eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sopot › Roboty budowlane polegające na zaprojektowaniu oraz wykonaniu robót budowlanych i instalacyjnych polegających na termomodernizacji budynków Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-03-18

Sopot: Roboty budowlane polegające na zaprojektowaniu oraz wykonaniu robót budowlanych i instalacyjnych polegających na termomodernizacji budynków Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie.
Numer ogłoszenia: 48908 - 2011; data zamieszczenia: 18.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. dr Jadwigi Titz-Kosko , ul. Grunwaldzka 1-3, 81-759 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5557528.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzr.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane polegające na zaprojektowaniu oraz wykonaniu robót budowlanych i instalacyjnych polegających na termomodernizacji budynków Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1 Przedmiotem niniejszego postępowania jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych polegających na termomodernizacji budynków Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie realizowanych na podstawie umowy o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013, Osi Priorytetowej 5. Środowisko i energetyka przyjazna środowisku, Działania 5.5 Infrastruktura energetyczna i poszanowanie energii współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 1.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje prace projektowe i roboty budowlane oraz instalacyjne według Kodów Wspólnego Słownika Zamówień CPV przewidziane dla całości zamówienia: 71220000-6 - usługi projektowania architektonicznego 45215140-0 - roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych 45100000-8 - przygotowanie terenów pod budowę 45300000-0 - roboty instalacyjne w budynkach 45340000-1 - roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45331000-6 - instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45421000-4 - roboty w zakresie stolarki budowlanej 45421100-5 - instalowanie drzwi i okien podobnych elementów 45443000-4 - roboty elewacyjne. 1.3 Zakres robót budowlanych i instalacyjnych: 1. Dla budynku reumatologii dziecięcej, położonego w Sopocie przy ul. 23 Marca 93: a. Izolacja termiczna budynku obejmująca: - termoizolację stropodachu: - izolację termiczną ścian oraz fundamentów wraz z naprawą elementów elewacji, nałożeniem tynku i malowaniem elewacji. b. Modernizacja instalacji c.o. do parametrów określonych w audycie energetycznym obejmująca m.in. - wymianę zaworów przygrzejnikowych na termostatyczne, - montaż odpowietrzników automatycznych, - wymianę i montaż zaworów podpionowych, - częściową wymianę oraz izolację termiczną instalacji c.o. zgodnie z audytem energetycznym. 2. Dla budynku rehabilitacji dziecięcej, położonego w Sopocie przy ul. 23 Marca 93: Modernizacja instalacji c.o. do parametrów określonych w audycie energetycznym obejmująca m.in. - wymianę zaworów przygrzejnikowych na termostatyczne, - montaż odpowietrzników, - wymianę i montaż zaworów podpionowych, - częściową wymianę oraz izolację termiczną instalacji c.o. zgodnie z audytem energetycznym.. 3. Dla Pawilonu I, położonego w Sopocie przy ul. Grunwaldzkiej 5: a. Izolacja termiczna budynku Pawilon I, obejmująca m.in.: - termoizolację stropodachu, - izolację termiczną ścian wraz z naprawą elementów elewacji, nałożeniem tynku i malowaniem elewacji, - wymianę okien i drzwi balkonowych obejmującą wywóz i utylizację zdemontowanej stolarki drewnianej okien i drzwi, dostawę i montaż nowych okien, wymianę parapetów wewnętrznych oraz wykonanie niezbędnych obróbek budowlanych, wraz z robotami towarzyszącymi, naprawy i uzupełnienia związane z realizowanymi robotami. Roboty malarskie w przypadku uszkodzenia ściany przekraczającego 50% jej powierzchni powinny być wykonane w zakresie dwukrotnego malowania całych ścian, w których montowane są okna, a także ewentualne miejscowe inne uszkodzenia powstałe podczas montażu okien. Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia dostarcza Wykonawca. