eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SosnowiecWykonanie i druk albumu i informatora o Sosnowcu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-02-15

Sosnowiec: Wykonanie i druk albumu i informatora o Sosnowcu
Numer ogłoszenia: 45220 - 2012; data zamieszczenia: 15.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta , al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2960600, faks 32 296 06 05.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sosnowiec.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie i druk albumu i informatora o Sosnowcu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na Wykonaniu i druku albumu i informatora o Sosnowcu Zakres przedmiotu zamówienia zostaje podzielony na 2 części: Część I - Zadanie I Wykonanie i druk albumu o Sosnowcu Część II - Zadanie II Wykonanie i druk informatora o Sosnowcu zgodnie z ZAŁĄCZNIKIEM NR I do niniejszego ogłoszenia - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt. 6 ustawy stanowiące nie więcej niż 30 % wartości zamówienia podstawowego i polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.97.00.00-4, 79.80.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.05.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie wymaga się wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie wymaganego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W części I - Zadanie I Wykonanie i druk albumu o Sosnowcu w oparciu o dotychczas wykonane usługi polegające na: wykonaniu i druku 3 albumów o łącznej wartości tych usług nie mniejszej niż 90.000,00 zł brutto w ciągu ostatnich trzech lat a jeśli okres działalności jest krótszy w tym okresie. W części II - Zadanie II Wykonanie i druk informatora o Sosnowcu w oparciu o dotychczas wykonane usługi polegające na: wykonaniu i druku 3 informatorów o mieście lub województwie lub regionie o łącznej wartości tych usług nie mniejszej niż 60.000,00 zł brutto w ciągu ostatnich trzech lat a jeśli okres działalności jest krótszy w tym okresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie wymaganego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie wymaganego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie wymaganego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Ewentualne pełnomocnictwo. Jeżeli osoba(-y) podpisująca(-ce) ofertę działa(-ją) na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazać uprawienie do podpisania oferty (pełnomocnictwo szczegółowe). Pełnomocnictwo to musi być dołączone do oferty i być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Wykonawcy chcąc wspólnie ubiegać się o zamówienie - np.: (konsorcjum) - mają obowiązek ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnik musi mieć upoważnienie co najmniej do reprezentowania w postępowaniu wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Jakość - 40

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Możliwość przedłużenia terminu wykonywania zamówienia w przypadku wystąpienia: - okoliczności uniemożliwiających wykonanie w terminie przedmiotu zamówienia za które żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, - siła wyższa, 2. Nastąpi konieczność zmiany osób wykonujących zamówienie z następujących powodów: - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób wykonujących zamówienie; - nie wywiązywania się osób wykonujących zamówienie z obowiązków wynikających z powierzonych im zadań; - jeżeli zmiana osoby wykonującej zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji). Zmiana jest możliwa jedynie na nowe osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż zaproponowane przez wykonawcę w ofercie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.sosnowiec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sosnowcu, Wydział Informacji i Promocji Miasta Al. Zwycięstwa 20, piętro 1, pokój 203 lub za zaliczeniem pocztowym..