Ogłoszenie z dnia 2018-01-30
Ogłoszenie nr 500022199-N-2018 z dnia 30-01-2018 r.
Kraków: Wykonanie robót budowlanych obejmujących dostosowanie Budynku Głównego Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów do wymogów ochrony przeciwpożarowej.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 517461-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 94390-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 103222-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów, Krajowy numer identyfikacyjny 000293172,
ul. ul. Helclów
2,
31-148
Kraków, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
126330828, e-mail
sekretariat@dpshelclow.pl, faks
126343151.
Adres strony internetowej (url): www.dpshelclow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych obejmujących dostosowanie Budynku Głównego Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów do wymogów ochrony przeciwpożarowej.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):DPS.271.1.9.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na terenie Budynku Głównego Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów przy ul. Helclów 2 Krakowie w zakresie: Wykonania robót budowlanych obejmujących dostosowanie Budynku Głównego Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów do wymogów ochrony przeciwpożarowej. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane, których szczegółowy zakres został określony we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ oraz dokumentacji projektowej, pozwoleniu Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz pozostałej dokumentacji, stanowiącej Załączniki do SIWZ. 3. Przedmiot zamówienia wykonany będzie w oparciu o dokumentację przetargową, dokumentację projektową, STWiOR oraz Ofertę Wykonawcy. 4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełne procesy robót budowlanych wraz z zakupem, dostawą, montażem, wbudowaniem materiałów i urządzeń oraz usunięciem z terenu DPS i utylizacją materiałów z rozbiórki, odpadów. 5. Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych zgodnie z art. 31 ustawy Pzp. 6. Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy dokumentację wymienioną powyżej w następującej ilości: 1) po 1 egz. projekty budowlane (do zwrotu Zamawiającemu po zakończeniu realizacji robót), 2) po 1 egz. projekty wykonawcze, 3) pozostałe opracowania. 7. Wykonawca, z którym zostanie zawarta Umowa zobowiązany jest do odbioru Dokumentacji Projektowej. 8. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić roboty budowlane zgodnie z Pozwoleniem Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Nr 1187/16 z dnia 12 października 2016 r., stanowiącym załącznik do SIWZ. 9. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w terminie do dnia odbioru końcowego robót budowlanych dwa egzemplarze dokumentacji powykonawczej dla robót budowlanych, opracowanej przez osobę odpowiedzialną za wykonanie robót budowlanych, obrazującej przebieg robót i zawierającej opracowanie ich wyników w sposób umożliwiający identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności oraz miejsca wbudowania materiałów. Wszelkie certyfikaty, deklaracje zgodności, instrukcje obsług, dokumentacja techniczno-rozruchowa i inne dokumenty załączone do dokumentacji powykonawczej Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w języku polskim. 10. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU 1) Obszar na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia znajduje się pod ochroną konserwatorską. 2) Roboty budowlane będą prowadzone w czynnym obiekcie. 3) Budynek przy którym będą prowadzone roboty budowlane znajduje się w strefie objętej ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i został wpisany do rejestru zabytków pod Nr.rej. 114. 11. Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej w miejscu prowadzenia robót budowlanych, tj. Dom Pomocy Społecznej im. L. i. A. Helclów, Kraków, ul. Helclów 2 poprzez: pokazanie i udostępnienie miejsca realizacji robót. W trakcie wizji lokalnej nie będą udzielane żadne ustne wyjaśnienia odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 12. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył, na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie potrzebne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia Umowy i wykonania zamówienia. Zamawiający informuje Wykonawców o ich uprawnieniu do przeprowadzenia wizji lokalnej terenu budowy i otoczenia planowanej roboty budowlanej. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. Wykonawca może skorzystać z wizji lokalnej, która została zaplanowana w terminie: 02 czerwca 2017 r. o godzinie 9.00 - miejsce wizji lokalnej: Kraków, ul. Helclów 2 13. Szczegółowe warunki i zakres zamówienia określono we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 14. Wszystkie urządzenia objęte niniejszym zamówieniem, dla których istnieją normy zharmonizowane winny posiadać deklaracje zgodności i być oznakowane znakiem CE. 15. Wszystkie urządzenia objęte niniejszym zamówieniem, dla których nie istnieją normy zharmonizowane winny posiadać deklarację zgodności i oznaczenie znakiem B, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych lub być dopuszczone do stosowania w kraju członkowskim Unii Europejskiej lub EFTA w myśl przepisów art. 5 ust. 3 ww. ustawy. 16. Zamawiający informuje, że na terenie DPS trwają również roboty budowlane dotyczące budowy III Pawilonu Artysty Seniora, przebudowy części infrastruktury dróg wewnętrznych i kanalizacji pozabudynkowej, przebudowy dróg wewnętrznych, budowy dźwigu osobowo-towarowego wraz z przebudową i rozbudową infrastruktury podziemnej i utwardzeniem terenu, wykonania instalacji teletechnicznych, instalacji elektrycznych, instalacji kanalizacji i wody oraz wykonania czerpni powietrza. Wszystkie roboty wymienione w zdaniu poprzednim będą prowadzone równolegle do robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia. 17. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy i umożliwienia prowadzenia robót z pozostałymi wykonawcami prowadzącymi wymienione powyżej roboty oraz współpracować z innymi Wykonawcami prowadzącymi roboty na terenie nieruchomości przy ul. Helclów 2, w tym w szczególności z wykonawcą realizującym roboty budowlane dotyczące budowy III Pawilonu Artysty Seniora, przebudowy części infrastruktury dróg wewnętrznych i kanalizacji pozabudynkowej, przebudowy dróg wewnętrznych, budowy dźwigu osobowo-towarowego wraz z przebudową i rozbudową infrastruktury podziemnej i utwardzeniem terenu, wykonania instalacji teletechnicznych, instalacji elektrycznych, instalacji kanalizacji i wody oraz wykonania czerpni powietrza. 18. Wykonawca zobowiązany jest współpracować z autorem dokumentacji projektowej w zakresie wykonania dokumentacji powykonawczej, w tym w szczególności w zakresie wprowadzonych zmian w stosunku do dokumentacji projektowej. 19. Wykonawca zapewni nadzoru nad realizacją robót, w tym: 1) kierownika budowy, 2) kierowników robót, 3) innych osób posiadających stosowną wiedzę i doświadczenie pozwalających prawidłowo wykonać przedmiot Umowy. 20. Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia: Nieruchomość w czasie trwania robót budowlanych nie zostanie wyłączona z użytku - Wykonawca winien uwzględnić utrudnienia i koszty z tym związane, wyłączone mogą zostać wyłącznie części budynku w terminach uzgodnionych z Zamawiającym. 21. Wykonawca robót budowlanych jest zobowiązany: 1) zabezpieczyć wszystkie czujniki sygnalizacji pożaru oraz dysze instalacji mgły wodnej przed zanieczyszczeniami, 2) przeprowadzić wszystkie wymagane próby niezbędne do uruchomienia wykonanych instalacji i urządzeń oraz dostarczyć Zamawiającemu wymagane certyfikaty i atesty oraz protokoły z badań i pomiarów, 3) zabezpieczyć obszar, w którym prowadzone będą roboty budowlane w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo osób przebywających w budynku w czasie prowadzenia robót, 4) prowadzić roboty w taki sposób, aby minimalizować uciążliwość przebywania na terenie DPS zarówno mieszkańcom, jak i pracownikom, 5) użyć materiałów i urządzeń wskazanych w zaakceptowanej przez Zamawiającego ofercie i zgodnych z dokumentacją projektową, a w szczególności z treścią projektów stanowiących Załącznik do pozwolenia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 1187/16 z dnia 12 października 2016 r. i decyzji o pozwoleniu na budowę, 6) wykonać przedmiot Umowy przy wykorzystaniu fabrycznie nowych i nieużywanych materiałów, urządzeń i sprzętów, których parametry będą nie gorsze niż wskazane w dokumentacji projektowej i pozostałych załącznikach do SIWZ i są dopuszczone do stosowania w budownictwie oraz posiadają odpowiednie certyfikaty i atesty potwierdzające możliwość ich stosowania, 7) w razie konieczności lub na żądanie Zamawiającego wykonywać prace w soboty oraz na zmiany od godziny 6:00 do godziny 22:00, 