eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówWykonanie instalacji hydrantowej z hydrofornią w Budynku Głównym Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2018-01-30

Ogłoszenie nr 500021848-N-2018 z dnia 30-01-2018 r.

Kraków: Wykonanie instalacji hydrantowej z hydrofornią w Budynku Głównym Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 500038626-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500043165-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów, Krajowy numer identyfikacyjny 000293172, ul. ul. Helclów 2, 31-148 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 126330828, e-mail sekretariat@dpshelclow.pl, faks 126343151.
Adres strony internetowej (url): www.dpshelclow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie instalacji hydrantowej z hydrofornią w Budynku Głównym Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

DPS.271.1.15.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na terenie Budynku Głównego Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów przy ul. Helclów 2 Krakowie w zakresie: Wykonania instalacji hydrantowej z hydrofornią w Budynku Głównym Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów. 2. Przedmiot zamówienia w szczególności dotyczy wykonania robót w zakresie: 1) przebudowy instalacji hydrantów wraz z montażem i zasilaniem hydroforu w pomieszczeniu przyłącza wodomierzowego; 2) demontażu starej instalacji hydrantowej - szafek hydrantowych; 3) wymiany istniejących drzwi na EI 30 do hydroforni. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane, których szczegółowy zakres został określony we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do Zaproszenia do negocjacji oraz dokumentacji projektowej, pozwoleniu Wojewódzkiego Małopolskiego Konserwatora Zabytków oraz pozostałej dokumentacji, stanowiącej Załączniki do Zaproszenia do negocjacji. 4. Przedmiot zamówienia wykonany będzie w oparciu o dokumentację przetargową, dokumentację projektową, STWiOR oraz Ofertę Wykonawcy. 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełne procesy robót budowlanych wraz z zakupem, dostawą, montażem, wbudowaniem materiałów i urządzeń oraz usunięciem z terenu DPS i utylizacją materiałów z rozbiórki, odpadów. 6. Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy dokumentację wymienioną powyżej w następującej ilości: 1) 1 egz. projektu budowlanego (do zwrotu Zamawiającemu po zakończeniu realizacji robót), 2) 1 egz. projektu wykonawczego, 3) 1 egz. Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR). 7. Wykonawca, z którym zostanie zawarta Umowa zobowiązany jest do odbioru Dokumentacji Projektowej. 8. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić roboty budowlane zgodnie z Pozwoleniem Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Nr 1187/16 z dnia 12 października 2016 r., stanowiącym załącznik do Zaproszenia do negocjacji. 9. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w terminie do dnia odbioru końcowego robót budowlanych dwa egzemplarze dokumentacji powykonawczej dla robót budowlanych, opracowanej przez osobę odpowiedzialną za wykonanie robót budowlanych, obrazującej przebieg robót i zawierającej opracowanie ich wyników w sposób umożliwiający identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności oraz miejsca wbudowania materiałów. Wszelkie certyfikaty, deklaracje zgodności, instrukcje obsług, dokumentacja techniczno-rozruchowa i inne dokumenty załączone do dokumentacji powykonawczej Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w języku polskim. 10. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU 1) Obszar na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia znajduje się pod ochroną konserwatorską. 2) Roboty budowlane będą prowadzone w czynnym obiekcie. 3) Budynek przy którym będą prowadzone roboty budowlane znajduje się w strefie objętej ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i został wpisany do rejestru zabytków pod Nr.rej. 114. 11. Szczegółowe warunki i zakres zamówienia określono we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 12. Wszystkie urządzenia objęte niniejszym zamówieniem, dla których istnieją normy zharmonizowane winny posiadać deklaracje zgodności i być oznakowane znakiem CE. 13. Wszystkie urządzenia objęte niniejszym zamówieniem, dla których nie istnieją normy zharmonizowane winny posiadać deklarację zgodności i oznaczenie znakiem B, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych lub być dopuszczone do stosowania w kraju członkowskim Unii Europejskiej lub EFTA w myśl przepisów art. 5 ust. 3 ww. ustawy. 14. Zamawiający informuje, że w Budynku Głównym trwają również roboty budowlane obejmujące wykonanie instalacji niskoprądowych w poziomie piwnicy i na parterze, instalacji elektrycznych w poziomie piwnicy i na parterze, instalacji kanalizacji i wody w poziomie piwnicy i na parterze oraz budowa czerpni, dostosowanie części budynku głównego do aktualnych wymagań przeciwpożarowych. Wszystkie roboty wymienione w zdaniu poprzednim będą prowadzone równolegle do robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia, w tym również na podstawie wydanej jednej decyzji Wojewódzkiego Małopolskiego Konserwatora Zabytków w Krakowie - Pozwoleniu na budowę Nr 1187/16 z dnia 12 października 2016 r. Uwaga: Zamawiający informuje, że Wykonawca realizujący obecnie roboty budowlane na terenie DPS ujęte j/w dysponuje i zatrudnia osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, w tym Kierownika Budowy - w branży konstrukcyjo - budowlanej. 15. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy i umożliwienia prowadzenia robót z pozostałymi wykonawcami prowadzącymi wymienione powyżej roboty oraz współpracować z innymi Wykonawcami prowadzącymi roboty na terenie nieruchomości przy ul. Helclów 2, w tym w szczególności z wykonawcami realizującymi roboty budowlane ujęte powyżej w pkt 14. 