eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Andrespol¦wiadczenie us³ug w zakresie lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Andrespol i Miasta £odzi w okresie od dnia 01.04.2018 roku do dnia 28.02.2019 roku

To jest wynik przetargu. Zobacz tak¿e tre¶æ przetargu, którego dotyczy to og³oszenie



Og³oszenie z dnia 2018-04-04

Og³oszenie nr 500071597-N-2018 z dnia 04-04-2018 r.

Gmina Andrespol: ¦wiadczenie us³ug w zakresie lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Andrespol i Miasta £odzi w okresie od dnia 01.04.2018 roku do dnia 28.02.2019 roku

OG£OSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia:

obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie by³o przedmiotem og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

tak
Numer og³oszenia: 526876-N-2018

Og³oszenie o zmianie og³oszenia zosta³o zamieszczone w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Andrespol, Krajowy numer identyfikacyjny 47205774400000, ul. ul. Rokiciñska 126, 95020 Andrespol, woj. ³ódzkie, pañstwo Polska, tel. 422 132 440, e-mail ug@andrespol.pl, faks 422 132 434.
Adres strony internetowej (url): www.andrespol.bip.cc

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:

Administracja samorz±dowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:

¦wiadczenie us³ug w zakresie lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gminy Andrespol i Miasta £odzi w okresie od dnia 01.04.2018 roku do dnia 28.02.2019 roku

Numer referencyjny(je¿eli dotyczy):

ZP.271.7240.04.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Us³ugi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:

III. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie czê¶ci. 2. Zamawiaj±cy dopuszcza sk³adanie ofert czê¶ciowych. Wykonawca mo¿e z³o¿yæ ofertê w odniesieniu do jednej lub dwóch czê¶ci. 3. Czê¶æ nr 1 - Regularna obs³uga linii autobusowej nr 201 - na trasie £ód¼ (Rokiciñska - Rondo Inwalidów(0967)) - Bedoñ (Ko¶cielna/Ko¶ció³) - £ód¼ (Puszkina - Rondo Inwalidów (1617)) 3.1. Przedmiotem zamówienia w ramach Czê¶ci nr 1 - jest ¶wiadczenie us³ug lokalnego transportu zbiorowego lini± autobusow± nr 201 - na trasie £ód¼ (Rokiciñska - Rondo Inwalidów(0967)) - Bedoñ (Ko¶cielna/Ko¶ció³) - £ód¼ (Puszkina - Rondo Inwalidów (1617)) w okresie od dnia 01.04.2018 roku do dnia 28.02.2019 roku. 3.2. Us³ugi przewozowe ¶wiadczone bêd± zgodnie z rozk³adem jazdy okre¶lonym w za³±czniku nr 15 do SIWZ. Przyjêcie ostatecznej godziny odjazdów autobusów z przystanków pocz±tkowych ustali Zamawiaj±cy z Wykonawc± po podpisaniu umowy. 3.3. Przewidywana wielko¶æ pracy przewozowej w okresie od 01.04.2018 do dnia 28.02.2019r. wynosi oko³o 103030 wozokilometrów. 3.4. Przewidywana d³ugo¶æ trasy przejazdu (w jednym kierunku) wynosi 11,10 km. 3.5. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do uzyskania zezwolenia, o którym mowa w art. 18 ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001r. o transporcie drogowym (Dz. z 2017r., poz. 2200 z pó¼n. zm.) i przed³o¿enia go Zamawiaj±cemu nie pó¼niej ni¿ do dnia 31.03.2018r. 4. Czê¶æ nr 2 - Regularna obs³uga linii autobusowej nr 202 - na trasie £ód¼ (Rokiciñska - Rondo Inwalidów (0967)) - Kraszew - Justynów/Janówka - £ód¼ (Puszkina - Rondo Inwalidów (1617)). 4.1. Przedmiotem zamówienia w ramach Czê¶ci nr 2 - jest ¶wiadczenie us³ug lokalnego transportu zbiorowego lini± autobusow± nr 202 - na trasie £ód¼ (Rokiciñska - Rondo Inwalidów (0967)) - Kraszew - Justynów/Janówka - £ód¼ (Puszkina - Rondo Inwalidów (1617)) w okresie od dnia 01.04.2018 roku do dnia 28.02.2019 roku. 4.2. Us³ugi przewozowe na linii nr 202 ¶wiadczone bêd± zgodnie z rozk³adem jazdy okre¶lonym w za³±czniku nr 16 do SIWZ. Przyjêcie ostatecznej godziny odjazdów autobusów z przystanków pocz±tkowych ustali Zamawiaj±cy z Wykonawc± po podpisaniu umowy. 4.3. Przewidywana wielko¶æ pracy przewozowej w okresie od 01.04.2018 do dnia 28.02.2019r. wynosi oko³o 137842 wozokilometrów. 4.4. Przewidywana d³ugo¶æ trasy przejazdu (w jednym kierunku) wynosi: 1) Przebieg linii z Janówki do £odzi bez wjazdu kieszeniowego do Kraszewa - 14,20 km, 2) Przebieg linii z Janówki do £odzi z wjazdem kieszeniowym do Kraszewa - 17,60 km, 3) Przebieg linii w wariancie skróconym z Janówki do Andrespola bez wjazdu kieszeniowego do Kraszewa - 6,10 km. 4.5. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do uzyskania zezwolenia, o którym mowa w art. 18 ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001r. o transporcie drogowym (Dz. z 2017r., poz. 2200 z pó¼n. zm.) i przed³o¿enia go Zamawiaj±cemu nie pó¼niej ni¿ do dnia 31.03.2018r. 5. Wymagania dotycz±ce realizacji przedmiotu zamówienia 5.1. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e w pojazdach nale¿±cych do Wykonawcy, obs³uguj±cych linie pasa¿erskiej komunikacji zbiorowej, realizowanych na zlecenie Zamawiaj±cego, obowi±zywaæ bêd± tylko i wy³±cznie bilety jednorazowe i okresowe Lokalnego Transportu Zbiorowego w £odzi, zgodnie z aktualn± Uchwa³± Rady Miejskiej w £odzi w sprawie ustalenia op³at za us³ugi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego w £odzi. 5.2. Wykonawca nie ma prawa pobierania jakichkolwiek op³at od pasa¿erów. Wp³ywy ze sprzeda¿y biletów stanowiæ bêd± przychód Miasta £odzi. 5.3. W ¶rodkach transportu obs³uguj±cych przedmiotowe linie komunikacyjne kontrola biletów oraz windykacja nale¿no¶ci z tytu³u przejazdu bez wa¿nego biletu na liniach komunikacyjnych dokonywana bêdzie przez Miasto £ód¼ b±d¼ podmiot przez Miasto £ód¼ upowa¿niony. Kierowca pojazdu ¶wiadcz±cego us³ugê przewozow± zobowi±zany bêdzie w przypadku kontroli do zablokowania kasowników i umo¿liwienia przeprowadzenia kontroli podmiotowi do tego upowa¿nionemu. 5.4. Zamawiaj±cy wymaga ¶wiadczenia us³ug autobusami: 5.4.1. spe³niaj±cymi wymagania okre¶lone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017r., poz. 1260 z pó¼n. zm.) i przepisach wykonawczych do wymienionej ustawy, a w szczególno¶ci wymagania okre¶lone w rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia (Dz. U. z 2016r., poz. 2022 z pó¼n. zm.) 5.4.2. wyprodukowanymi nie wcze¶niej ni¿ w roku 2006, 5.4.3. o estetycznym wygl±dzie wewn±trz oraz na zewn±trz, z czystymi: szybami, porêczami i siedzeniami, bez widocznych zanieczyszczeñ b³ota i kurzu na pod³odze. Siedzenia powinny byæ czyste, nieuszkodzone oraz wykonane z jednolitego materia³u dla ca³ego przedzia³u pasa¿erskiego. 5.4.4. wyposa¿onymi w sprawn±: instalacjê do ogrzewania przedzia³u dla pasa¿erów (zapewniaj±c± utrzymanie temperatury powietrza min. 80C). 5.5. Pojazdy, którymi realizowane bêd± us³ugi przewozowe powinny byæ pomalowane w tych samych kolorach i powinny posiadaæ minimum dwa wej¶cia do pojazdu, z tego jedno na ¶rodku pojazdu. 5.6. Pojazdy, którymi realizowane bêd± us³ugi przewozowe nie mog± posiadaæ ¿adnych napisów reklamowych i innych napisów niezatwierdzonych przez Zamawiaj±cego. 5.7. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do oznaczenia pojazdów tablicami zewnêtrznymi lub wy¶wietlaczami zewnêtrznymi zawieraj±cymi numeryczne trzyznakowe oznaczenie linii (201 lub 202) z przodu, z ty³u oraz z boku po stronie wej¶æ do pojazdu. Kierunek jazdy poprzez podanie nazwy pêtli - z przodu pojazdu. Niedopuszczalne jest umieszczanie jednocze¶nie obu nazw pêtli, pomiêdzy którymi kursuje linia. 