To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2016-05-05
Busko-Zdrój: Modernizacja pokoi w
budynku nr 19 w 21 WSzU-R SP ZOZ w Busku-Zdroju.
Numer ogłoszenia: 49537 - 2016; data zamieszczenia: 05.05.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 28311 - 2016r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: 21 Wojskowy Szpital Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjny SP ZOZ, ul. Gen. F. Rzewuskiego 8, 28-100 Busko-Zdrój, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3780919, 3780348, faks 041 3780332.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja pokoi w budynku nr 19 w 21 WSzU-R SP ZOZ w Busku-Zdroju..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na: 1) modernizacji budynku nr 19 (pokoje, łazienki, korytarze, gabinety lekarskie, korytarze i przestrzenie komunikacyjne, klatki schodowe). 2) rozbudowie budynku nr 19 w kierunku zachodnim o szyb windowy wyposażony w urządzenie dźwigowe przeznaczone do transportu pionowego towarów oraz osób w tym w pozycji leżącej oraz o przestrzeń komunikacyjną i użytkową z drogą dojazdową; 3) montażu urządzeń przeciwpożarowych; 4) przebudowie i rozbudowie łącznika między budynkami nr 19 i 21. 2. Szczegółowy zakres rzeczowy robót budowlanych oraz warunki ich wykonania został określony w: 1) dokumentacji projektowej - zał. nr 1 do SIWZ; 2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - zał. nr 2 do SIWZ. 3. Etapowanie robót budowlanych: 1) Etap I: a) rozbudowa budynku nr 19 o szyb windowy wyposażony w urządzenie dźwigowe przeznaczone do transportu poziomego towarów oraz osób w tym w pozycji leżącej, b) wykonanie projektowanej drogi pożarowej, c) roboty zewnętrzne polegające na przebudowie i rozbudowie łącznika między budynkami nr 19 i 21 z wyłączeniem wejścia wschodniego, d) projektowane elewacje, e) wymiana poziomów c. o. w pomieszczeniach piwnic w budynku nr 19, f) odbiór częściowy: - zgłoszenie przez Wykonawcę gotowości do odbioru w terminie określonym w rozdz. IV pkt 3 ppkt 1) SIWZ, - odbiór w pierwszym dniu roboczym po zgłoszeniu Wykonawcy o gotowości do odbioru, przez Komisję wyznaczoną przez Zamawiającego; Uwaga: Wykonawca zapewni komunikację dla pacjentów szpitala w przebudowywanym i rozbudowywanym łączniku poprzez wygrodzenie bezpiecznej strefy 2) Etap II: a) roboty wykończeniowe w łączniku łączącym budynki nr 19 i 21, b) wejście wschodnie do łącznika, c) roboty remontowe wewnątrz budynku nr 19 na wszystkich kondygnacjach (pomieszczenia przeznaczone do remontu) z wyniesieniem mebli i wyposażenia pokoi we wskazane miejsce przez Zamawiającego, d) montaż elementów ppoż., e) roboty malarskie w istniejących 32 pokojach (sześć pionów południowych i dwa piony północne od strony zachodniej budynku nr 19), f) modernizacja istniejącego dźwigu osobowego wewnątrz budynku nr 19, g) odbiór częściowy: - zgłoszenie przez Wykonawcę gotowości do odbioru w terminie określonym w rozdz. IV pkt 3 ppkt 2) SIWZ, - odbiór w pierwszym dniu roboczym po zgłoszeniu Wykonawcy o gotowości do odbioru, przez Komisję wyznaczoną przez Zamawiającego. Uwaga: Wykonawca w tym okresie odda do użytku pomieszczenia na parterze i I piętrze do zakwaterowania pacjentów szpitala, łącznik, dźwig osobowo-towarowy, dźwig wewnętrzny, 16 pokoi przeznaczonych do malowania na II i III piętrze, instalacje wod-kan, cw i c.o. , przyzywową, elektryczną, ppoż. oraz wydzieli strefy do komunikacji dla pacjentów szpila zakwaterowanych na poszczególnych kondygnacjach budynku. Należy także wykonać wentylację na wyższych kondygnacjach z wyprowadzeniem ponad dach oraz inne instalacje umożliwiające korzystanie w pełni z pokoi zasiedlonych przez pacjentów szpitala w etapie III. 3) Etap III: a) roboty wykończeniowe w pomieszczeniach II i III piętra oraz piwnic, b) odbiór końcowy: - zgłoszenie przez Wykonawcę gotowości do odbioru w terminie określonym w rozdz. IV pkt 3 ppkt 3) SIWZ, - odbiór w pierwszym dniu roboczym po zgłoszeniu Wykonawcy o gotowości do odbioru, przez Komisję wyznaczoną przez Zamawiającego. 4. Wykonywane roboty budowlane w etapie I i III odbywać się będą na czynnym obiekcie: 1) w godzinach od godz. 7-ej do godz. 19-ej; 2) oraz w innych godzinach po wcześniejszym zgłoszeniu i uzyskaniu zgody ze strony Zamawiającego. 