eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WaganiecAdaptacja powierzchni użytkowej na potrzeby Dziennego Domu Pobytu w Wagańcu

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-07-19

Ogłoszenie nr 500170823-N-2018 z dnia 19-07-2018 r.

Gmina Waganiec: Adaptacja powierzchni użytkowej na potrzeby Dziennego Domu Pobytu w Wagańcu

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Niniejsze zamówienie jest dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa: Solidarne Społeczeństwo, Działanie: rozwój usług zdrowotnych i społecznych, Poddziałanie: rozwój usług społecznych.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 568267-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Waganiec, Krajowy numer identyfikacyjny 91086645900000, ul. ul. Dworcowa 11, 87731 Waganiec, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 542 830 044, e-mail ug.waganiec@wlo.pl, faks 542 830 640.
Adres strony internetowej (url): www.waganiec.biuletyn.net

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Adaptacja powierzchni użytkowej na potrzeby Dziennego Domu Pobytu w Wagańcu

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.11.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Adaptacja powierzchni użytkowej na potrzeby Dziennego Domu Pobytu w Wagańcu". Przedmiotowe zamówienie dotyczy przeprowadzenia prac remontowo-adaptacyjnych pomieszczeń lokalu o powierzchni ok. 167 m kwadratowych przeznaczonego na Dzienny Dom Pobytu w Wagańcu dla 20 osób. Koncepcja remontu i modernizacji lokalu w budynku przewidzianym na DDP przewiduje: roboty budowlane, roboty wykończeniowe, roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne, instalacje elektryczne. Wszystkie przewidywane prace budowlane należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi normami, wymaganiami technicznymi dla poszczególnych rodzajów robót. Materiały użyte do wykonywania prac powinny posiadać aktualne atesty i dopuszczenia do stosowania. Za jakość wykonywanych robót oraz zastosowanych elementów i materiałów odpowiedzialny będzie Wykonawca robót. Wykonawca może wziąć udział w wizji lokalnej, celem zapoznania się z zakresem robót niezbędnych do wykonania zadania. Termin wizji lokalnej należy ustalić z Zamawiającym. 2. Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załącznik nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej w dalszej treści siwz. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do siwz. Zakres rzeczowy zamówienia przewidziany do wykonania obejmuje: ROBOTY BUDOWLANE Roboty rozbiórkowe Rozbieranie ścian wewnętrznych konstrukcji lekkiej oraz obudowy ścian. Rozbieranie ścian, filarów, kolumn z cegieł na zaprawie cementowo-wapiennej. Rozbieranie nadproży z cegieł na zaprawie cementowo-wapiennej. Rozebranie posadzek z płytek na kleju bez odzysku płytek. Rozebranie posadzek z płytek na kleju bez odzysku płytek. Rozebranie okładziny ściennej. Wykucie z muru kratek wentylacyjnych, drzwiczek. ANEKS KUCHENNY Demontaż zabudowy aneksu kuchennego. Roboty montażowe Uzupełnienie tynków zwykłych wewnętrznych kat. III z zaprawy cem.-wap. o powierzchni 0.26-0.5 m2 na podłożach z cegły, pustaków ceramicznych, betonu na ścianach . Wykonanie ścianek działowych GR z płyt gipsowo - kartonowych na rusztach metalowych pojedynczych z pokryciem obustronnym, jednowarstwowe. Wykonanie ścianek działowych GR z płyt gipsowo - kartonowych na rusztach metalowych pojedynczych z pokryciem obustronnym, dwuwarstwowe. Wykonanie ścianek działowych GR z płyt gipsowo - kartonowych na rusztach metalowych pojedynczych z pokryciem obustronnym, dwuwarstwowe - WC niepełnosprawnych. Wzmocnienie ścian płytą OSB 3 w miejscach montażu armatury, urządzeń itp. Wykonanie posadzki cementowej wraz z cokolikami zatarte na gładko grubości 25 mm . Wykonanie posadzki cementowe wraz z cokolikami zatarte - zmiana grubości posadzki o 10 mm. Wykonanie warstwy niwelująco - wyrównawczej cementowej grubości 2 mm zatarte na gładko. Wykonanie posadzki z płytek o grubości 10 mm. Płytki gresowe, podłogowe, szare 60x60 cm, mat . Wykonanie cokolików płytkowych 10 cm układanych na klej z przecinaniem płytek . Płytki o grubości 10 mm . Płytki