eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi I³owaPoprawa infrastruktury edukacji przedszkolnej w Gminie I³owa

To jest wynik przetargu. Zobacz tak¿e tre¶æ przetargu, którego dotyczy to og³oszenie



Og³oszenie z dnia 2017-12-12

Og³oszenie nr 500073750-N-2017 z dnia 12-12-2017 r.

Gmina I³owa: Poprawa infrastruktury edukacji przedszkolnej w Gminie I³owa

OG£OSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia:

obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020

Zamówienie by³o przedmiotem og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

tak
Numer og³oszenia: 602235-N-2017

Og³oszenie o zmianie og³oszenia zosta³o zamieszczone w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina I³owa, Krajowy numer identyfikacyjny 97077085300000, ul. ul. ¯eromskiego 27, 68120 I³owa, woj. lubuskie, pañstwo Polska, tel. 68 368 14 00, e-mail w.kaczmarski@ilowa.pl, faks 68 368 14 01.
Adres strony internetowej (url): www.ilowa.info.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:

Administracja samorz±dowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:

Poprawa infrastruktury edukacji przedszkolnej w Gminie I³owa

Numer referencyjny(je¿eli dotyczy):

GK-I.271.15.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz realizacja robót budowlanych polegaj±cych na rozbiórce istniej±cego budynku przedszkola oraz budowie nowego budynku przedszkola miejskiego w I³owej przy ul. ¯agañskiej w formule "zaprojektuj i wybuduj". 2. Przedmiot zamówienia zosta³ opisany w Programie funkcjonalno-u¿ytkowym (PFU) wraz z za³±cznikami, stanowi±cym za³±cznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in: Etap I - faza projektowa: Wykonanie dokumentacji projektowej obejmuj±cej w szczególno¶ci: * Projekt budowlano - wykonawczy, w tym: 1) Projekt zagospodarowania terenu wraz z uzgodnieniami. ? Plan sytuacyjny ? Projekt elementów ma³ej architektury, wynikaj±ce z potrzeb (np. miejsce na odpady) ? Projekt uzbrojenia terenu, wynikaj±ce z potrzeb (np. przy³±cza infrastruktury technicznej, drena¿ opaskowy, o¶wietlenie terenu, odwodnienie ci±gów pieszych) ? Projekt przy³±czy wod.- kan. 2) Projekt architektoniczno-budowlany (projekty budowlane i wykonawcze), w tym: ? architektoniczny ? konstrukcyjny ? wewnêtrznych instalacji sanitarnych, w tym: ? Projekt kanalizacji sanitarnej i deszczowej ? Projekt wewnêtrznych instalacji wody ciep³ej i zimnej ? Projekt instalacji gazowej ? Projekt instalacji centralnego ogrzewania (na ca³o¶ci ogrzewanie pod³ogowe) ? instalacji elektrycznych, (w tym instalacja fotowoltaiczna 4kW), w tym: ? Projekt wewnêtrznej instalacji o¶wietleniowej ? Projekt wewnêtrznej instalacji telefonicznej i domofonowej, komputerowej ? Projekt instalacji odgromowej i ochrony od pora¿eñ ? Projekt o¶wietlenia terenu ? wentylacji grawitacyjnej ? wentylacji mechanicznej w sali do zajêæ ruchowych ? ochrony ppo¿., w tym: ? Projekt instalacji sygnalizacji po¿aru Zamawiaj±cy wymaga aby dokumentacja projektowa dostosowana by³a do istniej±cego wyposa¿enia kuchennego zdemontowanego z budynku przedszkola przewidzianego do rozbiórki. Zamawiaj±cy przedstawi Wykonawcy szczegó³owy spis wyposa¿enia kuchennego zdemontowanego z istniej±cego przedszkola przewidzianego do rozbiórki. 3) Projekt rozbiórki istniej±cego budynku przedszkola. * Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w podziale na poszczególne bran¿e i asortymenty robót; * dokumentacjê kosztorysow± (przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie oraz kosztorysy ofertowe) dla wszystkich rodzajów robót budowlanych i poszczególnych bran¿ w podziale na poszczególne zakresy i obiekty; * uzgodnienia, niezbêdne decyzje administracyjne, opinie i ekspertyzy wymagane przepisami szczególnymi, inne dokumenty niezbêdne i wymagane na etapie projektowania; * dokumentacja powykonawcza * kompletne wnioski wraz z za³±cznikami do uzyskania decyzji pozwolenia na budowê; * Opracowanie "Harmonogramu rzeczowo - finansowego robót budowlanych" i przed³o¿enie harmonogramu do zatwierdzenia przez Zamawiaj±cego. Harmonogram rzeczowo-finansowy sporz±dzony przez Wykonawcê bêdzie przedstawiaæ: - uk³ad chronologiczny wykonania robót, realizacji dostaw i us³ug w tym projektowania, w zakresie czasu ich rozpoczêcia i zakoñczenia oraz przedmiotu i zakresu wszystkich etapów robót objêtych zobowi±zaniem Wykonawcy, procentowy uk³ad wykonania robót poszczególnych etapów w realizacji ca³ego przedmiotu zamówienia, - kwotowe zestawienie poszczególnych czê¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w zwi±zku z zakoñczeniem i odbiorem wszystkich faz poszczególnych etapów robót, przygotowane w sposób zapewniaj±cy Wykonawcy terminow± realizacjê robót, a Zamawiaj±cemu umo¿liwiaj±ce bie¿±c± weryfikacjê postêpu robót, Je¿eli Zamawiaj±cy w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania harmonogramu rzeczowo-finansowego nie zg³osi do niego uwag, przed³o¿ony harmonogram uwa¿a siê za zatwierdzony. Je¿eli Zamawiaj±cy zg³osi uwagi do harmonogramu rzeczowo-finansowego, w szczególno¶ci dotycz±ce jego niezgodno¶ci z postanowieniami umowy, Wykonawca jest zobowi±zany do niezw³ocznego, nie pó¼niej ni¿ w terminie 3 dni roboczych od ich otrzymania, przed³o¿enia poprawionego harmonogramu rzeczowo-finansowego uwzglêdniaj±cego uwagi Zamawiaj±cego oraz postanowienia Umowy. Harmonogram rzeczowo-finansowy, po jego zatwierdzeniu przez Zamawiaj±cego, stanowiæ bêdzie integraln± czê¶æ umowy. * Uzyskanie w imieniu Zamawiaj±cego decyzji o pozwoleniu na budowê i rozbiórkê; * Wykonawca wykona nastêpuj±ce ilo¶ci dokumentacji projektowo-kosztorysowej: a) Projekt budowlany odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 6 egz, b) Projekt wykonawczy odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 6 egz., c) kosztorysy, przedmiar robót odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 3 egz., d) STWiORB odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 5 egz., e) Dokumentacja geodezyjna powykonawcza 6 egz. f) oraz ca³o¶æ dokumentacji zapisan± na p³ycie CD/DVD - 2 komplety. Wymagana jest dokumentacja w wersji elektronicznej w formacie z rozszerzeniem pdf Jeden komplet to trzy no¶niki elektroniczne: jeden no¶nik winien zawieraæ STWiORB oraz przedmiar i kosztorys ofertowy, drugi no¶nik winien zawieraæ przedmiar i kosztorys inwestorski, trzeci no¶nik winien zawieraæ dokumentacjê techniczn± (czê¶æ rysunkowa i opisowa) wraz z uzgodnieniami i pozosta³ymi dokumentami. Projekt budowlany powinien byæ opracowany zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r. poz. 462 ze zmianami). W przypadku konieczno¶ci uzyskania odstêpstw od przepisów nale¿y uzyskaæ zgody odpowiednich instytucji. Projekt musi uzyskaæ wszystkie wymagane przepisami uzgodnienia i opinie. Projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz dokumentacjê kosztorysow± nale¿y opracowaæ zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. 2013r. poz. 1129) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno-u¿ytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130, poz. 1389). Dokumentacja projektowa powinna byæ odrêbnym opracowaniem, w którym wydzielone bêd± tomy zgodnie z przyjêt± systematyk± podzia³u robót budowlanych. Nazwy i kody: grup robót, klas robót, kategorii robót powinny byæ podane zgodnie z nazewnictwem i numeracj± okre¶lon± w rozporz±dzeniu nr 2195/2002 z dnia 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego S³ownika Zamówieñ (Dz. Urz. WE L 340 z 16.12.2002, z pó¼n. zm.). Z fazy projektowania niniejszego postêpowania wy³±cza siê opisane w PFU elementy wyposa¿enia przedszkola: - wyposa¿enie sal: woreczki, materace, teatrzyk "parawan", nag³o¶nienie teatrzyków, krzese³ka, stoliki, zestaw mebli "Pa³ac", zestaw mebli "Zagroda", - wyposa¿enie komputerowe: jednostki komputerowe z monitorami, projektory krótkoogniskowe, tablice