Ogłoszenie z dnia 2013-11-13
Wrocław: wykonanie zamówienia dodatkowego w ramach zadania inwestycyjnego pn. : Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 odcinek Legnica - Wrocław- Opole - szlak Opole Groszowice - Opole - Wschodnie km 0,554 -4,900 na linii kolejowej C-E 30 nr 277 Opole Groszowice- Wrocław Brochów wraz z robotami towarzyszącymi realizowanego w ramach projektu pn. Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 odcinek Legnica - Wrocław- Opole
Numer ogłoszenia: 460410 - 2013; data zamieszczenia: 13.11.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział we Wrocławiu - Dział Zamówień, ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7173340, faks 071 7173340.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego, w której Skarb Państwa posiada 50% akcji.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie zamówienia dodatkowego w ramach zadania inwestycyjnego pn. : Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 odcinek Legnica - Wrocław- Opole - szlak Opole Groszowice - Opole - Wschodnie km 0,554 -4,900 na linii kolejowej C-E 30 nr 277 Opole Groszowice- Wrocław Brochów wraz z robotami towarzyszącymi realizowanego w ramach projektu pn. Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 odcinek Legnica - Wrocław- Opole.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia dodatkowego w ramach zadania inwestycyjnego pn. : Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 odcinek Legnica - Wrocław- Opole - szlak Opole Groszowice - Opole - Wschodnie km 0,554 -4,900 na linii kolejowej C-E 30 nr 277 Opole Groszowice- Wrocław Brochów wraz z robotami towarzyszącymi- realizowanego w ramach projektu pn. Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 odcinek Legnica - Wrocław- Opole . Zakres zamówienia został określony w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 7 do Zaproszenia oraz Przedmiarze Robót stanowiącym Załącznik nr 4 do Zaproszenia. Zamówienie obejmuje roboty ujęte w protokołach konieczności: nr 1/2013 z dnia 26.02.2013 r., nr 2/2013 z dnia 25.03.2013 r., nr 3/2013 z dnia 27.03.2013 r., nr 4/2013 z dnia 20.05.2013 r., nr 5/2013 z dnia 22.05.2013 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.12 - Roboty budowlane w zakresie mostów kolejowych 45.23.24.52 - Roboty odwadniające .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31.10.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FEROCO S.A. W UPADŁOŚCI LIKWIDACYJNEJ
jakie przetargi wygrała firma
FEROCO S.A. W UPADŁOŚCI LIKWIDACYJNEJ
- FEROCO S.A., ul. Wołczyńska 24, 60-003 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 784668,76 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 780000,00
Oferta z najniższą ceną: 780000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 780000,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne: Dla zapewnienia trwałości projektu i wymaganej jakości robót na zadaniu podstawowym objętych umową z wykonawcą, zachodzi konieczność wykonania robót dodatkowych nie objętych zakresem realizowanego zadania: 1.Zabezpieczenie przyczółków wiaduktu w km 1,137 oraz wiaduktu w km 1,419. Zgodnie z PFU zakres robót na w/w wiaduktach obejmuje wykonanie jedynie robót związanych m.in. z wymianą izolacji płyty pomostowej, odwodnieniem za przyczółkiem, wykonaniem stref przejściowych i nie przewiduje ingerencji w konstrukcję obiektów. Na etapie realizacji robót stwierdzono, że obiekty znajdują się w stanie awaryjnym. W obu przypadkach nastąpił obrót przyczółków i zakleszczenie płyty pomostu między ściankami żwirowymi. Zgodnie z zaleceniami ekspertyzy, w celu bezpiecznego użytkowania obiektów do czasu jego przebudowy, z uwagi na stan awaryjny przyczółków, niezbędne jest wykonanie robót zabezpieczających podpory przed dalszymi przemieszczeniami. Zabezpieczenie przyczółków wiaduktów nie było przewidziane w zakresie robót objętych umową. 2.Rozbiórka fundamentów po starych nieistniejących słupach trakcyjnych. W trakcie realizacji robót torowych przy wykonywaniu projektowanej niwelety toru na odcinku Opole Groszowice - Opole Wschodnie odkryto pod powierzchnią terenu stare fundamenty po nieistniejących już słupach trakcyjnych w starej skrajni 2,50 m. Dla wykonania wzmocnienia podtorza i zapewnienia jego stateczności, a także wykonania nowej niwelety toru, wszystkie fundamenty po starych słupach trakcyjnych należy usunąć, a grunt zagęścić. Wykonanie tych robót jest niezbędne dla realizacji robót podstawowych, gdyż pozostawienie wspomnianych fundamentów nie zapewni wymaganej stateczności podtorza. 3.Rozbiórka ławy betonowej przy wiadukcie drogowym w km 3,750 oraz zabezpieczenie odkrytych fundamentów wiaduktów drogowych w km 3,750 i km 2,734. Po rozbiórce toru nr 1 przy fundamentach wiaduktu drogowego w km 3,750 odkryto niezinwentaryzowaną ławę betonową, która nie stanowi elementów konstrukcyjnych wiaduktu oraz koliduje z projektowanym torem. W związku z tym konieczne jest jej rozebranie. Odkryte powierzchnie betonowe fundamentów wiaduktów w km 3,750 (powierzchnia dotychczas osłonięta rozbieraną ławą betonową) i km 2,734 należy przed zasypaniem zabezpieczyć izolacyjną powłoką bitumiczną. Ww roboty na obiekcie nie były objęte zakresem PFU. Zrealizowanie robót dodatkowych jest niezbędne dla właściwego wykonania robót objętych kontraktem podstawowym. 