Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-03-06
Radziszów: Dostosowanie szpitala rehabilitacyjnego do wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia dobudowa izby przyjęć wraz z gabinetem zabiegowym i zadaszeniem podjazdu dla karetki oraz modernizacja odcinków III i IV - węzły sanitarne
Numer ogłoszenia: 49836 - 2015; data zamieszczenia: 06.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Małopolskie Centrum Rehabilitacji Dzieci "Solidarność" w Radziszowie , ul. Podlesie 173, 32-052 Radziszów, woj. małopolskie, tel. 012 2751753, faks 012 2751750.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mcrd.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostosowanie szpitala rehabilitacyjnego do wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia dobudowa izby przyjęć wraz z gabinetem zabiegowym i zadaszeniem podjazdu dla karetki oraz modernizacja odcinków III i IV - węzły sanitarne.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. Dostosowanie szpitala rehabilitacyjnego do wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia dobudowa izby przyjęć wraz z gabinetem zabiegowym i zadaszeniem podjazdu dla karetki oraz modernizacja odcinków III i IV - węzły sanitarne. Część robót remontowych prowadzona będzie w czynnym zakładzie. 2. Szczegółowy zakres robót i opis przedmiotu zamówienia został określony załączniku do SIWZ tj. w : a) Projekcie budowlanym Rozbudowa i przebudowa Małopolskiego Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność w Radziszowie wraz z przebudową wewnętrznej instalacji gazu, rozbudową instalacji wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, elektrycznej, wentylacji mechanicznej i c.o. na dz. Nr 1929, obręb Radziszów, gmina Skawina oraz pozwolenie na budowę AB.V.1 850/2014 z dnia 18.08.1014 r. b) Zgłoszeniu robót budowlanych z dnia 10.02.2015 r c) Przedmiarach robót objętych pozwoleniem na budowę, d) Przedmiarze modernizacji łazienki - UWAGA ilość łazienek 20. 3. Realizacja inwestycji polegać będzie na wykonaniu następujących robót: a) Roboty związane z branżą budowlaną roboty ziemne Fundamenty, ściany fundamentowe, Elementy konstrukcji żelbetowej Roboty murowe Konstrukcje stalowe dachu i zadaszenia Roboty rozbiórkowe i zamurowania Podłogi na gruncie Strop - taras Dach i zadaszenie podjazdu Tynki i okładziny wewnętrzne i zewnętrzne malowanie Stolarka drzwiowa i okienna b) instalacje sanitarne wod - kan, c.o. i wentylacji roboty demontażowe Instalacja c.o. Instalacja ciepła technologicznego Instalacja wody Kanalizacja sanitarna i deszczowa Montaż urządzeń sanitarnych Wentylacja mechaniczna c) Instalacje elektryczne Roboty demontażowe Złącza i tablice rozdzielcze Układanie tras kablowych Montaż osprzętu i urządzeń Montaż opraw oświetleniowych Wykonanie sieci strukturalnej i SSP Pomiary wyrównawcze d) Montaż dźwigu osobowego w istniejącym budynku Roboty rozbiórkowe i demontażowe Szyb windowy roboty konstrukcyjne i wykończeniowe Dostawa i montaż dźwigu Wykonanie instalacji elektrycznych.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości 10 % ilości budynków objętych nadzorem, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.51.40 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 zł. 2. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zmianami ). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: prowadzony przez Bank BPH S.A. o numerze 90 1060 0076 0000 3380 0005 2502 . Przelew należy zatytułować WADIUM PRZETARG - dostosowanie szpitala rehabilitacyjnego do wymogów RMZ. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium w formie pieniężnej uznaje się za wniesione z chwilą jego wpływu na wskazany rachunek bankowy. 7. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi być złożone w oryginale i wystawione na: Małopolskie Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność 32-052 Radziszów ul. Podlesie 173, 8. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: a) zobowiązanie gwaranta (banku, ubezpieczyciela) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 10), bez potwierdzenia tych okoliczności, b) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 9. Wadium wnoszone przez konsorcjum w innej formie niż pieniądz winno być wniesione w imieniu konsorcjum. 10. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowalną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony, a jego oferta - odrzucona. 11. Zamawiający dokona zwrotu wadium w przypadkach i na zasadach określonych w art. 46 ustawy pzp. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach i na zasadach określonych art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy pzp. 13. Zamawiający żądać będzie ponownego wniesienia wadium w przypadkach i na zasadach określonych w art. 46 ust. 3 Ustawy pzp. 14. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy. 15. W ofercie należy wpisać numer konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje ) co najmniej: - dwa zamówienia (każde o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 złotych brutto), których przedmiotem było wykonanie robot budowlanych wielobranżowych - każde zamówienie winno obejmować swym zakresem co najmniej: roboty konstrukcyjne, roboty w zakresie wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacji elektrycznych i słaboprądowych, instalacji wodnych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania) Należy podać rodzaj usługi, termin i adres oraz wartość wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługa została wykonane należycie. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie ww. warunek mogą spełnić łącznie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunku na formularzu stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym -warunek nie jest wymagający przez Zamawiającego