8) realizować przedmiot Umowy zgodnie z dokumentacją przetargową, dokumentacją projektową, STWiOR, ofertą Wykonawcy, pozwoleniem Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 1187/16 z dnia 12 października 2016 r. oraz wszystkimi udostępnionymi przez Zamawiającego decyzjami i pozwoleniami, 9) zorganizować roboty budowlane oraz zabezpieczenie budynku, w sposób niekolidujący z działalnością Zamawiającego oraz zapewniający bezpieczeństwo użytkowania obiektu, przez cały okres realizacji robót budowlanych; wszelkie uciążliwości Wykonawca ma obowiązek ograniczać do minimum i uzgadniać z Zamawiającym, 10) zabezpieczyć miejsce prowadzenia robót budowlanych przed dostępem osób trzecich przed rozpoczęciem robót, jak i w trakcie ich trwania, 11) zapewnić nadzór nad mieniem Wykonawcy i Zamawiającego w zakresie w jakim został powierzony Wykonawcy oraz ubezpieczenie budowy, 12) utrzymać porządek w trakcie realizacji robót, systematycznie porządkować miejsca wykonywania prac, w tym w szczególności utrzymywać na bieżąco w trakcie prowadzenia robót czystość ciągów komunikacyjnych oraz sprzątać pomieszczenia oddawane do użytku po zakończeniu prac, 13) usunąć natychmiastowo wszelkie szkody i awarie spowodowane przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót budowlanych, 14) odtworzyć fragment usuniętej fasety w przypadku przejścia instalacji lub innych elementów przez istniejące fasety, 15) naprawić i wymalować tynki w miejscach ich uszkodzenia w związku z wykonywanym przedmiotem zamówienia; Wykonawca zobowiązany jest dobrać kolor farby nieodróżniający się od istniejącego koloru ścian i sufitów, 16) poinformować Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o terminach odbioru robót, z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem, 17) w jednym czasie Wykonawca nie może wyłączyć z użytkowania więcej niż jedną klatkę schodową w każdym skrzydle oraz jedną windę, 18) krotność malowania elementów palnych na klatkach schodowych w celu dostosowania do trudnozapalności NRO będzie dostosowana przez Wykonawcę do przyjętej przez niego technologii robót i zgodna z instrukcją użytych przez niego materiałów, przed wykonaniem robót Wykonawca zobowiązany jest przedstawić inspektorowi nadzoru inwestorskiego dokumentację, z której będzie wynikała technologia zabezpieczenia, 19) przed demontażem instalacji oświetlenia ewakuacyjnego Wykonawca ma obowiązek uzyskać akceptację inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie robót elektrycznych, co ma zostać potwierdzone notatką służbową. W przypadku gdy istniejący odcinek instalacji będzie nadawał się do zastosowania Wykonawca zobowiązany jest go pozostawić. W takim wypadku wynagrodzenie zostanie proporcjonalnie pomniejszone, 20) zabezpieczyć szczelnie miejsce wykonywania prac w sposób uniemożliwiający wydostanie się szkodliwych oparów i substancji do pomieszczeń, w których przebywają mieszkańcy i pracownicy DPS, dotyczy to w szczególności klatek schodowych, 21) Zamawiający nie dopuszcza stosowania materiałów i środków szkodliwych dla ludzi w pomieszczeniach, które nie zostaną wyłączone z użytku, jak również w takich, których nie da się wyłączyć z użytku lub wyodrębnić i zabezpieczyć miejsc, w których przebywają pracownicy i mieszkańcy DPS przed szkodliwym działaniem tych substancji, 22) Zamawiający nie dopuszcza stosowania w budynku powyżej kondygnacji piwnicy narzędzi pneumatycznych, Wykonawca może stosować elektronarzędzia, 23) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składowania materiałów z rozbiórek na terenie obiektu, 24) wszystkie materiały i urządzenia służące do prowadzenia prac muszą zostać codziennie uprzątnięte po zakończeniu robót w taki sposób aby nie stanowiły niebezpieczeństwa dla mieszkańców, 25) uzgodnić przejścia przez łuki w elementach konstrukcyjnych obiektu z projektantem, 26) Wykonawca po odkryciu konstrukcji stropów zobowiązany jest wezwać projektanta i inspektora nadzoru w celu weryfikacji przyjętych w projekcie założeń, 27) Uwaga : Zamawiający przewiduje, że żaluzje pożarowe docelowo zostaną zainstalowane na oknach klatek schodowych zamiast na oknach korytarzy. Zamawiający wystąpił o zmianę ekspertyzy pożarowej w tym zakresie. Wobec powyższego wykonawca przed zamówieniem dostawy żaluzji ma uzyskać akceptację Zamawiającego, a w przypadku zmiany gdy Państwowa Straż Pożarna zatwierdzi zmianę Wykonawca zamieni lokalizację żaluzji przeciwpożarowych, wynagrodzenie w tym zakresie zostanie wypłacone proporcjonalnie do zmiany powierzchni żaluzji. 