eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lipsk › Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 2.500.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na zadania realizowane z udziałem środków z Unii Europejskiej w kwocie 700.000 zł.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-07-23

Ogłoszenie nr 500173224-N-2018 z dnia 23-07-2018 r.

Gmina Lipsk: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 2.500.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na zadania realizowane z udziałem środków z Unii Europejskiej w kwocie 700.000 zł.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 553866-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 500110662-N-2018


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Lipsk, Krajowy numer identyfikacyjny 790670964, ul. ul. Żłobikowskiego 4/2, 16-315 Lipsk, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 876 422 703, e-mail gmina@lipsk.pl, faks 876 422 705.
Adres strony internetowej (url): http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 2.500.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na zadania realizowane z udziałem środków z Unii Europejskiej w kwocie 700.000 zł.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

GTK.III.271.3.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 2.500.000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na zadania realizowane z udziałem środków z Unii Europejskiej w kwocie 700.000 zł. 1) Wykonawca przekaże na rachunek Gminy Lipsk kwotę kredytu w wysokości 2.500.000 zł. 2) Opis kredytu: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 2.500.000 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych) od dnia podpisania umowy do dnia 27.12.2018 r. na warunkach określonych w SIWZ i umowie kredytu. 2)Termin spłaty kredytu: od dnia 25.01.2021r. do 25.12.2030 r. 3) Spłata kredytu nastąpi w 120 miesięcznych ratach płatnych do 25 dnia miesiąca, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi 25.01.2021 r., a ostatniej 25.12.2030 r. zgodnie z poniższym harmonogramem: - rok 2018 oraz do 31.12.2020 r. - karencja, - od 25.01.2021 r. do 25.12.2025 r. - po 5.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2026 r. do 25.12.2029 r. - po 35.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2030 r. do 25.11.2030 r. - po 43.000 zł miesięcznie, - 25.12.2030 r. - 47.000 zł, 4) Uruchomienie kredytu będzie następowało sukcesywnie w terminie od 1 do 3 dni roboczych od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejna transzę, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej 27.12.2018 r. Dzień złożenia dyspozycji uruchomienia kredytu nie jest uznawany jako dzień pierwszy. 5) Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 27.12.2018 r. 6) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy w dniu wykorzystania kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy. 7) Prowizja Wykonawcy nie może być większa niż 1%. Prowizja wykonawcy naliczana będzie proporcjonalnie od faktycznej transzy uruchomionego kredytu. 8) Oprocentowanie kredytu zmienne wg stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kredytu i odsetek oraz stała/y marża/upust Wykonawcy, ustalona/y na podstawie złożonej oferty. 9) Marża/upust Wykonawcy obejmuje wszelkie opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe i jest stała/y w umownym okresie kredytowania. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu. 10) Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w okresach miesięcznych od kwoty zadłużenia, a ich spłata następować będzie do 25 dnia następnego miesiąca od chwili uruchomienia kredytu do jego całkowitej spłaty. 11) Na potrzeby przygotowania oferty przyjmuje się, że dniem uruchomienia kredytu będzie 25.09.2018 r. 12) Na potrzeby przygotowania oferty przyjmuje się do obliczenia kosztu kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 25.04.2018 r. t.j. 1,64 %. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z kredytu lub wykorzystania kredytu w niższej wysokości oraz wcześniejszej spłaty całości lub części pozostałej kwoty kredytu bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w szczególności prowizji bądź opłat za aneks. Kwota odsetek zostanie obniżona odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty. Dopuszcza się możliwość wydłużenia terminów spłaty kredytu. 14) Za datę spłaty kredytu lub odsetek przyjmuję się dzień faktycznego dokonania wpłaty środków pieniężnych. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo niebędącym dniem roboczym, tj. dniem przypadającym od poniedziałku do piątku, w którym Wykonawca prowadzi działalność, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 15) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu 1) Marża/upust banku będzie stała przez cały okres obowiązywania umowy. 2) Uruchomienie kredytu będzie następowało sukcesywnie w terminie od 1 do 3 dni roboczych od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejna transzę na wskazany rachunek bankowy Gminy Lipsk. 3) Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego. 4) W celu przygotowania oferty, oprocentowanie kredytu należy wyliczyć w stosunku do stopy procentowej WIBOR 1M obowiązującej w dniu 25 kwietnia 2018 r., powiększonego o proponowaną marżę/upust Wykonawcy. 5) Okres karencji w spłacie kapitału do 31 grudnia 2020 r. 6) Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek, odsetki będą spłacane bezpośrednio po uruchomieniu kredytu. 7) Spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych do 25 dnia miesiąca. 8) Przewiduje się prowizję przygotowawczą nie większą niż 1%. Prowizja naliczana będzie proporcjonalnie od faktycznej transzy uruchomionego kredytu. 9) Inne koszty, prowizje lub korzyści związane z prowadzeniem rachunku kredytowego muszą zostać ujęte w wysokości oprocentowania kredytu. 10) Wykonawcy powinni przyjąć do obliczenia ceny udzielenia kredytu, rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni). 11) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 12) Za datę spłaty kredytu lub odsetek przyjmuję się dzień faktycznego dokonania wpłaty środków pieniężnych. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo niebędącym dniem roboczym, tj. dniem przypadającym od poniedziałku do piątku, w którym Wykonawca prowadzi działalność, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 13) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 14) Zamawiający nie przewiduje, oprócz oprocentowania od udzielonego kredytu, możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych niż przed ustalonym terminem spłat rat kredytu bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat. 15) W sytuacji gdy kredyt spłacony będzie wcześniej - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 16) harmonogram spłat rat kapitału - 25.01.2021r. - 25.12.2030 r:. - rok 2018 oraz do 31.12.2020 r. - karencja, - od 25.01.2021 r. do 25.12.2025 r. - po 5.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2026 r. do 25.12.2029 r. - po 35.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2030 r. do 25.11.2030 r. - po 43.000 zł miesięcznie, - 25.12.2030 r. - 47.000 zł. 4. Inne informacje dla Wykonawcy ? Zamawiający oświadcza, że nie posiada zadłużenia wymagalnego wobec ZUS, Urzędów Skarbowych, z tytułu kredytów i pożyczek. ? Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności, faktoringu, forfaitingu, leasingu. ? Zamawiający nie udzielał poręczeń i gwarancji. ? Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w niniejszej specyfikacji. 5. Nazwy i kody CPV stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień. 66113000-5 Usługi udzielania kredytu. 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 7. Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 8. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej 9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 10. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej. 11. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. 12. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp. 13. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 14. Zamawiający nie przewiduje obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 15. Zamawiający określa standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a Pzp. 16. Zamawiający przed wszczęciem postępowania nie przeprowadził dialogu technicznego. 17. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5


Dodatkowe kody CPV: 66113000-5

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25/06/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 845607.40
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bank Spółdzielczy w Sokółce
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Ściegiennego 16
Kod pocztowy: 16-100
Miejscowość: Sokółka
Kraj/woj.: podlaskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 533474.51
Oferta z najniższą ceną/kosztem 533474.51
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 658728.66
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.