Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-11-12
Dąbrowa Tarnowska: UDZIELENIE POWIATOWI DĄBROWSKIEMU KREDYTU BANKOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W 2013 ROKU NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU I SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW I POŻYCZEK
Numer ogłoszenia: 460132 - 2013; data zamieszczenia: 12.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu Dąbrowskiego w Dąbrowie Tarnowskiej , ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska, woj. małopolskie, tel. 14 642 24 31.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatdabrowski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE POWIATOWI DĄBROWSKIEMU KREDYTU BANKOWEGO DŁUGOTERMINOWEGO W 2013 ROKU NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU I SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW I POŻYCZEK.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Powiatowi Dąbrowskiemu kredytu bankowego długoterminowego w 2013 roku na sfinansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 2.613.174,00 zł. ( dwa miliony sześćset trzynaście tysięcy sto siedemdziesiąt cztery złote). 1. Kredyt uruchamiany będzie w jednej transzy. 2. Uruchomienie transzy planuje się na dzień 16 grudnia 2013 roku. 3. Karencji w spłacie kredytu - 24 miesiące. 4. Raty kapitałowe spłacane będą od stycznia 2016 roku do grudnia 2025 roku w okresach miesięcznych, tj. do 25 dnia każdego miesiąca za dany okres, Kredyt spłacany będzie w 120 ratach (119 rat po 21 776 zł, ostatnia rata- 21 830 zł), z czego : - 2016r. - 2024r. kwota 2.351.808 zł. (21.776 zł. x 12m. x 9 lat) - 2023r. - kwota 261.366 zł. 5. Odsetki spłacane będą od stycznia 2014r. do miesiąca grudnia 2025r. w terminie do 25 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni; za miesiąc grudzień w 2025r. odsetki będą spłacone do 31 grudnia 2025r. 6. Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości niewykorzystania pełnej kwoty kredytu w związku z niepodjęciem realizacji planowanych zadań co skutkuje zmniejszeniem planowanego deficytu Powiatu. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu. 9. Dopuszcza się zawieszenie spłaty rat kapitałowych w okresie do 2 lat z przeliczeniem kwot spłaty rat kapitałowych na pozostały okres kredytowania bez dodatkowych opłat. 10. Wysokość i terminy spłat rat kredytu mogą być zmienione na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony na 14 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia rat kapitałowych nie może wykraczać poza okres 2 lat w okresie kredytowania. Raty kapitałowe, których termin spłaty został przesunięty, wchodzą w skład niespłaconej części kapitału i są oprocentowane na zasadach określonych w umowie kredytu. Przesunięcie spłaty rat kapitałowych wymusza złożenie nowego harmonogramu spłat kapitału bez wydłużania okresu kredytowania. 11. W celu umożliwienia oceny sytuacji finansowej Powiatu Dąbrowskiego Zamawiający w załączeniu przedkłada (załącznik nr 4 do SIWZ): 1) sprawozdania Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z na koniec III kwartału 2013r. 2) Wieloletnią prognozę finansową na lata 2013 - 2025 3) uchwałę budżetową Powiatu Dąbrowskiego na 2013 rok, 4) opinię RIO w sprawie możliwości spłaty przez Powiat Dąbrowski kredytu długoterminowego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 16.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawarto w punkcie VI niniejszej SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawarto w punkcie VI niniejszej SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawarto w punkcie VI niniejszej SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawarto w punkcie VI niniejszej SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia, w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawarto w punkcie VI niniejszej SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany umowy w przypadku: - niewykorzystania pełnej kwoty kredytu w związku z niepodjęciem realizacji planowanych zadań co skutkuje zmniejszeniem planowanego deficytu Powiatu. - wcześniejszej spłaty kredytu. - zawieszenia spłaty rat kapitałowych w okresie do 2 lat z przeliczeniem kwot spłaty rat kapitałowych na pozostały okres kredytowania bez dodatkowych opłat. - wysokość i terminy spłat rat kredytu mogą być zmienione na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony na 14 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia rat kapitałowych nie może wykraczać poza okres 2 lat w okresie kredytowania. Raty kapitałowe, których termin spłaty został przesunięty, wchodzą w skład niespłaconej części kapitału i są oprocentowane na zasadach określonych w umowie kredytu. Przesunięcie spłaty rat kapitałowych wymusza złożenie nowego harmonogramu spłat kapitału bez wydłużania okresu kredytowania.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatdabrowski.pl/BIP
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej
ul. Berka Joselewicza 5
33-200 Dąbrowa Tarnowska pok 30.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.11.2013 godzina 09:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej ul. Berka Joselewicza 5 33-200 Dąbrowa Tarnowska pok 2 (Dziennik Podawczy).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY TARNOWSKIEJ
- Utworzenie 60 nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w ramach nowej instytucji żłobka pod adresem Kościelna 25A, Dąbrowa Tarnowska
- "Dostawa elementów umundurowania leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska"
- "Dostawa środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego dla pracowników Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska w 2025 roku"
- Opracowanie dokumentacji projektowych z podziałem na części dla zadań obejmujących budowę dróg dla pieszych
- Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1307K Swarzów - Mędrzechów - Delastowice polegająca na budowie ścieżki pieszo - rowerowej w miejscowości Mędrzechów
- Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Nieczajnie Górnej
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Lądek - etap II
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w 2025 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.