eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WałbrzychPrzebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu etap Iulica Gagarina wraz z obiektem mostowym

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-11-20

Wałbrzych: Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu etap I: ulica Gagarina wraz z obiektem mostowym
Numer ogłoszenia: 474982 - 2013; data zamieszczenia: 20.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu , ul. Matejki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 6414400, 6414408, faks 74 6414404.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdkium.walbrzych.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu etap I: ulica Gagarina wraz z obiektem mostowym.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem umowy jest Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu etap I: ulica Gagarina wraz z obiektem mostowym realizowana w ramach zadania budżetowego pn. Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu. 2. Zakres umowy obejmuje w szczególności: - opracowaniu tymczasowej Organizacji Ruchu na czas prowadzenia robót; - przebudowa i poszerzenie jezdni (nowa konstrukcja jezdni), - przebudowa i budowa chodnika, - budowa ścieżki rowerowej, - przebudowa i budowa zatok autobusowych, - przebudowa istniejących zjazdów, - umocnienie skarp, - przebudowa gruntowej drogi dojazdowej, - przebudowa mostu drogowego na rzece Pełcznica, - przebudowa sieci kanalizacji deszczowej, budowa nowych odcinków sieci, - przebudowa oświetlenia drogowego, - przebudowa schodów w obszarze inwestycji, - likwidacja kolizji branżowych, - wykonanie docelowej organizacji ruchu, oznakowanie poziome i pionowe, - wycinka drzew kolidujących z przebiegiem projektowanej drogi i infrastruktury, - koordynacji prowadzenia remontu sieci wodociągowej, gazowniczej. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić konieczność utrzymania ruchu pieszego, dojść i dojazdów do posesji oraz dojazdów do zakładów przemysłowych na ulicy Gagarina. Zamawiający zobowiązuje się do zimowego utrzymania odcinków drogi dopuszczonych do ruchu publicznego (zgodnie z projektem Tymczasowej Organizacji Ruchu). W trakcie prowadzenia prac przez Wykonawcę wykonywane będą przez właścicieli sieci (gazowa i wodociągowa) remonty poszczególnego uzbrojenia. Do obowiązków Wykonawcy należy koordynacja ww. prac. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia określają Dokumentacje Projektowe, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz Przedmiar robót - formularz cenowy. UWAGA: cena ofertowa ma obejmować wszystkie pozycje przedmiaru robót za wyjątkiem rozdz. XV Gazociąg, rozdz. XVI Wodociąg, tj. od poz. 235 do poz. 267 - zakres realizowany przez gestorów sieci. 3. W zakresie obowiązków Wykonawcy znajduje się także: 1) wykonania robót zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego, aktami prawnymi właściwymi w przedmiocie zamówienia, przepisami techniczno - budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy budowlanej, 2) uzyskania niezbędnych do wykonania zamówienia, uzgodnień, opinii, zatwierdzeń i postanowień, w ramach ceny ofertowej określonej w § 11 ust. 2 umowy, 3) uzyskania uzgodnień z właścicielami gruntów, które nie są w zarządzie Zamawiającego, (jeśli zaistnieje taka potrzeba np. dla zaplecza budowy), 4) opracowania projektu organizacji ruchu zastępczego na czas prowadzenia robót łącznie z uzgodnieniami i zatwierdzeniem zgodnie z: a) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181 ze zm.), b) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz.1729 ze zm.), 5) zapewnienia nadzoru autorskiego w zakresie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej organizacji ruchu na czas budowy, 6) zorganizowanie zaplecza budowy w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. Zaplecze winno być wyposażone w pomieszczenie, w którym będzie można przeprowadzać rady budowy, 7) urządzenia terenu budowy, zorganizowania, utrzymania i zlikwidowania po zakończeniu robót budowlanych zaplecza budowy wraz z zasileniem w energię elektryczną i wodę (według własnych potrzeb). Na zapleczu budowy Wykonawca udostępni stanowisko dla Inspektorów Nadzoru, wyposażone w podstawowe meble, tj. biurko, krzesła itp. Po zakończeniu robót teren, na którym będzie zlokalizowane zaplecze budowy należy niezwłocznie przywrócić do stanu pierwotnego, 8) oznakowania terenu budowy tablicą informacyjną, 9) wykonania i utrzymania w należytej sprawności oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, 10) utrzymania terenu budowy i zaplecza budowy w stanie gwarantującym bezpieczeństwo osób korzystających z tych terenów, 11) umożliwienia przejazdu (zaopatrzenie, służby komunalne, służby ratownicze itp.), dojazdu i dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie budowy. Wszelkie prace na i w bezpośrednim sąsiedztwie obiektów należy wykonywać w uzgodnieniu z właścicielami lub administratorami tych obiektów. Prace na czynnych sieciach należy wykonać pod nadzorem właścicieli tych sieci, 12) po przejęciu terenu budowy demontaż, zabezpieczenie i przechowanie urządzeń wyposażenia pasa drogowego stanowiącego majątek Gminy Wałbrzych, tj. m.in.: istniejące oznakowanie pionowe, elementy zabezpieczenia ruchu i inne wyposażenie pasa drogowego. Przed protokolarnym przekazaniem terenu budowy Wykonawca wykona na terenie przyszłych robót inwentaryzację majątku