5. Wizja lokalna: 1) w celu zminimalizowania ryzyka związanego z faktycznym rozmiarem prac niezbędnych do wykonania zamówienia, oraz do przygotowania oferty i zawarcia umowy, Zamawiający umożliwia Wykonawcom sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia poprzez przeprowadzenie wizji lokalnej przedmiotu zamówienia; 2) spotkanie odbędzie się w dniu 23.03.2016 r. w 21 WSzU-R w Busku-Zdroju ul. Rzewuskiego 8 - zbiórka uczestników w bud. OPAL pokój nr 15 o godz. 10:00; 3) Zamawiający podczas wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy udzieli wszelkich informacji doprecyzowujących szczegóły etapowania robót budowlanych; 4) uczestnik wizji lokalnej będzie mógł zadawać pytania, a Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Pzp zadane pytania wraz z udzielonymi odpowiedziami zamieści na swojej stronie internetowej. 6. Materiały i urządzenia równoważne: 1) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne dla materiałów i urządzeń opisanych w dokumentacji projektowej za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia; 2) Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów/urządzeń innego producenta/typu niż wskazane w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że zaproponowane materiały zamienne są materiałami równoważnymi, których parametry Zamawiający określił w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - zał. nr 1 i 2 do SIWZ; 3) za materiały równoważne Zamawiający uzna te, które posiadają takie same lub lepsze cechy i parametry w stosunku do produktów referencyjnych określonych w dokumentacji projektowej; 4) przedstawione w SIWZ (dokumentacji projektowej) materiały referencyjne służą jedynie określeniu minimalnych parametrów, jakie muszą one spełniać i nie stanowią wskazania konkretnego producenta czy dostawcy; 5) zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp to Wykonawca musi wykazać, że zaproponowane rozwiązania są równoważne względem tych określonych w SIWZ, a Zamawiający dokonana weryfikacji tej równoważności; 6) Zamawiający zweryfikuje zaproponowane rozwiązania równoważne: a) na etapie zadawania pytań przez Wykonawców, b) na etapie oceny oferty; 7) w przypadku zaoferowania materiałów zamiennych (równoważnych) Wykonawca zobowiązany jest zaznaczyć to w ofercie, oraz dołączyć do oferty karty techniczne lub inne opracowania potwierdzające ich parametry techniczne; 8) w przypadku braku informacji w złożonej ofercie o zastosowaniu materiałów i urządzeń równoważnych, Zamawiający uzna, że Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej i na etapie realizacji nie przysługuje mu prawo zastosowania rozwiązań równoważnych. 7. Wynagrodzenie ryczałtowe: 1) cena oferty ma charakter wynagrodzenia ryczałtowego i zgodnie z zapisem art. 632 Kodeksu cywilnego, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac; 2) Zamawiający wyklucza możliwość domagania się zapłaty za prace dodatkowe, w przypadku, gdy te prace są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają. Dotyczą takich sytuacji, które Wykonawca robót dysponujący dokumentacją techniczną powinien przewidzieć jako konieczne do wykonania mimo, że dokumentacja ich nie przewiduje. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego; 3) Wykonawca ma możliwość domagania się wynagrodzenia za prace dodatkowe, zwłaszcza gdy dokumentacja techniczna, która jest podstawą kalkulowania wynagrodzenia przez Wykonawcę, zawiera błędy uniemożliwiające realizowanie zadania dla osiągnięcia założonego efektu końcowego; 4) w przypadku wystąpienia robót dodatkowych będących zamówieniem dodatkowym w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp Wykonawca zobowiąże się: a) do wykonania zamówienia dodatkowego powierzonego przez Zamawiającego, b) aby ceny jednostkowe (R,M,S) pozycji w kosztorysie ofertowym zamówienia dodatkowego nie były wyższe niż ceny jednostkowe w kosztorysie ofertowym zamówienia podstawowego, a w przypadku braku cen jednostkowych porównywalnych, Zamawiający z Wykonawcą w drodze negocjacji uzgodnią ceny jednostkowe w oparciu o realia rynku. 