4.Odtworzenie odwodnienia torowiska linii nr 300 Opole Główne - Opole Wschodnie na odcinku od km 2,250 do km 2,790. Zgodnie z PFU odwodnienie modernizowanego odcinka od km 3,750 do km 4,900 zostanie wprowadzone do istniejącego przepustu w km 3,927. Woda z w/w przepustu jest kierowana do przepustu w km 2,790 pod linią nr 300 i dalej odwodnieniem liniowym wzdłuż tej linii. Po okresie intensywnych opadów stwierdzono zastoiska wody, które spowodowane są brakiem drożności odwodnienia wzdłuż linii nr 300. Wykonana inwentaryzacja odwodnienia wykazała, że istniejący drenaż i studnie rewizyjne są przykryte warstwą gruntu i wysiewek powstałych podczas prowadzenia robót utrzymaniowych na linii nr 300,a całe odwodnienie na tym odcinku jest niedrożne, na skutek czego woda z przepustu w km 3,927 nie ma ujścia. Taka sytuacja powoduje szybką degradację modernizowanej linii nr 277, jak również linii nr 300. W celu stworzenia sprawnego systemu odwodnienia należy odtworzyć odwodnienie wzdłuż linii nr 300 od km 2,250 do km 2,790. Powyższy zakres robót nie był przewidziany w PFU, a wykonanie tych robót jest niezbędne dla prawidłowej realizacji robót podstawowych. 5.Naprawa pęknięcia i wydłużenia skrzydła podpory wiaduktu kolejowego w km 3,372. Po rozbiórce toru nr 2 na wiadukcie kolejowym w km 3,372 ujawniono pionowe pęknięcie skrzydła podpory nr 2 przy torze nr 2 na 1/3 jego wysokości oraz przemieszczenie części końcowej skrzydła w płaszczyźnie pionowej o ok. 2 cm. W celu naprawy pęknięcia konieczne jest wykonanie płaszcza żelbetowego grubości ok. 20 cm, kotwionego w skrzydle. Jednocześnie dla ochrony przed przemieszczaniem tłucznia w związku z podniesieniem niwelety toru nr 2 konieczne jest przedłużenie skrzydła równoległego do toru o 4,00 m w postaci ściany oporowej żelbetowej typu -L-. W/w zakres robót nie był przewidziany w PFU. 6.Uszynienie słupów bramek trakcyjnych szlaku Opole Groszowice - Opole Wschód. Dla realizacji robót torowych na szlaku Czarnowąsy - Dobrzyń Wielki konieczne jest wyłączenie napięcia w LPN. W tym samym terminie prowadzone są roboty związane z realizacją zadania modernizacji szlaku Opole Groszowice - Opole Wschód. Ponieważ ten sam układ odłączników obsługuje także Opole Wschodnie, wyłączenie napięcia na szlaku Czarnowąsy - Dobrzeń Wielki, spowoduje pozbawienie zasilania stacji Opole Wschód. Dla zapewnienia zasilania dla tej stacji konieczne jest dodatkowe uszynienie słupów bramek trakcyjnych na szlaku Opole Groszowice - Opole Wschód. PFU nie przewidywał równoczesnej realizacji zadań w obu lokalizacjach, przewidywany koszt 10 000,00 PLN netto. Wnioskowane roboty nie były ujęte w Programie Funkcjonalno - Użytkowym i nie zostały wycenione w ofercie Wykonawcy składanej w przetargu dla zadania podstawowego. Ich realizacja jest niezbędna dla wykonania zadania podstawowego w sposób zapewniający spójność przyjętych rozwiązań technicznych oraz funkcjonalnych i osiągnięcie żądanego efektu i trwałości zamierzonego zadania modernizacyjnego. W związku z obiektywnymi przesłankami gospodarczymi i technicznymi niemożliwymi wcześniej do przewidzenia oraz faktem, iż roboty dodatkowe stanowią integralną cześć wykonywanych robót podstawowych, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, celowe jest zawarcie umowy z dotychczasowym wykonawcą robót podstawowych:FEROCO S.A., ul. Wołczyńska 24, 60-003 Poznań. Uzasadnienie prawne: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręku, jeżeli zachodzi następująca okoliczność: w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, zgodnie z art. 67 ust.1 pkt.5 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz.759 z późn. zm.). Jak wynika z uzasadnienia faktycznego, przesłanka ujęta w art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy Pzp. została spełniona.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- SZP/242-266/2024 Dostawa uchwytu do rozciągania w mikroskopie TEM dla Katedry Obróbki Plastycznej, Spawalnictwa i Metrologii Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej
- Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Stanisława Małachowskiego 16 we Wrocławiu
- Montaż i konserwacja wybranych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z realizacją zmian w organizacji ruchu na terenie miasta Wrocławia
- Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Dworcowej 12 we Wrocławiu
- WM/SZP/TP/96/2024/G_Wymiana instalacji WLZ i ADM w budynkach wielorodzinnych zarządzanych przez Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o.
- Sukcesywne dostawy drobiu oraz produktów wieprzowych do Zakładu Karnego Nr 1 we Wrocławiu oraz Oddziału Zewnętrznego w Oleśnicy
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i montaż dwóch pomp zatapialnych, żeliwnych które zastąpią uszkodzone pompy typu Flygt NP. 3153.185 LT/622 w przepompowni wód melioracyjnych PD Świnoujście -Łunowo
- Przebudowa drogi leśnej nr 34
- Przebudowa systemu odwodnienia w ciągu drogi ekspresowej S3 na węźle Myślibórz
- Budowa budynków socjalnych w Piasecznieprzy ul. Świętojańskiej i Jerozolimskiej.
- przebudowa drogi gminnej Sterdyń - Dzięcioły Bliższe w km 0+000 - 2+336,5.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.