Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-12-03
Szczuczyn: Swiadczenie usług edukacyjnych obejmujących przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów biorących udział w projekcie o numerze WND-POKL.09.01.02-20-853/13 pn. Zajęcia pozalekcyjne w SP w Szczuczynie współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych POKL
Numer ogłoszenia: 497092 - 2013; data zamieszczenia: 03.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Szczuczynie , Plac Tysiąclecia 23, 19-230 Szczuczyn, woj. podlaskie, tel. 086 2735080, faks 086 2735081.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.szczuczyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Swiadczenie usług edukacyjnych obejmujących przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów biorących udział w projekcie o numerze WND-POKL.09.01.02-20-853/13 pn. Zajęcia pozalekcyjne w SP w Szczuczynie współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych POKL.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług edukacyjnych obejmujących przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów biorących udział w projekcie o numerze WND-POKL.09.01.02-20-853/13 pn. Zajęcia pozalekcyjne w SP w Szczuczynie w terminie od podpisania umowy do 30.06.2015 r. Miejsce realizacji usług edukacyjnych to Szkoła Podstawowa w Szczuczynie, ul.Kilińskiego 42, 19-230 Szczuczyn. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamówienie podzielone jest na 19 części, z których każda będzie oceniana odrębnie. Część 1: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego w klasie IV: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 2: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego w klasie V: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 3: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego w klasie VI: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 w jednej grupie. Część 4: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego w klasie IV: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 5: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki w klasie IV: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 6: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki w klasie V: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 7: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki w klasie VI: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 w jednej grupie. Część 8: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki w klasie IV: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 9: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z przyrody w klasie IV: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 10: Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z przyrody w klasie VI: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 w jednej grupie. Część 11: Przeprowadzenie zajęć rewalidacyjnych indywidualnych w klasie VI: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 w trzech grupach. Część 12: Przeprowadzenie koła zainteresowań z historii w klasie V: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015. Część 13: Przeprowadzenie koła zainteresowań z języka angielskiego w klasie IV: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 14: Przeprowadzenie koła zainteresowań z języka angielskiego w klasie V: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 15: Przeprowadzenie zajęć sportowych w klasie IV: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 16: Przeprowadzenie zajęć sportowych w klasie V: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 i kontynuacja zajęć w wymiarze 60 godzin w roku szkolnym 2014/2015 w jednej grupie. Część 17: Przeprowadzenie zajęć sportowych w klasie VI: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 Część 18: Przeprowadzenie warsztatów z psychologiem w wymiarze 2 godzin lekcyjnych w 9 grupach w roku szkolnym 2013/2014. Celem warsztatów jest wzrost motywacji i własnej wartości, poszerzenie zainteresowań, przeciwdziałaniu stereotypom w postrzeganiu ról społecznych. Część 19: Przeprowadzenie koła zainteresowań z informatyki w klasie VI: 60 godzin lekcyjnych w roku szkolnym 2013/2014 w jednej grupie. W ramach zajęć Wykonawca zobowiązany jest zaplanować moduł, w którym zostanie wykorzystany profesjonalny aparat fotograficzny. Jedna godzina lekcyjna to 45 minut. 2.W ramach w/w części zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: 1)opracowania programu zajęć w formie pisemnej, dostosowanego do potrzeb i możliwości uczniów, zawierającego w szczególności: cel główny, cele szczegółowe, treści nauczania, procedury osiągania celów (metody i formy pracy, środki dydaktyczne), przewidywane osiągnięcia/efekty, ewaluacja zajęć; 2)systematycznego prowadzenia dzienników usług edukacyjnych oraz list obecności uczniów na zajęciach (według wzoru, który przekaże Zamawiający); 3)sporządzania miesięcznych kart pracy (według wzoru, który przekaże Zamawiający); 4)przygotowania pisemnych semestralnych sprawozdań określających stopień realizacji wskaźników 5)przeprowadzenia testów na wejściu (diagnoza poziomu wiedzy i umiejętności uczniów), po każdym semestrze i na wyjściu oraz ich dogłębna analiza, w przypadku zajęć sportowych dokonanie diagnozy umiejętności uczniów na początku w środku i na koniec realizacji zajęć przy pomocy opracowanego przez siebie narzędzia diagnostycznego; 6)rzetelnego przygotowania i przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych zgodnie z harmonogramem i programem zajęć; 7)niezwłocznego informowania kierownika projektu o zaistniałych trudnościach mających wpływ na prawidłową realizację usługi edukacyjnej; 8)sprawowania opieki nad uczniami podczas zajęć 9)dbania o jakość i terminowość prowadzonych zajęć; 10)wykorzystania sprzętu komputerowego, programów multimedialnych i materiałów dydaktycznych zakupionych w ramach projektu oraz dbałość o ich należyty stan; 11)dbania o stan pomieszczeń, przestrzeganie ich regulaminów oraz ponoszenie odpowiedzialności materialnej za środki udostępnione przez szkołę na potrzeby realizacji zajęć; 12)umożliwienia obserwacji zajęć oraz kontroli frekwencji uczestników na zajęciach przez kierownika projektu, asystenta merytorycznego, dyrektora szkoły oraz stosowanie się do ich zaleceń; 13)poddania się kontroli przeprowadzanej przez Instytucję Wdrażającą oraz inne. 3. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 4. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 6. Miejscem realizacji zamówienia jest Szkoła Podstawowa w Szczuczynie. 7. Wykonawcy zobowiązują się do świadczenia usług edukacyjnych według planów zajęć przygotowanych przez kierownika projektu, dostosowanych do szkolnych planów lekcji i możliwości organizacyjnych szkoły. Wykonawca musi w pełni dostosować się do planu zajęć, co wymagać będzie dyspozycyjności Wykonawcy. Powyższe podyktowane jest m.in. koniecznością dostosowania planu zajęć do szkolnych planów lekcji, możliwości organizacyjnych szkoły i dostępności sal, w których będą odbywały się zajęcia oraz organizacji dowożenia. 8. Jednostka: 1 godzina lekcyjna zajęć w SIWZ wynosi 45 minut zegarowych. 9.Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub więcej części zamówienia (liczba części 19). Wykonawca na każdą część składa oddzielną ofertę. Oferta na każdą z części musi obejmować całość zamówienia z danej części..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe 80.10.00.00 - Usługi szkolnictwa podstawowego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 19.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada niezbędne kwalifikacje do prowadzenia danego rodzaju usługi edukacyjnej, tj.wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym oraz szczegółowe kwalifikacje określone Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50, poz. 400, z późn. zm.) odpowiednie dla poszczególnych części zamówienia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że posiada co najmniej pięcioletnie doświadczenie w pracy pedagogicznej z dziećmi w klasach szkół podstawowych w ostatnich ośmiu latach.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia osobami zdolnymi wykonać zamówienie, tj. posiadającymi następującą wiedzę i doświadczenie: -wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym oraz szczegółowe kwalifikacje określone Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50, poz. 400, z późn. zm.) odpowiednie dla poszczególnych części zamówienia. -co najmniej pięcioletnie doświadczenie w pracy pedagogicznej z dziećmi w klasach szkół podstawowych w ostatnich ośmiu latach. Zamawiający wymaga, aby osoby wskazane w ofercie, w celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego osób zdolnych do wykonania zamówienia uczestniczyły w jego realizacji. Zmiana osoby wskazanej we wniosku będzie możliwa na wniosek wykonawcy, uzasadniony obiektywnymi okolicznościami, po przedstawieniu i zaakceptowaniu przez zamawiającego kandydatury innej osoby spełniającej warunki zawarte w niniejszej specyfikacji.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 70
- 2 - Doświadczenie - 30
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmiany w zapisach umowy w formie aneksu w przypadku zmian we wniosku aplikacyjnym projektu pn. Zajęcia pozalekcyjne w SP w Szczuczynie o numerze WND-POKL.09.01.02-20-853/13, niemożliwych do przewidzenie na etapie opracowywania SIWZ, a które to będą wywoływały konieczność zmiany zapisów umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.um.szczuczyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Szczuczynie, ul. Kilińskiego 61A, 19-230 Szczuczyn (siedziba tymczasowa).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.12.2013 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miejski w Szczuczynie, ul. Kilińskiego 61A, 19-230 Szczuczyn (siedziba tymczasowa) sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI SZCZUCZYN
więcej: przetargi SZCZUCZYN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja konferencji "Nowe inspiracje" RODN WOM w Katowicach z noclegiem i wyżywieniem oraz cateringiem, a także zaprojektowanie, wykonanie i dostawa materiałów promocyjnych, KPO
- Usługi szkoleniowe dla nauczycieli akademickich z zakresu kompetencji cyfrowych oraz zielonej transformacji
- Kompleksowa organizacja usług szkoleniowych podnoszących kompetencje i kwalifikacje personelu służb świadczących usługi w społeczności lokalnej.
- Świadczenie usług realizacji szkoleń dla nauczycieli w ramach projektu: "Wsparcie edukacji przedszkolnej w gminie Żukowo"
- Działania edukacyjne w zakresie ochrony powietrza dla mieszkańców Gminy Lelis w ramach projektu "Mazowsze bez smogu"
- Kompleksowa organizacja prac Regionalnego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej w Województwie Lubuskim (RKRES) w 2025 roku
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.