8. Gwarancja jakości i rękojmia: 1) Wykonawca udzieli na piśmie Zamawiającemu gwarancji jakości zgodnie zał. nr 11 do SIWZ na wykonany przedmiot Umowy tj.: a) co najmniej 36 miesięcznej gwarancji jakości na roboty budowlane, b) na zainstalowane urządzenia wchodzące w skład przedmiotu zamówienia - gwarancji zgodnej z gwarancją producenta, lecz nie krótszej niż 36 miesięcy; 2) Zamawiającemu przez okres 60 m-cy przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne przedmiotu Umowy liczoną od dnia dokonania bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy. 9. Kosztorys ofertowy: 1) dołączony do niniejszej SIWZ przedmiar robót zał. nr 3 do SIWZ stanowi dla Wykonawcy dokument poglądowy z którego można posiłkowo skorzystać w celu przygotowania oferty, ale nie będzie on podstawą jej weryfikacji, jak również nie jest wymagany przy składaniu oferty w postaci kosztorysu ofertowego, z zastrzeżeniem pkt. 9 ppkt 2) niniejszego rozdziału; 2) kosztorysu ofertowego sporządzonego metodą szczegółową Zamawiający będzie wymagał: a) w przypadku udzielania wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny złożonej oferty - art. 90 ust. 1 ustawy Pzp, b) przed podpisaniem umowy, od Wykonawcy którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza; 3) Zamawiający wymaga aby ceny jednostkowe w poszczególnych pozycjach kosztorysu ofertowego składanego zgodnie z zapisem pkt. 9 ppkt 2) niniejszego rozdziału, odzwierciedlały faktyczne koszty ponoszone przez Wykonawcę oraz niedopuszcza możliwości przenoszenia kosztów pomiędzy poszczególnymi pozycjami, jak również umiejscawiania ich poza ofertą. 10. Harmonogram rzeczowo-finansowy: 1) powinien być sporządzony w rozbiciu na poszczególne elementy robót oraz terminy pośrednie wykonania przedmiotu umowy; 2) musi przewidywać realizację części zakresu rzeczowego inwestycji przewidzianego na 2016 rok na poziomie nie mniej niż 3,6 mln złotych brutto. 11. Obowiązki Wykonawcy wynikające z Klauzuli społecznej: 1) Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy Pzp polegającą na zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę, przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na roboty budowlane; 2) realizacja zamówienia przez te osoby ma na celu podniesienie jakości i terminowości wykonania zamówienia. Personel zatrudniony na podstawie stosunku pracy to większa dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepsza kontrola wykonania zamówienia z uwagi na podporządkowanie pracowników wynikające ze stosunku pracy większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych, co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia); 3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zatrudnił na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej 10 osób świadczących pracę związaną z wykonywaniem czynności w trakcie realizacji przedmiotu umowy z wyłączeniem kadry kierowniczej, inżynierów oraz pracowników administracji. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę to czynności szczegółowe określone w dokumentacji projektowej. 12. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej: Zamawiający wymaga od Wykonawcy którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy do przedłożenia polisy ubezpieczenia lub innego dokument potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż wartość brutto złożonej oferty. Ubezpieczenie to musi obejmować również działania podwykonawców. W przypadku nie objęcia polisą ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej całego okresu trwania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest okazać Zamawiającemu nową polisę ubezpieczeniową w określonym powyżej zakresie, najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania poprzedniej umowy ubezpieczeniowej. 13. Podwykonawstwo: 1) w przypadku, gdy Wykonawca realizuje zamówienie z udziałem Podwykonawców, Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe i terminowe wykonanie całego przedmiotu umowy, w tym także odpowiedzialność za jakość, terminowość oraz bezpieczeństwo robót wykonywanych przez Podwykonawców; 2) Wykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane będące przedmiotem niniejszej umowy, jest obowiązany, w trakcie realizacji niniejszego zamówienia, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z niniejszą umową i wymogami określonymi w SIWZ; 3) termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy roboty budowlanej; 4) Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu umowy, o którym mowa w ppkt 2) służy prawo do zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane: a) niespełniające wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, b) gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w ppkt. 3); 5) niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, uważane będzie za akceptacje projektu umowy przez Zamawiającego; 6) Wykonawca, Podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopie zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia; 7) Zamawiający, w terminie 7 dni ma prawo do zgłoszenia pisemnego sprzeciwu do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w przypadkach, o których mowa w ppkt 6 lub, gdy nie uwzględnia ona zastrzeżeń do projektu zgłoszonych przez Zamawiającego zgodnie z ppkt. 4); 8) niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie określonym w ppkt 7), uważane będzie za akceptację umowy przez Zamawiającego; 9) wykonywanie robót przez Wykonawcę za pomocą Podwykonawców bez zgody Zamawiającego jest równoznaczne z niepowstaniem solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego i Wykonawcy wobec Podwykonawcy; 10) w przypadku, gdy Wykonawca będzie wykonywał roboty z pomocą Podwykonawców bez zgody Zamawiającego, Zamawiający może wstrzymać wszelkie płatności na rzecz Wykonawcy do czasu wykazania przez Wykonawcę, iż spełnił on wobec swojego Podwykonawcy wszelkie świadczenia za wykonanie tych robót; 11) Wykonawca zamówienia na roboty budowlane, w terminie 7 dni, przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi o wartości większej niż 50.000,00 zł brutto; 12) w przypadku, o którym mowa w ppkt 1), jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż określony w ppkt. 3), Zamawiający informuje o tym Wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej; 13) umowy sporządzone przez Wykonawcę z Podwykonawcami, stanowić będą załączniki do umowy; 14) Wykonawca zapewni ustalenie w umowach zawieranych z Podwykonawcami odpowiedzialności za wady na okres nie krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego i aby odpowiadał zakresowi odpowiedzialności przyjętej przez Wykonawcę wobec Zamawiającego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.13.50 - Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.04.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWNICTWA OGÓLNEGO "KARTEL" S.A.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO BUDOWNICTWA OGÓLNEGO "KARTEL" S.A.
- Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego KARTEL S.A., ul. Przemysłowa 8, 28-300 Jędrzejów, kraj/woj. świętokrzyskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 4163330,74 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 4956000,00
Oferta z najniższą ceną: 4956000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 6740400,00
Waluta: PLN .
INNE PRZETARGI Z BUSKA ZDROJU
- "Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania klientów Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Busku-Zdroju"
- "Kompleksowa dostawa gazu ziemnego grupy E (wysokometanowy) na potrzeby Sądu Rejonowego w Busku-Zdroju w roku 2025"
- Ochrona fizyczna wraz z monitoringiem Sądu Rejonowego w Busku-Zdroju
- Dostawa pieczywa świeżego i wyrobów ciastkarskich dla 21 Wojskowego Szpitala Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjnego SP ZOZ w Busku-Zdroju
- Ochrona fizyczna wraz z monitoringiem Sądu Rejonowego w Busku-Zdroju
- "Świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego w Busku-Zdroju"
więcej: przetargi w Busku Zdroju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zaprojektowanie i budowa zespołu boisk wraz z infrastrukturą przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 8 w Warszawie
- DRUGI PRZETARG - Modernizacja stacji uzdatniania wody w miejscowości Storkowo gm. Ińsko
- BUDOWA DROGI GMINNEJ UL. ASNYKA, UL. KROKUSOWEJ I UL. NARCYZOWEJ W LUZINIE O BUDOWĘ JEZDNI, BUDOWĘ CHODNIKA I KANALIZACJI DESZCZOWEJ
- Wykonanie robót budowlanych dla zadnia inwestycyjnego pn."Termomodernizacja wielorodzinnego budynku mieszkalnego przy ul. Domarasiewicza 1 w Skierniewicach"
- Wykonywanie w 2025 roku remontów bieżących w zakresie robót ogólnobudowlanych w obiektach budowlanych będących własnością Gminy Kwidzyn
- Remont drogi gminnej nr 110856L w miejscowości Potok Senderki od km 0+005,97 do km 0+984,29
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.