią od strony południowej o wymiarach 3,30 m X 3,70 m. Budynek jest jednokondygnacyjny z dachem płaskim. Budynek stanowi zaplecze Ośrodka Doradztwa Rolniczego. Na terenie działki nr 656.15 znajdują się 4 miejsca parkingowe po stronie północnej działki. Projektowana rozbudowa. Rozbudowa budynku nastąpi od strony południowej o 5,85 m i zachodniej o 3,90 m. W rozbudowywanej części zostanie umieszczona kuchnia pokazowa, w.c. ogólnodostępne oraz powiększona zostanie sala pokazowa. Nad całym budynkiem wymieniony zostanie dach ( demontaż dachu istniejącego nad stropem żelbetowym ). Na terenie działki powstanie również wiata do spożywania posiłków z murowanym grilem oraz osłona śmietnikowa. Ławy i wieńce fundamentowe żelbetowe wylewane z betonu B 20 zbrojone stalą. Ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych kl. 20 na zaprawie cementowe lub wylewane betonowe z betonu B 20 - grubości 24 cm jak wykonane z bloczków. Ściany nośne kondygnacji nadziemnych murowane z bloczków wapienno - piaskowych na zaprawie cementowo - wapiennej, ściany działowe murowane z cegły gr. 8 lub 12 cm lub też murowane z gazobetonu. Kominy wentylacyjne murowane na stropie z cegły pełnej lub z bloczków. Nadproża okienne i drzwiowe prefabrykowane lub wylewane żelbetowe z betonu B 20 zbrojone stalą. Dach drewniany kopertowy, pokrycie z dwóch warstwach papy termozgrzewalnej i poszyciu z płyty OSB gr. 18 mm. Krokwie 80 x 184 mm, belki narożne 100 x 250 mm. Izolacja przeciwwilgociowa pozioma - 2 x papa asfaltowa na lepiku na ścianach fundamentowych i pod posadzką na gruncie, izolacja przeciwwilgociowa pionowa na ścianach zewnętrznych zagłębionych w gruncie ( zaizolować należy również odkopane ławy i ściany fundamentowe budynku istniejącego ). Izolacja cieplna ścian zewnętrznych - styropian elewacyjny EPS gr. 15 cm, otynkowane tynkiem cienkowarstwowym na siatce z włókna szklanego. Izolacja cieplna ścian zewnętrznych zagłębionych w gruncie - poliester ekstradowany gr. 6 cm. Izolacja cieplna stropu - wełna mineralna gr. 20 cm. Izolacja paroszczelna dachu - folia paroszczelna na stropie układana pod warstwą wełny mineralnej. Wykończenie : sufitów - tynk cementowo-wapienny kat. III, ścian - gładź gipsowa, w pomieszczeniach sanitarnych oraz w zmywalni obieralni, przygotowalni mięsa pomieszczeniu do przechowywaniu i parzenia jaj, kuchni i sali pokazowej - płytki szkliwione do wysokości 2 m. Posadzki - płytki ceramiczne z cokolikami, w pomieszczeniach: wędzarni, pom. obróbki technicznej kuchni pokazowej, chłodni wyrobów gotowych, pom. obróbki wstępnej warzyw, chłodni - wylewka techniczna. Stolarka okienna i drzwiowa : okna z pcv w kolorze białym typowe z nawietrznikami higrosterowalnymi ( min. 1 na pomieszczenie ) ( współczynnik przenikania ciepła min. U = 1,6 [W:(m2 K)] ), drzwi zewnętrzne z pcv lub aluminium typowe ( wsp. przenikania ciepła min. U = 2,4 [W:(m2 K)] ), drzwi wewnętrzne typowe drewniane płytowe. Wykończenie elewacji : ściany zewnętrzne - tynk gładzony malowany farbą elewacyjną, rynny i rury spustowe z pcv w kolorze brązowym lub stalowe powlekane. Wiata drewniana. Stopy fundamentowe żelbetowe wylewane z betonu B 20 zbrojone stalą, ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych kl. 20 na zaprawie cementowej lub wylewane betonowe z betonu B 20. Dach drewniany dwuspadowy, pokrycie z dachówki ceramicznej. Izolacje : izolacja przeciwwilgociowa pozioma - 2 x papa asfaltowa na lepiku na ścianach fundamentowych i pod posadzką na gruncie, izolacja przeciwwilgociowa pionowa na ścianach zewnętrznych zagłębionych w gruncie - 2 x lepik asfaltowy po zagruntowaniu, izolacja przeciwwodna dachu - dachówka ceramiczna. Wykończenie elewacji. Konstrukcje drewniane zabezpieczyć do stopnia trudnozapalności mieszaniną soli nieorganicznych z niewielkim dodatkiem soli organicznych, bejcowane. Barierka z desek 42x180 mm, bejcowane. Rynny i rury spustowe z pcv w kolorze brązowym lub stalowe powlekane..