Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-11-27
Działdowo: Zimowe utrzymanie w zakresie odśnieżania i zwalczania gołoledzi na drogach gminnych na terenie Gminy Działdowo w roku 2014.
Numer ogłoszenia: 487952 - 2013; data zamieszczenia: 27.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Działdowo , ul. Księżodworska 10, 13-200 Działdowo, tel. 023 6970700.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.dzialdowo.ug.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie w zakresie odśnieżania i zwalczania gołoledzi na drogach gminnych na terenie Gminy Działdowo w roku 2014..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi zimowego, całodobowego utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Działdowo w roku 2014 polegające na: 1) całodobowym odśnieżaniu i utrzymaniu przejezdności dróg, zatok autobusowych itp. na całej szerokości jezdni; 2) zapobieganiu powstawania oraz usuwania śliskości przez stosowanie piasku o 17% zasoleniu; 3) w przypadku zaistnienia warunków pogodowych powodujących śliskość na jezdni - gołoledzi (opad marznącej mżawki itp.) Wykonawca zobowiązany jest do jej zwalczania oraz niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego; 4) wykonaniu innych prac i podejmowanie działań organizacyjno - technicznych niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, w celu zapewnienia przejezdności i przejścia oraz w celu ograniczenia zakłóceń płynności ruchu drogowego, wywołanych opadami śniegu. Warunki realizacji zamówienia: Drogi gminne i parkingi należy odśnieżać obustronnie na całej jej szerokości zgodnie z wydanymi dyspozycjami prowadzącego akcję ze strony Urzędu Gminy. W przypadku braku opadów śniegu i gołoledzi, akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi się. Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji nie przysługuje wynagrodzenie. Zamawiający nie przewiduje również płatności z tytułu pełnionych dyżurów nocnych i dziennych w zakresie utrzymywania sprzętu i operatorów w gotowości. Wznowienie akcji następuje z chwilą stwierdzenia takiej konieczności przez prowadzącego akcję ze strony Urzędu Gminy. Po rozpoczęciu usługi Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzętu i ekipy roboczej potwierdzonej przez Zamawiającego. W kartach muszą być, co najmniej zapisy o godzinach, dacie i miejscu pracy sprzętu (droga, parking), stanie utrzymania dróg, utrudnieniach oraz odległości (kilometrach) odśnieżonych dróg. Zamawiający przeprowadzać będzie na wybranych odcinkach dróg sprawdzenie sposobu prowadzenia prac w zakresie zimowego utrzymania dróg na danym zadaniu oraz zachowanie utrzymania, a przede wszystkim przejezdności dróg. W sytuacji, gdy Wykonawca, ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić robót zgodnie z poleceniem, powinien zawiadomić kontrolującego (Zamawiającego) o tym fakcie w celu ustalenia i wspólnego wytyczenia dalszych kroków postępowania dla odpowiedniego utrzymania bądź doprowadzenia do należytego stanu zasypanych jezdni. Zamawiający wymaga, aby łączność z Wykonawca była możliwa przez całą dobę przy pomocy telefonów stacjonarnych i komórkowych. Zamawiający wymaga również, aby w czasie prowadzenia akcji była możliwa bezpośrednia łączność Zamawiającego z operatorami (telefon komórkowy). Zamawiający ustala 3 rejony działania. Każdy z rejonów, będzie stanowił oddzielne zadanie. Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie podanej niżej zadania lub tylko na wybrany. ZADANIE 1 - REJON NR 1 WYKONYWANIA AKCJI ZIMOWEJ 1. Petrykozy wieś - żwirowa (odśnieżanie); 2. Rywociny wieś - żwirowa (odśnieżanie); 3. Bursz wybudowania - żwirowa (odśnieżanie); 4. Zakrzewo wieś - żwirowa (odśnieżanie); 5. Gnojenko wieś - żwirowa (odśnieżanie); 6. Działdowo - Kombet - asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 7. Od drogi na Kombet - Przemysłowa - asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 8. Komorniki wieś - asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 9. Krasnołąka wieś - asfalt oraz stacja - asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 10. Malinowo - szkoła - wybudowania - żwirowa, asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 11. Burkat wieś - żwirowa (odśnieżanie); 12. Filice wieś, wybudowania, leśniczówka - żwirowa, asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 13. Kleczkowo - Wilamowo - Pożary - asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi również na odcinku drogi powiatowej); 14. Turza Wielka wieś, wybudowania - asfalt, żwirowa (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 15. Turza Wielka - Skurpie - asfalt oraz boczne (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 16. Turza Wielka - Rutkowice - asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 17. Rutkowice - wzdłuż granicy gminy, aleja lipowa - żwirowa (odśnieżanie); 18. Uzdowo wieś - asfalt, żwirowa (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 19. Uzdowo wybudowania, oczyszczalnia - żwirowa (odśnieżanie); 20. Uzdowo - Grzybiny - żwirowa (odśnieżanie); 21. Grzybiny wieś wszystkie - asfalt, żwirowa (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 22. Ruszkowo wieś, domki, bloki, przy figurce, Pęgier, Eltrim - asfalt, żwirowa (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 23. Wieś Jankowice - żwirowa (odśnieżanie); 24. Wieś Mocznica - żwirowa (odśnieżanie); 