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą odpowiadać wymaganiom Zamawiającego określonym w dokumentacji Programu funkcjonalno-użytkowego i dokumentach w nim przywołanych, a co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonych w art. 10 ustawy Prawo budowlane. Wykonawca zobowiązany będzie, na żądanie Zamawiającego, do okazania w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą europejskie normy zharmonizowane, aprobatę techniczną, zgodności z wymaganiami Zamawiającego. Dodatkowo montaż nawiewników w kanałach wentylacyjnych, regulujących strumień powietrza wentylacyjnego, - wymianę drzwi wejściowych od strony Parku Południowego oraz ul. Grunwaldzkiej (drzwi z klatek ewakuacyjnych ppoż oraz z systemem dostępu). b. Modernizacja instalacji c.o. do parametrów określonych w audycie energetycznym obejmująca m.in. - wymianę zaworów przygrzejnikowych na termostatyczne, - wymianę i montaż zaworów podpionowych regulacyjnych, - częściową wymianę oraz izolację termiczną instalacji c.o. zgodnie z audytem energetycznym. 4. Dla Pawilonu II, położonego w Sopocie przy ul. Grunwaldzkiej 1/3: a. Izolacja termiczna budynku Pawilon II (z przychodnią) obejmująca: - wymianę poszycia i niektórych elementów konstrukcji dachu na blachy łączone na rąbek (wymóg Konserwatora zabytków m. Sopotu) wraz z izolacją termiczną stropodachu, - izolację termiczną ścian wraz z naprawą elementów elewacji, nałożeniem tynku i malowaniem elewacji, - wymianę okien i drzwi balkonowych obejmująca wywóz i utylizację zdemontowanej stolarki drewnianej okien i drzwi, dostawę i montaż nowych okien, wymianę parapetów wewnętrznych oraz wykonanie niezbędnych obróbek budowlanych, wraz z robotami towarzyszącymi, naprawy i uzupełnienia związane z realizowanymi robotami. Roboty malarskie w przypadku uszkodzenia ściany przekraczającego 50% jej powierzchni powinny być wykonane w zakresie dwukrotnego malowania całych ścian, w których montowane są okna, a także ewentualne miejscowe inne uszkodzenia powstałe podczas montażu okien. Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia dostarcza Wykonawca. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą odpowiadać wymaganiom Zamawiającego określonym w dokumentacji Programu funkcjonalno-użytkowego i dokumentach w nim przywołanych, a co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonych w art. 10 ustawy Prawo budowlane. Wykonawca zobowiązany będzie, na żądanie Zamawiającego, do okazania w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą europejskie normy zharmonizowane, aprobatę techniczną, zgodności z wymaganiami Zamawiającego. Dodatkowo montaż nawiewników w kanałach wentylacyjnych, regulujących strumień powietrza wentylacyjnego, - wymianę drzwi wejściowych od strony Parku Południowego oraz ul. Grunwaldzkiej (drzwi z klatek ewakuacyjnych ppoż oraz z systemem dostępu), b. Modernizacja instalacji c.o. do parametrów określonych w audycie energetycznym obejmująca m.in.: - wymianę zaworów przygrzejnikowych na termostatyczne, - wymianę i montaż zaworów podpionowych, - częściową wymianę oraz izolację termiczna instalacji c.o. zgodnie z audytem energetycznym. UWAGA: Po wykonaniu audytu w obiekcie Pawilon II wykonano prace termomodernizacyjne polegające na wymianie 18 okien o powierzchni 60,12 m2 (w zadaniu pozostaje montaż nawiewników higrosterowalnych na wszystkich oknach), wymianie zaworów grzejnikowych 96 szt. na zawory termostatyczne oraz izolacji termicznej wewnętrznej i zewnętrznej stołówki. 1.4 W skład przedmiotu zamówienia wchodzi: A. Wykonanie dokumentacji projektowo-realizacyjnej dla czterech budynków: 1. budynku reumatologii dziecięcej, położonego w Sopocie przy ul. 23 Marca 93, 2. budynku rehabilitacji dziecięcej, położonego w Sopocie przy ul. 23 Marca 93, 3. Pawilonu I, położonego w Sopocie przy ul. Grunwaldzkiej 5, 4. Pawilonu II, położonego w Sopocie przy ul. Grunwaldzkiej 1/3, niezbędnej celem uzyskania stosownych pozwoleń i uzgodnień wymaganych do przeprowadzenia zgodnego z Prawem Budowlanym oraz sztuką budowlaną procesu budowlanego. A.1. Dokumentacja projektowo-realizacyjna musi się składać w szczególności z: a) projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych i instalacyjnych wskazanych w punkcie 1.3., odpowiadającego wymogom art. 34 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. nr 120, poz. 1133 ze zm.) i projektu kolorystyki elewacji, b) projektów wykonawczych, uzupełniających i uszczegółowiających projekt budowlany w stopniu dokładności niezbędnym do realizacji robót budowlanych w występujących branżach, c) Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, stosownie do regulacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003 r. Nr 120 poz. 1126) oraz