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Rozbudowa Centrum Konferencyjnego z zapleczem gastronomiczno - noclegowym..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rozbudowa jednej części budynku o II kondygnację i zmiana sposobu użytkowania istniejącego przedszkola, przebudowa drugiej części budynku i dobudowa do niej nowej części w celu stworzenia centrum konferencyjnego z zapleczem gastronomiczno-noclegowym będącym częścią kompleksu edukacyjno-wystawienniczego Innowacja i Przedsiębiorczość Wiejska w Minikowie na działce nr ewid. 656.21, obręb Ślesin, wieś Minikowo, gmina Nakło nad Notecią Zakres robót nie obejmuje istniejącej Sali wielofunkcyjnej, która pozostaje bez zmian. Przewiduje się przebudowę części budynku mieszczącą przedszkole na funkcję hotelową wraz z nadbudową o kondygnację poddasza oraz dobudowę zaplecza istniejącego lokalu gastronomicznego. Przedmiot zamówienia obejmuje zmianę sposobu użytkowania budynku przedszkola polegającą na urządzeniu w nim pokoi gościnnych oraz przywrócenie funkcjonalnego połączenia skrzydła, w którym znajdowało się przedszkole z pozostałą częścią budynku. Istniejąca sala wielofunkcyjna pozostanie bez zmian. Część budynku, w którym mieściło się przedszkole zostanie nadbudowana stromym dachem pozwalającym na wykorzystanie poddasza dla urządzenia w nim pokoi gościnnych. Przyziemie nadal pełniło będzie funkcje gospodarcze i pomocnicze. Strop wylany ze spadkiem nad istniejącym przedszkolem przewiduje się zdemontować i zastąpić stropem kanałowym. W ramach przekształceń poziomu przyziemia przewiduje się rozbiórkę istniejącej dobudówki w południowo - wschodnim narożniku budynku oraz istniejących schodów zewnętrznych prowadzących na wysoki parter. W miejsce otworu drzwiowego pod schodami powstanie okno dostosowane wysokością do szeregu okien w przyziemiu. Okna te zostaną zabezpieczone przed możliwością wtargnięcia przez nie do środka przez osoby niepowołane. Przy wejściu do przyziemia zostanie poszerzony hall, a istniejąca klatka schodowa, zostanie rozebrana i pobudowana klatka dwubiegowa ze spocznikiem. Pasaż przy starej klatce zostanie rozebrany, a jego funkcję przejmie korytarz biegnący wzdłuż budynku, z którego będą miały wejścia do pokoi mieszkalnych z własnymi sanitariatami w ilości 7 sztuk. Wejście główne do budynku posiada zewnętrzną pochylnię dla osoby poruszającej się na wózku prowadzącą z poziomu ulicy na poziom zero. Klatka schodowa zostanie przedłużona do poziomu poddasza i zostanie wyposażona w urządzenia ochrony przeciwpożarowej takie jak czujka dymu i automatycznie otwierane okno odymiające na klatce w górnej jej części w razie wystąpienia zagrożenia pożarowego. Roboty adaptacyjne obejmą także docieplenie trzech ścian zewnętrznych, posadzki w przyziemiu i ścian zagłębionych w gruncie. Docieplenie dachu wykonane zostanie łącznie z postawieniem nowego, dwuspadowego dachu. Konieczne będzie przedłużenie istniejących kominów i dodanie nowych przewodów, jak również uzdatnienie nieczynnych. Rozbudowa budynku. W związku z niewystarczającą powierzchnią zaplecza gastronomicznego dla nowej funkcji budynku przewiduje się