Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-04-01
Łódź: MODERNIZACJA PŁYWALNI WODNY RAJ - PROJEKT I MONTAŻ SAUN FIŃSKICH
Numer ogłoszenia: 45963 - 2015; data zamieszczenia: 01.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji , ul. Ks. Skorupki 21, 90-532 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 27 21 417, faks 42 6367980.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.lodz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: MODERNIZACJA PŁYWALNI WODNY RAJ - PROJEKT I MONTAŻ SAUN FIŃSKICH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postępowania jest: Wykonanie projektu, uzyskanie pozwolenia na budowę i montaż saun zgodnie z zamieszczonymi poniżej wytycznymi INFORMACJE WSTĘPNE Niniejszy program funkcjonalno-użytkowy, zwany dalej PFU, opisuje przedmiot zamówienia, określa wymagane zakresy robót i standardy wykonania przedmiotu zamówienia. Jakiekolwiek odniesienie PFU do nazw wyrobów czy producentów materiałów i urządzeń nie jest dla Wykonawcy obowiązujące, a jedynie przykładowe i ma na celu opisanie odpowiednich standardów. Wykonawca może zastosować urządzenia i materiały równoważne do referencyjnych, jednak nie gorszych niż te, które precyzują zapisy niniejszego PFU, przy czym Wykonawca zobowiązany jest zapewnić prawidłowe działanie poszczególnych systemów technicznych i technologicznych oraz osiągnięcie założeń funkcjonalnych dla poszczególnych obiektów, obszarów, pomieszczeń oraz elementów zagospodarowania terenu. Jakiekolwiek przywołanie w PFU stron w procesie inwestycyjnym oznacza: - Zamawiający - wszelki, wyznaczony umową, personel Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Łodzi, odpowiadający za realizację inwestycji w jego imieniu, w tym również zespół inspektorów nadzoru dla poszczególnych branż, powołani eksperci, rzeczoznawcy, jeżeli służby takie zostaną powołane przez Zamawiającego. - Użytkownik - pisemnie wskazane przez Zamawiającego osoby odpowiadające za funkcjonowanie obiektu lub jego części, którego dotyczą roboty opisane w niniejszym PFU. - Wykonawca - wyznaczony umową personel firmy wyłonionej w postępowaniu przetargowym, realizującej przedmiotową inwestycję. Pojęcie Wykonawca dotyczy zarówno zespołu projektowego opracowującego opisany niniejszym PFU zakres dokumentacji projektowej, jak i zespołu realizującego inwestycję (kierownik budowy, kierownicy robót). - W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę podwykonawców, Wykonawca odpowiada za nich, w takim samym stopniu jak za personel własny. Wszelkie zapisy niniejszego PFU odnoszące się do Wykonawcy dotyczą również jego podwykonawców, bez konieczności wprowadzania dodatkowych zapisów. CZĘŚĆ OPISOWA PROGRAMU FUNKCJONALNO - UŻYTKOWEGO OPIS OGÓLNY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest demontaż starych i budowa nowych saun wraz z pomieszczeniami przyległymi na Pływalni Wodny Raj w Łodzi przy ul. Wiernej Rzeki 2. W tym: 1. Sporządzenie dokumentacji projektowej w oparciu o PFU. - Sporządzenie koncepcji rozwiązań technicznych modernizowanych saun i pomieszczeń z nimi współpracujących na etapie składania ofert (na podstawie dołączonych załączników). - Zgłoszenie robót budowlanych do odpowiedniego urzędu. 2. Wykonanie robót budowano - montażowych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej. - wyposażenie saun i pomieszczeń przyległych: - wyposażenie technologiczne, meblowe i wystroju wnętrz - na podstawie opracowanej dokumentacji zatwierdzonej przez Zamawiającego i programu funkcjonalno użytkowego, - wyposażenie bhp wg wymagań obowiązujących przepisów, - wyposażenie p.poż. wg wymagań obowiązujących przepisów, Wyposażenie w instrukcje ogólne i stanowiskowe w zakresie: - instrukcji ogólnych użytkownika saun - instrukcji ogólnych konserwacji saun - instrukcji bhp, - instrukcji p.poż., - instrukcji udzielania pierwszej pomocy, Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu. - Kubatura - 255,2m3 - Powierzchnia - 88m2 Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia. Prace przygotowawcze a) Istniejące sauny należy zdemontować. b) Istniejące wanny do hartowania należy zdemontować. c) Istniejące elementy podgrzewania stóp należy zdemontować.. d) Istniejące płytki w pomieszczeniach saun i w pomieszczeniach zaznaczonych w Załączniku 1 jako A,B,C,D,E,F,G,H należy zdemontować. e) Demontaż pieca w saunie. Prace montażowe 1. Położenie płytek na podłodze i cokole na ścianie we wzorze zaakceptowanym przez Inwestora, w pomieszczeniach zaznaczonych w Załączniku 1 jako A,B,C,D,E,F,G,H. 2. Wykonanie odwodnienia wraz z podłączeniem do istniejącej kanalizacji sanitarnej, pod wycieraczki zlokalizowane przed wejściami do saun (lokalizacja wycieraczek - Załączniki.) 