28) używać odkurzaczy przemysłowych do wyłapywania pyłu, szczelnych pojemników do wywozu gruzu, systematycznie skrapiać skuty tynk, szczelnie wydzielić część budynku, w której prowadzone będą roboty budowlane, w taki sposób, aby zabezpieczyć przed kurzem pozostałą część obiektu, 29) przygotowania i przekazania Zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy, przy czym w każdym miesiącu poczynając od sierpnia do października 2017 r. wartość wykonanych prac nie może być mniejsza niż 20% wynagrodzenia łącznego, a łączny poziom wykonania finansowego wg. stanu na dzień 31 października 2017 r. nie może być mniejszy niż 85% wynagrodzenia łącznego. Zaawansowanie prac budowlanych wg stanu na dzień 31 lipca 2017 r. nie może być mniejsze niż 10% wynagrodzenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim. 22. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w Ofercie wszystkich kosztów jakie poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 23. Jeżeli Wykonawca robót uznaje, że Dokumentacja projektowa ma lub może mieć wpływ na niezapewnienie należytej jakości robót, zobowiązany jest powiadomić o tym Zamawiającego przed złożeniem Oferty. 24. W razie rozwiązania Umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, wyrazi on zgodę i umożliwi kontynuację prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przez osobę trzecią. W takiej sytuacji Wykonawca zabezpieczy teren budowy oraz wykonane przez niego prace i udzieli gwarancji na wykonane roboty. 25. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji. 26. Wykonawca załączy do oferty Kosztorys ofertowy. 27. Cena oferty ma być zgodna z załączonym kosztorysem oraz ma zawierać wszystkie koszty, satysfakcjonujące Wykonawcę zysk oraz podatki, dla poprawnej realizacji przedmiotu Umowy, w ramach wynagrodzenia wykonawca ma uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu Umowy określone w §1 wzoru Umowy, w tym koszty robót budowlanych, nadzoru, w tym konserwatorskiego, opracowania dokumentacji powykonawczej i uzyskania zezwolenia na eksploatację urządzenia objętego dozorem technicznym, zabezpieczenie i utrzymanie placu budowy oraz utrzymania czystości i zabezpieczeń w budynku przed szkodliwymi substancjami i zapyleniem. Cena oferty ma uwzględniać również jakość i parametry techniczne materiałów, sprzętów i urządzeń będących przedmiotem zamówienia a określonych w Dokumentacji projektowej. 28. Załączony do SIWZ przedmiar ma tylko charakter informacyjny. Wykonawca, w oparciu o dokumentację projektowa załączoną do SIWZ oraz informacje zawarte w SIWZ, sporządza własny przedmiar, który musi zawierać co najmniej pozycje z przedmiaru załączonego przez Zamawiającego (zarówno rodzaj robót, ilość i krotność). Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za roboty budowlane, które zostały wskazane w dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ (tj. projekcie wykonawczym, przedmiarze oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych), a są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia i nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym złożonym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie roboty wskazane w dokumentacji projektowej w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie. 29. Zamawiający będzie weryfikował, na etapie składania ofert, kosztorysy ofertowe załączone do oferty. Weryfikacja prowadzona na tym etapie dotyczyć będzie wyłącznie ujęcia wszystkich pozycji z przedmiaru załączonego do SIWZ (zarówno rodzaj robót, ilość i krotność). Zamawiający przyjmie ofertę, w której kosztorys nie będzie uwzględniał wszystkich pozycji z przedmiaru załączonego do SIWZ jeżeli wykonawca wyjaśni, że wykona przedmiot zamówienia z zachowaniem jakości robót w zakresie rzeczowym określonym w dokumentacji projektowej, SIWZ, STWiOR oraz za cenę nie wyższą niż wskazał w ofercie. 30. Stawka podatku VAT: 8% dla robót wewnątrz obiektu. 31. Okres rękojmi: minimum 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, bez wad. 32. Okres gwarancji na przedmiotu zamówienia: nie mniej niż 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych bez wad. 33. Wszystkie nazwy własne urządzeń, materiałów, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych użyte w dokumentacji przetargowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i mogą być zastąpione przez inne równoważne, jednak obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy z wyłączeniem instalacji Hi-Fog. 34. Wykonawca realizujący zamówienie może korzystać z dostępu do wody i energii elektrycznej w budynku należącym do Domu Pomocy Społecznej. Opłata za ww. media zostanie naliczona ryczałtem w wysokości uzgodnionej z Wykonawcą robót budowlanych w odrębnym Protokole. 35. Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa w tym w szczególności ustawy Prawo Budowlane. 36. Wykonawca w trakcie prowadzenia prac ma obowiązek każdorazowo zgłaszać Zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować w zakresie ich rozwiązywania. 37. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że wymagania o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Projektach wykonawczych, pozwoleniach Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz STWiOR, stanowiących załączniki od SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
44482000-2,
45400000-1
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
1.Umowa obowiązuje do ostatniego dnia okresu obowiązywania gwarancji udzielonej przez Wykonawcę na okres 96 miesięcy, od dnia odbioru robót budowlanych bez wad. 2.Termin zakończenia robót budowlanych w tym przekazania projektantowi materiałów niezbędnych do przygotowania dokumentów do pozwolenia na użytkowanie - do 140 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego placu budowy. 3.Przewidywany termin przekazania przez Zamawiającego placu budowy: to dzień 3 lipca 2017 r. Wykonawca jest zobligowany przejąć od Zamawiającego plac budowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega, że termin przekazania placu budowy może ulec zmianie.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Wykonanie robót budowlanych obejmujących dostosowanie Budynku Głównego Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów do wymogów ochrony przeciwpożarowej. | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
30/06/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
INSAP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ,
a.milka@insap.pl,
31-444 Kraków, ul. Ładna 4-6,
31-444,
Kraków, kraj/woj.
małopolskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
21/11/2017
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Dokonuje się zmiany przedmiotu Umowy w :I .Branży instalacji elektrycznej; II.Branży budowlanej; III. Systemu sygnalizacji pożaru (SSP). Zmiana wysokości wynagrodzenia -wartość po zmianie: 2352935,14 zł brutto; 2178643,65 zł netto.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W wyniku wystąpienia okoliczności skutkujących spisaniem przez Strony w dniu 02 listopada 2017 roku protokołu konieczności wykonania robót budowlanych stanowiącego Załącznik Nr 1 do Uzasadnienia, okazało się, iż niezbędna jest zmiana przedmiotu Umowy Nr DPS/DG/ZP/13/2017 z dnia 30 czerwca 2017 roku jakim objęte zostało postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Wykonanie robót budowlanych obejmujących dostosowanie Budynku Głównego Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów do wymogów ochrony przeciwpożarowej" w zakresie:
I. Branży instalacji elektrycznej, a to:
1) Wykonania wg projektu zamiennego doświetlenia oświetleniem awaryjnym miejsc, w których zlokalizowane są urządzenia instalacji gaśniczej mgły wysokociśnieniowej tj. w pomieszczeniach szachtów z zaworami strefowymi urządzeń p.poż. na poszczególnych kondygnacjach oraz w pompowni; (pkt 1 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
2) Wykonania zmiany lokalizacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w wyniku konieczności zmiany umiejscowienia urządzeń przeciwpożarowych (hydrantów piętrowych); (pkt 1 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
3) Wykonania na poziomie piwnicy zmiany opraw oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego na oprawy szczelne; (pkt 1 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
4) Wykonania dodatkowych rozdzielnic p.poż. w lewym i prawym szachcie instalacyjnym przy klatkach A i D; (pkt 3 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
5) Wykonania w rozdzielni pożarowej Rpoż podłączenia i uruchomienia układu automatyki rozdzielni elektrycznej (SZR) wraz z wykonaniem podłączenia zasilania od strony agregatu prądotwórczego oraz asystą przy pierwszym rozruchu agregatu; (pkt 15 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
II. Branży budowlanej, a to:
1) Wykonania zmiany na poziomie parteru lewego skrzydła budynku głównego tras kabli i instalacji poprzez poprowadzenie ich przez pomieszczenie sąsiadujące z szachtem wraz z wydzieleniem drzwiami p.poż. - drzwi DW1 - pomieszczenia od strony korytarza; (pkt 2 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
2) Usunięcia na schodach klatki schodowej B uszkodzeń stopni i powierzchni spoczników wraz z zabejcowaniem całej powierzchni schodów przed malowaniem lakierem NRO Unipal Drew Aqua 1-K; (pkt 6 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
3) Wykonania zmiany w sposobie demontażu 12 sztuk drzwi o charakterze zabytkowym poprzez rezygnację z demontażu i utylizacji na rzecz zdemontowanie ich w sposób umożliwiający odzyskanie maksymalnie dużej ilości nienaruszonych elementów - skrzydeł drzwiowych, listw przylgowych wykończeniowych i ościeżnic, i pozwalający na ponowny montaż kompletnych drzwi w innym miejscu; (pkt 7 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
4) Wykonanie korekty posadowienia drzwi p.poż. LA/0 zlokalizowanych na parterze lewego skrzydła budynku głównego poprzez zmniejszenie powierzchni drzwi do wymiarów zgodnie z rys. 8PP/R (Załącznik Nr 1 do Aneksu); (pkt 11 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
5) Wykonania zmiany rodzaju 19 sztuk samozamykaczy montowanych w drzwiach p.poż. poprzez montaż samozamykaczy w wersji krytej wraz z wykonaniem dodatkowych gniazd samozamykaczy; (pkt 12 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
6) Wykonanie na II piętrze lewego i prawego skrzydła budynku głównego dodatkowej konstrukcji stalowej tworzącej stabilne wzmocnienie ościeżnic i skrzydeł drzwi drewnianych wraz z wykonaniem zmiany pierwotnego kształtu drzwi na kształt łukowy dostosowany do miejsca ich montażu; (pkt 13 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
7) Wykonania wzmocnienia ścian w postaci systemowej ściany szkieletowej o atestowanej odporności ogniowej EI120 w miejscach montażu drzwi p.poż. A/3 i D/3; (pkt 16 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
III. Systemu sygnalizacji pożaru (SSP), a to:
1) Wykonania zmiany prowadzenia okablowania linii dozorowych oraz tras kablowych PH90 poprzez eliminację prowadzenia przez pomieszczenia mieszkalne i poprowadzenie ich bezpośrednio w obrębie klatek schodowych B i C oraz na poziomie piwnicy; (pkt 4 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
2) Wykonania zmiany w systemie napowietrzania klatki schodowej bocznej C poprzez zastosowanie siłownika do otwierania drzwi DDS w miejsce zaprojektowanego siłownika okiennego; (pkt 5 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
3) Wykonania dodatkowego układu zasilająco-sterującego w systemie napowietrzania klatki schodowej bocznej C; (pkt 5 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
4) Wykonania instalacji sterowania dźwigami (windy) - zjazd pożarowy - z systemu sygnalizacji pożaru (SSP) poprzez montaż modułów sterujących zlokalizowanych w maszynowniach wind do rozdzielni sterowniczych dźwigów (windy) znajdujących się na poziomie piwnic i poddasza, umożliwiającej w przyszłości uruchomienie sterowania po przebudowie dźwigów (windy); (pkt 8 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
5) Wykonania i zamontowania w dwuskrzydłowej bramie przewiązki pomiędzy budynkiem głównym a oddziałem XI elementów konstrukcyjnych do zamontowania siłowników wraz z dostosowaniem centrali zasilania i sterowania siłownikami oraz wykonaniem nad bramą sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej; (pkt 9 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
6) Wykonania zmiany sposobu prowadzenie instalacji zasilania sygnalizatorów głosowych oraz układów zasilania i sterowania rolet p.poż. na korytarzach poszczególnych kondygnacji poprzez poprowadzenie ich w technologii pod tynkiem w zamian przewidzianego prowadzenia instalacji na tynku; (pkt 10 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
7) Wykonania konstrukcji wsporczej pod rolety indywidualnie dla każdego okna, na którym zostały zaprojektowane rolety, wraz z obudowaniem konstrukcji płytą ognioochronną przy zachowaniu wymaganych paramentów odporności ogniowej całego układu. (pkt 14 protokołu konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku)
W wyżej wskazanym protokole konieczności z dnia 02 listopada 2017 roku opisano szczegółowo konieczność wykonania każdej wymienionej powyżej roboty budowlanej.