rozbudowę tej części o kuchnię z zapleczem oraz powiększenie sali konsumpcyjnej kosztem części dawnego zaplecza i osobne wejście do pomieszczenia dla personelu kuchni z sanitariatem i pokojem socjalnym. Całość przykryta będzie dachem płaskim pełnym stropodachem. Pomieszczenia kuchni posiadały będą wentylację mechaniczną rozmieszczoną na dachu i niezależną od wentylacji reszty budynku. Na terenie od strony podwórza wykonane będą miejsca parkingowe dla samochodów osobowych, a przy drodze prowadzącej od wjazdu na zaplecze umieszczono osłonę śmietnikową..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Rozbudowa budynku magazynowo - socjalnego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa budynku magazynowo-socjalnego, stanowiącego część zaplecza wystawienniczego-targowego wychodzącego w skład kompleksu edukacyjno-wystawienniczego Innowacja i Przedsiębiorczość Wiejska w Minikowie na działce nr ewid. 856, obręb Ślesin, wieś Minikowo, gmina Nakło nad Notecią. Obecnie w miejscu budowanej hali znajduje się parterowy budynek magazynowy wykonany w technologii tradycyjnej o wymiarach 8,96 x 14,04 m, który należy rozebrać z zachowaniem posadzki. Nowy budynek będzie użytkowany, jako magazynowo - socjalny z częścią toalet ogólnodostępnych. Budynek szkieletowy o konstrukcji stalowej, nie podpiwniczony 10,90 x 4,50 m. Konstrukcja budynku - słupowo - ryglowa z kształtowników walcowanych pełnościennych. Do słupów mocowana jest ryglówka lekkiej obudowy (płyty warstwowe), przekrycie dachu płytami warstwowymi lub zamiennie przekrycie warstwowe: blacha trapezowa, wełna mineralna, papa termozgrzewalna 2x. Budynek posadowiono na stopach fundamentowych żelbetowych z betonu B20 0,90 x 0,90 m, w części magazynowej posadzka przemysłowa na płycie żelbetowej gr. 15 cm zbrojonej siatkami na podsypce piaskowo - żwirowej zagęszczonej mechanicznie. Słupy do fundamentu mocować za pomocą śrub M20. Do montażu ścian i dachu stosować płyty z trzpieniem styropianowym. Izolacje : izolacja przeciwwilgociowa pozioma - 2 x papa asfaltowa na lepiku na stopach fundamentowych i pod posadzką na gruncie, izolacja przeciwwilgociowa pionowa na zewnętrznej powierzchni płyty na gruncie - 2x lepik asfaltowy po zagruntowaniu, izolacja przeciwwodna dachu - płyta dachowa warstwowa, izolacja cieplna ścian zewnętrznych - płyty warstwowe gr. 10 cm z rdzeniem styropianowym. Wykończenie sufitów - sufity nad częścią magazynową hali - pozostawić powierzchnię płyty warstwowej w kolorze białym ciepłym, nad częścią socjalną oraz ogólnodostępną sufity podwieszone z płyt gipsowo - kartonowych na ruszcie metalowym wykończone gładzią gipsową oraz pomalowane 2x farbą emulsyjną. Wykończenie ścian: ściany z płyt warstwowych - pozostawić powierzchnię w kolorze białym ciepłym, ściany działowe z płyt gipsowo- kartonowych wykończone gładzią gipsową, malowaną 2x farbą emulsyjną, w pomieszczenia sanitarnych na ścianach gipsowych płytki ceramiczne do wysokości 2,1 m, ściany pomiędzy kabinami wysokości h=2,10 m, wykończone płytkami ceramicznymi; Posadzki : w hali magazynowej: posadzka przemysłowa z żywic lub płytki gressowe ( o wysokim stopniu ścieralności, antypoślizgowe, mrozoodporne ), w łazience i w pomieszczeniu socjalnym oraz pomocniczym - płytki ceramiczne z cokolikami, antypoślizgowe, posadzka w komunikacji - płytki gressowe z cokolikami, antypoślizgowe Stolarka okienna i drzwiowa. Okna aluminiowe z nawietrznikami higrosterowalnymi - min. 1 na pomieszczenie. ( współczynnik przenikania ciepła min. U = 1,6 [W:(m2 K)] ). Drzwi zewnętrzne z aluminium w kolorze naturalnego metalu ( współczynnik przenikania ciepła min. U = 2,4 [W:(m2 K)] ). Drzwi wewnętrzne typowe drewniane płytowe. Bramy garażowe stalowe w kolorze naturalnego metalu. Wykończenie elewacji. Ściany zewnętrzne - z płyt warstwowych zewnętrzna powierzchnia w kolorze srebrnoszarym. Rynny i rury spustowe z blachy cynkowo - tytanowej lub stalowe powlekane. Podesty i podjazdy zewnętrzne z kostki polbruk gr. 6 cm, szarej na podsypce cementowo - piaskowej gr. 12 cm..