3. Montaż wraz z podłączeniem wod-kan, nowej wanny do hartowania. 4. Ponowny montaż istniejącego pieca. Właściwości funkcjonalno - użytkowe remontowanych pomieszczeń Zespoły funkcjonalne: 1. sauny fińskie z zapleczem, 2. zespoły sanitariatów. WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO W STOSUNKU DO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Część budowlana 1. Sufity - bez zmian. 2. Ściany - bez zmian. 3. Posadzki - wykonanie podłóg i cokołu w płytach z zastosowaniem izolacji przeciw wodnych w pomieszczeniach mokrych. Płytki powinny być w klasie antypoślizgowści minimum C. Fuga dobrana do mokrych pomieszczeń oraz izolacja przeciw wodna pod płytkowa. Podłogę pod sauną, wykonać ze spadkiem podłogi w kierunki wycieraczki, pod którą będzie wpust podłogowy. W remontowanych pomieszczeniach jest istniejące ogrzewanie podłogowe, w związku z czym zrywając stare płytki należy zachować ostrożność w celu uniknięcia uszkodzenia instalacji ogrzewania płaszczyznowego. Część instalacyjna 1. Wentylacja - wyczyścić istniejące przewody wentylacyjne i podłączyć do nowych saun. W saunie jest wentylacja grawitacyjna - wlot powietrza przy piecach, (pod drzwiami), wylot nad ławkami, regulowany szybrem. Powietrze z sauny musi być odebrane przez wentylację z całej strefy mokrej. 2. Wodno-kanalizacyjne i ciepłej wody. Nowe wanny do hartowania podłączyć do istniejącej instalacji wod-kan. Pod projektowaną wycieraczką wykonać odwodnienie, które podłączyć do kanalizacji sanitarnej z zdemontowanego punktu do ogrzewania stóp. Instrukcje elektryczne i techniczne. Wykonać nową instalacje elektryczną od sterownika do pieca. Oferta - Wykonawca złoży ofertę ryczałtową na pełny zakres prac. - Inwestor nie przewiduje prac dodatkowych. - Przed złożeniem oferty Wykonawca jest zobowiązany odbyć wizje lokalną w celu uwzględnienia (wycenienia) dodatkowych prac, nieprzewidzianych w niniejszym opracowaniu, a niezbędnych do kompleksowego wykonania zamówienia. SPECYFIKACJA TECHNICZNA Sauna finska Pomieszczenie przeznaczone do kąpieli saunowej w temperaturach oscylujących w granicach 85-1000C. Pomieszczenie wykończone listwami boazeryjnymi o łagodnych liniach. Konstrukcja wolnostojąca, nieprzesuwalna. Sauna ustawiona na wodoodpornym materiale. Sauna ustawiona na zmywalnej posadzce, najlepiej wykonanej z płytek ceramicznych. Cokół 10cm wykonany z płytek. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na: - konsrukcja kabiny (ściany i sufit) ze świerku skandynawskiego (profile o łagodnych liniach) zaimpregnowane (impregnatem do saun TIKKURILLA lub równoważne). Kantówka wykonana z drewna świerkowego, suchego o wymiarach 30mmx50mm służąca do wykonania szkieletu ścian. Ramy ścian łączymy za pomocą kleju oraz śrub o długości 80mm. Ściany sauny oraz sufit od strony zewnętrznej niewidocznej pokryte są płytą HDF o grubości 3mm i pokrytą środkiem antygrzybicznym. Ściany sauny od strony zewnętrznej widocznej obłożone są boazerią. Ściany sauny oraz sufit od strony wewnętrznej pokryte są boazerią o wymiarach 14-16mmx96mm. Izolacją, która znajduje się wewnątrz ścian sauny jest wełna mineralna 5cm oraz folia aluminiowa, - drzwi sauny wykonane z bezpiecznego hartowanego szkła. Wymiary drzwi to szerokość 700mm wysokość 1950mm., grubość 8mm. Okucia ze stali kwasoodpornej, zamek rolkowy wewnętrzny, uchwyt drewniany. Drzwi przymocowane do szyby na zawiasach tworząc szczelinę między szybą a posadzką, która jest niezbędna do dobrej wentylacji w saunie. Wysokość szczeliny to około 10mm. - obudowa pieca ze świerku skandynawskiego, - ławy górne i dolne z abachi, nie posiadających zadr i sęków, wytrzymałość ponad 200 kg/mb, szerokości 50 cm. Konstrukcja wykonana z drewna świerkowego wymiarach 20mm x 85mm. Konstrukcje łączymy za pomocą śrub (nierdzewnych) oraz kleju. Część ławek służąca do leżenia wykonana jest z nienagrzewającego, odbijającego ciepło drewna Abachi o wymiarach 22mm x 80mm. Abachi jest przyklejone oraz przykręcone od spodu kilkoma śrubami do konstrukcji