Ogłoszenie z dnia 2019-01-02
Ogłoszenie nr 500173989-N-2019 z dnia 02-01-2019 r.
Polskie Radio S.A. Dział Zamówień Publicznych: Kampania promocyjna Programu 1 Polskiego Radia
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Polskie Radio S.A. Dział Zamówień Publicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 1042059100000,
ul. Al. Niepodległości
,
00977
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
+48 22 6459384, e-mail
matylda.grzybowska@polskieradio.pl, faks
+48 22 6453957.
Adres strony internetowej (url): www.prsa.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kampania promocyjna Programu 1 Polskiego Radia
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):BP-DZP.B5.70.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot zamówienia obejmuje zakup koncepcji kreatywnej kampanii wizerunkowej wraz z hasłem kampanii, będących wytworem myśli twórczej Wykonawcy oraz przygotowanie i produkcja, w oparciu o nabywaną koncepcję twórczą, kampanii promocyjnej Programu 1 Polskiego Radia, w tym: 1)scenariusze i storyboardy spotów TV - 5 wersji 30 sek. i 5 wersji 15 sek. oraz 5 wersji spotów radiowych, 2)5 wersji - 30 sek. spotów TV i do Internetu i 5 wersji - 15 sek. spotów TV i do Internetu (wszystkie wersje zostaną wykonane w dwóch opcjach - z dźwiękiem i bez dźwięku; z napisami), 5 wersji banneru do Internetu oraz 5 wersji spotów radiowych - do 30 sek., 3)stworzenie projektu graficznego Key Visual do wykorzystania w prasie i outdoorze(5 wersji - każda w poziomie i pionie), 4)wykonanie sesji zdjęciowej na potrzeby kampanii
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 92310000-7
Dodatkowe kody CPV: 92312210-6, 79340000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21/12/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
367470.00
Liczba otrzymanych ofert:
0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: HUTA 19 IM JOACHIMA FERSENGELDA Sp. z o. o. w Warszawie
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
451988.10
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówiena z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt1a) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy "Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli (...) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej".
W świetle przytoczonego przepisu, możliwość udzielenia zamówienia w rekomendowanym trybie związana jest z niepowtarzalnością każdego przejawu działalności twórczej i artystycznej, w której decydujący znaczenie mają cechy danego twórcy (autora) oraz niepowtarzalny charakter i wysoki stopień zindywidualizowania, które to elementy determinują obiektywną możliwość wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę. Przytoczony przepis odnosi się do wszelkich wytworów działalności twórczej lub artystycznej i zamówień mających za przedmiot utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, tj. przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Jak przewiduje motyw 50 preambuły do dyrektywy 2014/24/UE, w przypadku prac artystycznych tożsamość artysty, twórcy nierozerwalnie determinuje niepowtarzalny charakter i wartość samego dzieła, co stanowi uzasadnienie odstąpienia od stosowania procedur konkurencyjnych. Jednocześnie, jak wskazuje się w orzecznictwie i doktrynie prawa zamówień publicznych, powołanie się na okoliczności wskazane z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy nie rodzą obowiązku dowodzenia, iż nie istnieje rozwiązanie alternatywne lub brak konkurencji nie jest wynikiem sztucznego zawężania parametrów zamówienia. Zwraca się przy tym uwagę, że rzeczona przesłanka odnosi się do tych zamówień, które cechuje wysoki stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, co przemawia za tym, aby możliwe było udzielenie ich tylko jednemu, konkretnemu wykonawcy, a więc gdy wykonanie określonego dzieła przez innego twórcę (autora) nie przyniosłoby zamierzonego rezultatu (podobnie: NSA w wyroku z dnia 6 kwietnia 2006 roku, sygn. akt II GSK 7/06, czy też UZP [w:] "Wytyczne dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę"). Ponadto, zwraca się uwagę, że powołanie się na rzeczoną przesłankę nie wymaga wykazania, iż każdy element utworu (dzieła) cechują: indywidualność, oryginalność, "nowość" oraz niepowtarzalny charakter, wskazuje się, bowiem, że nie stoi na przeszkodzie uznani za twórczy charakter działalności, wypełniający przesłankę art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy, wykorzystanie elementów powszechnie znanych czy ogólnie dostępnych, pod warunkiem, że ich wybór oraz dobór, jak też segregacja, sposób przedstawienia ma ww. znamiona.Jak wskazał Sąd Najwyższy w wyrok z 25 stycznia 2006 roku, sygn. akt I CK 281/05: "Utworem może być nawet kompilacja wykorzystująca dane powszechnie dostępne pod warunkiem, że ich wybór, segregacja, sposób przedstawienia ma znamiona oryginalności."
