eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LubomiaBudowa infrastruktury technicznej w zakresie dróg, kanalizacji deszczowej, sanitarnej i sieci wodociągowej dla Nowej Wsi w Gminie Lubomia

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-11-20

Lubomia: Budowa infrastruktury technicznej w zakresie dróg, kanalizacji deszczowej, sanitarnej i sieci wodociągowej dla Nowej Wsi w Gminie Lubomia
Numer ogłoszenia: 473420 - 2013; data zamieszczenia: 20.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lubomia , ul. Szkolna 1, 44-360 Lubomia, woj. śląskie, tel. 032 4516614/ 4516128, faks 032 4516614.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lubomia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa infrastruktury technicznej w zakresie dróg, kanalizacji deszczowej, sanitarnej i sieci wodociągowej dla Nowej Wsi w Gminie Lubomia.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego jest: Budowa infrastruktury technicznej w zakresie dróg, kanalizacji deszczowej, sanitarnej i sieci wodociągowej we wsi Syrynia w Gminie Lubomia - budowa infrastruktury Nowej Wsi - terenu zamiennego dla mieszkańców wsi Nieboczowy likwidowanej w związku z przygotowaniami do budowy suchego zbiornika przeciwpowodziowego Racibórz Dolny na rzece Odrze, woj. śląskie (polder). Zamierzenie ma na celu budowę dróg oraz uzbrojenie w media działek - terenów zamiennych nabywanych w drodze zamiany gruntów przez mieszkańców wsi Nieboczowy. Budowa infrastruktury obejmuje Roboty do wykonania na podstawie czterech decyzji: - Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w ramach dróg gminnych wraz z infrastrukturą związaną z budową tychże dróg, tj. wszystkie sieci w pasach dróg gminnych, odprowadzenie wód deszczowych. - Decyzja o pozwoleniu na budowę w zakresie dróg wewnętrznych z przynależną infrastrukturą, oraz sieci kanalizacji sanitarnej przebiegającej poza drogami gminnymi nie objętej postępowaniem ZRID. - Decyzja o pozwoleniu na budowę na terenach zamkniętych w zakresie przejść pod torami PKP infrastruktury nie objętej postępowaniem ZRID. - Decyzja o pozwoleniu na budowę w zakresie przejść infrastrukturą pod drogą wojewódzką nr DW936 nie objętej postępowaniem ZRID. Roboty do wykonania w ramach decyzji ZRID. Układ drogowy Cały układ drogowy zaprojektowano zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego gminy Lubomia, którego linie rozgraniczające stanowią treść mapy geodezyjnej. Projektowany układ drogowy oparty jest na istniejących drogach gminnych - ul. Kolejowa i ul. Dąbrowy. W śladzie tych dróg zaprojektowano drogi publiczne, gminne, klasy L (lokalne) oraz klasy D (dojazdowe). Obok tych dróg zaprojektowano drogi wewnętrzne, gminne, o parametrach technicznych jak dla dróg klasy D (dojazdowe). Projektowany układ dróg posiadać będzie powiązanie: - od strony zachodniej z drogą powiatową nr 3512 S w km 10+958,4 (ul. Raciborska), - od strony północnej z drogą gminną (ul. Młyńska) na skrzyżowaniu z drogą gminną (ul. Dąbrowy). Projektuje się również przebudowę przejazdu kolejowego - ul. Kolejowej przez torowisko linii nr 192 Syrynia-Pszów w km 2,668. Przyjęto następujące parametry techniczne projektowanych dróg publicznych: klasa techniczna L szerokość w liniach rozgraniczających 12,0 m droga jednojezdniowa, dwupasowa, dwukierunkowa prędkość projektowa 30 km/h szerokość jezdni 6,0 m chodnik wydzielony, jednostronny 2,0 m kategoria obciążenia ruchem KR3 klasa techniczna D szerokość w liniach rozgraniczających 12,0 lub 10,0 m droga jednojezdniowa, dwupasowa, dwukierunkowa prędkość projektowa 30 km/h szerokość jezdni 5,0-5,5 m chodnik wydzielony, jednostronny 2,0 m kategoria obciążenia ruchem KR3 Przebieg niwelet projektowanych dróg zaprojektowano w dostosowaniu do rzędnych istniejącego terenu z jednoczesnym zachowaniem: - wymaganych minimalnych i maksymalnych spadków umożliwiających prawidłowe odwodnienie - utrzymania poziomu dotychczasowej