5.8. W przypadku tras oraz pêtli koñcowych, czasowo zmienionych, Wykonawca zobowi±zany bêdzie do stosowania tablic czo³owych, bocznych oraz tylnych z numerami linii czarn± czcionk± na czerwonym tle (dla wy¶wietlaczy ramkê wokó³ numeru linii). 5.9. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do umieszczenia wewn±trz pojazdów w ³atwo dostêpnym i widocznym miejscu przepisów porz±dkowych oraz taryfowych obowi±zuj±cych w Lokalnym Transporcie Zbiorowym w £odzi, w tym wzorów, rodzajów i cen biletów oraz informacji o podmiocie upowa¿nionym do przeprowadzania kontroli biletów wraz ze wzorem identyfikatora. 5.10. Pojazdy powinny posiadaæ urz±dzenia zapewniaj±ce pasa¿erom mo¿liwo¶æ sygnalizowania zamiaru wyj¶cia z autobusu umieszczone w miejscu zapewniaj±cym ³atwy dostêp dla wszystkich pasa¿erów. 5.11. Ka¿dy pojazd, którym ¶wiadczona bêdzie us³uga przewozowa wyposa¿ony musi byæ w minimum dwa kasowniki drukuj±ce z mo¿liwo¶ci± ich zablokowania przez prowadz±cego pojazd, umo¿liwiaj±ce wydruk 16 cyfr. Uk³ad cyfr musi wygl±daæ w nastêpuj±cy sposób: o Pierwsza cyfra - nr kolejny kasownika w poje¼dzie, o Trzy kolejne cyfry - nr linii, o Cztery kolejne cyfry - pe³ny numer taborowy pojazdu (lub innego), o Cztery kolejne cyfry - data w uk³adzie mm:dd, o Cztery kolejne cyfry - godzina w uk³adzie gg:mm. Kasowniki wyposa¿one musz± byæ w wy¶wietlacze pokazuj±ce aktualn± godzinê i datê. Sterowanie wszystkimi kasownikami centralnym kasownikiem w kabinie dla prowadz±cego z mo¿liwo¶ci± zablokowania. 5.12. Kasowniki musz± byæ zlokalizowane w pobli¿u drzwi (zaleca siê monta¿ na wprost drzwi). Zamawiaj±cy dopuszcza w przypadku stwierdzenia niesprawno¶ci jednego z kasowników w trakcie eksploatacji pojazdu na linii, aby pojazd móg³ kontynuowaæ przewóz pasa¿erów. Zamawiaj±cy wyklucza obs³ugê linii i przewozu pasa¿erów w przypadku awarii wszystkich kasowników, w które wyposa¿ony jest pojazd obs³uguj±cy liniê. Aby przewóz pasa¿erów, by³ mo¿liwy konieczne jest dzia³anie, co najmniej 1 kasownika. Wykonawca zobowi±zany bêdzie naprawiæ zepsuty kasownik niezw³ocznie, jednak nie pó¼niej ni¿ do 48 godzin od momentu stwierdzenia awarii urz±dzenia. 6. Wykonawca zapewni w³a¶ciw±, jako¶æ obs³ugi pasa¿erów, w tym w szczególno¶ci: bezpieczn± podró¿ pasa¿erów, kulturaln± obs³ugê pasa¿erów przez kierowców. 7. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zapewnienia komunikacji zastêpczej w przypadkach awaryjnych oraz zobowi±zuje siê do pokrycia wszystkich kosztów zwi±zanych z zapewnieniem komunikacji zastêpczej. 8. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do zapewnienia komunikacji zastêpczej w czasie nie d³u¿szym ni¿ wskazany w ofercie przez Wykonawcê, od zg³oszenia przez kierowcê awarii. Pojazd zastêpczy musi odpowiadaæ swoimi parametrami wymogom dla pojazdów ¶wiadcz±cych us³ugê. Przewo¼nik jest zobowi±zany ka¿dorazowo poinformowaæ Zamawiaj±cego o zaistnia³ej sytuacji i konieczno¶ci podstawienia pojazdu zastêpczego. 9. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ prawn± wobec pasa¿erów i osób trzecich za szkody wynik³e z ruchu ¶rodków transportu, przewozu pasa¿erów oraz baga¿u na zasadach ogólnych okre¶lonych w powszechnie obowi±zuj±cych przepisach prawa. 10. Wykonawca we w³asnym zakresie zobowi±zany bêdzie do uzyskania zgody na korzystanie z infrastruktury przystankowej w Mie¶cie £odzi i Gminie Andrespol. Wykonawca bêdzie zobowi±zany uzyskaæ w/w zgody i dostarczyæ je do Zamawiaj±cego nie pó¼niej jednak ni¿ do dnia 31.03.2018r. 11. Wykonawca we w³asnym zakresie ponosi koszty zatrzymywania siê na przystankach w mie¶cie £odzi, których w³a¶cicielem lub zarz±dzaj±cym jest Miasto £ód¼. 12. Wykonawca zwolniony bêdzie z op³at za zatrzymywanie siê na przystankach na terenie Gminy Andrespol, lecz zobowi±zany bêdzie do uzyskania pozwolenia na korzystanie z infrastruktury przystankowej w Gminie Andrespol. 13. Do obowi±zków Wykonawcy nale¿a³o bêdzie sk³adanie Zamawiaj±cemu miesiêcznych sprawozdañ, z wyszczególnieniem: 13.1. liczby kursów zrealizowanych w danym miesi±cu wraz z wyliczeniem ilo¶ci wykonanych wozokilometrów, 13.2. liczby kursów opó¼nionych wraz z podaniem przyczyny i czasu opó¼nienia, 13.3. liczby kursów niezrealizowanych wraz z podaniem przyczyny. 14. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do niezw³ocznego informowania Zamawiaj±cego o wszelkich Wypadkach i kolizjach w szczególno¶ci skutkuj±cych naruszeniem zdrowia lub utrat± ¿ycia pasa¿era lub innego uczestnika zdarzenia oraz o wszelkich innych zagro¿eniach i utrudnieniach w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej. 15. Zamawiaj±cy wymaga - zgodnie z art. 29 ust. 3a PZP - aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudni³ na podstawie umowy o pracê osoby wykonuj±ce wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy. 15.1. Szczegó³owe wymagania oraz sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób i uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ oraz sankcji z tytu³u ich niespe³nienia, rodzaj czynno¶ci niezbêdnych do realizacji zamówienia, których dotycz± wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia - zosta³y okre¶lone w Za³±cznikach: nr 10 do SIWZ - Wzór umowy dla Czê¶ci nr 1 zamówienia i nr 11 do SIWZ - Wzór umowy dla Czê¶ci nr 2 zamówienia. 15.2. Realizacja powy¿szego obowi±zku nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê dodatkowych osób, które nie by³y dotychczas przez niego zatrudniane na podstawie umowy o pracê (nie by³y pracownikami Wykonawcy). 15.3. Za wystarczaj±ce Zamawiaj±cy uzna wykazanie siê przez Wykonawcê osobami aktualnie zatrudnionymi u Wykonawcy na umowê o pracê (dotychczasowi pracownicy Wykonawcy).