gresowe, podłogowe, szare 60x60 cm, mat. Licowanie ścian płytkami na klej - przygotowanie podłoża. Licowanie ścian płytkami. Płytki ścienne 30x60 cm . Obsadzanie kratek wentylacyjnych w ścianach z cegieł. Wentylatory ŁAZIENKOWE Z PODTRZYMANIEM NAPIĘCIA Zamurowanie otworów po kratkach wentylacyjnych `na pełno´ w ścianach z cegieł . Roboty malarskie Zeskrobanie i zmycie starej farby w pomieszczeniach. Zabezpieczenie podłóg folią. Wewnętrzne gładzie gipsowe dwuwarstwowe na ścianach. Wewnętrzne gładzie gipsowe dwuwarstwowe na sufitach z elementów prefabrykowanych i betonów wylewanych. Dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni wewnętrznych - podłoży gipsowych z gruntowaniem. Dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni wewnętrznych - płyt gipsowych spoinowanych szpachlowanych z gruntowaniem. Dwukrotne malowanie farbą olejną lub ftalową PARAPETÓW. Obmiar dodatkowy - powierzchnia faktycznie pomalowana. Przygotowanie starego podłoża pod docieplenie metodą lekką - mokrą - oczyszczenie mechaniczne i zmycie. Przygotowanie starego podłoża pod docieplenie metodą lekką - mokrą - jednokrotne gruntowanie emulsją ATLAS UNI - GRUNT . WYPRAWA ŻYWICZNA MOZAIKOWA o gotowej konsystencji gr. 1,5 mm Stolarka drzwiowa Wykucie z muru ościeżnic DRZWIOWYCH o powierzchni do 2 m2 Wykucie z muru i wstawienie nowych drzwi płytowych : 1. DRZWI wewnętrzne, orzech 5 szt.; 2. DRZWI wewnętrzne, łazienkowe z podcięciem, orzech 3 szt. (2 zawiasy wkręcane koloru srebrnego, zamek zasuwkowy na klucz zwykły, blokadę łazienkową (1szt.), skrzydło przylgowe, klamki) . Wykucie z muru i wstawienie nowych drzwi zewnętrznych DRZWI WEJŚCIOWE, antywłamaniowe, komplet z klamkami grafit 1 szt. INSTALACJE ELEKTRYCZNE Instalacje elektryczne - demontaż Instalacje elektryczne DEMONTAŻ OSPRZĘTU . Instalacje elektryczne DEMONAŻ CZĘŚCIOWY INSTALACJI . Instalacje elektryczne - montaż Instalacje elektryczne MONTAŻ INSTALACJI + POMAIRY . Wymiana 22 szt. opraw OŚWIETLENIOWYCH, LAMPY SUFITOWE, PANEL 600x600 . Instalacje elektryczne MONTAŻ OSPRZĘTU WC niepełnosprawnych : 1. Lampa sufitowa, LED; plafon 1 szt. 2. Lampa kinkietowa LED 2 szt. WC 2: 1. Lampa wisząca panel LED natynkowa 1 szt. INSTALACJE SANITARNE Instalacje sanitarne - demontaż Demontaż urządzeń sanitarnych z korkowaniem podejść dopływowych i odpływowych - zlew kuchenny . Demontaż baterii umywalkowej lub zmywakowej. Demontaż urządzeń sanitarnych z korkowaniem podejść dopływowych i odpływowych - ustęp z miską porcelanową . Demontaż urządzeń sanitarnych z korkowaniem podejść dopływowych i odpływowych - umywalka. Demontaż PRZEPŁYWOWEGO OGRZEWACZA WODY . Instalacje sanitarne - montaż Instalacje sanitarne MONTAŻ ARMATURY WC niepełnosprawnych : 1. Miska wisząca wc dla niepełnosprawnych z deską wolnoopadającą, biała, STELAŻ PODTYNKOWY, PRZYCISK SPŁUKUJĄCY 3/6 2 FUNKCYJNY , BIAŁY. 2. Umywalka 65 cm dla osób niepełnosprawnych z otworem z przelewem, biała, ZESTAW Z SYFONEM umywalkowym dla niepełnosprawnych podtynkowy CHROM. 3. Odpływ Liniowy do wypełnienia 70 cm. 4. Bateria umywalkowa dla niepełnosprawnych, jednouchwytowa . 5. Grzejnik łazienkowy 50/110 CM, MOC 507 . 6. DRĄŻEK PRYSZNICOWY, CHROM , Zasłonka prysznicowa tekstylna biała 180/200. 7. Mechaniczny podajnik ręczników papierowych w rolach, BIAŁY, CHROM. 8. DOZOWNIK MYDŁA W PŁYNIE, BIAŁY. 9. Kosz na śmieci metalowy 25l naścienny, steel . 10. Pojemnik na papier toaletowy, chrom. 11. Lustro uchylne dla niepełnosprawnych z uchwytem białe/chrom. 12. Uchwyt Umywalkowy/WC łukowy stały 60 cm stal nierzdewna fi25, 2 szt. 13. Uchwyt Uchylny WC 70 cm stal nierdzewna fi25. 14. Uchwyt Kątowy lewy 70/50 cm stal nierdzewna fi32. 15. Uchwyt Prosty 30 cm stal nierdzewna. 16. Uchwyt Prosty 110 cm stal nierdzewna fi32. 17. Zestaw prysznicowy podtynkowy z deszczownica, chrom. 18. Szczotka do WC z uchwytem ściennym, chrom. 19. Taboret łazienkowy biały. WC 2 : 1. Miska wisząca wc z deską wolnoopadającą, biała, STELAŻ PODTYNKOWY, PRZYCISK SPŁUKUJĄCY 3/6 FUNKCYJNY, BIAŁY . 2. Umywalka ścienna 30x45 cm. 3. Bateria umywalkowa chrom. 