interaktywne, komputery przeno¶ne (laptop) Etap II - faza wykonania robót budowlanych: 1) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z decyzj± o pozwoleniu na budowê, "Harmonogramem rzeczowo - finansowym robót budowlanych", obowi±zuj±cym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuk± budowlan± i niniejsz± SIWZ. W zakres robót wchodz± m.in nastêpuj±ce prace: a) rozbiórka istniej±cego budynku przedszkola oraz pozosta³ych obiektów nieprzeznaczonych do dalszego u¿ytkowania; b) niwelacja nawierzchni utwardzonych bêd±cych w z³ym stanie technicznym; c) przebudowa koliduj±cych sieci; d) wycinka drzew i krzewów koliduj±cych z inwestycj±; e) przygotowanie terenów zielonych (zrywanie, wymiana pod³o¿a) f) budowê budynku przedszkola wraz z przy³±czami; g) zagospodarowanie terenów zielonych; w tym nasadzenia ro¶linne; h) wykonanie ogrodzenia; i) wykonanie chodników, miejsc postojowych, wjazdu na teren i innych powierzchni utwardzonych wynikaj±cych z zatwierdzonego projektu zagospodarowania terenu; j) wykonanie instalacji o¶wietlenia terenowego; 2) wykonanie robót pomocniczych, przygotowawczych i porz±dkowych oraz naprawa ewentualnych uszkodzeñ, 3) wyposa¿enie kuchni w elementy zdemontowane z obecnego pomieszczenia kuch w budynku przedszkola przewidzianego do rozbiórki, 4) zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych bran¿ oraz nadzoru autorskiego projektantów, w cenie oferty, 5) zagospodarowanie terenu: m.in. uporz±dkowanie terenu, budowa ci±gów komunikacyjnych, urz±dzenie terenów zielonych, aran¿acji ma³ej architektury (³awki, ¶mietniki, stojaki rowerowe); 5) przeprowadzenie wymaganych prób, badañ i sprawdzeñ oraz dokumentacji powykonawczej i geodezyjnych pomiarów powykonawczych Z fazy wykonywania robót budowlanych niniejszego postêpowania wy³±cza siê opisane w PFU elementy wyposa¿enia przedszkola: - wyposa¿enie sal: woreczki, materace, teatrzyk "parawan", nag³o¶nienie teatrzyków, krzese³ka, stoliki, zestaw mebli "Pa³ac", zestaw mebli "Zagroda", - wyposa¿enie komputerowe: jednostki komputerowe z monitorami, projektory krótkoogniskowe, tablice interaktywne, komputery przeno¶ne (laptop) Etap III - uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie: 1) przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa, zwi±zanych z oddaniem obiektu do u¿ytkowania w tym uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie, 2) wspó³praca z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego oraz Zamawiaj±cym w zakresie uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie. 4. Przedmiot zamówienia okre¶lono poprzez wskazanie obiektywnych cech technicznych i jako¶ciowych oraz standardów, dla których okre¶lenia dopuszcza siê wskazanie przyk³adowych znaków towarowych. 5. Podane przez Zamawiaj±cego ewentualne nazwy maj± charakter przyk³adowy, a ich wskazanie ma na celu okre¶lenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiaj±cy dopuszcza sk³adanie ofert równowa¿nych w zakresie sporz±dzonego opisu przedmiotu zamówienia. 6. Wykonawca winien zrealizowaæ przedmiot zamówienia w zakresie i w sposób okre¶lony w Programie funkcjonalno-u¿ytkowym, we wzorze umowy, oraz zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, normami i sztuk± budowlan±. 7. Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia zosta³ okre¶lony w Programie funkcjonalno-u¿ytkowym wraz z za³±cznikami do programu, który stanowi za³±cznik nr 8 do niniejszej SIWZ 8. Nomenklatura wg CPV: 1. Us³ugi projektowania 1.1. Grupy robót - 71.2;71.3;71.4 1.2. Klasy robót - 71.22;71.32;71.42 1.3. Kategorie robót - 71221000-3 Us³ugi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych; 71320000-7- Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania 71420000-8 - Architektoniczne us³ugi zagospodarowania terenu. 