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.02.2012 godzina 07:45, miejsce: Urząd Miejski w Sosnowcu, Wydział Informacji i Promocji Miasta al. Zwycięstwa 20, piętro 1, pokój 203..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie I.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie i druk albumu o Sosnowcu. 1. Forma wydawnicza: Album ze zdjęciami Zgodny z Systemem Identyfikacji Wizualnej oraz Księgą Znaku miasta Sosnowca. 2. Nakład: 3.000 egzemplarzy. 3. Format A4 pionowo Wnętrze: 235x300mm blok netto po obcięciu. Okładka: 240,5x310mm 4. Objętość: 128 stron (optymalne wykorzystanie arkusza) + okładka. 5. Papier : 5.1. wnętrze: papier kreda biała typu G-Print 170g lub równoważnik pod względem jakościowym i technicznym, kolor 4+4 5.2. okładka: 5.2.1. zewnętrzna strona okładki: papier kreda błysk 135g + folia matowa + lakier UV wybiórczy, kolor 4+0 5.2.2. wewnętrzna strona okładki: tektura lita introligatorska 2,5 mm 6. Wyklejki: papier biały offsetowy 140 g: kolor 1+0, 7. Oprawa: twarda, szyta nićmi po długim boku, grzbiet prosty. 8. Zakres opracowania: 8.1. przygotowanie do druku 8.2. projekt i opracowanie graficzne całości 8.3. łamanie tekstów 8.4. obróbka i obsadzenie zdjęć. 8.5. DTP i przygotowanie do druku. 9. Tłumaczenie tekstu i podpisów pod zdjęciami na język angielski ok. 10 stron. 10. Przed przystąpieniem do druku przygotowany w formacie PDF materiały należy przedstawić zamawiającemu do akceptacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w przedstawionym materiale. 10. Po ostatecznej akceptacji przez zamawiającego Wykonawca przed przystąpieniem do druku kompletu egzemplarzy wykona: 10.1. wydruk próbny - ozalid - do akceptacji przed drukiem. 10.2. 3 proofy kolorystyczne A3 z wybranego zakresu do zatwierdzenia kolorystyki. 11. pakowanie: po 10 lub 20 egzemplarzy, paczka z adnotacją o ilości egzemplarzy w paczce. 12. Przekazanie po wykonaniu ostatecznej wersji albumu w dwóch wersjach 12.1. w formacie PDF w wersji edytowalnej 12.2. w formacie PDF w wersji zablokowanej do kopiowania i drukowania 13. Nadanie albumowi numeru ISBN przez Wykonawcę. 14. Zamawiający dostarcza: 14.1. teksty w języku polskim. 14.2. zdjęcia (w postaci elektronicznej) z opisami do zdjęć w języku polskim 14.3 korektę tekstów i ostateczne zatwierdzenie do druku. 1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. W terminie 30 dni od przekazania przez Zamawiającego materiałów wykonawca przekaże Zamawiającemu do akceptacji w wersji elektronicznej projekt i opracowanie graficzne całości albumu. 2. Zamawiający w ciągu 7 dni od przesłania w/w projektów dokona korekty merytorycznej i językowej w przypadku zgłoszenia uwag Wykonawca będzie miał 7 dni na ich usunięcie. 3. Wykonawca jest zobowiązany do poprawienia zgodnie z sugestiami Zamawiającego do momentu ostatecznej akceptacji przez Zamawiającego nie później niż do dnia 20.04.2012r. 4. Po ostatecznej akceptacji Wykonawca zobowiązany jest wydrukować album w ciągu 30 dni zgodnie z normami jakości. Druki nie mogą nosić usterek typu: niedodruki, zaplamienia, błędy montażowe, źle położony kolor, będący w rażącej niezgodności z kolorowym próbnikiem itp. 2. WARUNKI ODBIORU ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt dostarczyć wydrukowane albumy w miejsce wskazane przez zamawiającego. Materiały te powinny zostać umieszczone podczas transportu w opakowaniach zapobiegających ich uszkodzeniu. Zamawiający odbierze materiały w dniu przywozu co zostanie potwierdzone protokołem zdawczo-odbiorczym. 2. Spisany protokół zdawczo-odbiorczy podpisany przez Naczelnika Wydziału Informacji i Promocji Miasta bez uwag, będzie podstawą do wystawienia faktury. 3. WARUNKI WYPŁATY WYNAGRODZENIA. 1. Za prawidłowe wykonanie i dostarczenie przedmiotu umowy zamawiający wpłaci wykonawcy wynagrodzenie w wysokości 100 % ceny ofertowej za daną część, na którą wykonawca składał ofertę..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.97.00.00-4, 79.80.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 21.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Jakość - 40