II.4) Informacja o czê¶ciach zamówienia:
Zamówienie by³o podzielone na czê¶ci:

tak

II.5) G³ówny Kod CPV: 60.11.20.00 - (1) Us³ugi w zakresie publicznego transportu drogowego


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Og³oszenie dotyczy zakoñczenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZÊ¦Æ NR: 1

NAZWA: Regularna obs³uga linii autobusowej nr 201 - na trasie £ód¼ (Rokiciñska - Rondo Inwalidów(0967)) - Bedoñ (Ko¶cielna/Ko¶ció³) - £ód¼ (Puszkina - Rondo Inwalidów (1617))

Postêpowanie / czê¶æ zosta³o uniewa¿nione

tak

Nale¿y podaæ podstawê i przyczynê uniewa¿nienia postêpowania:

Art. 93 ust. 1 pkt. 4 - Do up³ywu terminu sk³adania ofert tj. do dnia 13.03.2018r. do godz. 10:00 na Czê¶æ nr 1 - Regularna obs³uga linii autobusowej nr 201 - na trasie £ód¼ (Rokiciñska - Rondo Inwalidów(0967)) - Bedoñ (Ko¶cielna/Ko¶ció³) - £ód¼ (Puszkina - Rondo Inwalidów (1617)) z³o¿ono jedn± ofertê. Cena najkorzystniejszej oferty przewy¿sza kwotê, któr± Zamawiaj±cy zamierza przeznaczyæ na sfinansowanie zamówienia.

CZÊ¦Æ NR: 2

NAZWA: Regularna obs³uga linii autobusowej nr 202 - na trasie £ód¼ (Rokiciñska - Rondo Inwalidów (0967)) - Kraszew - Justynów/Janówka - £ód¼ (Puszkina - Rondo Inwalidów (1617))

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/03/2018
IV.2) Ca³kowita warto¶æ zamówienia

Warto¶æ bez VAT 451280.03
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z pañstw niebêd±cych cz³onkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drog± elektroniczn±: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zosta³o udzielone wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PLUS TOUR Przewozy Turystyczne Przemys³aw Micha³us
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Dobrej Wró¿ki 8
Kod pocztowy: 92-626
Miejscowo¶æ: £ód¼
Kraj/woj.: ³ódzkie

Wykonawca jest ma³ym/¶rednim przedsiêbiorc±:

tak

Wykonawca pochodzi z innego pañstwa cz³onkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego pañstwa nie bêd±cego cz³onkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTO¦CI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNI¯SZ¡ I NAJWY¯SZ¡ CEN¡/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/warto¶æ umowy 491268.89
Oferta z najni¿sz± cen±/kosztem 491268.89
Oferta z najwy¿sz± cen±/kosztem 650559.10
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Warto¶æ lub procentowa czê¶æ zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OG£OSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RÊKI ALBO ZAPYTANIA O CENÊ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postêpowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Nale¿y podaæ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyja¶niæ, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.