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Budowa wiaty wystawienniczej głównej i wiaty wystawienniczej małej z myjnią dla pielęgnacji zwierząt..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa wiaty wystawienniczej głównej, wiaty wystawienniczej małej, wiaty myjni dla zwierząt wystawianych będącymi częścią kompleksu edukacyjno-wystawienniczego Innowacja i Przedsiębiorczość Wiejska w Minikowie na działce nr ewid. 656.21, 888, obręb Ślesin, wieś Minikowo, gmina Nakło nad Notecią. Wiata będzie usytuowana w centrum terenów wystawowych powyżej pozostałych zabudowań wystawowych i pomiędzy nimi, a budynkiem administracyjnym Ośrodka, na rozległych łąkach widocznych z drogi krajowej nr 10 i stanowiła będzie dominantę widokową dla osób przejeżdżających tą drogą. Funkcją budowanej wiaty jest prezentacja zwierząt hodowlanych podczas odbywających się w Ośrodku wystaw rolniczych. Pod wiatą mieścił się będzie ring dla wystawianych zwierząt ogrodzony przestawnym ogrodzeniem z rur stalowych i trybuny dla około 190 widzów. Budowany obiekt to jednokondygnacyjna jednonawowa wiata o konstrukcji drewnianej w układzie łukowym trójprzegubowym. Obiekt posadowiony będzie bezpośrednio na gruntach rodzimych mineralnych, nieskalistych. Układ poprzeczny wiaty stanowią wiązary trójprzegubowe w technologii z drewna klejonego. Dźwigary dolnym końcem zamocowane do stóp żelbetowych. Górne końce dźwigarów łączą się ze sobą przegubowo w kalenicy. Rozpiętość osiowa wiązarów 35,0 m, rozstaw co 6,0 m. Nachylenie połaci dachowej 12 stopni. Konstrukcję nośną pod blachę trapezową stanowią płatwie z drewna klejonego. Dodatkowo przewidziano w płaszczyźnie dachu stężenia połaciowe. Fundamenty - posadowienie bezpośrednie obiektu na stopach fundamentowych. Rzędna posadowienia stóp fundamentowych -1,20 m względem zera terenu. Konstrukcję główną dachu ( wiązar ) tworzą dwa identyczne dźwigary łukowe o szerokości 24,0 cm i zmiennej wysokości hmax = 114,7 cm z drewna klejonego warstwowo klasy GL28c. Dźwigary zamocowane dołem przegubowo do stóp żelbetowych za pomocą okuć stalowych, górą połączone przegubowo za pomocą zwornika stalowego w formie zamka. Okucia podporowe i kalenicowe ze stali S235JR. Jako konstrukcję wsporczą pod blachę trapezową przewidziano płatwie o przekroju 12,0x32,0 cm z drewna klejonego warstwowo klasy GL28c. Wykończenie zewnętrzne. Ściana szczytowa - wypełniona blachą trapezową w kolorze srebrnoszarym ( RAL 7035 ). Konstrukcje drewniane zabezpieczone środkiem bezbarwnym transparentnym. Pokrycie dachu blachą trapezową w kolorze grafitowym rynny i rury spustowe z pcv w kolorze szarym lub stalowe powlekane. Możliwe jest zastosowanie blachy stalowej ocynkowanej lub cynkowej po spatynowaniu. Powierzchnia pod wiatą utwardzona jest wylewką betonową ze spadkiem w kierunku pasmowego odwodnienia zlokalizowanego pośrodku ringu dla zwierząt. Budowa wiaty wystawienniczej małej z myjnią dla pielęgnacji zwierząt Wiata służyć będzie do prezentowania wystawianych zwierząt hodowlanych ustawionych w dwóch rzędach z