16. Wykonawca zobowiązany jest współpracować z autorem dokumentacji projektowej w zakresie wykonania dokumentacji powykonawczej, w tym w szczególności w zakresie wprowadzonych zmian w stosunku do dokumentacji projektowej. 17. Wykonawca zapewni nadzoru nad realizacją robót, w tym: i. kierownika robót w branży sanitarnej; ii. kierownika w branży elektrycznej; iii. innych osób posiadających stosowną wiedzę i doświadczenie pozwalających prawidłowo wykonać przedmiot Umowy. 18. Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany: 1) zabezpieczyć wszystkie czujniki sygnalizacji pożaru oraz dysze instalacji mgły wodnej przed zanieczyszczeniami; 2) powiadomić Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie o terminie rozpoczęcia robót, w terminie do 3 dni od dnia zawarcia Umowy; 3) przeprowadzić wszystkie wymagane próby niezbędne do uruchomienia wykonanych instalacji i urządzeń oraz dostarczyć Zamawiającemu wymagane certyfikaty i atesty oraz protokoły z badań i pomiarów; 4) przekazać Zamawiającemu wszystkie wymagane przepisami protokoły, w tym, w szczególności protokół szczelności instalacji, protokół płukania instalacji po wykonanych robotach, protokoły ciśnienia, protokoły po wykonaniu pełnych pomiarów elektrycznych dotyczących hydroforni; 5) powiadomić Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej o terminie zakończenia robót i uzyskać odbiór instalacji; 6) powiadomić Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Krakowie o terminie zakończenia robót i uzyskać odbiór instalacji; 7) zabezpieczyć obszar, w którym prowadzone będą roboty budowlane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo osób przebywających w budynku w czasie prowadzenia robót; 8) użyć materiałów i urządzeń wskazanych w zaakceptowanej przez Zamawiającego ofercie i zgodnych z dokumentacją projektową, a w szczególności z treścią projektów stanowiących Załącznik do pozwolenia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 1187/16 z dnia 12 października 2016 r. i decyzji o pozwoleniu na budowę, stanowiący Załącznik Nr 2 do SIWZ; 9) wykonać przedmiot Umowy przy wykorzystaniu fabrycznie nowych i nieużywanych materiałów, urządzeń i sprzętów, których parametry będą nie gorsze niż wskazane w dokumentacji projektowej i pozostałych załącznikach do Zaproszenia do negocjacji i są dopuszczone do stosowania w budownictwie oraz posiadają odpowiednie certyfikaty i atesty potwierdzające możliwość ich stosowania; 10) w razie konieczności lub na żądanie Zamawiającego wykonywać prace w soboty oraz na zmiany od godziny 6:00 do godziny 22:00; 11) realizować przedmiot Umowy zgodnie z dokumentacją projektową, STWiOR, ofertą Wykonawcy, pozwoleniem Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 1187/16 z dnia 12 października 2016 r. oraz wszystkimi udostępnionymi przez Zamawiającego decyzjami, pozwoleniami i uzgodnieniami; 12) zorganizować roboty budowlane oraz zabezpieczenie budynku, w sposób niekolidujący z działalnością Zamawiającego oraz zapewniający bezpieczeństwo użytkowania obiektu, przez cały okres realizacji robót budowlanych; wszelkie uciążliwości Wykonawca ma obowiązek ograniczać do minimum i uzgadniać z Zamawiającym; 13) zabezpieczyć miejsce prowadzenia robót budowlanych przed dostępem osób trzecich przed rozpoczęciem robót, jak i w trakcie ich trwania; 14) zapewnić nadzór nad mieniem Wykonawcy i Zamawiającego w zakresie w jakim został powierzony Wykonawcy oraz ubezpieczenie budowy; 15) odtworzyć fragment usuniętej fasety w przypadku przejścia instalacji lub innych elementów przez istniejące fasety; 16) naprawić i wymalować tynki w miejscach ich uszkodzenia w związku z wykonywanym przedmiotem zamówienia; Wykonawca zobowiązany jest dobrać kolor farby nieodróżniający się od istniejącego koloru ścian i sufitów; 17) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć szczelnie miejsce wykonywania prac w sposób uniemożliwiający wydostanie się szkodliwych oparów i substancji do pomieszczeń, w których przebywają mieszkańcy i pracownicy DPS; 18) Zamawiający nie dopuszcza stosowania materiałów i środków szkodliwych dla ludzi w pomieszczeniach, które nie zostaną wyłączone z użytku, jak również w takich, których nie da się wyłączyć z użytku lub wyodrębnić i zabezpieczyć miejsc, w których przebywają pracownicy i mieszkańcy DPS przed szkodliwym działaniem tych substancji, 19) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składowania materiałów z rozbiórek na terenie obiektu; 20) wszystkie materiały i urządzenia służące do prowadzenia prac muszą zostać codziennie uprzątnięte po zakończeniu robót w taki sposób aby nie stanowiły ryzyka dla mieszkańców i pracowników DPS; 21) Wykonawca ma uzgodnić przejścia przez łuki w elementach konstrukcyjnych obiektu z projektantem dokumentacji przedmiotu zamówienia. 22) przygotować i przekazać Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy, przy czym w pierwszych 30 dniach realizacji przedmiotu wartość wykonanych prac nie może być mniejsza niż 25% wynagrodzenia łącznego. 19. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w Ofercie wszystkich kosztów jakie poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 20. Jeżeli Wykonawca robót uznaje, że Dokumentacja projektowa ma lub może mieć wpływ na niezapewnienie należytej jakości robót, zobowiązany jest powiadomić o tym Zamawiającego przed złożeniem Oferty. 21. W razie rozwiązania Umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, wyrazi on zgodę i umożliwi kontynuację prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przez osobę trzecią. W takiej sytuacji Wykonawca zabezpieczy teren budowy oraz wykonane przez niego prace i udzieli gwarancji na wykonane roboty. 22. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji.