instrukcji użytkowej instalacji i urządzeń, d) Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które winny zawierać zbiory wymagań niezbędnych dla określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót i będą zawierać: specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót podstawowych, rodzaje robót według przyjętej systematyki lub grup robót. Ponadto należy je opracować z uwzględnieniem podziału szczegółowego według Wspólnego Słownika Zamówień. e) Wszystkie elementy dokumentacji muszą być dostarczone w 5-ciu egzemplarzach w formie papierowej oraz w formie elektronicznej elektronicznej na płycie CD w formacie edytowalnym .odt lub .doc i .pdf dla części opisowej oraz .dwg i .pdf dla rysunków. B. uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i zatwierdzeń dokumentacji projektowej, wymaganych przepisami prawa, ewentualnych odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych i ppoż., uzgodnienia w tym zakresie oraz planowanego harmonogramu realizacyjnego zadań i ich części z Zamawiającym, rzeczoznawcami ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych, sanitarno-higienicznych, bhp, ochroną środowiska i innych, o ile są wymagane przepisami szczególnymi dla uzyskania ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót spełniającego art. 54 i 55 ustawy Prawo Budowlane; C. zapewnienie nadzoru autorskiego autora projektu w zakresie, o którym mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane; D. wykonanie robót budowlanych według dokumentacji projektowej i zgodnie z wytycznymi określonymi w programach funkcjonalno-użytkowych oraz audytach energetycznych; E. wykonanie dokumentacji i inwentaryzacji powykonawczej w ilości trzech egzemplarzy w wersji papierowej i w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie .odt lub .doc i .pdf dla części opisowej oraz .dwg i .pdf dla rysunków; F. zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań, odbiorów; G. sporządzenie w imieniu Zamawiającego wniosku w sprawie pozwolenia na realizację robót lub budowy lub odpowiednio zgłoszenia, o ile przepisy Prawa Budowlanego nie wymagają pozwolenia, uzyskanie odpowiedniego pozwolenia/ń na budowę, odpowiednich decyzji konserwatora zabytków oraz uzyskanie ostatecznego dokumentu formalno-prawnego sankcjonującego zakończenie robót spełniającego art. 54 i 55 ustawy Prawo Budowlane; H. sporządzenie w imieniu Zamawiającego zawiadomienia o zakończeniu budowy oraz innych pozwoleń wymaganych przepisami prawa niezbędnych do zakończenia robót budowlanych na obiekcie; I. opracowanie wymaganych instrukcji obsługi i konserwacji instalacji i zainstalowanych w obiektach urządzeń wraz ze szkoleniem wskazanego personelu Zamawiającego; J. wykonanie harmonogramu realizacji zamówienia; w którym należy przewidzieć wymianę okien i drzwi przed wykonywaniem robót termomodernizacyjnych elewacji budynków. K. opracowanie i przekazanie Zamawiającemu Certyfikatów Energetycznych wyremontowanych budynków. 1.5. Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej obiektów w celu zlokalizowania zakresu robót zadania termomodernizacyjnego na poszczególnym obiekcie. Zamawiający umożliwi Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej obiektu, w którym będą wykonywane roboty budowlane oraz wizji lokalnej przyległego terenu dla oceny warunków dojazdów i dojść oraz możliwości zastosowania sprzętu związanego z wykonywaniem robót, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z przedstawicielem Zamawiającego - Panem mgr inż. Zbigniewem Kunikowskim pod nr telefonu (58) 555-75-23 lub 509-382-065. 1.6. Szczegółowy zakres oraz procedura i sposób wykonania prac projektowych i robót budowlano-instalacyjnych określa dokumentacja obejmująca: - Program funkcjonalno-użytkowy dla budynków znajdujących się przy ul. 23 Marca 93 w Sopocie, wraz z załącznikami, opracowany we wrześniu 2009 r. przez AMT Partner Sp. z o.o. w Gdańsku pn. Termomodernizacja budynków Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego w Sopocie, stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ; - Program funkcjonalno-użytkowy dla budynków znajdujących się przy ul. Grunwaldzkiej w Sopocie, wraz z załącznikami, opracowany we wrześniu 2009 r. przez AMT Partner Sp. z o.o. w Gdańsku pn. Termomodernizacja budynków Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego w Sopocie, stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ; - Audyt energetyczny