25. Mocznica - Gąsiorowo oraz droga przy byłej szkole - żwirowa ( odśnieżanie). ZADANIE 2 - REJON NR 2 WYKONYWANIA AKCJI ZIMOWEJ 1. Księży Dwór - Wysoka - asfalt - z bocznymi drogami (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 2. Pierławki - Księży Dwór - żwirowa przy Grodeckiej z bocznymi (odśnieżanie); 3. Pierławki - Pierławki - asfalt - skosy, wieś ( odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 4. Pierławki - Kuba - Stacja - żwirowa (odśnieżanie); 5. Wysoka - Skurpie - wybudowania - żwirowa (odśnieżanie); 6. Pierławki - Burkat - żwirowa (odśnieżanie); 7. Burkat - Klęczkowo - asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 8. Księży Dwór - Księży Dwór - asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 9. Księży Dwór - Kurki- asfalt z bocznymi ( odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 10. Kurki - Kisiny - żwirowa (odśnieżanie); 11. Kisiny - Kisiny - asfalt z bocznymi (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 12. Wysoka - Prusinowo - żwirowa (odśnieżanie); 13. Wysoka - Wysoka - żwirowa (odśnieżanie). ZADANIE 3 - REJON NR 3 WYKONYWANIA AKCJI ZIMOWEJ 1. Kramarzewo - Sękowo -wieś - do drogi wojewódzkiej Działdowo - Uzdowo żwirowa, asfalt (odśnieżanie, zwalczanie gołoledzi); 2. Kramarzewo - Sławkowo - żwirowa, asfalt (odśnieżanie); 3. Wieś Kramarzewo z wybudowaniami - żwirowa (odśnieżanie); 4. Kramarzewo - Pożary - żwirowa (odśnieżanie)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Należy złożyć oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Ocena spełniania warunków będzie dokonywana z zastosowaniem formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach i oświadczeniach
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć - wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi o podobnym charakterze tj. związanej z prowadzeniem zimowego utrzymania dróg z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania (załącznik nr 3 do SIWZ) wraz z potwierdzeniem, że usługa została wykonana należycie. Ocena spełniania warunków będzie dokonywana z zastosowaniem formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach i oświadczeniach
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy przedmiotowej usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (załącznik nr 5 do SIWZ); Wykonawca powinien dysponować co najmniej następującym sprzętem: ciągnikiem kołowym z pługiem, ciągnikiem gąsienicowym z pługiem, samochodem ciężarowym z pługiem oraz rozsiewaczem, ładowarką czołową, ciągnikiem z rozsiewaczem; Ocena spełniania warunków będzie dokonywana z zastosowaniem formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach i oświadczeniach
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności osoby mogącej obsłużyć sprzęt związany z zimowym utrzymaniem oraz oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (załącznik nr 4a do SIWZ) Ocena spełniania warunków będzie dokonywana z zastosowaniem formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach i oświadczeniach
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Należy złożyć oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Ocena spełniania warunków będzie dokonywana z zastosowaniem formuły spełnia/nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach i oświadczeniach
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dzialdowo.ug.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Działdowo, ul. Księżodworska 10, 13-200 Działdowo..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.12.2013 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Działdowo, ul. Księżodworska 10, 13-200 Działdowo pok. nr 14 - sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z DZIAŁDOWA
- "Przebudowa zbiornika wodnego o charakterze retencyjnym na działce nr ew. 100 w miejscowości Sękowo, obręb ewidencyjny Szenkowo, Gmina Działdowo"
- "Przebudowa zbiornika wodnego o charakterze retencyjnym na działce nr ew. 150/1 w miejscowości Ruszkowo, obręb ewidencyjny Ruszkowo, Gmina Działdowo"
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego w zakresie branży architektonicznej, budowlanej, elektrycznej, teletechnicznej, sanitarnej i drogowej nad robotami budowlanymi przy realizacji inwestycji pn. (...)
- Przebudowa i modernizacja istniejącego Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w SPZOZ w Działdowie w celu podniesienia bezpieczeństwa pacjentów poprzez poprawę jakości i dostępności do świadczonych (...)
więcej: przetargi w Działdowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług polegających na sprzątaniu, utrzymaniu w porządku i czystości terenów zewnętrznych przynależnych do budynków oraz pomieszczeń i części wspólnych nieruchomości, IV części
- Usługa polegająca na utrzymaniu czystości w budynkach (wraz z terenem przyległym) zlokalizowanych w Ostrołęce, Radomiu i Warszawie.
- Usługa polegająca na sprzątaniu i utrzymaniu należytego stanu sanitarno-porządkowego i estetycznego terenów zewnętrznych nieruchomości (...)
- Kompleksowe usługi sprzątania obiektów Nadleśnictwa Gorlice
- "Usługa sprzątania pomieszczeń biurowych i terenu przyległego Elbląskiego Centrum Usług Społecznych"
- Utrzymanie czystości w obiektach i na terenach Narodowego Funduszu Zdrowia - Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego.
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.