ławki. Wytrzymałość ławek to 200kg na każdy metr bieżący ławki. Ławki dolne uchylane do góry montowane na zawiasach ze stali nierdzewnej, - oparcia w saunie przymocowane w górnej części siedziska do ścian sauny służące do ochrony przed zabrudzeniem. Zabudowy międzyławkowe przymocowane pomiędzy górnym a dolnym poziomem ław w saunie służące do zabudowania przestrzeni międzyławkowej. Oparcia i zabudowy wykonane z drewna Abachi, - podgłówek wykonany z drewna Abachi po jednej sztuce na ławkę, - podest podłogowy częściowy wykonany z drewna świerkowego (zaimpregnowany olejem) umiejscowiony na drodze komunikacyjnej w saunie. Podest podbity kawałkami gumy, - gumowa wycieraczka (wym 75x45cm) przed wejsciem do sauny z kratą podłogowa nierdzewną (10x10cm), - do oświetlenia sauny wykorzystujemy lampy porcelanowe (odporne na wysoką temperaturę) zlokalizowane na przeciwko siedzisk. Lampy są obudowane drewnianymi, ażurowymi kloszami-2 sztuki, - kratka drewniana wentylacyjna, - termo-higrometr, - klepsydra, - olejek zapachowy, - cyfrowy sterownik np. SS11+PM1015 do 15kW z wyświetlaczem LED do sauny suchej do sterowania temperaturą - pokazuje temperaturę zadaną przez użytkownika oraz temperaturę panującą w saunie; steruje opóźnieniem włączenia pieca oraz włącznikiem oświetlenia, wyposażony jest w wewnętrzny czujnik temperatury. Wanny do hartowania Wanny do hartowania należy wymienić na podobne do istniejących biorąc pod uwagę pojemności i wymiary oraz jakość wykonania. Bateria z wylewką i słuchawką natryskową. Płytki Płytki powinny być w klasie antypoślizgowości minimum C. Fuga dobrana do mokrych pomieszczeń oraz izolacja przeciw wodna pod płytkowa. Powierzchnia podłogi, przewidziana do wymiany płytek to 88m2. Dodatkowo należy dokupić i przekazać inwestorowi płytki na pomieszczenie I (zgodne z załącznikiem 1) w celu wymiany podłogi w późniejszym etapie modernizacji (16m2+zapas 4m2=20m2, należy Inwestorowi przekazać 20m2 płytek). Pod sauną wykonać podłogę za spadkiem podłogi w kierunku wycieraczki z odwodnieniem. Wyszczególnienie i opis prac towarzyszących, robót tymczasowych, usług i opłat 1. Opracowanie i montaż instrukcji BHP korzystania z saun. 2. Dostawa i montaż instrukcji korzystania z saun. 3. Wykonanie dokumentacji podwykonawczej, tj.: - naniesienie zmian do kserokopii projektu budowlanego stanowiącego załącznik do decyzji pozwolenia na budowę, - wykonanie ewentualnych rysunków zamiennych, - uzyskanie oświadczenia na w/w dokumentacji zgodności wykonania przez kierownika budowy, projektanta, inspektora nadzoru. 4. Wykonanie oznakowania pomieszczeń na skrzydłach drzwiowych wg ustalonego wzoru z użytkownikiem. 5. Dozór budowy. 6. Ubezpieczenie budowy. 7. Opracowanie operatu odbioru końcowego w 3 egz., zawierającego, deklaracje zgodności, certyfikaty CE, atesty higieniczne, instrukcje obsługi, instrukcje konserwacji, gwarancje na poszczególne urządzenia. Pod wykazem wpisać miejscowość, datę, Przekazujący, Przejmujący. Dokumenty stanowiące podstawę odbioru końcowego kolejno ponumerować. Organizacja robót budowlanych - Harmonogram prac uzgodnić z Zamawiającym. - Teren do składowania materiałów do uzgodnienia z Inwestorem. - Prace uciążliwe (demontaż płytek) wykonać poza godzinami pracy obiektu lub uzgodnić godziny pracy z Inwestorem. Zabezpieczenie osób trzecich i budowy Budowę należy ubezpieczyć w zakresie: 1. zniszczenia wykonywanych robót i materiałów podczas budowy, 2. zabezpieczenia od zniszczenia własności prywatnej osób trzecich spowodowanymi działaniami lub niedopatrzeniami Wykonawcy, 3. ubezpieczenia na wypadek śmierci lub kalectwa spowodowanego działaniami lub niedopatrzeniem Wykonawcy w stosunku do: - osób uprawnionych do przebywania na terenie budowy, - osób trzecich, które nie przebywają na terenie budowy. Wszelkie szkody powstałe z winy prowadzonych robót zostaną usunięte przez Wykonawcę na własny koszt. Ochrona środowiska Prace budowlano - montażowe prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony środowiska. Odpady i pozostałości materiałowe wywieźć na wskazane przez Inwestora składowisko odpadów i zutylizować. Warunki bezpieczeństwa pracy Zachować zgodnie z obowiązującymi przepisami - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 06.02.2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych Dz. U. Nr 47/2003, poz. 401. Zaplecza dla potrzeb