niwelety na skrzyżowaniach z istniejącymi drogami (włączenie do ul. Raciborskiej i ul. Dąbrowy) i torem linii kolejowej - możliwości realizacji zjazdów na tereny bezpośrednio przyległe do dróg (przeznaczone na zabudowę mieszkalną, jednorodzinną) - optymalizacji zakresu i wielkości robót ziemnych. Zastosowano tzw. uliczne (tj. w krawężnikach) przekroje poprzeczne projektowanych dróg. Generalnie zastosowano na jezdniach przekrój o 2% nachyleniu jednostronnym. Przy każdej drodze (ulicy) publicznej zaprojektowano chodniki, (jednostronne), które posiadają 2 % spadek poprzeczny w kierunku jezdni. W nawiązaniu do proponowanego podziału terenu na działki budowlane zaprojektowano również zjazdy indywidualne na poszczególne działki (posesje). Wstępnie przyjęto lokalizację zjazdów centralnie w stosunku do działki budowlanej (posesji). Konstrukcję nawierzchni projektowanych dróg dostosowano do przewidywanych obciążeń ruchem kołowym i istniejących warunków gruntowo-wodnych. Generalnie zastosowano na nawierzchnie jezdni beton asfaltowy a na chodnikach i zjazdach na działki (posesje) kostkę betonową. Wody opadowe z powierzchni jezdni i chodników odprowadzane będą poprzez spadki poprzeczne i podłużne do projektowanych wpustów ulicznych (kratki ściekowe) z osadnikiem z koszem. Wpusty te podłączone będą do projektowanej kanalizacji deszczowej. Łącznie zaprojektowano: - nawierzchnie jezdni z betonu asfaltowego 28782 m2 - nawierzchnie chodników z kostki betonowej 7100 m2 - nawierzchnie zjazdów z kostki betonowej 1046 m2 Sieci i urządzenia wodno-kanalizacyjne. Kanalizacja sanitarna Zaprojektowano budowę kanalizacji sanitarnej dla całego zespołu urbanistycznego Nowe Nieboczowy we wsi Syrynia, gmina Lubomia. Północną granicę opracowania stanowi ciek Syrynka, natomiast wschodnią ul. Dąbrowy a zachodnią ulica Kolejowa. Ścieki sanitarne z planowanego zespołu urbanistycznego (domy jednorodzinne) odprowadzane będą grawitacyjnie projektowanymi kanałami usytuowanymi w liniach rozgraniczających projektowanych dróg (poza jezdnią) oraz wzdłuż istniejącego rowu melioracji szczegółowej S14 do projektowanej oczyszczalni ścieków (objętej osobnym opracowaniem i osobnym postępowaniem formalno-prawnym) usytuowanej po północnej stronie obszaru opracowania przed ciekiem Syrynka. Zaprojektowano kanalizację grawitacyjną o średnicy O200 i O160 mm z rur PVC Kl S SDR 34 SN8 z wydłużonym kielichem z pełnym rdzeniem (rura jednorodna, lita), łączonych na uszczelki. Na trasie projektowanej kanalizacji sanitarnej zaprojektowano monolityczne uniwersalne studnie O1000, wzmocnione z pierścieniem zapobiegającym wypieraniu studni ku górze. We wszystkich studniach zaprojektowano pierścienie odciążające oraz włazy wypełnione betonem. Na studniach usytuowanych w pasie drogowym zaprojektowano włazy klasy D400 w terenach zielonych klasy B125. W celu umożliwienia włączenia przyłączy kanalizacyjnych z planowanych budynków, studnie zostaną wyposażone w uszczelki elastomerowe O200 lub O160 mm i zaślepione korkiem. Również w przypadku wyprowadzenia sięgaczy w kierunku planowanych budynków zostaną one również zaślepione korkiem. Długość projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej wynosi 6595 m. Kanalizacja deszczowa Zaprojektowano budowę kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody deszczowe i roztopowe z projektowanego układu dróg gminnych i wewnętrznych dla zespołu urbanistycznego Nowe Nieboczowy we wsi Syrynia, gmina Lubomia. Zachodnią granicę opracowania stanowi ul. Raciborska, północną ciek Syrynka natomiast wschodnią ul. Dąbrowy. Wody opadowe i roztopowe z projektowanych dróg spływać będą do wpustów ulicznych z osadnikiem piasku a następnie systemem grawitacyjnej kanalizacji deszczowej do odbiornika (wylot do cieku Syrynka, rowu szczegółowego nr S-S14 (nr-74) i rowu przydrożnego drogi powiatowej nr 3512S - zgodnie z operatem wodnoprawnym). Przed wylotem do