Bezspornym jest, że koncepcja kampanii (pomysł, myśl przewodnia) jak również związany z nią claim (hasło) kampanii jest utworem, w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynikiem zbiorowej pracy osób. Nie może budzić wątpliwości, że pomysł, koncepcja jest myślą twórczą, kreatywną - wizją osoby (osób), ją przedstawiającej, właściwą tylko dla tej osoby (osób). W związku z tym cechuje się wysokim i niepowtarzalnym stopniem indywidualności. Nabywana, stworzona kreacja (koncepcja kampanii) cechuje się jedynym w swoim rodzaju ujęciem i dopasowaniem do założeń strategii promocyjnej marki Jedynki oraz jej potrzeb wizerunkowych. Wyjątkowa spójność kreacji oraz twórczej wizji i zrozumienia cech ww. marki, osobliwe powiązanie i dobór elementów kampanii, nawiązuje do tradycji i mocnych stron anteny. Wspomniane osobliwe powiązanie i dobór elementów rozwija wyobraźnię, budując kreatywność oraz poczucie wspólnoty terytorialnej, kulturowej i społecznej a jednocześnie posiada wysokie walory artystyczne swoiste dla radiofonii publicznej. Cechy artystyczne i użytkowe kampanii kreatywnej, jak też jej hasło, w pełni i w niecodziennym, nietypowym stylu odzwierciedlają założony cel, tj. wzmocnienie marki w świadomości obecnych i byłych oraz potencjalnych słuchaczy.
Jednocześnie, w związku z tym, że realizacja koncepcji - nadanie jej rzeczywistych kształtów, stanowi de facto realizację kreatywnej i twórczej wizji (myśli) osób ją tworzących i istnieje ścisła korelacja pomiędzy koncepcja (wizją, pomysłem) a jej twórcza realizacją (na poziome instytucjonalnym, artystycznym, funkcjonalnym), to obiektywnie jednym podmiotem zdolnym do produkcji kampanii jest wyłącznie Wykonawca. Innymi słowy nikt nie zrealizuje lepiej - nie odda lepiej wizji twórcy - niż sam twórca.
W tym miejscu warto przywołać wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
w Warszawie z 24 maja 2016 roku (sygn. akt V SA/Wa 3662/15): "O zastosowaniu art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c decydują cechy twórcy lub artysty oraz wysoki stopień zindywidualizowania i niepowtarzalny charakter działalności twórczej lub artystycznej. Prawo zamówień publicznych nie zawiera definicji legalnej terminów »działalność twórcza« i »działalność artystyczna«. Ustalając znaczenie tych pojęć, należy odnieść się do przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, normujących działalność twórczą i artystyczną. Zgodnie z art. 1 ust. 1 i 2 prawa autorskiego przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Powtarzając za komentatorem (Jan Nowicki, Komentarz do art. 67 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych), w szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory: wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe), plastyczne, fotograficzne, lutnicze, wzornictwa przemysłowego, architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne, muzyczne i słowno-muzyczne, sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne, audiowizualne - w tym filmowe. W ocenie Sądu, w rozpoznawanej sprawie niewątpliwie mamy do czynienia z utworami podlegającymi prawu autorskiemu: scenariuszem filmu, projektem reklamy wizerunkowej, projektem reklamy outdoor. Z mocy art. 16 prawa autorskiego, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste chronią nieograniczoną w czasie i niepodlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu więź twórcy z utworem. Więzi tej nie mogło, zatem zerwać, niekwestowane w sprawie, przeniesienie przez Wykonawcę na Skarżącą pełni autorskich praw majątkowych do materiałów stanowiących przedmiot umowy z (...) maja 2011 r. (scenariusza filmu, projektu reklamy wizerunkowej, projektu reklamy outdoor).
Wobec powyższego, nie podzielając stanowiska organu, Sąd stwierdził,
iż w rozpoznawanej sprawie wystąpiły przesłanki uzasadniające, (...) udzielenie przez Skarżącą zamówienia publicznego (...) z wolnej ręki".
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- "Remont mostu nad rzeką Okrzejką w km 74+422 drogi wojewódzkiej nr 801 w miejscowości Maciejowice wraz z dojazdami w niezbędnym zakresie" - nr postępowania 031/25
- Wykonanie materiałów promocyjnych opatrzonych logo lub znakiem graficznym : Część 1, Część 2, Część 3.
- Wykonanie robót budowlanych związanych z: 1) przebudową ul. Środkowej na odcinku ul. Kowieńska - ul. Stalowa (budowa SZRM), 2) przebudową sieci gazowych (budowa PSG).
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do nieruchomości przy al. Prymasa Tysiąclecia 58 w Warszawie
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: Krucza 19 m. 68 część nr 2: Górnośląska 7 m. 21 (w podziale na 2 części)
- Zakup i dostawa papieru kserograficznego dla szkół i placówek oświatowych w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy oraz dla Dzielnicowego Biura Finansów Oświaty-Wola m.st. Warszawy
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa artykułów reklamowych dla SGGW na 2025 rok
- "Kampania promocyjna Kongresu Gospodarczego - Lubuskie 2025 oraz dwóch spotkań na rzecz PPO w Internecie."
- Magiczne zwierciadło i kosmogram - dostawa i montaż interaktywnego zestawu multimedialnego wraz z opracowaniem zawartości tekstowej, dźwiękowej, graficznej, tłumaczeń i oprogramowania
- Usługa opracowania i wydruku Publikacji - "Świętokrzyskie jakie smaczne" - Nasze Kulinarne Dziedzictwo
- Inżynier kontraktu dla projektu pt.: Kanalizacja sanitarna miasta Zgierza wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków - Kontrakt nr 2.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.