2. Roboty budowlane 2.1. Grupy robót - 45.1;45.2;45.3;45.4 2.2. Klasy robót - 45.10;45.20;45.30;45.40 2.3. Kategorie robót - 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê, 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych, 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach, 45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych 9. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê na postawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666.), osób wykonuj±cych w zakresie realizacji zamówienia roboty ziemne, roboty w bran¿y sanitarnej, roboty bran¿y elektrycznej, roboty bran¿y ogólnobudowlanej . 9.1. Obowi±zek okre¶lony w ust. 1 i 2 dotyczy tak¿e podwykonawców. Wykonawca jest zobowi±zany zawrzeæ w ka¿dej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy. 9.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 1 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: 1) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 9.3. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y wed³ug wyboru Zamawiaj±cego wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 1 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: 1) o¶wiadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 2) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; 3) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; 4) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych(tekst jednolity DZ.U. z 2016 r., poz.922). 9.4. Za niedope³nienie wymogu zatrudnienia pracowników wykonuj±cych przedmiot zamówienia na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu kary umowne w wysoko¶ci 100-z³ brutto za ka¿d± osobê za ka¿dy dzieñ wykonywania pracy bez dope³nionego obowi±zku o którym mowa w ust. 9. 10. Obowi±zki Wykonawcy: Prace projektowe: 1) Wykonawca zapewnia opracowanie dokumentacji z nale¿yt± staranno¶ci±, w sposób zgodny z wymaganiami Zamawiaj±cego, obowi±zuj±cymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej oraz ustaleniami dokonanymi ze s³u¿bami Zamawiaj±cego; 2) Zamawiaj±cy nie zapewnia map do celów projektowych, map w³adania, wypisów, wyrysów itd. Wykonawca winien uzyskaæ wszelkie niezbêdne dokumenty w³asnym staraniem i na w³asny koszt; 3) Wszelkie niezbêdne prace poprzedzaj±ce opracowanie dokumentacji projektowej oraz poprzedzaj±ce roboty budowlane Wykonawca wykona na koszt w³asny; 4) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo uczestniczenia w procesie tworzenia dokumentacji projektowej na ka¿dym etapie opracowania dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowi±zany jest do konsultacji z Zamawiaj±cym w celu uzyskania akceptacji zastosowanych rozwi±zañ, doboru materia³ów i urz±dzeñ w okre¶lonych czê¶ciach projektu oraz kosztów z tym zwi±zanych; 5) Wykonawca jest zobowi±zany uzyskaæ od Zamawiaj±cego pisemn± akceptacjê przyjêtych rozwi±zañ; 6) Dokumentacja bêdzie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma s³u¿yæ. Zawieraæ bêdzie wymagane potwierdzenia sprawdzeñ rozwi±zañ projektowych w zakresie wynikaj±cym z przepisów, wymagane opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikaj±cym z przepisów, rysunki, opisy; 7) W rozwi±zaniach projektowych bêd± stosowane wyroby (materia³y i urz±dzenia) dopuszczone do obrotu powszechnego stosowania; 8) Dokumentacje projektowe maj± okre¶laæ parametry techniczne i wymagania dla zastosowanych wyrobów; 9) Do obowi±zków Wykonawcy nale¿y przed³o¿enie Zamawiaj±cemu dokumentacji technicznej okre¶lonej w Rozdziale III ust. 3 SIWZ tj.: a) Projekt budowlany odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 6 egz, b) Projekt wykonawczy odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 6 egz., c) kosztorysy, przedmiar robót odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 3 egz., d) STWiORB odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 5 egz., e) Dokumentacja geodezyjna powykonawcza 6 egz. f) oraz ca³o¶æ dokumentacji zapisan± na p³ycie CD/DVD - 2 komplety. Wymagana jest dokumentacja w wersji elektronicznej w formacie z rozszerzeniem PDF. Jeden komplet to trzy no¶niki