eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławOrganizacja szkoleń i konferencji na potrzeby Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu w okresie do końca 2011 r.



Ogłoszenie z dnia 2011-03-16

Wrocław: Organizacja szkoleń i konferencji na potrzeby Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu w okresie do końca 2011 r.
Numer ogłoszenia: 45566 - 2011; data zamieszczenia: 16.03.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ul. Energetyczna 4, 53-330 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7987777, faks 071 7987714.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja szkoleń i konferencji na potrzeby Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu w okresie do końca 2011 r..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest organizacja 5 szkoleń i konferencji (spotkań) na potrzeby Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu w okresie do 31.12.2011 r. Przewiduje się wykorzystanie 835 osobodni. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z podanej liczby osób (ze względu na możliwość rezygnacji potencjalnych uczestników oraz ze względu na zdarzenia losowe). Zamawiający zastrzega zmniejszenie ostatecznej liczby osobodni szkoleniowych a co za tym idzie ostatecznej kwoty wynagrodzenia za wykonaną usługę. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany proponowanego terminu (kwartału) organizacji spotkania / konferencji. 4. Zamawiający, nie później niż, na 21 dni przed mającym się odbyć spotkaniem, będzie przekazywał Wykonawcy zlecenie wykonania usługi wg formularza stanowiącego zał. nr 2 do umowy z podaniem szczegółowych danych. 5. Wykonawca, odpowiada za zapewnienie: 1) bazy noclegowo - szkoleniowej (hotelu) z salą lub salami konferencyjnymi wg harmonogramu, 2) wyżywienia, w tym przerw kawowych, 3) obsługi technicznej i logistycznej spotkania, 6.Wymagania minimalne: 1) baza noclegowa a. obiekt hotelowy nie może być w trakcie prac remontowych w czasie trwania spotkania, b. ilość pokoi jednoosobowych wg zlecenia, pozostałe rozlokowanie osób - max. dwie osoby w pokoju, c. każdy z pokoi noclegowych z łazienką, 2) czas trwania spotkania podany w harmonogramie, należy rozumieć następująco: a. 3 dni - przyjazd i zakwaterowanie pierwszego dnia przed obiadem, dwa noclegi, wyjazd uczestników 3 dnia po obiedzie, b. 4 dni - przyjazd i zakwaterowanie pierwszego dnia przed obiadem, 3 noclegi, wyjazd uczestników czwartego dnia po obiedzie. 3) sala konferencyjna - Zamawiający będzie korzystał z sal konferencyjnych zgodnie z danymi zawartymi w harmonogramie, dla ilości osób przewidzianych w zleceniu, z otwieranymi oknami i miejscami siedzącymi przy stołach, krzesła o ergonomii odpowiedniej do tego typu szkolenia, spełniającej wszelkie wymagania w zakresie BHP, w szczególności w zakresie natężenia oświetlenia i wentylacji. 4) bezpłatna szatnia oraz toalety w bezpośrednim sąsiedztwie sali konferencyjnej, 5) tablica suchościeralna z kompletem pisaków, rzutnik i ekran dla prezentacji multimedialnych, 6) zapewnienie możliwości podłączenia laptopów do gniazd zasilających dla minimum 10 uczestników, 7) zapewnienie bezpłatnych miejsc parkingowych dla uczestników spotkania, na terenie hotelu, ośrodka, dla co najmniej 20% uczestników. 7. Zapewnienie wyżywienia i obsługa gastronomiczna dla uczestników spotkania - następująco wg ilości dni pobytu, minimalne warunki: 1) 3 dni: a. 2 śniadania, w formie bufetu, w sali restauracyjnej, (skład na osobę: pieczywo /trzy kromki/ + masło, sok owocowy - 200 ml, kawa - 150 ml., herbata - 1 szt., woda mineralna gazowana i niegazowana, zimne przystawki) b. 3 przerwy kawowe, w drugim dniu przed obiadem i po obiedzie, w trzecim dniu - przed obiadem, w bezpośrednim sąsiedztwie sali konferencyjnej, (skład na osobę: kawa, herbata, woda mineralna gazowana i niegazowana, mleko do kawy, cukier, cytryna, sok owocowy - 200 ml, dwa rodzaje ciastek - 150 g, kanapki do wyboru z wędliną i jarskie - po 3 sztuki ), c. 3 obiady, podane w wyodrębnionej sali restauracyjnej (skład na osobę: zupa - 250 g, drugie danie 400-450 g (do wyboru danie mięsne i jarskie), sok owocowy - 200 ml, kawa, herbata, woda mineralna gazowana i niegazowana, mleko do kawy, cukier, cytryna, deser - 150 g) d. 2 kolacje w formie bufetu podane w sali restauracyjnej (skład na osobę: jedno ciepłe danie - 400-450 g., zimne przystawki, pieczywo (trzy kromki) + masło, sok owocowy - 200 ml, kawa - 150 ml, herbata - 1szt., woda mineralna gazowana i niegazowana). 2) 4 dni: a. 3 śniadania, jak powyżej, b. 5 przerw kawowych, dwie w drugim dniu, dwie w trzecim dniu, jedna w czwartym dniu przed obiadem, wg składu jak powyżej, c. 4 obiady, jak powyżej, d. 3 kolacje, jak powyżej. 8. W ramach danego spotkania osoba lub osoby szkolące będą organizowane przez Zamawiającego. Koszt związany z przeprowadzeniem wykładów ponosi Zamawiający. 9. Wykonawca zapewni obsługę logistyczną i techniczną każdego spotkania w postaci przedstawiciela Wykonawcy, który będzie sprawował nadzór nad realizacją zamówienia zgodnego z umową. 10. Szczegółowy plan spotkania, uwzględniający godzinowy rozkład dnia szkoleniowych wraz z listą uczestników dostarcza Zamawiający, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem spotkania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość modyfikacji listy uczestników, nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem spotkania..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.00.00.00 - Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego 55.12.00.00 - Usługi hotelarskie w zakresie spotkań i konferencji .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.03.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • P.H.G. CHATA HOTEL - RESTAURACJA, CHATA KARCZOWISKA, A i H Kozieja Sp.j., ul. Górska 1, 58-533 Mysłakowice, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 154629,63 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 162825,00