odbiornika zaprojektowano separatory z wkładem lamelowym ze zintegrowanym osadnikiem i by pasem wewnętrznym. Kanalizacja deszczowa wykonana będzie z rur PCV O315- 400mm i studni PE O1000 mm. Wpusty deszczowe wykonane będą jako betonowe z osadnikiem piasku głębokości 1,5m. Kanalizacją deszczową zaprojektowano z rur PVC Kl S SDR 34 SN8 z wydłużonym kielichem z pełnym rdzeniem (rura jednorodna, lita), łączonych na uszczelki o średnicy O 400 - 315 mm, natomiast włączenie wpustów ulicznych do kanalizacji zaprojektowano o średnicy O200 mm. Do oczyszczenia ścieków opadowych przed wprowadzeniem ich do odbiornika zaprojektowano żelbetowe separatory substancji ropopochodnych z wkładem lamelowym z by passem wewnętrznym oraz osadnikiem piasku. Łączna długość projektowanej sieci kanalizacji deszczowej wynosi 6052 m. Sieć wodociągowa Zaprojektowano budowę pierścieniowej sieci wodociągowej doprowadzającej wodę dla zespołu urbanistycznego Nowe Nieboczowy we wsi Syrynia, gmina Lubomia. Projektowana sieć wodociągowa zasilana będzie z wodociągu PCV O160 mm przy ul. Bukowskiej oraz z wodociągu PE O110mm przy ul. Kolejowej. Zaprojektowano sieć wodociągową o średnicy od O160 mm- O90 mm z rur PE100 RC SDR 11 kl. 100 PN 16 RC z taśmą lokalizacyjną łączonych na elektrozłącza. Na całej sieci wodociągowej rozmieszczono zasuwy oraz hydranty naziemne O80 mm. Łączna długość projektowanej sieci kanalizacji deszczowej wynosi 6645 m. Roboty do wykonania w ramach pozwoleń na budowę Drogi Podstawowy układ drogowy oparty jest na istniejących drogach gminnych - ul. Kolejowa i ul. Dąbrowy. W śladzie tych dróg zaprojektowano drogi publiczne, gminne, klasy L i D (objęte osobnym postępowaniem). Uzupełniający układ dróg zaprojektowano jako drogi wewnętrzne, gminne, o parametrach technicznych jak dla dróg publicznych klasy D (dojazdowe). Drogi wewnętrzne posiadać będą powiązanie z projektowanymi drogami publicznymi. Dla dróg wewnętrznych przyjęto parametry techniczne w nawiązaniu do klasy D dróg publicznych: - szerokość w liniach rozgraniczających 8,0 m - droga jednojezdniowa, jednopasowa, dwukierunkowa lub jednokierunkowa z ruchem pieszych po jezdni - szerokość jezdni 5,5 lub 4,0 m - kategoria obciążenia ruchem KR2 Przebieg projektowanych niwelet tych dróg zaprojektowano w dostosowaniu do rzędnych istniejącego terenu z jednoczesnym zachowaniem: - wymaganych minimalnych i maksymalnych spadków umożliwiających prawidłowe odwodnienie - utrzymania poziomu włączenia do projektowanych dróg publicznych - możliwości realizacji zjazdów na tereny bezpośrednio przyległe do dróg (przeznaczone na zabudowę mieszkalną, jednorodzinną) - optymalizacji zakresu i wielkości robót ziemnych. Zastosowano tzw. uliczne (tj. w krawężnikach) przekroje poprzeczne projektowanych dróg. Generalnie zastosowano na jezdniach przekrój o 2% nachyleniu do osi tych dróg. W nawiązaniu do proponowanego podziału terenu na działki budowlane zaprojektowano również zjazdy indywidualne na poszczególne działki (posesje). Wstępnie przyjęto lokalizację zjazdów centralnie w stosunku do działki budowlanej (posesji). Konstrukcję nawierzchni projektowanych dróg dostosowano do przewidywanych obciążeń ruchem kołowym i istniejących warunków gruntowo-wodnych. Generalnie zastosowano kostkę betonową na nawierzchnie jezdni tych dróg i zjazdach na działki (posesje). Wody opadowe z powierzchni tych dróg odprowadzane będą (poprzez spadki poprzeczne i podłużne) do projektowanych wpustów ulicznych (kratki ściekowe) z osadnikiem z koszem. Wpusty te podłączone będą do projektowanej kanalizacji deszczowej. Łącznie zaprojektowano: - nawierzchnie jezdni z kostki betonowej 3321 m2 - nawierzchnie zjazdów z kostki betonowej 80 m2 Sieci i urządzenia wodno-kanalizacyjne Kanalizacja sanitarna Zaprojektowano budowę kanalizacji sanitarnej dla całego zespołu urbanistycznego Nowe Nieboczowy we wsi Syrynia, gmina Lubomia. Północną granicę opracowania stanowi