Ogłoszenie z dnia 2017-10-06
Ogłoszenie nr 500039634-N-2017 z dnia 06-10-2017 r.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Częstochowie: Remont podjazdu dla niepełnosprawnych oraz wymiana drzwi wewnętrznych i naprawa części jezdni z kostki brukowej w Oddziale ZUS w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Częstochowie, Krajowy numer identyfikacyjny 1775600134,
ul. ul. Dąbrowskiego
43/45,
42-218
Częstochowa, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
34 368 91 00, e-mail
malgorzata.bejm@zus.pl, faks
34 368 91 94.
Adres strony internetowej (url): www.zus.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont podjazdu dla niepełnosprawnych oraz wymiana drzwi wewnętrznych i naprawa części jezdni z kostki brukowej w Oddziale ZUS w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):090000/271/6/2017-ADG/ZP
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowo-budowlanych w Oddziale ZUS w Częstochowie przy ul. Dąbrowskiego 43/45 obejmujących remont podjazdu dla niepełnosprawnych oraz wymianę drzwi wewnętrznych i naprawę części jezdni z kostki brukowej. ZAKRES PRAC 1. Roboty rozbiórkowe podjazdu dla niepełnosprawnych wykonanego z płyt kamiennych: - Demontaż uszkodzonych płyt kamiennych granitowych ułożonych na podestach i ściankach bocznych podjazdu dla niepełnosprawnych; - Skucie warstwy podłoża betonowego pod zdemontowanymi płytami kamiennymi; - Demontaż barierek metalowych zamontowanych na podjeździe dla niepełnosprawnych; - Wywiezienie gruzu z rozebranych elementów podjazdu na miejskie składowisko odpadów. 2. Uzupełnienie podłoży - Uzupełnienie podłoży podjazdu i ścianek bocznych z betonu monolitycznego wraz z deskowaniem ścianek bocznych; - Uzupełnienie zbrojenia ścianek bocznych prętami stalowymi śr. 8 mm. 3. Obłożenie podestów i ścianek bocznych podjazdu płytami granitowymi i montaż barierek - Obłożenie podestów podjazdu płytami granitowymi typu Strzegom, kolor szary, antypoślizgowe (płomieniowane), gr. 2 cm; - Obłożenie ścianek bocznych podjazdu dla niepełnosprawnych płytami granitowymi typu Strzegom, kolor szary, polerowane, gr. 2 cm; - Ponowny montaż barierek metalowych na podjeździe dla niepełnosprawnych; - Oczyszczenie podestów i ścianek bocznych po wykonanych pracach budowlano-montażowych 4. Roboty stolarskie oraz brukarskie - Demontaż i montaż nowej ościeżnicy i skrzydła drzwiowego typu Porta, kolor buk w pok. nr 31BC; - Montaż osłon drzwi i ościeżnicy w pok. nr 36BC z blachy aluminiowej gr. 0,5-0,7 mm w celu ich zabezpieczenia przed uderzeniami; - Naprawa i wyrównanie części jezdni przy bud. A wykonanej z kostki brukowej gr. 8 cm, kolor szary.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45111300-1, 45262300-4, 45430000-0, 45420000-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
Nie dotyczy.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05/10/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
27865.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Remontowo-Budowlany "MARBUD" Przerób Kamienia Budowlanego Ryszard Gazda
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
34273,95
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: Nie dotyczy |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie z wolnej ręki, jako tryb, w którym nie ma miejsca na realizację zasady konkurencyjności ze względu na uprawnienie zamawiającego do zaproszenia dowolnego wykonawcy do negocjacji, może być stosowany jedynie w sytuacjach, kiedy spełnione zostaną określone przesłanki - enumeratywnie wymienione w art. 67 ust. 1 ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) [dalej ustawa Pzp].
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp "Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione".
Tym samym, art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp umożliwia udzielenie zamówienia
w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdy zaistnieją łącznie następujące okoliczności:
a) uprzednie postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego;
b) w postępowaniu tym nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia;
c) pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.
Pierwszą przesłanką zastosowania przez zamawiającego trybu z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp jest bezskuteczność uprzednio prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Z bezskutecznością postępowania mamy do czynienia, jeżeli nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone
na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia.
Drugą z przesłanek, która musi wystąpić łącznie z pierwszą, aby zamawiający mógł udzielić zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp jest niedokonywanie w pierwotnych warunkach zamówienia istotnych zmian. W ustawie Pzp brak jest definicji pojęcia istotna zmiana warunków zamówienia. Tym niemniej, pojęcie to można doprecyzować w oparciu o orzecznictwo ETS oraz analizując ten przepis w kontekście podstawowego celu unijnych regulacji w dziedzinie zamówień, jakim jest zapewnienie swobodnego przepływu usług i otwarcie na niezakłóconą konkurencję we wszystkich państwach członkowskich oraz w kontekście podstawowych zasad prawa unijnego mających zastosowanie do zamówień publicznych, w tym: zasady niedyskryminacji ze względu na przynależność państwową, zasady równego traktowania wykonawców oraz wynikający z nich obowiązek przejrzystości.