  • Oferta z najniższą ceną: 162825,00 / Oferta z najwyższą ceną: 187750,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż równowartość 125 tys. euro. Zamawiający może posłużyć tym trybem wyłącznie w sytuacji, gdy spełnione są dwie wymienione w przepisie, interpretowane ściśle przesłanki, tj. przedmiotem zamówienia mogą być tylko usługi powszechnie dostępne na rynku o znormalizowanych standardach. Przez powszechna dostępność należy rozumieć oferowanie usług o pożądanej charakterystyce przez liczne podmioty na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do tych usług praktycznie nieograniczonej grupie konsumentów, co z kolei łączy się z powszechną konsumpcje tych usług. Oznacza to że tryb zapytania o cenę nie może być wykorzystywany do usług specjalistycznych, przeznaczonych dla wąskiego kręgu odbiorców, o dostępności ograniczonej do nielicznych, specjalistycznych wykonawców. Nie można go więc stosować do zamówień na wszelkie nietypowe usługi, wymagające szczególnych kwalifikacji lub usługi wyjątkowego zastosowania. Zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Poznaniu z dnia 7 lipca 2010 r. (wyrok Sądu Okręgowego w Poznaniu, wydział XIII Cywilny Zamiejscowy w Lesznie, z dnia 7 lipca 2010 r. sygn. akt XIII C 332/10/3.) jako przykład usług powszechnie dostępnych o ustalonych standardach Sąd wskazał usługi sprzątania pomieszczeń, mycia szyb, prania, usługi żywienia, proste usługi poligraficzne, usługi translatorskie itp. Zdanie Sądu tryb zapytania o cenę nie ma też zastosowania do dostaw i usług bardzo skomplikowanych, specjalistycznych, wymagających indywidualnego podejścia do potrzeb zamawiającego. Powszechna dostępność istnieje gdy wiele firm z branży jest w stanie wykonać zamówienia bez specjalnych przygotowań. Ustalone standardy jakościowe mogą wynikać z przepisów prawa, ale także z pewnych zwyczajowo przyjętych schematów działania wykonawców. Jako dostawy i usługi o ustalonych standardach można wymienić: dostawy materiałów biurowych, art. spożywczych, standardowych mebli, usług sprzątania pomieszczeń biurowych, wywóz nieczystości stałych, konserwacje i naprawy standardowych maszyn i urządzeń. Przesłankę art. 70 ustawy PZP należy zatem rozumieć jako możliwość realizacji typowych w danej branży zamówień, przez większość podmiotów tej branży. Istotną cechą usług zamawianych w trybie zapytania o cenę powinna być ich typowość, gwarantująca zamawiającemu porównanie cen takiego samego rodzaju usług. Przedmiotem zamówienia są usługi hotelarskie i restauracyjne. Usługi te mają charakter masowy, popularny. Świadczenie usług hotelarskich jest oferowane przez wiele podmiotów co umożliwia łatwy i nieograniczony dostęp przez nieograniczona liczbę odbiorców. Usługi hotelarskie nie są usługami specjalistycznymi, ograniczonymi dla wąskiej grupy klientów. Ich świadczenie nie wymaga też specjalnych kwalifikacji, a prowadzenie działalności w tym zakresie nie wymaga odrębnych pozwoleń np. licencji. O powszechnej dostępności usług hotelarski stanowi też fakt, że mogą one być wykonywane przez firmy z branży bez specjalnego przygotowania. Przedmiot zamówienia spełnia też przesłankę ustalonych standardów jakościowych. Działalność hotelarska, jej funkcjonowanie, w szczególności w zakresie dot. wyposażenia oraz świadczonych usług, w tym usług gastronomicznych, są znormalizowane i zestandaryzowane przepisami prawa. Wyżej opisane reguluje Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (t.j. Dz. U. Nr 22 poz. 169 z 2006 r.). Ponadto o standarowości przedmiotu zamówienia przemawia też opis przedmiotu zamówienia, który stanowi o typowości usługi. Typowość ta zapewnia zamawiającemu porównanie cen takiego samego rodzaju usługi oferowanej przez wykonawców, poprzez szczegółowe opisanie zamawianej usługi, jej zakresu i parametrów. W przedmiotowej sytuacji, Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia w sposób, zapewniający jednakowe pojmowanie zamawianej usługi przez wykonawców. Główna Komisja Orzekająca w orzeczeniu z dnia 26 lutego 2001 r (Sygn. DF-GKO-Odw.-279-471-472-2000.) stwierdziła: zamawiający formułując zapytanie o cenę, powinien na tyle jednoznacznie i ściśle określić przedmiot zamówienia oraz warunki jego realizacji, aby jedynym elementem odpowiedzi oferentów była cena. Dlatego też przedmiotem zamówienia w trybie zapytania o cenę winny być wyroby gotowe, a standardy przedmiotu zamówienia powszechnie znane, określone już w czasie rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. Wartość zamówienia wynosi 154 629,63 zł, tj. 40 278,62 euro, nie przekracza więc równowartości 125 tys. euro. Na podstawie powyższego należy uznać, że przedmiotowe zamówienia może być udzielone w trybie zapytania o cenę, gdyż wszystkie przesłanki wymienione w art. 70 ustawy PZP są spełnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.