elektroniczne: jeden no¶nik winien zawieraæ STWiORB oraz przedmiar i kosztorys ofertowy, drugi no¶nik winien zawieraæ przedmiar i kosztorys inwestorski, trzeci no¶nik winien zawieraæ dokumentacjê techniczn± (czê¶æ rysunkowa i opisowa) wraz z uzgodnieniami i pozosta³ymi dokumentami. g) Harmonogramu rzeczowo-finansowego dla ca³ego zadania, w którym warto¶æ robót i dostaw oraz terminy musza byæ zgodne ze z³o¿ona ofert±, h) ¦wiadectwa charakterystyki energetycznej dla wykonanego obiektu; i) Decyzji pozwolenia na u¿ytkowanie wykonanego obiektu; 10) Wykonawca zobowi±zuje siê opatrzyæ dokumentacje, jak i ich czê¶ci pisemnym o¶wiadczeniem, ¿e s± one wykonane zgodnie z umow±, obowi±zuj±cymi przepisami i normami i ¿e s± kompletne z punktu widzenia celu, któremu maj± s³u¿yæ. Ponadto Wykonawca zobowi±zuje siê opatrzyæ dokumentacje, jak i ich czê¶ci pisemnym o¶wiadczeniem, ¿e nie naruszaj± one jakichkolwiek praw osób trzecich, w szczególno¶ci autorskich praw osobistych i maj±tkowych. Wykaz opracowañ oraz pisemne o¶wiadczenia, o których mowa w tym ustêpie stanowi± integraln± czê¶æ dokumentacji; 11) Miejscem przekazania dokumentacji lub jej czê¶ci bêdzie siedziba Zamawiaj±cego; 12) Przy przekazaniu dokumentacji lub jej czê¶ci Zamawiaj±cy nie jest zobowi±zany do dokonania sprawdzenia jej kompletno¶ci i jako¶ci. Podpisanie protoko³u przekazania przez Zamawiaj±cego jest wy³±cznie dowodem przekazania dokumentacji przez Wykonawcê w terminie okre¶lonym w umowie i nie stanowi potwierdzenia jej jako¶ci i rzetelno¶ci; 13) Wykonawca ponosi wszelkie koszty m.in. op³at z tytu³u uzgodnieñ, decyzji, zaopiniowania dokumentacji przez w³a¶ciwe w³adze lub instytucje oraz uzyskanie danych technicznych, itp.; 14) Dokumentem potwierdzaj±cym odbiór dokumentacji lub jej czê¶ci bêdzie protokó³ odbioru przygotowany przez Wykonawcê i podpisany przez upowa¿nionych przedstawicieli Stron 15) Wykonawca zobowi±zany jest w ramach ceny rycza³towej do zapewnienia nadzoru autorskiego, w zakresie wynikaj±cym z wykonanej dokumentacji przez ca³y okres realizacji zadania inwestycyjnego tj. do dnia jego ca³kowitego zakoñczenia i rozliczenia; 16) ¯adna czê¶æ robót budowlanych nie zostanie rozpoczêta dopóki odpowiednia dokumentacja projektowa nie zostanie zaaprobowana przez Zamawiaj±cego; 17) Aprobata Zamawiaj±cego nie bêdzie mia³a wp³ywu na odpowiedzialno¶æ Wykonawcy za opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót w zakresie okre¶lonym niniejsz± umow±; 18) Za szkody spowodowane wadami dokumentacji projektowej odpowiada Wykonawca; 19) Na potrzeby uzyskania przez Wykonawcê wszelkich opinii, uzgodnieñ, decyzji, pozwoleñ, warunków i in. niezbêdnych do realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiaj±cy udzieli Wykonawcy koniecznych pe³nomocnictw; Roboty budowlane 20) Wykonanie robót budowlanych zgodnie z zatwierdzon± dokumentacja projektow±, wytycznymi okre¶lonymi w SIWZ oraz w za³±czniku Nr 8 (PFU), obowi±zuj±cymi normami, sztuk± budowlan±, przepisami BHP, ppo¿. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego lub nadzoru autorskiego; 21) U¿ycie materia³ów gwarantuj±cych odpowiedni± jako¶æ, dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, o parametrach technicznych i jako¶ciowych nie gorszych ni¿ okre¶lone w dokumentacji projektowej, STWiORB oraz w PFU; 22) Uzyskanie pisemnej zgody Zamawiaj±cego w przypadku, gdy wytyczne projektowe (w tym program funkcjonalno-u¿ytkowy) nie podaj± w sposób szczegó³owy technologii wykonywania robót lub wykonania okre¶lonego elementu maj±cego wp³yw na wykonanie przedmiotu niniejszej umowy, b±d¼ te¿ nie precyzuj± dostatecznie rodzaju i standardu materia³ów lub urz±dzeñ, Wykonawca zobowi±zany jest do ka¿dorazowego wcze¶niejszego uzgodnienia tych elementów z autorem PFU i Zamawiaj±cym. Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie innych materia³ów ni¿ podane w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym pod warunkiem zapewnienia materia³ów równowa¿nych, nie gorszych ni¿ okre¶lone w tych dokumentach. W takiej sytuacji przed wbudowaniem tych materia³ów, na Wykonawcy ci±¿y obowi±zek przed³o¿enia Zamawiaj±cemu stosownych dokumentów, stwierdzaj±cych, ¿e proponowane materia³y zamienne nie s± gorsze od projektowych oraz uzyskania zgody Zamawiaj±cego na ich wprowadzenie; 23) Stosowanie materia³ów odpowiadaj±cych wymaganiom Polskiej Normy; 24) Wyroby budowlane u¿yte do wykonania robót musz± odpowiadaæ wymaganiom okre¶lonym w obowi±zuj±cych przepisach; 25) Wszystkie materia³y budowlane musz± posiadaæ aktualne certyfikaty, ¶wiadectwa jako¶ci, atesty itp., które nale¿y do³±czyæ do dokumentacji odbiorowej, wykonanej w 2 egzemplarzach. Ka¿dy z dokumentów musi byæ potwierdzony "za zgodno¶æ z orygina³em" i opatrzony czytelnym podpisem osoby odpowiedzialnej; 26) Wykonawca wykona i przygotuje oraz z³o¿y w formie trwale spiêtej wszelkie dokumenty dotycz±ce wykonanego przedmiotu zamówienia, a zw³aszcza: a. instrukcje (w jêzyku polskim) u¿ytkowania zamontowanych urz±dzeñ, b. dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urz±dzeñ, c. protoko³y z badania materia³ów i urz±dzeñ, d. dokumenty potwierdzaj±ce jako¶æ materia³ów i urz±dzeñ u¿ytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e. inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnosz±ce siê do jego realizacji, zw³aszcza rysunki z naniesionymi zmianami, które zaistnia³y w trakcie realizacji zadania zaakceptowane przez projektanta, f. ostateczne pozwolenia na u¿ytkowanie, 27) Protokolarne przejêcie placu budowy, jego zagospodarowanie oraz w³a¶ciwe oznaczenie i zabezpieczenie terenu budowy i miejsc prowadzenia robót, zapewnienie nale¿ytego ³adu i porz±dku; 28) Urz±dzenie i oznakowanie placu budowy oraz utrzymywanie oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y okres trwania budowy; 29) Zabezpieczenie budowy przed kradzie¿± i innymi negatywnymi zdarzeniami i ponoszenie skutków finansowych z tego tytu³u; 30) Prowadzenie robót zgodnie z wymogami BHP oraz p. po¿., a tak¿e przepisami dotycz±cymi ochrony ¶rodowiska naturalnego i bezpieczeñstwa ruchu drogowego; 31) W cenie oferty Wykonawca zapewnienia obs³ugê geodezyjn±, w tym wykonania powykonawczych pomiarów inwentaryzacyjnych, je¶li bêd± niezbêdne dla prawid³owego zakoñczenia robót budowlanych i uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie; 32) U¿ywanie do wykonywania prac wy³±cznie wydajnych oraz sprawnych maszyn, urz±dzeñ i sprzêtu. Odpowiedzialno¶æ za ich stan techniczny oraz zgodno¶æ z przepisami BHP spoczywa na Wykonawcy; 33) Wykonawca zapewnia, ¿e wszystkie osoby wyznaczone przez niego do realizacji niniejszej umowy posiadaj± odpowiednie kwalifikacje oraz przeszkolenia i uprawnienia wymagane przepisami prawa, w szczególno¶ci przepisami BHP; 34) Op³aty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm okre¶lonych w odpowiednich przepisach dotycz±cych ochrony ¶rodowiska i bezpieczeñstwa ruchu poniesie wy³±cznie Wykonawca; 35) Wykonawca zobowi±zany jest do ponoszenia op³at za czasowe zajêcia dzia³ek i pokrycia wszystkich kosztów, które wynikaj± z czasowego ich zajêcia wraz z protokólarnym przekazaniem i odbiorem tych dzia³ek oraz doprowadzenia ich do stanu pierwotnego; 39) W cenie oferty Wykonawcy pozostaje utylizacja materia³ów z ewentualnego demonta¿u elementów istniej±cych; 40) Wykonawca zobowi±zany jest do ponoszenia odpowiedzialno¶ci za szkody powsta³e na terenie budowy pozostaj±ce w zwi±zku przyczynowym z robotami prowadzonymi przez Wykonawcê; 41) Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za szkody i nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków dotycz±cych jego pracowników i osób trzecich przebywaj±cych w rejonie prowadzonych robót, je¿eli te by³y zwi±zane z realizacj± przedmiotu niniejszej umowy; 42) Zabezpieczenia lub wznowienia osnowy geodezyjnej nara¿onej na zniszczenie lub uszkodzenie; 