4. Lustro wiszące 60 cm. ANEKS KUCHENNY Demontaż urządzeń sanitarnych z korkowaniem podejść dopływowych i odpływowych. Demontaż baterii umywalkowej lub zlewozmywakowej. Demontaż przepływowego ogrzewacza wody. Montaż armatury: 1. ZLEWOZMYWAK, Zestaw z syfonem. 2. BATERIA ZLEWOZMYWAKOWA. 3. PRZEPŁYWOWY PODGRZEWACZ WODY. ROBOTY UZUPEŁNIAJĄCE Usługa kominiarska . UTYLIZACJA ODPADÓW BUDOWLANYCH Usunięcie z parteru gruzu i ziemi. Utylizacja odpadów budowlanych 5m3. Niniejsze zamówienie jest dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa: Solidarne Społeczeństwo, Działanie: rozwój usług zdrowotnych i społecznych, Poddziałanie: rozwój usług społecznych. 3. Wspólny Słownik Zamówień (CPV). Główny kod CPV: 45.00.00.00-7 Dodatkowe kody CPV: 45110000-1, 45111100-9, 45111220-6, 45210000-2, 45421152-4, 45262321-7, 45400000-1, 45421131-8, 45421131-1, 45421146-9, 45430000-0, 45450000-6, 45410000-4, 45432114-6, 45431000-7, 45431100-8, 45431200-9, 45442100-8 UWAGA! Nazw materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w dokumentacji projektowej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń do podanych w dokumentacji (spełniających wymagania podane w niniejszej siwz lub załącznikach do siwz). Wykonawca, który na etapie realizacji robót budowlanych, powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez zamawiającego. W przypadku gdy zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści siwz. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej siwz lub załącznikach do siwz norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania "lub równoważna". 4. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga, aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, zostały zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy: "Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem". 5. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) Wykonanie robót budowlanych, elektrycznych i instalacyjnych dla zadania pn. "Adaptacja powierzchni użytkowej na potrzeby Dziennego Domu Pobytu w Wagańcu" (czynności szczegółowe określone w przedmiarze robót). - z wyłączeniem czynności wykonywanych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, takich jak: kierowanie robotami budowlanymi, zarządzanie budową, obsługa budowy, dokumentowanie przebiegu budowy, organizowanie pracy na budowie, nadzór nad realizacją robót budowlanych, oraz z wyłączeniem czynności związanych z obsługą budowy, takich jak: obsługa geodezyjna, obsługa administracyjna. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę i podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: zamawiający w trakcie realizacji zamówienia ma prawo do kontroli spełnienia przez wykonawcę i podwykonawcę wymagania wskazanego w pkt. 4 i 5, w szczególności poprzez żądanie przedłożenia, na każde żądanie, w wyznaczonym przez zamawiającego terminie: 1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, 2) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. 4) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. W przypadku, gdy wynik kontroli wykaże brak zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę, zamawiający naliczy kary umowne, których wysokość została szczegółowo określona we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów zobowiązujących do zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę oraz zapisów umożliwiających zamawiającemu przeprowadzenie kontroli sposobu wykonania tego obowiązku.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45110000-1, 45111100-9, 45111220-6, 45210000-2, 45421152-4, 45262321-7, 45400000-1, 45421131-8, 45421131-1, 45421146-9, 45430000-0, 45450000-6, 45410000-4, 45432114-6, 45431000-7, 45431100-8, 45431200-9, 45442100-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10/07/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 99936.09
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Remontowo-Budowlany Łukasz Kudliński
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Waganiec
Kod pocztowy: 87-731
Miejscowość: Wólne 20
Kraj/woj.: kujawsko - pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 98000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 98000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 150986.56
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.