eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinDostosowanie sygnalizacji świetlnej do obowiązujących przepisów polegającej na przebudowie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Piastów-Narutowicza-Ku Słońcu w Szczecinie wraz z sfrezowaniem istniejącej nawierzchni oraz ułożenie warstwy ścieralnej w rejonie skrzyżowania jw. - zamówienie dodatkowe



Ogłoszenie z dnia 2013-04-02

Szczecin: Dostosowanie sygnalizacji świetlnej do obowiązujących przepisów polegającej na przebudowie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Piastów-Narutowicza-Ku Słońcu w Szczecinie wraz z sfrezowaniem istniejącej nawierzchni oraz ułożenie warstwy ścieralnej w rejonie skrzyżowania jw. - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 49139 - 2013; data zamieszczenia: 02.04.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, ul. Klonowica 5, 71-241 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4800444,4800434, faks 91 4393003, 4800453.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostosowanie sygnalizacji świetlnej do obowiązujących przepisów polegającej na przebudowie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Piastów-Narutowicza-Ku Słońcu w Szczecinie wraz z sfrezowaniem istniejącej nawierzchni oraz ułożenie warstwy ścieralnej w rejonie skrzyżowania jw. - zamówienie dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Szczegółowy zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 1) Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - trasa drogi w terenie równinnym, 2) Rozebranie krawężników kamiennych 20x35 cm na podsypce cementowo - piaskowej, 3) Wywóz gruzu na odległość 10 km, 4) Rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wymiarach 30x30, 5) Ława pod krawężnik kamienny B-15, 6) Krawężniki wystające 20x35 na podsypce cementowo - piaskowej - krawężnik prosty, 7) Krawężniki wystające 20x35 na podsypce cementowo - piaskowej - krawężnik łukowy, 8) Naprawa zieleni wzdłuż krawężnika przez darniowanie..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.31.60.00 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.04.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 147266,18 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 172181,05

  • Oferta z najniższą ceną: 172181,05 / Oferta z najwyższą ceną: 172181,05

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Konieczność wykonania robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć przed przystąpieniem do robót. Wykonanie robót dodatkowych jest konieczne dla prawidłowego zakończenia zadania podstawowego. W związku z zaistniałą kolizją terminową w realizacji zadań: 1) przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Piastów - Narutowicza - Ku Słońcu w Szczecinie wraz z sfrezowaniem istniejącej nawierzchni oraz ułożenie warstwy ścieralnej w rejonie skrzyżowania jw. prowadzącej przez ZDiTM, 2) przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w al. Piastów w zakresie przebudowy torowiska tramwajowego prowadzonej przez Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., jak również kolizją prowadzenia robót Zarząd Dróg nie ma możliwości skoordynowania przeprowadzenia prac z zakresem planowanych robót torowych przez Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. biorąc pod uwagę rozpoczecie robót drogowych od dnia 01.04.2013 r. Kolizja dotyczy wbudowanych pętli indukcyjnych do sygnalizacji świetlnej oraz do ułożenia nakładki bitumicznej w stosunku do nowego krawężnika kamiennego od strony torowiska którego wbudowanie jest w zakresie robót Tramwaje Szczecińskie. W związku z rozstrzygnięciem przetargu i podpisaniem umowy terminowej z wykonawcą prac zachodzi konieczność wymiany krawężników kamiennych w obrębie skrzyżowania w pasie między jezdnym od strony torowiska przez ZDiTM. Bez wymiany przedmiotowych krawężników nie byłoby możliwości przejścia przewiertami przez krawężnik celem połączenia pętli indukcyjnych ze sterownikiem sygnalizacji świetlnej i uruchomienie sygnalizacji świetlnej po zakończeniu przebudowy według projektowanych akumulacyjnych programów wyświetlanych sygnałów. Przejście przez istniejące krawężniki na etapie prac prowadzonych przez ZDiTM po przystąpieniu przez Tramwaje Szczecińskie do realizacji prac związanych z wymianą torowiska wraz z wymianą krawężników spowodowałoby konieczność wyłączenia sygnalizacji i ponowne odtworzenie połączenia sterownika z pętlami na pasach ruchu wraz z odtworzeniem wcześniej wykonanych pętli. Szacowany koszt ponownego wykonania tych prac wynosiłby dodatkowo około 40 tys. PLN oraz wprowadziłby konieczność wyłączenia sygnalzacji świetlnej na tak newralgicznym skrzyżowaniu co wpłynęłoby na pogorszenie sytuacji ruchowej i bezpieczeństwa użytkowników ruchu w grupach kołowych i pieszych. Przy wymianie krawężników w późniejszym terminie w ramach prac relaizowanych przez Tramwaje Szczecińskie powodowałoby konieczność wykonania dodatkowego połączenia i uszczelnienia wykonanej wcześniej nowej nawierzchni jezdni. W związku z powyższym jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wymiana krawężników kamiennych przy torowisku w ramach zadań realizowanych przez ZDiTM.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.