43) Zabezpieczenie instalacji i urz±dzeñ na terenie budowy i w jej bezpo¶rednim otoczeniu - je¶li wynika to z dokumentacji -- przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót stanowi±cych przedmiot niniejszej umowy; 44) W przypadku natrafienia przez Wykonawcê na urz±dzenia podziemne Wykonawca natychmiast wstrzyma prowadzenie dalszych prac powiadamiaj±c o tym fakcie Zamawiaj±cego; 45) Wykonawca zobowi±zany jest do naprawienia urz±dzeñ infrastruktury technicznej uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac, z tym, ¿e koszt ich napraw ponosi wy³±cznie Wykonawca; 46) Odtworzenie uszkodzonych lub zniszczonych elementów wyposa¿enia lub czê¶ci obiektów objêtych robotami budowlanymi; 47) Naprawa urz±dzeñ infrastruktury technicznej uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac jak równie¿ odtworzenie uszkodzonych lub zniszczonych elementów wyposa¿enia lub czê¶ci obiektów i terenów objêtych robotami budowlanymi jak równie¿ terenów przyleg³ych, z których korzysta³ Wykonawca w trakcie realizacji umowy, z tym ¿e koszt ich napraw ponosi wy³±cznie Wykonawca; 48) Wykonania prac niezbêdnych ze wzglêdu na bezpieczeñstwo lub konieczno¶æ zapobie¿enia awarii; 49) Bezzw³oczne pisemne powiadamianie Zamawiaj±cego o wszelkich zdarzeniach i okoliczno¶ciach stanowi±cych przeszkodê w realizacji przedmiotu umowy; 50) Usuniêcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez Nadzór Inwestorski w trakcie trwania robót w uzgodnionym przez Zamawiaj±cego terminie, nie d³u¿szym jednak ni¿ termin technicznie uzasadniony, niezbêdny do ich usuniêcia; 51) Likwidacja placu budowy i uporz±dkowanie terenu po zakoñczeniu robót budowlanych; 52) W przypadku prac ulegaj±cych zakryciu, kierownik budowy zobowi±zany jest do z³o¿enia wniosku do inspektora nadzoru inwestorskiego o odbiór wykonanej pracy z wpisem do dziennika budowy; 53) Uczestniczenie w radach budowy. 54) Wykonawca zobowi±zany jest zapewniæ wykonanie i kierowanie robotami budowlanymi objêtymi umow±, przez osoby posiadaj±ce stosowne kwalifikacje zawodowe. 55) Kierownik budowy/robót, zobowi±zany jest do prowadzenia dziennika budowy na potrzeby dokumentowania robót budowlanych w taki sposób, aby dokonywane wpisy by³y czytelne (pismo staranne), 56) Kierownik budowy/robót dzia³aæ bêdzie w granicach umocowania okre¶lonego w ustawie Prawo budowlane w zakresie wymaganym przepisami wynikaj±cymi z tej ustawy. 11. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia. 12. Uruchomienie obiektu. 1) Wykonawca zapewni uruchomienie ca³ego obiektu kubaturowego i wszystkich jego elementów i wbudowanych urz±dzeñ oraz wszystkich urz±dzeñ, obiektów i elementów zagospodarowania terenu, wraz z wyposa¿eniem kompletnym obiektu wymaganym do jego prawid³owego u¿ytkowania bez konieczno¶ci dodatkowego doposa¿ania ze strony u¿ytkownika oraz wg wymagañ wynikaj±cych z obowi±zuj±cych przepisów, wyposa¿enia p.po¿. wg wymagañ obowi±zuj±cych przepisów i Programu Funkcjonalno-U¿ytkowego oraz wyposa¿eniem w instrukcje ogólne i stanowiskowe w szczególno¶ci w zakresie: instrukcji ogólnych u¿ytkownika obiektu i urz±dzeñ technologicznych w tym m.in. instrukcji dla u¿ytkowania urz±dzeñ i wyposa¿enia ruchomego, instrukcji bhp, instrukcji p. po¿. dla ca³ej inwestycji wraz z zagospodarowaniem terenu w tym równie¿ scenariusza ewakuacji obiektów, itp. z wy³±czeniem elementów wyposa¿enia sal i wyposa¿enia w sprzêt komputerowy. 2) Wykonawca zobowi±zany jest do obs³ugi technicznej przez okres gwarancji, pocz±wszy od daty przekazania obiektu do u¿ytkowania, wykonanych wszystkich instalacji, w tym instalacji wentylacji mechanicznej wraz z zapewnieniem dostaw materia³ów eksploatacyjnych, filtrów powietrza i innych materia³ów niezbêdnych do prawid³owej eksploatacji urz±dzeñ oraz wszystkich zamontowanych instalacji, które zosta³y zamontowane przez Wykonawcê, a posiadaj±ce w swoich dokumentach gwarancyjnych zapis o obs³udze technicznej.

