eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadomRozbudowa, adaptacja i modernizacja oraz wyposażenie obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-11-26

Radom: Rozbudowa, adaptacja i modernizacja oraz wyposażenie obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II
Numer ogłoszenia: 485378 - 2013; data zamieszczenia: 26.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu, ul. Traugutta 57, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3688900, faks 048 3688909 , strona internetowa www.straz.radom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa, adaptacja i modernizacja oraz wyposażenie obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Roboty budowlane zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, a które wykonywane będą w tym samym obiekcie i dotyczą parteru oraz pomieszczeń piwnicy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp. w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający podejmując decyzję o okolicznościach uzasadniających decyzję o wyborze tego trybu kierował się następującym stanem faktycznym. Warunkiem podstawowym jest, aby zamówienie pierwotne było udzielone w trybie przetargowym. Warunek ten zamawiający wypełnił, gdyż w dniu 19 lipca 2013 roku ogłosił przetarg nieograniczony ,ogłoszenie o zamówieniu publikowane w BZP pod nr 284970-2013, który po przeprowadzeniu całego postępowania zakończył się zawarciem umowy w dniu 23 sierpnia 2013 roku. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało ogłoszone w dniu 23 sierpnia 2013 roku w BZP pod numerem 340452-2013. Data zawarcia umowy pierwotnej w dniu 23 sierpnia 2013 roku wskazuje, że obecnie wszczęte postępowanie spełniają w tej części wymagania zakreślone przepisami ustawy pzp. Udzielenie zamówienia uzupełniającego, zawarcie umowy na zamówienie uzupełniające ma nastąpić w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, zawarcia umowy podstawowej. Zaproszenie do negocjacji zostało przekazane wykonawcy, z którym zawarto umowę pierwotną, udzielono mu zamówienia podstawowego. Tym samym wypełnia to kolejny warunek ustawowy, że udzielenie zamówienia uzupełniającego, zawarcie umowy musi nastąpić z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych wynikającym z zamówienia podstawowego, umowy podstawowej. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego w trybie przetargowym BZP nr 284970-2013, w protokole postępowania zawiera w sobie uwzględnienie wartości zamówienia uzupełniającego, które zamawiający przewidział maksymalnie do 50%. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego zostało przygotowane wg wymagań rozporządzenia na podstawie obliczenia kosztów prac w dniu 18 lipca 2013 roku w oparciu o -planowane koszty inwestycji zawarte w Programie Funkcjonalno - Użytkowym. Wypełnia to wymóg aktualności dokonanych czynności, osoba zaś która wykonała te wyliczenia posiada stosowne uprawnienia, wiedzę gwarantujące należyte ustalenie szacunkowej wartości. Ustalona wartość przedmiotu zamówienia uzupełniającego w wysokości 1.450.000., która jest podstawą sprawdzenia normy ustawowej 50% została także wyliczona w oparciu o wymagania ustawowe rozporządzenia przez osobę dysponującą wiedzą i doświadczeniem. Tym samym został wypełniony kolejny warunek wskazany w ustawie, aby wartość zamówienia uzupełniającego lub ich suma - gdy będą udzielane kilkakrotnie, stanowić ma nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego szacunkowej wartości zamówienia podstawowego. Ustalona wartość zamówień uzupełniających w wysokości do 50% szacunkowej wartości zamówienia podstawowego potwierdza kolejny warunek możliwości dokonania wyboru trybu. Przedmiotem zamówienia uzupełniającego we wszczętym postępowaniu jest wykonanie robót budowlanych wynikające i przewidziane w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, nie przewidziane w I-szym etapie, a zgodne z kodami CPV, które zawarte zostały w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego i w wyniku którego zawarto umowę udzielając zamówienia podstawowego. Jest to praktyczne powtórzenie tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia z umowy podstawowej. Zakres i szczegóły zawarte w przedmiocie zamówienia uzupełniającego pokrywają się z tym wskazanym w umowie pierwotnej. Żaden z elementów zamówienia uzupełniającego nie wykracza poza szczegół już realizowanego zamówienia umowy pierwotnej. Wypełnia to kolejny warunek ustawowy, aby przedmiot zamówienia uzupełniającego polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia zawartego w umowie podstawowej. Zamawiający wszczynając procedurę pierwotną sygnalizował możliwość udzielenia zamówienia podstawowego w treści ogłoszenia o zamówieniu, w treści siwz, oraz w prowadzonym protokole postępowania, gdzie na pierwszej stronie wskazano wartość przewidywanych zamówień uzupełniających. Tym samym zamawiający wypełnił kolejny warunek, aby zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. Zamawiający ogłaszając pierwotne zamówienie opisał cały przedmiot zamówienia, także możliwość wystąpienia w nim zamówień uzupełniających poprzez program funkcjonalno - użytkowy zgodnie z wymaganiami rozporządzenia. Podając opis przedmiotu zamówienia podstawowego zasygnalizował, na jaką część zamówienia wykonawcy mają złożyć ofertę i jak kalkulować jej cenę. Jednakże pełny opis przedmiotu - całego zamierzenia został także szczegółowo wskazany poprzez program funkcjonalno- użytkowy w treści siwz. i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. W oparciu o podane powyżej okoliczności i przesłanki wydaje się zasadnym, aby w oparciu o zaistnienie wszystkich przesłanek ustawowych z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp wszcząć procedurę w tym trybie. Zamawiający dokonując wyboru tego trybu dodatkowo kierował się sytuacją konieczności zakończenia realizacji tego etapu prac z przeświadczeniem, że dalsza realizacja wskazanych w opisie zamówienia uzupełniającego prac pozwoli efektywniej wypełniać zadania, ma obowiązek wypełnić nasza jednostka. Gdyby nie doszło do realizacji w.w zakresu w tym roku, sposób finansowania pozwoli uruchomić ten zakres prac dopiero w połowie 2014 roku, co może mieć wpływ na sposób pracy i jej efektywność, bezpieczeństwo i zdrowie pracowników ale również pośrednio bezpieczeństwo publiczne mieszkańców Mazowsza gdyż realizowany projekt dotyczy Centrum Powiadamiania Ratunkowego z siedzibą w Radomiu. Nie jest to na pewno właściwe uzasadnienie do wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, przesłanki ustawowe wskazano powyżej, ale podejmując decyzję o zastosowaniu tego trybu, który jest niekonkurencyjny kierowano się także czasem i możliwością realizacji tych prac w tym roku. Zamawiający przy tym przedmiocie zamówienia i wartości nie uzyskałby właściwego efektu, jednocześnie możliwe straty poniesione z tytułu braku realizacji tej części projektu byłyby elementem znacznie utrudniającym i ograniczającym pracę instytucji działającej na rzecz zapewnienia szeroko pojętego bezpieczeństwa publicznego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ROSA BUD Spółka Akcyjna, ul. Gazowa 5/7, 26-600 Radom, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.