Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-11-21
Brzesko: Dostawy artykułów żywnościowych do Publicznego Gimnazjum nr 1 w Brzesku.
Numer ogłoszenia: 476886 - 2013; data zamieszczenia: 21.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Publiczne Gimnazjum Nr 1 w Brzesku , ul. Bartosza Głowackiego 57, 32-800 Brzesko, woj. małopolskie, tel. 14 68-63-290, faks 14 68-63-290.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pg1.brzesko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawy artykułów żywnościowych do Publicznego Gimnazjum nr 1 w Brzesku..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do Publicznego Gimnazjum nr 1 w Brzesku w roku 2014. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w załącznikach nr 1 - 9 SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest złożenie wypełnionego i podpisanego oświadczenia - zalącznik nr 11 SIWZ - dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl Ocena polega m.in. na sprawdzeniu: 1) czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2) czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3) czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4) czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmio?towym postępowaniu, 5) czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona - za zgodność - przez osoby uprawnione lub posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6) czy złożony dokument jest kompletny. Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyżej oceny jest zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia. Pomocniczo w postępowaniu sporządzona zostanie też informacja - w zakresie kompletności dostarczonych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest złożenie wypełnionego i podpisanego oświadczenia - zalącznik nr 11 SIWZ - dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl Ocena polega m.in. na sprawdzeniu: 1) czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2) czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3) czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4) czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmio?towym postępowaniu, 5) czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona - za zgodność - przez osoby uprawnione lub posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6) czy złożony dokument jest kompletny. Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyżej oceny jest zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia. Pomocniczo w postępowaniu sporządzona zostanie też informacja - w zakresie kompletności dostarczonych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest złożenie wypełnionego i podpisanego oświadczenia - zalącznik nr 11 SIWZ - dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl Ocena polega m.in. na sprawdzeniu: 1) czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2) czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3) czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4) czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmio?towym postępowaniu, 5) czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona - za zgodność - przez osoby uprawnione lub posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6) czy złożony dokument jest kompletny. Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyżej oceny jest zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia. Pomocniczo w postępowaniu sporządzona zostanie też informacja - w zakresie kompletności dostarczonych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest złożenie wypełnionego i podpisanego oświadczenia - zalącznik nr 11 SIWZ - dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl Ocena polega m.in. na sprawdzeniu: 1) czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2) czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3) czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4) czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmio?towym postępowaniu, 5) czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona - za zgodność - przez osoby uprawnione lub posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6) czy złożony dokument jest kompletny. Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyżej oceny jest zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia. Pomocniczo w postępowaniu sporządzona zostanie też informacja - w zakresie kompletności dostarczonych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest złożenie wypełnionego i podpisanego oświadczenia - zalącznik nr 11 SIWZ - dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl Ocena polega m.in. na sprawdzeniu: 1) czy dany dokument został wystawiony przez podmiot lub organ uprawniony do jego wystawienia, 2) czy wystawiony jest w okresie ustalonym przez prawo (nie później niż wskazano), 3) czy zawiera informacje wymagane dla tego dokumentu, 4) czy adresatem tego dokumentu jest wykonawca uczestniczący w przedmio?towym postępowaniu, 5) czy kserokopia załączona przez wykonawców w miejsce oryginału została potwierdzona - za zgodność - przez osoby uprawnione lub posiadające pełnomocnictwa udzielone przez osoby uprawnione, 6) czy złożony dokument jest kompletny. Wynikiem przeprowadzenia przez zamawiającego powyżej oceny jest zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielonego zamówienia. Pomocniczo w postępowaniu sporządzona zostanie też informacja - w zakresie kompletności dostarczonych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę. Druk ten zawiera w swojej treści dla każdego z badanych dokumentów (metodą zero-jedynkową) oznaczenie spełnia / nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz cenowy (wykonawca wypełnia tą część, na którą składa ofertę) - załącznik nr 1-9 SIWZ. 2) Formularz ofertowy wg wzoru - załącznik Nr 10 SIWZ. 3) Oświadczenie w trybie art. 22 ustawy Pzp - załącznik Nr 11 SIWZ. 4) Oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Pzp - załącznik Nr 12 SIWZ. 5) Oświadczenie uzupełniającego w trybie art. 24 ustawy Pzp - załącznik Nr 13 SIWZ. 6) Wzór umowy (zaparafowany przez wykonawcę) - załącznik Nr 14 SIWZ. 7) Oświadczenie o akceptacji projektu umowy - załącznik Nr 15 SIWZ. 8) Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - załącznik nr 16 SIWZ . 