II.4) Informacja o czê¶ciach zamówienia:
Zamówienie by³o podzielone na czê¶ci:

nie

II.5) G³ówny Kod CPV: 45200000-9


Dodatkowe kody CPV: 45300000-0, 45400000-1, 71221000-3, 71320000-7, 71420000-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Og³oszenie dotyczy zakoñczenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/12/2017
IV.2) Ca³kowita warto¶æ zamówienia

Warto¶æ bez VAT 3935491.63
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z pañstw niebêd±cych cz³onkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drog± elektroniczn±: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zosta³o udzielone wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Moris-Polska Sp. z o.o.
Email wykonawcy: m.stepien@morispolska.pl
Adres pocztowy: ul. baletowa 4
Kod pocztowy: 02-867
Miejscowo¶æ: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest ma³ym/¶rednim przedsiêbiorc±:

tak

Wykonawca pochodzi z innego pañstwa cz³onkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego pañstwa nie bêd±cego cz³onkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTO¦CI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNI¯SZ¡ I NAJWY¯SZ¡ CEN¡/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/warto¶æ umowy 4840654.70
Oferta z najni¿sz± cen±/kosztem 4840654.70
Oferta z najwy¿sz± cen±/kosztem 5396000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Warto¶æ lub procentowa czê¶æ zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OG£OSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RÊKI ALBO ZAPYTANIA O CENÊ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postêpowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Nale¿y podaæ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyja¶niæ, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.