ciek Syrynka natomiast wschodnią ul. Dąbrowy a zachodnią ulica Kolejowa. Ścieki sanitarne z planowanego zespołu urbanistycznego (domy jednorodzinne) odprowadzane będą grawitacyjnie projektowanymi kanałami usytuowanymi w liniach rozgraniczających projektowanych dróg (poza jezdnią) oraz wzdłuż istniejącego rowu melioracji szczegółowej S14 do projektowanej oczyszczalni ścieków (objętej osobnym opracowaniem i osobnym postępowaniem formalno-prawnym) usytuowanej po północnej stronie obszaru opracowania przed ciekiem Syrynka. Zaprojektowano kanalizacją grawitacyjną o średnicy O200 i O160 mm z rur PVC Kl S SDR 34 SN8 z wydłużonym kielichem z pełnym rdzeniem ( rura jednorodna, lita ), łączonych na uszczelki. Na trasie projektowanej kanalizacji sanitarnej zaprojektowano monolityczne uniwersalne studnie O1000, wzmocnione z pierścieniem zapobiegającym wypieraniu studni ku górze. Długość projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej wynosi 2041 m. Kanalizacja deszczowa Zaprojektowano budowę kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody deszczowe i roztopowe z projektowanego układu dróg gminnych i wewnętrznych dla zespołu urbanistycznego Nowe Nieboczowy we wsi Syrynia, gmina Lubomia. Zachodnią granicę opracowania stanowi ul. Raciborska, północną ciek Syrynka natomiast wschodnią ul. Dąbrowy. Wody opadowe i roztopowe z projektowanych dróg spływać będą do wpustów ulicznych z osadnikiem piasku a następnie systemem grawitacyjnej kanalizacji deszczowej do odbiornika (wylot do cieku Syrynka, rowu szczegółowego nr S-S14 (nr-74) i rowu przydrożnego drogi powiatowej nr 3512S - zgodnie z operatem wodnoprawnym). Przed wylotem do odbiornika zaprojektowano separatory z wkładem lamelowym ze zintegrowanym osadnikiem i by pasem wewnętrznym. Kanalizacja deszczowa wykonana będzie z rur PCV O315- 400mm i studni PE O1000mm. Wpusty deszczowe wykonane będą jako betonowe z osadnikiem piasku głębokości 1,5m. Kanalizację deszczową zaprojektowano z rur PVC Kl S SDR 34 SN8 z wydłużonym kielichem z pełnym rdzeniem (rura jednorodna, lita), łączonych na uszczelki o średnicy O 400 - 315 mm, natomiast włączenie wpustów ulicznych do kanalizacji zaprojektowano o średnicy O200 mm. Do oczyszczenie ścieków opadowych przed wprowadzeniem ich do odbiornika zaprojektowano żelbetowe separatory substancji ropopochodnych z wkładem lamelowym z by passem wewnętrznym oraz osadnikiem piasku. Długość projektowanej sieci kanalizacji deszczowej wynosi 1063 m. Sieć wodociągowa Zaprojektowano budowę pierścieniowej sieci wodociągowej doprowadzającej wodę dla zespołu urbanistycznego Nowe Nieboczowy we wsi Syrynia, gmina Lubomia. Projektowana sieć wodociągowa zasilana będzie z wodociągu PCV O160 mm przy ul. Bukowskiej oraz z wodociągu PE O110mm przy ul. Kolejowej. Zaprojektowano sieć wodociągową o średnicy od O160 mm- O90 mm z rur PE100 RC SDR 11 kl. 100 PN 16 RC z taśmą lokalizacyjną łączonych na elektrozłącza. Na całej sieci wodociągowej rozmieszczono zasuwy oraz hydranty naziemne O80 mm. Długość projektowanej sieci wodociągowej wynosi 1736 m..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 3% wartości zamówienia podstawowego. Zakres zamówień uzupełniających obejmuje roboty o charakterze zamówienia podstawowego w tym m.in. ewentualne wykonanie dodatkowych zjazdów, odcinków sieci wod.-kan. i deszczowej oraz sieci drogowej.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.16.