drogowego Gminy obejmującą wszystkie materiały i urządzenia stanowiące wyposażenie pasa drogowego. Inwentaryzacja podlegać będzie weryfikacji Zamawiającego, 13) zawiadomienie pisemne wszystkich właściwych instytucji (w szczególności służb medycznych i ratunkowych oraz policji i straży pożarnej) o terminach rozpoczęcia robót i wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu z minimum 7-dniowym wyprzedzeniem, 14) wykonywania prac utrzymaniowych (w ramach ceny ofertowej określonej w § 11 ust. 2 umowy) na czynnych, ogólnodostępnych drogach i chodnikach przebiegających przez teren budowy z wyjątkiem zimowego utrzymania odcinków drogi dopuszczonych do ruchu publicznego. Wykonawca jest odpowiedzialny za przejezdność i bezpieczeństwo ogólnodostępnego ruchu drogowego i pieszego prowadzonego po terenie budowy, zgodnie z zatwierdzoną organizacją ruchu, 15) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126) oraz wymaganiami Prawa budowlanego, 16) poniesienia kosztów związanych z wypłatą odszkodowań za wszelkie zniszczenia, które powstaną w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wypadki i szkody powstałe w związku z nieprawidłowym oznakowaniem terenu budowy oraz wykonaniem i wykonywaniem przedmiotu zamówienia, a także szkody osób trzecich wynikające z organizacji i sposobu prowadzenia robót. Obowiązkiem Wykonawcy będzie stałe monitorowanie spraw związanych z usuwaniem powstałych szkód oraz informowanie Zamawiającego, w odstępach czasowych nie dłuższych niż 14 dni, o postępie rozpatrywania sprawy przez ubezpieczyciela, 17) prowadzenia robót zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem robót, 18) przestrzegania norm w zakresie ochrony środowiska naturalnego, 19) koordynowania robót, ochrony mienia, zabezpieczenia p. poż., nadzoru BHP i utrzymania ogólnego porządku na terenie budowy, 20) protokolarnego przekazania terenu budowy po zakończeniu robót w stanie uporządkowanym oraz demontażu ewentualnych obiektów tymczasowych, nie później niż w dniu odbioru ostatecznego robót, 21) zapewnienia bieżącej obsługi geodezyjnej łącznie z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą wszystkich robót, zatwierdzoną przez właściwy ośrodek dokumentacji geodezyjno-kartograficznej, 22) organizowania, co najmniej 2 raz w miesiącu, rad budowy z udziałem Zamawiającego oraz inspektorów nadzoru. Przygotowywanie cotygodniowych raportów z postępu robót oraz protokołowanie treści uzgodnień z narad i dla wszystkich stron spotkań, 23) utrzymanie i pielęgnacja zieleni przez okres dwóch lat od daty odbioru inwestycji zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej TOM XI Projekt zieleni oraz SSTWiORB Tom XVII-A D-09.01.01- zieleń drogowa. 24) ochrony punktów geodezyjnych oraz ich odtworzenie w przypadku ich zniszczenia, 25) dokonanie pomiaru geodezyjnego położenia rzędnej wysokościowej końcowego (zaślepionego) odcinka wyprowadzonego przyłącza kanalizacji deszczowej, 26) sporządzenie harmonogramu rzeczowo - finansowego uwzględniającego prace prowadzone przez właścicieli poszczególnych sieci (zwanym w niniejszej umowie także harmonogramem robót), 27) sporządzenie Programu Zapewnienia Jakości, 28) spełnianie wymogów określonych w uzgodnieniach dokumentacji projektowej, a w przypadku ich wygaśnięcia wystąpienie do gestora sieci o przedłużenie, 29) pokrycie kosztów obsługi budowy przez inspektorów zewnętrznych (przedstawiciele gestorów sieci)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych zero groszy). 2.Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 Ustawy. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - nr 30 1030 1289 0000 0000 9000 3208 z zaznaczeniem na przelewie: Wadium przetargowe -Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu - etap I:ulica Gagarina wraz z obiektem mostowym. 3.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za skutecznie wniesione Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wpłatę wadium. 4.W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą w kopercie, jednakże dokumentu nie należy spinać trwale z ofertą. 5.Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Prosimy nie załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 6.Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium na wymagany okres związania ofertą wg zasad określonych w niniejszym punkcie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej dwa zadania o wartości min. 4 500 000,00 zł brutto każde, obejmujące remont, przebudowę lub budowę ulicy, drogi klasy minimum L, wraz z budową, przebudową, remontem kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego oraz jednej z sieci infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieci wodociągowej, gazowniczej, teletechnicznej, kanalizacji sanitarnej, NN i SN. W tym co najmniej jedno obejmujące budowę, przebudowę, remont obiektu mostowego usytuowanego w ciągu drogi klasy L. Przez jedno zadanie Zamawiający rozumie robotę budowlaną wykonaną na podstawie jednej umowy lub w ramach jednego zamówienia. Ocena, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: A. Kierownikiem Budowy: a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej), c) minimum 5 lat pracy w charakterze Kierownika Budowy przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie ulicy, drogi klasy min. L, wraz z budową, przebudową, remontem kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz minimum jedną z następujących branż infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieć wodociągowa, gazownicza, teletechniczna, kanalizacja sanitarna oraz NN i SN. B. Kierownik robót branży mostowej a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej), c) posiadającym minimum 3 lata pracy w charakterze Kierownika budowy i, lub kierownika robót branży mostowej przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu mostowego usytuowanego w ciągu drogi klasy L. C. Kierownikiem robót w specjalności instalacyjnej: a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej), c) posiadającym minimum 3 lata pracy w charakterze Kierownika budowy i, lub kierownika robót branży sanitarnej przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie ulicy, drogi klasy min. L, wraz z budową, przebudową, remontem kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz minimum jedną z następujących branż infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieć wodociągowa, gazownicza, teletechniczna, kanalizacja sanitarna oraz NN i SN. D. Kierownikiem robót w specjalności elektrycznej: a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej), c) posiadającym min. 3 lata pracy w charakterze Kierownika budowy i, lub kierownika robót branży elektrycznej przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie ulicy, drogi klasy min. L, wraz z budową, przebudową, remontem kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz minimum jedną z następujących branż infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieć wodociągowa, gazownicza, teletechniczna, kanalizacja sanitarna oraz NN i SN. E. Kierownikiem robót w specjalności telekomunikacyjnej: a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej), c) posiadającym min. 3 lata pracy w charakterze Kierownika budowy i, lub kierownika robót branży telekomunikacyjnej przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie ulicy, drogi klasy min. L, wraz z budową, przebudową, remontem kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz sieci teletechnicznej. Ocena, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W ww. wykazie należy wskazać co najmniej dwa zadania o wartości min. 4 500 000,00 zł brutto każde, obejmujące remont, przebudowę lub budowę ulicy, drogi klasy minimum L, wraz z budową, przebudową, remontem kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego oraz jednej z sieci infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieci wodociągowej, gazowniczej, teletechnicznej, kanalizacji sanitarnej, NN i SN. W tym co najmniej jedno obejmujące budowę, przebudowę, remont obiektu mostowego usytuowanego w ciągu drogi klasy L. Przez jedno zadanie Zamawiający rozumie robotę budowlaną wykonaną na podstawie jednej umowy lub w ramach jednego zamówienia.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca, który wygra przetarg przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie przedstawić dokumenty ubezpieczeniowe (polisy) potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na kwotę co najmniej 3.500.000,00 zł. (Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia polis i dowodów uiszczenia składki). Wykonawca, który wygra przetarg przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej (wynagrodzenia brutto) podanej w ofercie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących istotnych postanowień umownych: 1. w zakresie wynikającym z uregulowań prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, 2. osób wymienionych w ofercie Wykonawcy pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego, oraz że osoby te będą spełniały warunki opisane w SIWZ, 3. zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zaistnienie warunków faktycznych wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, 4. zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy - Prawo budowlane - zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, 5. zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy - Prawo budowlane - uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub Inspektora nadzoru, 6. zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę, 7. w ramach art. 36a ust. 5 ustawy - Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy - Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy - Prawo budowlane, 8. z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody o znacznych rozmiarach, 9. wystąpienie przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili publikacji ogłoszenia o zamówieniu, powodujące konieczność wprowadzenia zmiany postanowień umowy, 10. terminu realizacji umowy - wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy. Zmiana będzie wprowadzona w formie pisemnej. Strona wnioskująca o zmianę umowy zobowiązana będzie wystąpić do drugiej strony umowy z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmiany umowy przedstawiając przyczyny zmiany i jeżeli jest to konieczne zobowiązana będzie przedstawić odpowiednie dokumenty. Strona, która otrzymała wniosek, przedstawi swoje stanowisko w ciągu 7 dni licząc od dnia otrzymania kompletnego, z pełnym uzasadnieniem, wniosku drugiej strony.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdkium.walbrzych.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.12.2013 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki 1 w sekretariacie, pokój nr 37.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.