dla budynku Oddział Reumatologiczny przy ul. 23 Marca 93 w Sopocie, opracowany w lipcu 2009 r. przez Pomorskie Centrum Termomodernizacji T.Wróbel Sp. J. w Gdańsku pn. Audyt energetyczny budynku - budynek użyteczności publicznej Oddział Reumatologiczny ul. 23 Marca 93 w Sopocie, stanowiący Załącznik nr 10 do SIWZ - Audyt energetyczny dla budynku Oddział Rehabilitacji przy ul. 23 Marca 93 w Sopocie, opracowany w lipcu 2009 r. przez Pomorskie Centrum Termomodernizacji T.Wróbel Sp. J. w Gdańsku pn. Audyt energetyczny budynku - budynek użyteczności publicznej Oddział Rehabilitacji ul. 23 marca 93 w Sopocie, stanowiący Załącznik nr 11 do SIWZ - Audyt energetyczny dla budynku Pawilon I przy ul. Grunwaldzkiej 5 w Sopocie, opracowany w lipcu 2009 r. przez Pomorskie Centrum Termomodernizacji T.Wróbel Sp. J. w Gdańsku pn. Audyt energetyczny budynku - budynek użyteczności publicznej Przychodnia Specjalistyczna - Pawilon I ul. Grunwaldzka 5 w Sopocie, stanowiący Załącznik nr 12 do SIWZ - Audyt energetyczny dla budynku Pawilon II przy ul. Grunwaldzkiej 1/3 w Sopocie, opracowany w lipcu 2009 r. przez Pomorskie Centrum Termomodernizacji T.Wróbel Sp. J. w Gdańsku pn. Audyt energetyczny budynku - budynek użyteczności publicznej Przychodnia Specjalistyczna - Pawilon II ul. Grunwaldzka 1/3 w Sopocie, stanowiący Załącznik nr 13 do SIWZ - Projekt drzwi do Pawilonu II przy ul. Grunwaldzkiej 1/3 w Sopocie, stanowiący Załącznik nr 14 do SIWZ. Dokumentacja dostępna jest również w formie elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego: www.wzr.com.pl 1.7. Realizacja robót budowlanych i instalacyjnych będzie odbywała się w czynnych obiektach szpitalnych oraz przychodnianych Zamawiającego, a prace muszą być prowadzone w sposób umożliwiający wykonywanie statutowych zadań Zamawiającego. Należy uwzględnić i zapewnić możliwość funkcjonowania obiektu w trakcie wykonywania robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany będzie również do uzyskania akceptacji Dyrektora Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego odnośnie terminów wykonywania poszczególnych prac. 1.8. Budynki położone w Sopocie przy ul. Grunwaldzkiej tylko po obrysie należą do Zamawiającego, konieczna jest zgoda Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie na korzystanie z przyległego do nich terenu, rusztowania czy wjazd ciężarówek na teren Miasta Sopotu. 1.9. Wykonawca musi wziąć pod uwagę, że wystąpią utrudnienia w realizacji robót z uwagi na trudne dojścia i dojazd dla ciężkiego sprzętu, dostawy materiałów i wywozu gruzu przy budynkach na ul. Grunwaldzkiej. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bieżącego, sukcesywnego wywozu, gruzu i innych odpadów budowlanych na wysypisko komunalne, innego ich zagospodarowania poza terenem prowadzonych robót budowlanych lub ich utylizacji 1.10. Zamawiający informuje, iż budynki znajdujące się przy ul. Grunwaldzkiej w Sopocie są umiejscowione na obszarze wpisanym do rejestru zabytków i są pod nadzorem Konserwatora Zabytków miasta Sopot, co oznacza, iż niektóre z prac muszą być wykonane w sposób odgórnie narzucony: np. stolarka okienna musi być drewniana o wyglądzie zbliżonym do istniejącego, podział okien zgodny z istniejącym podziałem, zabytkowe elewacje od strony Parku Południowego ocieplone metodą Thermoshield lub równoważną - wymagane uzgodnienie z Konserwatorem Zabytków. 1.11. Wymagany okres gwarancji: a) na prace projektowe - do upływu terminu odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady robót budowlanych, będącej przedmiotem niniejszego postępowania, b) na roboty budowlano-instalacyjne i montażowe - 36 miesięcy od daty odbioru końcowego; c) na urządzenia i materiały budowlane wbudowane - zgodnie z gwarancją producenta, jednak nie krócej niż 36 miesięcy od daty odbioru, d) na dostarczone przez Wykonawcę wyposażenie - zgodnie z gwarancją producenta, jednak nie krócej niż 36 miesięcy od daty odbioru. 1.12. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie tę część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 1.13. Wykonane prace (projektowe i budowlane) mają być realizowane zgodnie z obowiązującym prawem, a w szczególności z: a) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623), b) ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. Nr 92, poz.881 ze zm.), c) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. Nr 202, poz.2072 ze zm.), d) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 2 lutego 2011 r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz.U.2011.31.158), e) rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579). f) przepisami wykonawczymi do w/w ustaw, oraz innymi obowiązującymi przepisami prawnymi związanymi z realizowaną inwestycją. 