Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2018-03-04
Ogłoszenie nr 500046647-N-2018 z dnia 04-03-2018 r.
Dominowo:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 519167-N-2018
Data: 15/02/2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Dominowo, Krajowy numer identyfikacyjny 53312700000,
ul. ul. Centralna
7,
63012
Dominowo, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
612 859 213, e-mail
bernard55@interia.pl, faks
616 231 533.
Adres strony internetowej (url): http://www.dominowo.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
5)
W ogłoszeniu jest:
§ 11 Umowy 1. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku
wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych
warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiana terminu wykonywania przedmiotu Umowy, o którym mowa
w § 10 ust. 2: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznym, odbiegającymi od typowych,
uniemożliwiającymi wykonywanie robót budowlanych - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w
dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez Zamawiającego, b) zmiany będące następstwem
okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót budowlanych
przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji
projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, c) zmiany
spowodowane działaniem siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na wykonywanie przedmiotu
Umowy, d) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w dokumentacji projektowej lub specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub
terenowymi, e) zmiany spowodowane odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej lub
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych warunkami geologicznymi, ale
istotnymi dla wykonywania przedmiotu Umowy, f) zmiany spowodowane odmiennymi, ale istotnymi
dla wykonywania przedmiotu Umowy, od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych warunków terenowych, w szczególności istnienie
niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, g) zmiany
spowodowane wystąpieniem zamówień dodatkowych, o których mowa w ustawie z dnia 29 stycznia
2004 r. - Prawo zamówień publicznych, których wykonanie będzie miało wpływ na termin wykonania
przedmiotu Umowy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1,
termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia
wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż okres trwania tych okoliczności.
2) Pozostałe zmiany: a) rezygnacja przez Zamawiającego z wykonywania części przedmiotu Umowy
(odstąpienie od części Umowy) - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy
zostanie odpowiednio pomniejszone (z uwzględnieniem postanowień kosztorysu), przy czym
Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z Umowy planowanymi świadczeniami, b) kolizja z
planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku
zmiany w Umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji. 2.
Wykonawca może wystąpić z wnioskiem, w przypadkach wskazanych w ust. 1, na piśmie, nie później
niż w terminie 7 dni od zaistnienia powyższych okoliczności. 3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z
podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach
określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu,
wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub
wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby
wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4. Dopuszczalne są
zmiany Umowy w zakresie osób i adresów w niej wskazanych. 5. Wszelkie zmiany Umowy
wymagają dla swojej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności. § 23 Umowy 1. Strony
uzgadniają, że dopuszczają zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku
zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług, 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę
albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10
października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom
społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu wysokości stawki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
2. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o
której mowa w ust. 1 pkt 1), będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej,
zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę
podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie
znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. 3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1
pkt 1), wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie
wyliczona na podstawie nowych przepisów. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku
zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt 2) lub 3), będzie obejmować wyłącznie część
wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów
wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio
zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie
zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. 5. W przypadku zmiany, o której
mowa w ust. 1 pkt 2), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi
kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń Pracowników świadczących
usługi do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego
wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do
części wynagrodzenia Pracowników świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym,
odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją
przedmiotu umowy. 6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 3), wynagrodzenie
Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w
związku z wypłatą wynagrodzenia Pracownikom świadczącym usługi. Kwota odpowiadająca zmianie
kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia Pracowników
Świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim
wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy. 7. Podstawą do
ewentualnej zmiany ceny będzie wniosek Strony zawierający szczegółowe określenie okoliczności
uzasadniających zmianę. 8. Zmiana ceny musi nastąpić w formie aneksu do umowy podpisanego przez obie strony.
W ogłoszeniu powinno być:
§ 11 Umowy 1. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej Umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy,
w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej,
z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1) Zmiana terminu wykonywania przedmiotu Umowy, o którym mowa w § 10 ust. 2:
a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznym, odbiegającymi od typowych, uniemożliwiającymi wykonywanie robót budowlanych - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez Zamawiającego,
b) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót budowlanych przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
c) zmiany spowodowane działaniem siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na wykonywanie przedmiotu Umowy,
d) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi,
e) zmiany spowodowane odmiennymi od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych warunkami geologicznymi, ale istotnymi dla wykonywania przedmiotu Umowy,
f) zmiany spowodowane odmiennymi, ale istotnymi dla wykonywania przedmiotu Umowy, od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych warunków terenowych,
w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych,
g) zmiany spowodowane wystąpieniem zamówień dodatkowych, o których mowa w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, których wykonanie będzie miało wpływ na termin wykonania przedmiotu Umowy,
h) zmiany spowodowanej koniecznością wykonania zamówień dodatkowych
lub robót zamiennych,
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1, termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż okres trwania tych okoliczności.
2) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy jednostronne ograniczenie zakresu zamówienia, gdy rezygnacja z danej części jest korzystna dla Zamawiającego lub wynika
z obiektywnie uzasadnionych przesłanek,
3) dopuszczalne są roboty zamienne w zakresie zmian materiałów, technologii, urządzeń na materiały, technologie i urządzenia spełniające parametry techniczne
i jakościowe lub na o wyższych parametrach niż określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokumentacji technicznej i ofercie Wykonawcy.
Uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów budowy lub eksploatacji, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych
i jakościowych robót.
Roboty zamienne mogą być realizowane wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego pod rygorem nieważności, poprzedzonej uzasadnionym pisemnym zgłoszeniem przez wykonawcę zakresu robót zamiennych.
4) Pozostałe zmiany:
a) rezygnacja przez Zamawiającego z wykonywania części przedmiotu Umowy (odstąpienie od części Umowy) - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone
(z uwzględnieniem postanowień kosztorysu), przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z Umowy planowanymi świadczeniami,
b) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany w Umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji.
2. Wykonawca może wystąpić z wnioskiem, w przypadkach wskazanych w ust. 1, na piśmie, nie później niż w terminie 7 dni od zaistnienia powyższych okoliczności.
3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
4. Dopuszczalne są zmiany Umowy w zakresie osób i adresów w niej wskazanych.
5. Wszelkie zmiany Umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 23 Umowy 1. Strony
uzgadniają, że dopuszczają zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku
zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług, 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę
albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10
października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasad podlegania ubezpieczeniom
społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu wysokości stawki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
2. Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o
której mowa w ust. 1 pkt 1), będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej,
zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę
podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie
znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. 3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1
pkt 1), wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie
wyliczona na podstawie nowych przepisów. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku
zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt 2) lub 3), będzie obejmować wyłącznie część
wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów
wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio
zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie
zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. 5. W przypadku zmiany, o której
mowa w ust. 1 pkt 2), wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi
kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń Pracowników świadczących
usługi do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego
wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do
części wynagrodzenia Pracowników świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym,
odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją
przedmiotu umowy. 6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 3), wynagrodzenie
Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w
związku z wypłatą wynagrodzenia Pracownikom świadczącym usługi. Kwota odpowiadająca zmianie
kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia Pracowników
Świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim
wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu Umowy. 7. Podstawą do
ewentualnej zmiany ceny będzie wniosek Strony zawierający szczegółowe określenie okoliczności
uzasadniających zmianę. 8. Zmiana ceny musi nastąpić w formie aneksu do umowy podpisanego przez obie strony.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data: 2018-03-06, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
> Oferta musi być przygotowana w języku polskim, w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2018-03-09, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
> Oferta musi być przygotowana w języku polskim, w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.