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 71.50.00.00 - Usługi związane z budownictwem 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew 45.22.12.20 - Kanały sklepione 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 40 000,00 zł 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji i/lub poręczenia, gwarancja i/lub poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać, między innymi następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i/lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i/lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib, b) dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, c) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i/lub poręczeniem, d) kwotę gwarancji i/lub poręczenia, e) termin ważności gwarancji i/lub poręczenia równy co najmniej okresowi związania ofertą, f) zobowiązanie gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy p.z.p., lub pełnomocnictw oraz nie udowodnił, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie lub Wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub (ii) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub (iii) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: nr 42 8469 0009 0010 3408 2000 0004 w Banku Spółdzielczym Gorzyce W tytule przelewu należy wskazać, że jest to wadium w postępowaniu o numerze RI.271.13.2013.MK Do oferty należy dołączyć potwierdzenie przelewu środków na rachunek Zamawiającego. 2) W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż pieniężna, kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, a oryginał złożyć przed terminem składania ofert w Sekretariacie Urzędu Gminy Lubomia 4. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy uznanie rachunku bankowego Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 2) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy p.z.p., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 Ustawy p.z.p. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek rozumiany jako wykonanie (zakończenie) w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: a) jednej roboty budowlanej polegającej na budowie (wykonaniu) dróg co najmniej kategorii drogi gminnej o powierzchni nie mniejszej niż 25 000m2 lub o wartości robót nie mniejszej niż 10 000 000,00 brutto zł oraz b) jednej roboty budowlanej polegającej na budowie (wykonaniu) kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o długości nie mniejszej niż 1 km lub o wartości robót nie mniejszej niż 3 000 000,00 brutto zł oraz c) jednej roboty budowlanej polegającej na budowie (wykonaniu) wodociągu o długości nie mniejszej niż 3 km lub o wartości robót nie mniejszej niż 2 000 000 brutto zł. Zamawiający dopuszcza wykonanie robót wskazanych powyżej w lit. a) - c) w ramach jednego zadania. Zamawiający dopuszcza również sytuację, w której wykonanie dwóch robót nastąpiło w ramach jednego zadania, a wykonanie trzeciej roboty w ramach innego zadania. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oceniane będą ich łączna wiedza i doświadczenie, przy czym co najmniej jedno z wykonanych zadań musi spełniać warunki określone w ust.1 pkt.2 lit. a, b, c. Zamawiający wskazuje ponadto, że robota budowlana, o której mowa powyżej będzie uznana za wykonaną, jeżeli przed upływem terminu składania ofert przedmiot zamówienia został potwierdzony jako należycie wykonany. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek rozumiany jako dysponowanie przy wykonywaniu zamówienia następującymi osobami posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stanowisk jakie będą im powierzone: i. Kierownik budowy - osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadająca doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy rozumiane jako pełnienie w ciągu ostatnich 10 lat funkcji Kierownika budowy na zakończonym kontrakcie z zakresu drogownictwa o wartości minimum 10 000 000,00 zł brutto. Kierownik budowy będzie jednocześnie pełnił funkcję Przedstawiciela Wykonawcy. ii. Kierownik robót sanitarnych - osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadająca co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności j.w. iii. Kierownik robót drogowych - osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, co najmniej 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności j.w. Zamawiający nie dopuszcza wskazania przez Wykonawcę jednej osoby do pełnienia funkcji w dwóch branżach. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek rozumiany jako posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 6 000 000,00 zł (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa). Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