1.14. Wymagania dotyczące materiałów i urządzeń: użyte materiały i urządzenia winny spełniać wymagania określone w opracowaniach Zamawiającego, posiadać dopuszczenia do stosowania w budownictwie, zapewniać sprawność techniczną, użytkową i eksploatacyjną..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających (art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych) do 20% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 45.21.51.40 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.34.00.00 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wniesienie wadium jest wymagane: Wysokość wadium dla całości zamówienia wynosi 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy PLN, 00/100). Zabezpieczenie należytego wykonania umowy - jest wymagane. - Kwota zabezpieczenia należytego wykonania umowy stanowi 5 % ceny oferty brutto, tj. z podatkiem VAT.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu wskazanego warunku - Zamawiający uzna warunek za spełniony.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu wskazanego warunku oraz wykaz robót budowlanych, potwierdzający łącznie wykonanie: minimum dwóch zamówień polegających na wykonaniu termomodernizacji budynku/ów lub ich części, o wartości jednostkowej zamówienia minimum 1.500.000,00 zł brutto każde, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - to w tym okresie oraz minimum jednego zamówienia polegającego na wykonaniu roboty budowlanej na zabytku lub budynku leżącym na terenie objętym opieką konserwatora zabytków w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - to w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - Zamawiający uzna warunek za spełniony

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu wskazanego warunku oraz wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, łącznie wykazujący kierownika budowy, posiadającego uprawnienia do wykonywania samodzielnej funkcji w budownictwie bez ograniczeń o specjalności konstrukcyjno - budowlanej, osobę posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnej funkcji w budownictwie bez ograniczeń o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń i sprawdzania projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności architektonicznej, osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń i sprawdzania projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń i sprawdzania projektów architektoniczno-budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ oraz złoży oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Jak w pkt. III.3.3)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu wskazanego warunku oraz przedstawi informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, nie mniejszą niż 500.000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, a także opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł - Zamawiający uzna warunek za spełniony.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- Wypełniony FORMULARZ OFERTY - stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ - Dowód wniesienia wadium.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

a) zmiany dotyczące sposobu wykonania robót budowlanych, technologii wykonania robót lub rozwiązań technicznych i materiałowych nie przewidzianych w umowie - w przypadku, w którym służyć to będzie podniesieniu standardu przedmiotu zamówienia lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; b) zmiany dotyczące terminu wykonania zamówienia - w przypadku, w którym nie ma możliwości dotrzymania przez Wykonawcę terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; c) zmiana dotycząca przedmiotu zamówienia, jego zakresu, wynagrodzenia Wykonawcy, jego rozliczenia oraz obowiązków Wykonawcy i warunków gwarancji - w przypadku wystąpienia okoliczności nie przewidzianych w chwili zawarcia umowy, a skutkujących koniecznością ograniczenia przez Zamawiającego zakresu przedmiotu zamówienia; d) zmiany dotyczące określenia podmiotu lub osoby wykonującej w imieniu Zamawiającego czynności faktyczne i prawne związane z wykonywaniem umowy - w przypadku wystąpienia potrzeby