przejściem dla zwiedzających pośrodku. Wiata znajdowała się będzie na terenie zielonym służącym, jako teren organizacji wystaw. Dojazd i dojście do budowanej wiaty - po terenie trawiastym. Nie przewiduje się uzbrojenia terenu wiaty. Prąd do pobrania z szafek znajdujących się przy słupach oświetleniowych za pomocą przedłużacza. Przed przystąpieniem do wykonywania wiaty należy rozebrać kostkę. Podstawowe dane liczbowe projektowanego budynku Pow. posadzki wiaty 257,0 m2. Wymiary ( rozstaw osiowy słupów ) 5 przęseł 5 x 10 m Wys. w kalenicy 4,63 m. Konstrukcja wiaty - słupowo - dźwigarowa ze ściągiem linowym. Słupy z profili zamkniętych 4 x 100 x 100 mm opartych sztywno na stopach fundamentowych żelbetowych. Na słupach oparte są lekkie dźwigary spawane z profili 3 x 80 x 80 mm łączone przegubowo w kalenicy i ściągnięte ściągiem z śrubą rzymską pośrodku ich rozpiętości. Konstrukcja usztywniona stężeniami. Posadzka betonowa zagruntowana środkiem przeciwpylnym. Wzdłuż środkowego przejścia zamocowane zostaną po obu stronach na stałe barierki do wiązania zwierząt i zawieszania poideł oraz karmy. Barierki z rury średnicy 60 mm na wysokości 60 cm ze słupami co 2,5 m posiadały będą przegrodzenie w połowie z rury 38 mm do oparcia poideł jak również ucha do wiązania zwierząt co 1,2 - 1,5 m. Rury stalowe ocynkowane. Myjnia dla pielęgnacji zwierząt. Wiata o konstrukcji stalowej ze słupami o siatce osi 4,7 x 3,75 m. Konstrukcja wiaty - słupowo - dźwigarowa. Słupy z profili zamkniętych 4 x 100 x 100 mm opartych sztywno na stopach fundamentowych żelbetowych. Na słupach oparte są lekkie dźwigary spawane z profili 3 x 80 x 80 mm. Konstrukcja usztywniona będzie poprzez przykręcenie arkuszy z blachy trapezowej. Płytę betonową gr. 15 cm z betonu B20, należy wykonać na gruncie nie wysadzinowym i zastosować odwodnienie liniowe..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.24.20-1, 45.22.31.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Budowa telekomunikacyjnej sieci światłowodowej pomiędzy budynkami A, B, C..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa telekomunikacyjnej sieci światłowodowej pomiędzy budynkami A, B i C na terenie Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie. Przedmiotem zamówienia jest budowa telekomunikacyjnej sieci światłowodowej budowanej dla potrzeb wewnętrznej instalacji transmisji danych Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w m. Minikowo. Sieć światłowodowa połączy budynki - oznaczone na projekcie zagospodarowania jako A, B i C. Łączna długość trasowa rurociągu kablowego w ziemi - 0,443 km Łączna długość montażowa kabla światłowodowego - 0,631 km. Przejścia pod drogami utwardzonymi wykonane będą metodą przecisku lub przewiertu z zastosowaniem dodatkowych rur ochronnych grubościennych 110:6,3. W miejscach wprowadzenia do budynków przewidziano studnie kablowe o gabarycie SKR-1, w których znajdować się będą zapasy technologiczne kabla światłowodowego. Przewidziano rurociąg kablowy doziemny HDPE o D= 40:3,7 z warstwą poślizgową i paskiem oznaczeniowym koloru zielonego. W pomieszczeniu serwerowni w budynku A oraz w budynkach B i C kabel światłowodowy zakończyć w przełącznicach skrzynkowych, które usytuować na ścianach na wys. 1,7 m przy urządzeniach telekomunikacyjnych. W budynku A zastosować przełącznicę 24-polową , a w budynkach B i C przełącznice 12-polowe w standardzie S.C:APC. W pomieszczeniach z przełącznicami kabel układać w rurce trudnopalnej 25:1,8. Zapasy kabli światłowodowych po 30 m pozostawić na stelażach w studniach przy budynkach. W budynku A - na kablu układanym w kierunku C - zapas kabla usytuować w skrzynce zapasu, którą umieścić w pomieszczeniu gospodarczym w piwnicy. Trasa projektowanej linii światłowodowej przebiega przez tereny objęte ochroną zabytków. Wszystkie prace muszą być prowadzone z uwzględnieniem wymogów zawartych w opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.56.22.