kosztorysy ofertowe

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W związku z art. 144 Prawa zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Kontraktu w stosunku do treści Oferty Wykonawcy, w szczególności poprzez zmianę odpowiednio: sposobu realizacji Robót, okresu i terminów ich realizacji i/lub Wynagrodzenia w następujących okolicznościach: a) zmiany wysokości podatku VAT - ewentualna zmiana Kontraktu może w takim przypadku obejmować zmianę kwoty podatku VAT naliczaną od części Robót niezafakturowanych do dnia wejścia w życie nowej stawki podatku VAT, b) zmiany przepisów prawa dotyczących wykonywania Kontraktu - ewentualna zmiana Kontraktu może w takim przypadku obejmować jakiekolwiek zmiany w Kontrakcie konieczne w świetle zmienionej treści przepisów prawa, c) zmiany osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje Przedmiot Kontraktu na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, d) konieczności wprowadzenia zmian w Kontrakcie na skutek rezygnacji z części Robót, e) konieczności wprowadzenia zmian w Kontrakcie na skutek obiektywnie uzasadnionej decyzji Zamawiającego co do kolejności, terminów i/lub okresu realizacji Robót, f) konieczności wprowadzenia zmian w Kontrakcie na skutek wstrzymania Robót lub zmiany w przewidywanych terminach ich wykonywania, g) złożenia przez Wykonawcę lub Zamawiającego propozycji, które przyspieszą ukończenie Robót, zmniejszą koszty, poprawią sprawność lub jakość Robót lub w inny sposób okażą się korzystne dla Zamawiającego, w szczególności w przypadku zaistnienia możliwości realizacji Kontraktu z uwzględnieniem nowych rozwiązań wynikających z postępu technologicznego, h) konieczności wprowadzenia zmian na skutek uzasadnionych, niezawinionych przez Wykonawcę przerw w realizacji Kontraktu, w tym na skutek siły wyższej- zmiana terminu realizacji Kontraktu może nastąpić wyłącznie o okres trwania przerwy, i) konieczności wprowadzenia zmian na skutek wystąpienia w trakcie realizacji Przedmiotu Kontraktu konieczności wykonania robót zamiennych, j) konieczności udzielenia i wykonania w trakcie realizacji Kontraktu zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających, które skutkować będą koniecznością zmiany terminu realizacji Kontraktu k) konieczności zmiany terminu realizacji Kontraktu na skutek odmowy wydania przez organ administracji publicznej decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji Kontraktu lub niewydania takich decyzji w terminach wynikających z przepisów prawa, l) nieterminowego przekazania przez Zamawiającego Terenu Budowy, m) konieczności uzyskania decyzji o zmianie decyzji o pozwoleniu na budowę (tzw. pozwolenia zamiennego) lub decyzji o zmianie decyzji ZRID, skutkującej koniecznością wykonania tzw. dokumentacji zamiennej, n) konieczności usunięcia wad w dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych i/lub innych dokumentach niezbędnych do realizacji Przedmiotu Kontraktu, o) nieuzyskania w terminie niezbędnym do rozpoczęcia lub zakończenia Robót dostępu do miejsca poboru wody i/lub energii elektrycznej na potrzeby realizacji Przedmiotu Kontraktu, z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, p) wystąpienia w trakcie realizacji Przedmiotu Kontraktu wykopalisk, niewypałów lub niewybuchów.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lubomia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Lubomia 44-360 Lubomia ul. Szkolna 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.01.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Lubomia 44-360 Lubomia ul. Szkolna 1 Sala Posiedzeń Urzędu Gminy Lubomia.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.