dokonania zmiany takiego podmiotu lub osoby; e) zmiany dotyczące terminu wykonania przedmiotu zamówienia, zakresu przedmiotu zamówienia oraz wynagrodzenia - w przypadku, gdy wystąpi możliwość wykonania przedmiotu zamówienia w sposób inny od przewidzianego w SIWZ, a zarazem korzystny dla Zamawiającego i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; f) zmiana dotycząca terminu wykonania przedmiotu zamówienia - w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; g) zmiany dotyczące terminu wykonania przedmiotu zamówienia - w przypadku konieczności prowadzenia działań przez osoby trzecie uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są spowodowane przyczynami leżącymi po stronie Wykonawcy; h) zmiany dotyczące terminu wykonania przedmiotu zamówienia - w przypadku konieczności wykonania zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych; i) urzędowej zmiany, w okresie trwania umowy, wysokości wskaźnika podatku VAT (także obniżka); j) zmiana osób wymienionych w umowie, przy pomocy których Zamawiający lub Wykonawca realizują zamówienia (śmierć, choroba, rezygnacja lub inne zdarzenie losowe), pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; k) zmiany umowy są konieczne w związku ze zmianą odpowiednich przepisów prawa, l) zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzr.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz - Kosko ul. Grunwaldzka 1-3 81-759 Sopot Dział Zamówień Publicznych, I piętro, pok. nr 7B.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.04.2011 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz - Kosko ul. Grunwaldzka 1-3 81-759 Sopot Sekretariat, piętro II.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Osoby do kontaktów : Pan mgr inż. Zbigniew Kunikowski pod nr telefonu (58) 555-75-23 lub 509-382-065. - w sprawach formalnych - p. Katarzyna Gronek - inspektor ds. zamówień publicznych - tel.: (58) 555-75-28 (dni robocze - w godzinach: 8.00 - 15.30) Główne miejsce realizacji roboty budowlanej: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz - Kosko: miejsce realizacji przedmiotu zamówienia publicznego - 4 budynki WZR Sopot, ul. Grunwaldzka 5, ul. Grunwaldzkiej 1/3 i ul. 23 Marca 93. Termin realizacji przedmiotu zamówienia publicznego: wykonanie całości zamówienia do dnia 31 października 2012 roku. W trakcie trwania umowy realizacja następować winna według szczegółowego harmonogramu Wykonawcy, który Wykonawca ustali z Zamawiającym po podpisaniu umowy. W harmonogramie należy przewidzieć wymianę okien i drzwi przed wykonywaniem robót termomodernizacyjnych elewacji budynków. Główne warunki finansowania i płatności: Płatności w terminie do 30 dni od daty doręczenia faktury, po podpisaniu przez Zamawiającego protokołu końcowego bez zastrzeżeń, na konto podane na fakturze. W przypadku wykonania przez Wykonawcę części prac, w szczególności zgodnie z terminami wynikającymi z harmonogramu realizacji zamówienia lub przed tymi terminami, dopuszcza się możliwość, po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, wystawienia faktur częściowych za wykonane prace, w wysokości odpowiedniej dla zrealizowanego rzeczowo-finansowego zakresu prac, płatnych odpowiednio na podstawie faktury częściowej oraz uznanego i wykonanego zakresu rzeczowego zamówienia w oparciu o protokół odbioru częściowego, przyjęty bez zastrzeżeń przez Zamawiającego. Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie : 1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dodatkowo dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 2. Dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony. 3. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania wynikającego ze złożonej oferty. 4. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem występującym jako reprezentant Wykonawców występujących wspólnie. 5. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. UWAGA: jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana - Zamawiający zażąda - przed podpisaniem umowy - umowy regulującej współpracę tych podmiotów. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - każdy z Wykonawców poświadcza także własne dokumenty. DODATKOWA INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW: - MAJĄCYCH SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA ZA GRANICĄ: 2.