Wykonawcy Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie. Wymagania dotyczące właściwości wyrobów budowlanych. Wymagania ogólne - Wszystkie materiały, urządzenia i wyposażenie zakupione muszą być u renomowanych producentów gwarantujących co najmniej średnią jakość za wyjątkiem wskazanych i określonych dokładnie w niniejszej dokumentacji. - Materiały, urządzenia i wyposażenie należy zakupić w I gatunku lub klasach równoważnych, jakie zakłada niniejsza dokumentacja. - Materiały powinny posiadać: a) aprobaty techniczne lub europejskie aprobaty techniczne lub krajowe deklaracje zgodności, b) posiadać oznakowanie CE lub B lub posiadać oświadczenie stwierdzające, że zapewniono zgodność wyrobu budowlanego z dokumentacją oraz innymi przepisami, c) atesty PZH. - Wyroby i urządzenia powinny posiadać dodatkowo certyfikaty na znak bezpieczeństwa oraz posiadać oznakowanie tym znakiem. Wymagania szczegółowe Za wyjątkiem wymagań, jakie opisano w programie funkcjonalno - użytkowym, materiały powinny spełniać wymogi określone w warunkach technicznych wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych, tom I, II, III, V, wydanie ARKADY 1988 - 1989. Wymagania dotyczące wykonania robót budowlanych, sposobu wykończenia. Roboty budowlano - montażowe należy wykonać zgodnie z: - Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych tom I, II, III, V, wydanie ARKADY 1988 - 1989, - Warunkami technicznymi wykonania i odbioru rurociągów z tworzyw sztucznych wydanie PKTSG,GIK 1994 r. - Polskimi Normami. W przypadku braku warunków, zgodnie z instrukcją i warunkami technicznymi producenta materiałów, wyrobów, urządzeń i systemów elementów robót za wyjątkiem: Dopuszczalne odchylenia dla podłogi od poziomu - na długości 2 m nie powinno być większe ? 2 mm, - na całej długości lub szerokości ? 5 mm. Opis działań związanych z kontrolą, badaniami oraz odbiorem wyrobów i robót budowlanych Każda dostawa materiału na plac budowy powinna posiadać wymagane dokumenty określone w warunkach ogólnych dopuszczających stosowanie materiału w budownictwie spełniająca wymogi specyfikacji i złożonej oferty. W przypadku braku dokumentów lub nie spełnienia wymogów specyfikacji, materiał należy usunąć z placu budowy w ciągu 24 godzin. Odbiór robót będzie wykonywany zgodnie z udziałem Użytkownika, Inspektora Nadzoru i Wykonawcy, na co zostanie sporządzony protokół lub potwierdzenie w Dzienniku budowy. Obmiar robót Obmiar robót będzie określać faktyczny zakres robot wykonany i odebrany. Zasady obmiaru, zgonie z zasadami przyjętymi w Katalogach Nakładów Rzeczowych. Obmiaru robót, dokonuje Wykonawca z udziałem Inspektora Nadzoru. Wyniki obmiaru będą wpisane do Księgi Obmiaru. Zamawiający lub Inspektor Nadzoru może zwolnić Wykonawcę od prowadzenia Księgi Obmiaru w przypadku zawarcia umowy ryczałtowej. Opis sposobu odbioru robót budowlanych. Roboty będą podlegały odbiorowi częściowemu po zakończeniu elementu robót. Odbiór końcowy zostanie dokonany przez Zamawiającego na podstawie zgłoszenia Wykonawcy potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru w Dzienniku Budowy w terminie 10 dni od wpłynięcia zgłoszenia do Zamawiającego. W dniu zgłoszenia do odbioru końcowego Wykonawca złoży dla inspektora Nadzoru Operat Odbioru Końcowego zawierający komplet dokumentów odbiorowych. W przypadku stwierdzenia braku kompletu, Wykonawca uzupełni bezzwłocznie wskazane dokumenty. Kompletność dokumentów odbiorowych oraz ukończenie prac stanowi podstawę rozpisania odbioru końcowego. Po dokonaniu odbioru końcowego sporządzony zostanie protokół odbioru końcowego robót wg Wzoru ustalonego przez Zamawiającego. Opis sposobu rozliczania robót tymczasowych i prac towarzyszących. Roboty towarzyszące i prace tymczasowe Wykonawca winien wycenić na etapie składania oferty i zawrzeć w cenie wynagrodzenia ryczałtowego. Informacje ogólne Zamawiający oświadcza, że posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie działki, na której usytuowany jest obiekt, na której planowane jest niniejsze zamierzenie budowlane. Wykonawca rozpocznie roboty budowlane: - po protokolarnym przekazaniu przez Zamawiającego placu budowy, - po upłynięciu ustawowego terminu dla robót wymagających zgłoszenia dla wymiany sauny. Przepisy prawne i normy związane z projektowaniem i wykonaniem zamierzenia budowlanego Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia spełniając wymagane aktualnej ustawy Prawo budowlane, rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie Warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z 24.06.2013 r, zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie), innych ustaw i rozporządzeń, Polskich Norm, ustaw i rozporządzeń oraz zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w tym między innymi: - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26.02.2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. - Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.06.2003r. w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26.06.2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3.07.2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego. - Ustawa z dnia 24.08.1991r. o ochronie przeciwpożarowej. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. - Ustawa z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych. - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1.12.1998r. w sprawie obowiązku stosowania niektórych Polskich Norm dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. - Ustawa z dnia 14.12.2012r. o odpadach. oraz inne wyżej nie wymienione opracowania powiązane z planowanym zadaniem inwestycyjnym. Normy, wg których należy wykonać zadanie należy wymienić w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, sporządzanych przez Wykonawcę. Powyższe opracowanie zostało zamieszczone w PDF na stronie internetowej jako część załączników do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi udokumentować, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli co najmniej: - jedną saunę Uwaga: 1) W przypadku, gdy ww. zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić te roboty rodzajowo. 2) Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Nardowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje sie średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował: - jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (obecne brzmienie nazwy specjalności) lub równoważne nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Uwaga: 1. Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (j.t. Dz.U.2013.1409) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. 2. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008, Nr 63 poz. 394).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian. Zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozostałe kwestie związane z umową zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://mosirl.bip.eur.pl/public/?id=100855
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łodzi 90-532 Łódź, ul. ks. Skorupki 21
pok. nr 256, II piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2015 godzina 09:55, miejsce: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łodzi 90-532 Łódź, ul. ks. Skorupki 21 sekretariat nr 203, II piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Dostawa preparatu do rozkładu pni drzew leśnych.
- Dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego i jednorazowych materiałów ochrony osobistej dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Łodzi (III).
- ZP 52/24 Usługa nadzoru autorskiego oraz wsparcia nad systemem PACS
- Przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu "KompendiUM"
- "Budowa windy w budynku Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Koluszkach - poprawa dostępności do budynku dla osób niepełnosprawnych"
- MZŻ.262.32.2024.T - Usuwanie usterek i awarii w żłobkach MZŻ w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Montaż instalacji wykorzystujące OZE zlokal. na obiektach Gminy Ciasna w ramach projektu "Montaż instalacji wykorzystujących OZE zlokalizowanych na obiektach Gminy Ciasna - Etap 1 Montaż 9 instalacji"
- "Modernizacja, przebudowa i rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Chrzanów Pierwszy - etap I"
- Przebudowa Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kępnie
- Wymiana wyeksploatowanych pionów wodno-kanalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. Grójeckiej 69 w Warszawie
- Rewitalizacja zabytkowego spichlerza w miejscowości Wybrzeże
- Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego o wymiarach pola gry 12 m x 24 m wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Szkole Podstawowej w Cześnikach
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.