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie i druk Informatora o Sosnowcu 1. Forma wydawnicza: Informator o mieście w dwóch wersjach językowych Zgodny z Systemem Identyfikacji Wizualnej oraz Księgo Znaku miasta Sosnowca. 2. Nakład: 3.000 egzemplarzy 3. Format A4 pionowo (210x297 mm) 4. Objętość: 48 stron (optymalne wykorzystanie arkusza) + okładka 5. Papier: 5.1. wnętrze: kreda błyszcząca 150g, kolor 4+4 5.2. okładka: karton biały 250 g, kolor 4+0 + folia błyszcząca jednostronnie . 6. Oprawa: miękka, szyta i klejona, szycie po długim boku, grzbiet prosty. 7. Zakres opracowania: 7.1. wykonanie projektu i opracowanie graficzne informatora, 7.2. opracowanie i redakcja tekstów, 7.3. tłumaczenie na język angielski tekstów i podpisów pod zdjęciami. 7.4. skład 7.5. korekta 7.6. przygotowanie do druku i druk. 8. Przed przystąpieniem do druku przygotowany w formacie PDF materiały należy przedstawić zamawiającemu do akceptacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w przedstawionym materiale. 9. Po ostatecznej akceptacji przez zamawiającego Wykonawca przed przystąpieniem do druku kompletu egzemplarzy wykona: 9.1. wydruk próbny - ozalid - do akceptacji przed drukiem. 9.2. 3 proofy kolorystyczne A3 z wybranego zakresu do zatwierdzenia kolorystyki. 10. pakowanie: po 10 lub 20 egzemplarzy, paczka z adnotacją o ilości egzemplarzy w paczce. 11. Nadanie informatorowi numeru ISBN prze Wykonawcę. 12. Przekazanie po wykonaniu ostatecznej wersji albumu w dwóch wersjach 12.1. w formacie PDF w wersji edytowalnej 12.2. w formacie PDF w wersji zablokowanej do kopiowania i drukowania 13. Zamawiający dostarcza: 13.1. informacje o mieście w języku polskim. 13.2. zdjęcia (w postaci elektronicznej) z opisami do zdjęć w języku polskim. 13.3 korektę tekstów i ostateczne zatwierdzenie do druku 1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1. W terminie 30 dni od przekazania przez Zamawiającego materiałów wykonawca przekaże Zamawiającemu do akceptacji w wersji elektronicznej projekt i opracowanie graficzne całości informatora. 2. Zamawiający w ciągu 7 dni od przesłania w/w projektów dokona korekty merytorycznej i językowej w przypadku zgłoszenia uwag Wykonawca będzie miał 7 dni na ich usunięcie. 3. Wykonawca jest zobowiązany do poprawienia zgodnie z sugestiami Zamawiającego do momentu ostatecznej akceptacji przez Zamawiającego nie później niż do dnia 20.04.2012r. 4. Po ostatecznej akceptacji Wykonawca zobowiązany jest wydrukować informator w ciągu 30 dni zgodnie z normami jakości. Druki nie mogą nosić usterek typu: niedodruki, zaplamienia, błędy montażowe, źle położony kolor, będący w rażącej niezgodności z kolorowym próbnikiem itp. 2. WARUNKI ODBIORU ZAMÓWIENIA 1. Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt dostarczyć wydrukowane informatory w miejsce wskazane przez zamawiającego. Materiały te powinny zostać umieszczone podczas transportu w opakowaniach zapobiegających ich uszkodzeniu. Zamawiający odbierze materiały w dniu przywozu co zostanie potwierdzone protokołem zdawczo-odbiorczym. 2. Spisany protokół zdawczo-odbiorczy podpisany przez Naczelnika Wydziału Informacji i Promocji Miasta bez uwag, będzie podstawą do wystawienia faktury. 3. WARUNKI WYPŁATY WYNAGRODZENIA. 1. Za prawidłowe wykonanie i dostarczenie przedmiotu umowy zamawiający wpłaci wykonawcy wynagrodzenie w wysokości 100 % ceny ofertowej za daną część, na którą wykonawca składał ofertę..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.97.00.00-4, 79.80.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 21.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 60
    • 2. Jakość - 40

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.