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. IV.11, IV.12 i IV.13 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2.3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2.1 pkt 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z wyjątkiem dokumentu wymienionego w ust. 2.1 pkt 2), który powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2.4. Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski. - WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA: 1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dodatkowo dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 2. Dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony. 3. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania wynikającego ze złożonej oferty. 4. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem występującym jako reprezentant Wykonawców występujących wspólnie. 5. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. UWAGA: jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana - Zamawiający zażąda - przed podpisaniem umowy - umowy regulującej współpracę tych podmiotów. Każdy z Wykonawców jest zobowiązany złożyć dokumenty wymagane przez Zamawiającego w jednej z następujących form (nie dotyczy pełnomocnictw): - oryginały, - kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Formalności po wyborze oferty: 1. Zamawiający unieważni postępowanie w przypadkach określonych w art. 93 ust. 1 ustawy. 2. Zamawiający po wyborze oferty zawiadomi pisemnie Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana o dacie i miejscu zawarcia Umowy. 3. Umowa z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo 10 dni - jeżeli zostało przesłane w inny sposób, z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem wskazanych terminów, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w przypadku trybu przetargu nieograniczonego złożono tylko jedną ofertę, lub w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie odrzucono żadnej oferty oraz nie wykluczono żadnego Wykonawcy). 4. Zamawiający wymaga wniesienia pełnej kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy - przed jej podpisaniem. 5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli jest wymagane), Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust.1 Ustawy. 6. W przypadku udzielania zamówienia podmiotowi występującemu wspólnie Wykonawca przed podpisaniem umowy jest zobligowany do przedłożenia umowy regulującej współpracę podmiotu występującego wspólnie. 7. Warunki, na których będzie zawarta umowa przedstawione są w Rozdziale XIII. 8. Wykonawca w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy uzgodni z Zamawiającym szczegółowy harmonogram realizacji zamówienia. Szczegółowy harmonogram realizacji zamówienia stanowić będzie załącznik do umowy. W harmonogramie należy przewidzieć wymianę okien i drzwi przed wykonywaniem robót termomodernizacyjnych elewacji budynków. Wszelkie istotne zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w przypadkach określonych w ogłoszeniu i wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności takiej zmiany. numer referencyjny nadany sprawie przez podmiot zamawiający : N/1/11 brak poprzednich publikacji dotyczących tego samego ogłoszenia warunki uzyskania specyfikacji: do dnia 01 kwietnia 2011 roku, Formularz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczącej niniejszego postępowania można odebrać osobiście, na stronie internetowej www.wzr.com.pl lub za zaliczeniem pocztowym w: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz - Kosko ul. Grunwaldzka 1-3 81-759 Sopot Dział Zamówień Publicznych, I piętro, pok. nr 7B cena formularza Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - 10 zł (+ VAT ) MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w trakcie posiedzenia Komisji Przetargowej, które odbędzie się w dniu: 04 kwietnia 2011 roku o godz. 11.00 w: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz - Kosko ul. Grunwaldzka 1-3 81-759 Sopot Dział Zamówień Publicznych, I piętro, pok. nr 7B język , w którym można sporządzać oferty : PL INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE: 1. Nie jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się. 2. Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków wspólnotowych: na podstawie umowy o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013, Osi Priorytetowej 5. Środowisko i energetyka przyjazna środowisku, Działania 5.5 Infrastruktura energetyczna i poszanowanie energii współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.