Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-11-08
Warszawa: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (klientów), w tym również dla osób z autyzmem, w miejscu ich zamieszkania lub innym wskazanym przez Zamawiającego.
Numer ogłoszenia: 456762 - 2013; data zamieszczenia: 08.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, ul. Antalla 4, 03-126 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6147000, faks 022 6147000 , strona internetowa www.opsbialoleka.waw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (klientów), w tym również dla osób z autyzmem, w miejscu ich zamieszkania lub innym wskazanym przez Zamawiającego..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi (klientów), w tym również dla osób z autyzmem, w miejscu ich zamieszkania lub innym wskazanym przez Zamawiającego, zwanych dalej usługą. 2. Szczegółowy zakres czynności, które mogą składać się na usługę, został ustalony na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.) i obejmuje czynności, które zostały ujęte w wykazie, który znajduje się na końcu opisu przedmiotu zamówienia oraz zajęcia dodatkowe, zaoferowane przez Wykonawcę w koncepcji realizacji usług. 3. Prawo do korzystania z usługi będzie ustalane dla osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione. Prawo to może zostać również ustalone dla osoby, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi dostosowanej do szczególnych potrzeb klienta wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 5. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić, by usługi były wykonywane wyłącznie przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi. 6. Osoby, o których mowa w ust. 5, muszą posiadać co najmniej półroczny staż w jednej z następujących jednostek: 1) szpitalu psychiatrycznym, 2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, 3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, 4) ośrodku terapeutyczno -edukacyjno-wychowawczym, 5) zakładzie rehabilitacji, 6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi. 7. W uzasadnionych przypadkach, po uzyskaniu na to przez Wykonawcę pisemnej zgody Zamawiającego, usługi będą mogły być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone w ust. 5, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w ust. 6, i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje. 8. Osoby świadczące usługi, o których mowa w rozdz.1 w wykazie, który znajduje się na końcu opisu przedmiotu zamówienia, muszą posiadać przeszkolenie i doświadczenie w zakresie: 1) umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań; 2) kształtowania nawyków celowej aktywności; 3) prowadzenia treningu zachowań społecznych. 9. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania osób wykonujących usługę. 10. Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu, przed rozpoczęciem wykonywania usługi przez każdą z osób, o których mowa w ust. 5, dokumenty potwierdzające posiadane przez nią kwalifikacje niezbędne do wykonywania usługi. Zamawiający jest uprawniony do weryfikacji ich prawdziwości. 11. Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody w mieniu klienta powstałe w związku z wykonywaniem usługi przez Wykonawcę lub zawinione przez osoby wykonujące usługę. 12. Wykonawca zobowiązany będzie zawrzeć umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia.. 13. Wykonawca będzie zobowiązany świadczyć usługę na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora Zamawiającego. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się zlecenie wykonania usługi za pomocą faksu przez osobę wskazaną do kontaktów w sprawie realizacji zamówienia ze strony Zamawiającego. Zlecenie takie zostanie niezwłocznie potwierdzone decyzją. 14. Niezwłocznie po wydaniu decyzji, o której mowa w ust. 13, Zamawiający przekaże Wykonawcy drogą faksową kopię tej decyzji. Wykonawca od dnia wskazanego w decyzji będzie zobowiązany do świadczenia usługi w zakresie (czynności wybrane spośród określonych w wykazie, który znajduje się na końcu opisu przedmiotu zamówienia) i w wymiarze czasowym wskazanych w decyzji. 15. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić możliwość świadczenia usługi przez siedem dni w tygodniu, w godzinach od 7:00 do 19:00, również w święta i dni ustawowo wolne od pracy. 16. Z usługi świadczonej przez Wykonawcę będzie korzystało około 25 klientów w każdym z miesięcy obowiązywania umowy. Podana liczba klientów jest wielkością szacunkową. 17. Przewidywana ilość godzin świadczenia usługi w każdym z miesięcy obowiązywania umowy wynosić będzie 229 godzin. Podana liczba godzin jest wielkością szacunkową. Ilość zleconych Wykonawcy przez Zamawiającego godzin świadczenia usługi wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb klientów. 18. Wykonawca nie będzie mógł dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń w przypadku zlecenia mu w trakcie obowiązywania umowy świadczenia usługi dla mniejszej niż ustalona w ust. 16 liczby klientów lub w mniejszym niż ustalony w ust. 17 wymiarze czasowym. 