9) Pisemne zobowiązanie się do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - załącznik NR 17 SIWZ jeżeli dotyczy. 10) Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej - załącznik NR 18 SIWZ 11) Lista podmiotów grupy kapitałowej - załącznik NR 19 SIWZ jeżeli dotyczy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie art. 144 ust 1 zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy oraz określa poniżej warunki takiej zmiany; Obniżenie wartości umowy w przypadku odstąpienia od wykonania części dostaw, które obejmowało zamówienie. Warunkami tych zmian są: - wskazanie dostaw, które ze względów ekonomicznych lub technicznych nie mogą lub nie muszą być wykonane, - zgoda obu stron umowy, - zmiany te muszą być korzystne dla zamawiającego. Obniżenie wartości umowy w przypadku dostaw zamiennych, wartość umowy zostanie obniżona o różnice wynikające z właściwych wartości wskazanych w formularzu cenowym. Warunkami tych zmian są: - wskazanie dostaw zamiennych, które ze względów ekonomicznych lub technicznych mogą być wykonane w innej technologii lub przy użyciu innych materiałów, - zgoda obu stron umowy, - zmiany te muszą być korzystne dla zamawiającego, W obu powyższych przypadkach obniżenie wartości umowy nastąpi w rozliczeniu faktury częściowej (uwzględniającej uzgodnione obniżenia). Zmiana wartości umowy w przypadku zmiany podatku VAT: Warunkami takiej zmiany są: - zmiany w podatku VAT wprowadzone włąściwymi aktami prawnymi. Wykonanie dostaw zamiennych w oparciu o ceny wynikające z właściwych wartości wskazanych w formularzu cenowym. Warunkami tych zmian są: - wkazanie dostaw zamiennych, które ze względów ekonomicznych lub technicznych mogą być wykonane w innej technologii lub przy użyciu innych materiałów, - zgoda obustron umowy, - zmiany te muszą być korzystne dla zamawiającego, W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w umowie, zmiany te muszą być wprowadzone po uzgodnieniu stron umowy, w formie pisemnego aneksu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pg1.brzesko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Publiczne Gimnazjum Nr 1 w Brzesku, ul. Głowackiego 57, 32-800 Brzesko - sekretariat.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2013 godzina 08:00, miejsce: Publiczne Gimnazjum Nr 1 w Brzesku, ul. Głowackiego 57, 32-800 Brzesko - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Artykuły spożywcze.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Patrz: załącznik nr 1 SIWZ dostępny na stronie- www.pg1.brzesko.pl.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.80.00.00-6, 15.87.00.00-7, 15.87.10.00-4, 15.87.12.73-8, 15.85.11.00-9, 15.84.24.00-6, 15.84.20.00-2, 15.83.00.00-5, 15.62.00.00-0, 15.61.10.00-4, 15.40.00.00-2, 15.43.11.00-9, 15.33.22.40-8, 15.33.22.90-3, 15.33.14.00-1, 15.33.21.00-4, 15.33.14.25-2, 15.32.10.00-4, 14.43.00.00-4, 03.14.25.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Mięsa wołowo-wieprzowe oraz ich wyroby.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Patrz: załącznik nr 2 SIWZ dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.10.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Mrożonki owocowo-warzywne i ryby.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Patrz: załącznik nr 3 SIWZ dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.33.11.70-9, 15.22.00.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pieczywa.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Patrz: załącznik nr 4 SIWZ dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.81.10.00-6, 15.61.25.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Mięsa drobiowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Patrz: załącznik nr 5 SIWZ dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.11.21.00-7, 15.11.23.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Owoce i warzywa.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Patrz: załącznik nr 6 SIWZ dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 03.22.00.00-9, 15.30.00.00-1, 15.33.24.10-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Mleko i jego przetwoy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Patrz: załącznik nr 7 SIWZ dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.50.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Mąka i przetwory zbożowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Patrz: załącznik nr 8 SIWZ dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.61.00.00-7, 15.61.21.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Produkty mączne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Patrz: załącznik nr 9 SIWZ dostępny na stronie www.pg1.brzesko.pl.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.85.10.00-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z BRZESKA
- Utrzymanie składu drewna, budowa placu pod miejsce odpoczynku i budowa zjazdu z drogi powiatowej na terenie Nadleśnictwa Brzesko
- "Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych" dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Brzesku,
- Ochrona mienia, budynku i osób w Sądzie Rejonowym w Brzesku wraz z monitorowaniem sygnałów alarmowych
- Inspektor nadzoru nad robotami budowlanymi pn. "Modernizacja Oddziału Urologii w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Brzesku"
więcej: przetargi w Brzesku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Przedszkole nr 39 w Gdańsku z podziałem na 7 części"
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówki Przedszkola nr 2 " Plastusiowe Osiedle" w Nowym Tomyślu
- Sukcesywna dostawa płodów rolnych, warzyw i owoców
- WYBÓR DOSTAWCÓW ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH, NA RZECZ ZESPOŁU SZKOLNO - PRZEDSZKOLNEGO NR 6 WE WROCŁAWIU
- Dostawa żywności do Szkoły Podstawowej w Jedliczu, Samorządowego Przedszkola w Jedliczu i Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Jaszczwi
- Dostawa żywności na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sieradzu
więcej: Jaja »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.