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zagospodarowanie terenu zaplecza wystawienniczego i terenów wystawowych obejmujących części działek nr 857 i 889 ( drogi, parkingi, chodniki, zieleń, kanalizacja deszczowa )..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Utwardzenie pod tereny wystawowe części działki nr 857 i 889 obręb Ślesin na terenie Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie gmina Nakło nad Notecią 1. Zagospodarowanie terenu zaplecza wystawienniczego podzielone zostało na trzy zadania : Zadanie Nr 1 ( teren budynku Centrum Konferencyjnego ) obejmuje : a) przebudowę istniejącej drogi dojazdowej do zaplecza budynku Centrum oraz budowę parkingów (wykonać drogę z kostki betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej gr. 5 cm, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm i warstwie odcinającej gr. 20 cm obustronnie okrawężnikowanej krawężnikiem betonowym), b) budowę chodników ( wykonać z kostki betonowej gr. 6 cm, na podbudowie cementowo - piaskowej gr. 5 cm i warstwie odcinającej gr. 10 cm okrawężkowanej obrzeżem betonowym ), c) trawniki. Ogólna powierzchnia zagospodarowania drogowego wynosi 2331 m2. Zadanie Nr 2 ( teren wiaty wystawienniczej głównej ) obejmuje : a) przebudowę istniejącej drogi dojazdowej oraz budowę parkingów (wykonać drogę z kostki betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej gr. 5 cm, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm i warstwie odcinającej gr. 20 cm obustronnie okrawężnikowanej krawężnikiem betonowym), b) budowa kanalizacji deszczowej dla odwodnienia parkingu przy budynku administracyjnym, z rur PCV o D=200 mm i włączenie jej do sieci istniejącej przez studnie rewizyjne betonowe, c) budowę chodników i opaski przy budynku ( wykonać z kostki betonowej gr. 6 cm, na podbudowie cementowo - piaskowej gr. 5 cm i warstwie odcinającej gr. 10 cm okrawężkowanej obrzeżem betonowym ), d) trawniki. Ogólna powierzchnia zagospodarowania drogowego wynosi 2948 m2. Zadanie Nr 3 ( teren budynku magazynowo - socjalnego ) obejmuje : a) przebudowę istniejącej drogi dojazdowej do budynku od istniejące drogi gruntowej oraz budowę parkingów (wykonać drogę z kostki betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej gr. 5 cm, podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm i warstwie odcinającej gr. 20 cm obustronnie okrawężnikowanej krawężnikiem betonowym), b) budowę chodników i opaski przy budynku ( wykonać z kostki betonowej gr. 6 cm, na podbudowie cementowo - piaskowej gr. 5 cm i warstwie odcinającej gr. 10 cm okrawężkowanej obrzeżem betonowym ), c) trawniki. Ogólna powierzchnia zagospodarowania drogowego wynosi 247 m2. 2. Zagospodarowanie terenów wystawowych obejmujących części działek nr 857 i 889. Roboty obejmują wykonanie utwardzenia części działek nr 857 i 889 poprzez budowę drogi o nawierzchni asfaltowej na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Długość drogi - 252,0 m Szerokość drogi - 5,0 m.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.11.27.10-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2013.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.