Ogłoszenie z dnia 2013-11-06
Czosnów: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi prawniczej doradztwa podatkowego polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego w zakresie odzyskania przez Gminę Czosnów nadpłaty podatku od towarów i usług (VAT) dotyczących wydatków za lata 2007 - 2013
Numer ogłoszenia: 453162 - 2013; data zamieszczenia: 06.11.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czosnów, ul. Gminna 6, 05-152 Czosnów, woj. mazowieckie, tel. 022 7850201, faks 022 7850057.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi prawniczej doradztwa podatkowego polegającej na wykonywaniu zastępstwa procesowego w zakresie odzyskania przez Gminę Czosnów nadpłaty podatku od towarów i usług (VAT) dotyczących wydatków za lata 2007 - 2013.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1) występowanie na podstawie udzielonego pełnomocnictwa przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi w sprawie zwrotu nadpłaty podatku VAT w zakresie: a) postępowań sprawdzających, prowadzonych przez organy administracji skarbowej w przedmiocie orzeczenia poprzedzającego wypłatę nadwyżki podatku VAT na podstawie deklaracji podatku VAT, b) postępowań kontrolnych i sądowo-administracyjnych dotyczących rozliczeń podatku VAT, c) postępowań poprzedzających złożenie deklaracji rozliczeniowych w zakresie dotyczącym urzędowej interpretacji przepisów prawa podatkowego, 2) analiza wydatków dokonanych przez Zamawiającego pod kątem możliwości zakwalifikowania ich do odliczenia podatku od towarów i usług oraz ocena zasadności wszczęcia postępowania podatkowego lub sądowo-administracyjnego, 3) sporządzenie korekt deklaracji za poszczególne okresy rozliczeniowe na podstawie przedstawionych przez Zamawiającego rejestrów sprzedaży i zakupów, przygotowanie wniosków o stwierdzenie nadpłaty podatku od towarów i usług (łącznie ze sporządzeniem, na podstawie przedstawionych przez Zamawiającego dokumentów, korekt rejestrów sprzedaży i zakupów VAT za lata 2009 - 2013), 4) przygotowywanie skarg, wniosków, wystąpień i pism procesowych do sądów i organów administracji w celu wszczęcia postępowania sądowego lub podatkowego oraz w związku z toczącym się postępowaniem o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług, 5) przygotowywanie odwołań przy udziale komórek organizacyjnych merytorycznie właściwych sprawie, 6) udział w ewentualnym postępowaniu sprawdzającym i kontrolnym prowadzonym przez właściwe podmioty, 7) przygotowanie materiałów do deklaracji bieżących VAT-7 i instruowanie pracowników Zamawiającego w zakresie sporządzania bieżących deklaracji, 8) przegląd podstawowych obszarów działalności Zamawiającego - ustalenie czy jest to działalność zwolniona z podatku od towarów i usług, podlegająca opodatkowaniu czy niepodlegająca, 9) w przypadku, gdy stan faktyczny rozliczeń oraz stan prawny będą wymagały potwierdzenia poprawności skutków podatkowych Wykonawca przygotuje wniosek o indywidualną urzędową interpretację prawa podatkowego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.22.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa podatkowego .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31.10.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Doradztwa Podatkowego Janusz Wyrzykowski, ul. Rychtera 5/10, 03-980 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 300000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 369000,00
Oferta z najniższą ceną: 369000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 369000,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnieniem wyboru trybu postępowania z wolnej ręki jest konieczność zapewnienia zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie doradztwa podatkowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku VAT od towarów i usług. Zgodnie z art. 5 ust. 1 b ustawy Pzp - w przypadku zamówień których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.