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku dysponowana osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej następującymi osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika budowy tj.: a) posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane) oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego minimalnie 5-letnią praktykę zawodową w sprawowaniu funkcji kierownika budowy, w tym co najmniej przy budowie lub remoncie jednego budynku o kubaturze nie mniejszej niż 1000 m3 b) osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika robot sanitarnych, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wentylacyjnych, cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane) oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. c) osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika robot elektrycznych, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane), aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu osób, wg. załącznika Nr 5 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 98
- 2 - Termin gwarancji - 2
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający podpisze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji. 2. Umowa która będzie podpisana w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, będzie zawierała wszystkie zapisy podane we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 6 do niniejszej specyfikacji, z uwzględnieniem treści ofert. 3. Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą. 4. Płatności za pełnienie obowiązków inspektora nadzoru odbywać się będą w okresach kwartalnych, w sposób proporcjonalny do przerobu robót budowlanych, na podstawie faktury VAT. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie płatne Wykonawcy w terminie 30 dni od dni dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury do siedziby Zamawiającego. 5. Zmiana umowy. 5.1 Jakakolwiek zmiana przedmiotowej umowy w sprawie zamówienia publicznego, powinna być dokonana z zachowaniem formy pisemnej, pod rygorem nieważności. 5.2 Strony zgodnie potwierdzają, że dopuszczalna jest w każdym czasie zmiana treści nieistotnych postanowień niniejszej umowy. 5. 3. Zmiana istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawców jest możliwa przy spełnieniu poniższych warunków: 1) gdy z powodu nieprzewidzianych okoliczności, których w momencie zawarcia umowy nie można było przewidzieć, zaistniała konieczność wydłużenia terminu wykonania usługi; 2) gdy z powodu klęski żywiołowej lub niekorzystnych warunków atmosferycznych (np. niespotykanie obfite opady deszczu, śniegu powtarzające się w dłuższym przedziale czasowym lub cechujące się dużą intensywnością, bądź inne zdarzenia nagłe, których nie można było przewidzieć) terminowe wykonanie zamówienia nie jest możliwe; 3) gdy z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków (w rozumieniu art. 3571.k.c.) spełnienie świadczenia przez Wykonawcę w umownym terminie lub za kwotę określoną w umowie byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziło mu rażącą stratą, czego strony nie mogły przewidzieć przy zawarciu umowy; 4) zmiany stawki podatku VAT zgodnie z ustawową zmianą stawki podatku VAT, przy czym wartość netto umowy nie ulegnie zmianie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mcrd.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Małopolskie Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność w Radziszowie
32-052 Radziszów, ul. Podlesie 173.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.03.2015 godzina 11:00, miejsce: Małopolskie Centrum Rehabilitacji Dzieci Solidarność w Radziszowie 32-052 Radziszów, ul. Podlesie 173 Sekretariat Dyrekcji.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa pełnienia pogotowia technicznego awaryjnego oraz wykonywanie robót remontowo - budowlanych dla Regionalnego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
- "Rozbudowa sieci rozdzielczej nN, oświetlenia i monitoringu (etap pierwszy)"
- Zakup sprzętu i aparatury medycznej oraz dostosowanie infrastruktury medycznej, technicznej i logistycznej do prowadzenia Oddziału Geriatrii
- Wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku Zakładu Opieki Zdrowotnej, położonego przy ul. Jana z Kolna 16 w Sopocie
- Zaprojekt., wykonanie robót bud. zw. z przebudową parteru bud. ŻCOP-segm. "D" wraz ze zmianą spos. użytkow. pomieszcz. na pomieszcz. Centrum Zdrowia Psychicznego, budowa szybu windowego, montaż windy
- Przedszkole nr 9 w Rybniku przy ul. Henryka Wieniawskiego 9, dzielnica Śródmieście - termomodernizacja budynku wraz z robotami towarzyszącymi.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.