19. Dokładne terminy świadczenia usługi Wykonawca uzgodni indywidualnie z każdym klientem lub jego opiekunem. Wykonawca będzie zobowiązany na każde żądanie Zamawiającego przedstawić mu szczegółową informację o rzeczywistych, ustalonych z klientami lub ich opiekunami terminach świadczenia usługi. 20. Wykonawca jest zobowiązany do zakończenia świadczenia usługi: a. w dniu określonym w decyzji, o której mowa w ust. 13, b. w dniu wygaśnięcia umowy. Umowa wejdzie w życie z dniem 1 grudnia 2013 roku i obowiązywać będzie do dnia 31 grudnia 2013 r., jednak nie dłużej niż do dnia, w którym kwota całkowitego należnego Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy wynagrodzenia będzie równa kwocie maksymalnej wartości umowy. Wykonawca nie będzie mógł dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń w przypadku, gdy w dniu 31 grudnia 2013 r. kwota całkowitego należnego Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy wynagrodzenia będzie niższa od kwoty maksymalnej wartości umowy. 21. W wyjątkowych przypadkach, niezwłocznie po otrzymaniu faksem żądania Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do zakończenia świadczenia usługi w terminie wcześniejszym niż określony w ust. 20. Żądanie Zamawiającego zostanie niezwłocznie przedstawione Wykonawcy na piśmie. 22. Wykonawca, w terminie 3 dni od powzięcia wiadomości o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ: - na realizację usługi oraz - na prawo do korzystania z usługi przez klientów, w tym na zakres usługi lub wymiar czasowy, zobowiązany będzie do poinformowania o nich Zamawiającego. 23. Wykonawca będzie uprawniony do składania Zamawiającemu propozycji wprowadzenia zmian w zakresie lub wymiarze czasowym świadczenia usługi na rzecz klientów. Do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany niezbędna będzie pisemna zgoda Zamawiającego. 24. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowości wykonywania usług przez Wykonawcę, w tym do kontroli ich jakości oraz zgodności z decyzjami, na podstawie których są świadczone. 25. Strony ustalą, zgodnie z ofertą Wykonawcy, stałą w okresie obowiązywania umowy cenę ryczałtową brutto za realizację usługi za jedną godzinę świadczenia usługi na rzecz klientów. 26. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie tylko za rzeczywistą liczbę godzin świadczenia usługi na rzecz klientów uprawnionych do korzystania z usługi w danym miesiącu. 27. Podstawą do wypłacenia wynagrodzenia będą faktury wystawione przez Wykonawcę po zakończeniu każdego miesiąca świadczenia usługi. 28. Wykonawca będzie zobowiązany załączyć do faktury wykaz zawierający następujące dane: nazwiska klientów korzystających z usługi oraz liczbę godzin świadczonej w tym miesiącu na ich rzecz usługi - każda godzina świadczonej usługi ma zostać potwierdzona podpisem korzystającego z niej klienta lub jego opiekuna oraz osoby wykonującej usługę u klienta. 29. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 21 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Za usługi świadczone do 31 grudnia 2013 roku Wykonawca złoży Zamawiającemu fakturę wraz z wykazem którym mowa w ust. 4 do dnia 22 12. 2013r. a Zamawiający zapłaci za tę fakturę do dnia 31 12. 2013 roku. Natomiast, za usługi świadczone w okresie od 23 12. 2013r. do 31 12. 2013 r. Wykonawca przedstawi wykaz o którym mowa w ust. 4 do dnia 03 01. 2014 roku. 30. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wykazu, o którym mowa w ust. 28, pod kątem jego rzetelności i zgodności ze stawianymi mu w niniejszej umowie wymogami. W przypadku stwierdzenia w nim nieprawidłowości, Ośrodek, w terminie 5 dni od otrzymania wykazu, jest uprawniony wskazać Wykonawcy na piśmie stwierdzone nieprawidłowości, a Wykonawca jest zobowiązany w terminie 5 dni do uwzględnienia uwag Ośrodka i sporządzenia wykazu w sposób prawidłowy. 31. W przypadku gdy do faktury nie zostanie załączony wykaz, o którym mowa w ust. 28 lub zostanie on sporządzony nieprawidłowo, Zamawiający, do czasu otrzymania prawidłowo sporządzonego wykazu, będzie miał prawo powstrzymać się od wypłacenia Wykonawcy należnego mu wynagrodzenia. Wykaz szczegółowego zakresu czynności W ramach usługi Wykonawca jest zobowiązany świadczyć na rzecz klientów następujące rodzaje specjalistycznych usług dostosowanych do szczególnych potrzeb klientów Zamawiającego: I. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: 1. Kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych 2. Kształtowanie umiejętności społecznego funkcjonowania 3. Motywowanie do leczenia i rehabilitacji 4. Motywowanie do aktywności 5. Prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: a) Samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu b) Dbałość o higienę i wygląd 6. Prowadzenie treningów umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: a) Utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną b) Wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego c) Korzystanie z usług różnych instytucji 7. Interwencja i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: a) Pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, b) Kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, c) Współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, d) Ułatwianie dostępu do edukacji i kultury, e) Doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, 8. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: a) W uzyskaniu świadczeń socjalnych, b) W wypełnianiu dokumentów urzędowych, 9. Wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: a) W szukaniu informacji o pracy i pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach terapii zajęciowej, w zakładach aktywizacji zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, b) W kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, c) W przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, d) W rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, 10. Pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: a) Nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, b) Pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, c) Zwiększenie umiejętności i gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnienie finansowe, II. Pielęgnacja - jako wspieranie leczenia, w tym: 1. Pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych 2. Uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, 3. Pomoc w wykupywaniu i zamawianiu leków w aptece, 4. Pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, 5. Pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, 6. Pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych. III. Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.): 1. Zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, 2. Współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno -terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług. 3. Stymulacja rozwoju i kontaktów społecznych dziecka upośledzonego i autystycznego. IV. Pomoc mieszkaniowa, w tym: 1. W uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, 2. W organizacji drobnych remontów, adaptacji napraw, likwidacji barier architektonicznych, 3. Kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu. V. Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno - wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.)..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.24.00 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zamówienie udzielone na podstawie art. 67 ust. 1, pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. Zamówienie uzupełniające zostało przewidziane w SIWZ oraz Ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego, które przeprowadzono w trybie przetargu nieograniczonego Udzielono je dotychczasowemu Wykonawcy usług opiekuńczych w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego i nie przekracza 50% tego zamówienia oraz jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Sytuacja zdrowotna świadczeniobiorców powoduje konieczność przyznania większej liczby godzin usług niż przewidywana w umowie podstawowej. W ostatnim okresie czasu wzrosła również liczba wniosków z prośbą o objęcie pomocą.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Bródnowskie Stowarzyszenie Przyjaciół Rodzin i Osób z Zaburzeniami Psychicznymi Pomost, ul. Wincentego 85, 03-291 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: gen. W. Andersa 13 m 91 (ADK-1), część nr 2: Kredytowa 2 m 9 (ADK-5) - w podziale na 2 części
- Likwidacja dzikiego wysypiska na nieruchomości
- Zakup garnków, czajników, patelni
- Przetworzenie danych i wykonanie zbiorczych ocen jakości powietrza w Polsce na podstawie badań Państwowego Monitoringu Środowiska wg prawa krajowego i wymagań sprawozdawczości europejskiej w 2025 roku
- Modernizacja i przebudowa instalacji elektrycznej w budynku Białowieskiej Stacji Geobotanicznej UW
- Budowa studia podcastowego w siedzibie Wojskowego Instytutu Wydawniczego w Warszawie
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług opiekuńczych u Klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gubinie w miejscu ich zamieszkania w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
- Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2025 roku
- Świadczenie podstawowych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania na rzecz osób mieszkających na terenie Gminy Okonek w roku 2025.
- Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach w miejscu zamieszkania klientów OPS w 2025 roku
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wykonywanych w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Choceń w 2025 roku
- Świadczenie usług opiekuńczych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Czarnkowie, wykonywanych w miejscu zamieszkania podopiecznych od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
więcej: Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.