Za istotną zmianę należy więc uznać modyfikację pierwotnych warunków zamówienia, polegającą na wprowadzeniu zmian, które - gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielania zamówienia - umożliwiłyby dopuszczenie innych wykonawców niż ci, którzy zostali pierwotnie dopuszczeni lub umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty. Za istotną zmianę należy uznać więc taką zmianę, która może wpływać na krąg potencjalnie zainteresowanych oferentów, stanowiąc naruszenie zasady równego traktowania wykonawców. Oznacza to, że nie można zmienić m.in. przedmiotu zamówienia czy jego istotnych cech, których zmiana będzie miała wpływ na kształt zamówienia. Zakazane są także istotne zmiany dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert. Istotną zmianą warunków będzie na przykład takie ich określenie, które w sposób znaczący poszerza zamówienie o elementy, które pierwotnie nie były w nim przewidziane, prowadząc w istocie do udzielenia nowego zamówienia. Za istotną zmianę warunków zamówienia należy uznać również obniżenie w ramach postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki wymagań stawianych wykonawcom w stosunku do postępowania prowadzonego uprzednio w jednym z trybów podstawowych.
Zdaniem Zamawiającego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. "Remont podjazdu dla niepełnosprawnych oraz wymiana drzwi wewnętrznych i naprawa części jezdni z kostki brukowej w Oddziale ZUS w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45" może zostać przeprowadzone na podstawie wyżej powołanego art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
Uzasadnienie faktyczne
W dniu 21 sierpnia 2017 r. Zamawiający - Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Częstochowie wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. "Remont podjazdu dla niepełnosprawnych oraz wymiana drzwi wewnętrznych i naprawa części jezdni z kostki brukowej w Oddziale ZUS w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45". Termin składania ofert został wyznaczony, zgodnie z przepisami art. 43 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, na 6 września 2017 r. do godziny 09:00.
W wyznaczonym terminie nie wpłynęła żadna oferta. Zamawiający na podstawie
art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, unieważnił przedmiotowe postępowanie, a zatem wystąpiły okoliczności określone w art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
Jednocześnie Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian pierwotnych warunków zamówienia tj. opisu przedmiotu zamówienia, warunków udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia.
Zdaniem Zamawiającego w niniejszej sprawie trzeba mieć również na względzie zakres przedmiotu zamówienia (prac remontowych niezbędnych
do wykonania na zewnątrz), a w konsekwencji konieczność możliwie szybkiego wyłonienia wykonawcy. Przeprowadzenie kolejnej procedury w trybie konkurencyjnym (przetargu nieograniczonego) wymagałoby określonego czasu. W szczególności należy podkreślić, że w przypadku postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane termin składania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (art. 43 ust. 1 ustawy pzp. Mimo zastosowania trybu konkurencyjnego, zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego oraz w jego siedzibie, w przeprowadzonym postępowaniu nie została złożona żadna oferta. W związku z tym zastosowanie po raz kolejny trybu konkurencyjnego, w ocenie komórki wnioskującej (ADG), uniemożliwiłoby wykonanie robót remontowo
- budowlanych w pożądanym przez Zamawiającego terminie, tj. do 15 grudnia 2017 r.
Uwzględniając powyższe, w ocenie Zamawiającego, przedstawiony stan faktyczny uzasadnia udzielenie przedmiotowego zamówienia na realizację zadania pn. "Remont podjazdu dla niepełnosprawnych oraz wymiana drzwi wewnętrznych i naprawa części jezdni z kostki brukowej w Oddziale ZUS w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45" w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI Z CZĘSTOCHOWY
- Remont drogi powiatowej 1115 S na odc. Nakło - Zawadka w km 1+228 - 1+948, gmina Lelów.
- Przebudowa pomieszczeń na potrzeby Katedry Grafiki, przebudowa węzła sanitarnego, budowa podjazdu dla osób niepełnosprawnych - budynek UJD w Częstochowie przy ul. Dąbrowskiego 14.
- Remont drogi powiatowej 1101 S na odc. Konstantynów - Teodorów w km 0+000 - 1+085, gmina Lelów
- Organizacja i przeprowadzenie studiów podyplomowych dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego na terenie miasta Częstochowa, pow. częstochowskiego, pow. kłobuckiego, pow. myszkowskiego
- Remont drogi powiatowej 1103 S na odc. Wąsosz - Koniawy w km 2+000 - 2+600, gmina Koniecpol.
- WSzS.DEZ.26.048.2024 - ZAKUP SPRZĘTU I APARATURY MEDYCZNEJ DLA WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. NMP W CZĘSTOCHOWIE
więcej: przetargi w Częstochowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac remontowych wraz z materiałem w łazienkach zlokalizowanych na II piętrze budynku przy Placu Akademickim 17 w Bytomiu
- Modernizacja hali VII wraz z dostawą i montażem suwnicy w formule "zaprojektuj i wybuduj".
- Modernizacja zaplecza sanitarno-higienicznego pomieszczeń rehabilitacji w Domu Pomocy Społecznej w Łodzi przy ul. Spadkowej 4/6
- Przebudowa w zakresie przystosowania do aktualnie obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej budynku PLSP w Krakowie - instalacja wentylacji mechanicznej na drugim piętrze budynku
- Roboty budowlane "Wykonanie instalacji klimatyzacji dla wybranych pomieszczeń w budynku Wojewódzkiego Ośrodka Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia w Stalowej Woli"
- Roboty budowlane związane z korektą nawierzchni dziedzińca oraz wymianą okien na parterze Kamienicy Szołayskich
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.