Wprowadzenie zmian, polegających na zmianie zakresu przedmiotu Umowy opisanych powyżej w pkt I. ppkt. 1), 4)-5), pkt II ppkt. 1)-2) i 6)-7) oraz pkt III ppkt.4)-5) i 7), jest możliwe na podstawie zapisu art. 144 ust. 1 pkt 2) litera a) - c) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579) w wyniku łącznego spełnienia warunków, a to: zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych i technicznych, w szczególności dotyczących interoperacyjności instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, a także spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego oraz że wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w § 3 ust. 1 Umowy Nr DPS/DG/ZP/13/2017 z dnia 30 czerwca 2017 roku.
Co znajduje potwierdzenie w wysokości należnego Wykonawcy wynagrodzenia za powierzenie rozszerzonego zakresu przedmiotu Umowy, określonego powyżej, które wzrosło o 195 594,62 PLN brutto (słownie: sto dziewięćdziesiąt pięć tysięcy pięćset dziewięćdziesiąt cztery złote 62/100) i nie stanowi więcej niż 50 % wartości pierwotnej przedmiotu Umowy. Należy zaznaczyć, iż wysokość ww. wynagrodzenia jest niższa o kwotę w wysokości 9 717,06 PLN brutto (słownie: dziewięć tysięcy siedemset siedemnaście złotych 06/100) od wartości na jaką zostały wycenione w kosztorysie inwestorskim roboty obejmujące swym zakresem zmiany wprowadzone Aneksem Nr 2.
Natomiast wprowadzenie do ww. Umowy zmian, w zakresie zmian technologii przedmiotu Umowy wskazanych w pkt I ppkt. 2)-3), pkt II ppkt. 3)-5) oraz pkt III ppkt. 1)-3) i 6) powyżej, jest możliwe na podstawie zapisu § 16 ust. 5 Umowy Nr DPS/DG/ZP/13/2017, bowiem Strony zastrzegły w nim możliwość zastosowania rozwiązań zamiennych, zastępczych lub równoważnych w sytuacji obiektywnej konieczności zmiany technologii wykonywania przedmiotu Umowy, przy czym wyłącznie w zakresie niezbędnym do zgodnego z obowiązującymi standardami, wymaganiami technicznymi i normami, prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy. W powołanym powyżej § 16 ust. 5 Umowy przewidziano także możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia umownego brutto, określonego w § 3 ust. 1 Umowy.
Strony ustaliły wynagrodzenie należne Wykonawcy za wykonanie przedmiotu Umowy uwzględniającego w swym zakresie zmiany będące przedmiotem Aneksu Nr 2 na kwotę w wysokości 2 352 935,14 PLN brutto (słownie: dwa miliony trzysta pięćdziesiąt dwa tysiące dziewięćset trzydzieści pięć złotych 14/100).
Mając na względzie, powyższe Zamawiającemu przysługuje uprawnienie do zmiany przedmiotu Umowy Nr DPS/DG/ZP/13/2017 z dnia 30 czerwca 2017 roku, co uzasadnia zawarcie Aneksu Nr 2 do niniejszej Umowy.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Remont pomieszczeń studenckich i kuchni w budynku DS-1 (21-1) Politechniki Krakowskiej przy ul. Skarżyńskiego 3 w Krakowie
- Obsługa prawna, doradztwo prawne, konsultacje
- Remont toalet wraz z dostosowaniem dla potrzeb OzN w budynku B-1 AGH w Krakowie - DE-dzp.272-224/25
- DOSTAWY MATERIAŁÓW DO REMONTÓW I KONSERWACJI BUDYNKÓW
- Dostawa artykułów do higieny i pielęgnacji pacjentów
- Usługi transportowe w kraju dla studentów i pracowników WILIGZ AGH w roku 2025 - DE - dzp. 272-151/25
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy Szkole Podstawowej w Siemyślu
- Modernizacja pokrycia dachowego budynku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Rzeszowie ul. Wyzwolenia 4
- Przebudowa zew. pochylni, montaż platform schodowych dla os. niepełnosprawnych, oznaczenie schodów FON, remont i malowanie pomieszczeń i klatki schodowej w szkole podst. im. Boh. Bukowskich w Buku.
- Budowa placu zabaw na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 21 we Wrocławiu, w formule zaprojektuj i wybuduj.
- Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych dz. 136, obręb Skała
- Modernizacja głównej siedziby Biblioteki przy ul. Długiej
więcej: Urządzenia przeciwpożarowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.