II.4) Główny kod CPV: 45343000-3
Dodatkowe kody CPV:

45300000-0,

45000000-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
1. Umowa obowiązuje od dnia jej zawarcia do ostatniego dnia obowiązywania okresu gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę na 60 miesięcy, rozpoczynającego swój bieg od dnia dokonania odbioru robót budowlanych bez wad. 2.Termin zakończenia robót budowlanych, w tym robót budowlanych oraz uzyskania wszelkich wymaganych prawem odbiorów oraz przekazania projektantowi materiałów niezbędnych do przygotowania dokumentów do pozwolenia na użytkowanie - do 60 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego placu budowy.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
07/12/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
1. Wykonanie instalacji elektrycznej do zasilania 4 zaworów elektromagnetycznych instalacji hydrantowej w obrębie 3-go piętra, obszaru DPS w którym są prowadzone roboty budowlane oraz jednego zaworu w hydroforowni. 2. Wykonanie instalacji określonej w ust. 1 pkt 1) jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania instalacji hydrantowej stanowiącej przedmiot Umowy, natomiast projektant nie przewidział instalacji w dokumentacji projektowej. 3. Zmiana wysokości wynagrodzenia kosztorysowego w kwocie nie wyższej niż 279067,34 zł brutto; 258395,68 zł netto.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W wyniku wystąpienia okoliczności skutkujących spisaniem przez Strony w dniu 05 grudnia 2017 roku protokołu konieczności wykonania robót budowlanych stanowiącego Załącznik Nr 1 do Uzasadnienia, okazało się, iż niezbędna jest zmiana przedmiotu Umowy Nr DPS/DG/ZP/14/2017 z dnia 11 października 2017 roku jakim objęte zostało postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Wykonanie instalacji hydrantowej z hydrofornią w Budynku Głównym Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów" w zakresie: 1) Wykonania instalacji elektrycznej do zasilania 4 zaworów elektromagnetycznych instalacji hydrantowej w obrębie 3-go piętra, obszaru DPS w którym są prowadzone roboty budowlane oraz jednego zaworu w pomieszczeniu hydroforni, 2) Demontażu starej instalacji hydrantowej - szafek hydrantowych. W wyżej wskazanym protokole konieczności z dnia 05 grudnia 2017 roku opisano szczegółowo konieczność wykonania każdej wymienionej powyżej roboty budowlanej. Wprowadzenie zmian, polegających na zmianie zakresu przedmiotu Umowy opisanych powyżej, jest możliwe na podstawie zapisu art. 144 ust. 1 pkt 2) litera a)-c) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579) w wyniku łącznego spełnienia warunków, a to: zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych i technicznych, w szczególności dotyczących interoperacyjności instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, a także spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego oraz że wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w § 3 ust. 1 Umowy Nr DPS/DG/ZP/14/2017 z dnia 11 października 2017 roku. Co znajduje potwierdzenie w wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia za powierzenie rozszerzonego zakresu przedmiotu Umowy, określonego powyżej, które wzrosło o 7 564,23 PLN brutto (słownie: siedem tysięcy pięćset sześćdziesiąt cztery złote 23/100) i nie stanowi więcej niż 50 % wartości pierwotnej przedmiotu Umowy. Strony ustaliły wynagrodzenie należne Wykonawcy za wykonanie przedmiotu Umowy uwzględniającego w swym zakresie zmiany będące przedmiotem Aneksu Nr 1 na kwotę w wysokości 279 067,34 PLN brutto (słownie: dwieście siedemdziesiąt dziewięć tysięcy sześćdziesiąt siedem złotych 34/100) Mając na względzie, powyższe Zamawiającemu przysługuje uprawnienie do zmiany przedmiotu Umowy Nr DPS/DG/ZP/14/2017 z dnia 11 października 2017 roku, co uzasadnia zawarcie Aneksu Nr 1 do niniejszej Umowy. Załączniki: 1. Załącznik Nr 1 - Protokół konieczności wykonania robót budowlanych z dnia 05 grudnia 2017 roku

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.