Ogłoszenie z dnia 2018-08-20
Ogłoszenie nr 500198452-N-2018 z dnia 20-08-2018 r.
Warszawa: Przebudowa pomieszczeń Małej Sceny wraz z wymianą konstrukcji stropu
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: "Nowa jakość kultury - poprawa dostępności do zasobów kultury poprzez modernizację i wyposażenie sali widowiskowej oraz wybranych scen teatralnych m.st. Warszawy" w ramach Działania 5.3 Dziedzictwo kulturowe, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 629724-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500012292-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy, Krajowy numer identyfikacyjny 14646332700000,
ul. pl. Defilad
1,
00-901
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
228 262 154, e-mail
inwestycje@teatrdramatyczny.pl, faks
228 262 154.
Adres strony internetowej (url): www.teatrdramatyczny.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytucja kultury
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa pomieszczeń Małej Sceny wraz z wymianą konstrukcji stropu
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia są dla roboty budowlane w zakresie robot ogólnobudowlanych, sanitarnych, elektrycznych oraz teletechnicznych przebudowy pomieszczeń Małej Sceny wraz z wymianą konstrukcji stropu
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45261000-4,
45400000-1,
45330000-9,
45310000-3,
45237000-7,
45430000-0,
45420000-7
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
160 dni liczonych od dnia zawarcia Umowy lecz nie później niż do dnia 18.06.2018 r.,
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
04/06/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
roboty dodatkowe
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
roboty zamienne
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zakres i uzasadnienie konieczności wykonania robót dodatkowych
1. Wzmocnienie istniejącej podkonstrukcji stalowej pod centralę wentylacyjną N1/W1 - Dokumentacja projektowa przewidywała posadowienie centrali N1/W1 na istniejącej już podkonstrukcji stalowej. Ciężar starej istniejącej centrali wentylacyjno-klimatyzacyjnej jest porównywalny do ciężaru projektowanej centralki wentylacyjno-klimatyzacyjnej N1/W1 w związku z czym nie było konieczności przeprowadzenia obliczeń statycznych istniejącej konstrukcji stalowej na etapie projektowania. Jednak, jak się okazało, w związku z długoletnim użytkowaniem oraz pod wpływem warunków atmosferycznych na skutek odciążenia i ponownego obciążenia, podkonstrukcja wykazała zbyt dużą strzałkę ugięcia poziomych podpór. Z tego względu Projektant oraz Inspektor Nadzoru ze względu na bezpieczeństwo i zapewnienie stateczności konstrukcji, stwierdzili konieczność wykonania robót dodatkowych w postaci wzmocnienia konstrukcji stalowej dodatkowymi elementami ze stali kształtowej zgodnie z rysunkiem rewizyjnym wykonanym przez projektanta konstrukcji. Konieczność wykonania ww. robót nie była możliwa do przewidzenia na etapie projektowania oraz w dniu wszczęcia postępowania. Kosztorys robót dodatkowych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Protokołu konieczności.
2. Demontaż grzejnika rurowego instalacji centralnego ogrzewania na Malej Scenie - po wykonaniu demontażu istniejących okładzin ściennych zinwentaryzowano grzejnik rurowy w miejscu nowo projektowanych okładzin ściennych, który swoim gabarytem zajmował powierzchnię ponad połowy ściany horyzontowej. Ze względu na istniejącą zabudowę ścian Małej Sceny nie można było przewidzieć lokalizacji oraz wielkości grzejnika. Ze względów akustycznych tj. niebezpieczeństwa zmiany parametrów akustycznych Małej Sceny, oraz ze względów estetycznych Zamawiający po potwierdzeniu Projektanta oraz Inspektora Nadzoru stwierdził konieczność demontażu wyżej opisanego grzejnika. Kosztorys robót dodatkowych stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Protokołu konieczności.
3. Pętla indukcyjna - dodatkowe zasilanie dla źródła dźwięku wraz z wykonaniem rozbudowy instalacji systemu interkomowego - w związku z tym, że Dokumentacja projektowa nie wskazywała źródła dźwięku dla systemu pętli indukcyjnej, na etapie realizacji prac wskazano szczegółowe rozwiązanie w tym zakresie. W tym celu niezbędne jest wykonanie instalacji źródłowej od pomieszczenia amplifikatorni (pomieszczenie 613) do poszczególnych przyłączy zlokalizowanych na kratownicy sceny w taki sposób, aby była możliwość zbierania dźwięku z całej sali. Dodatkowo w celu polepszenia funkcjonalności działania systemu interkomowego tj. zapewnienia możliwości komunikacji pomiędzy kabiną inspicjenta a stanowiskami realizatorów przedstawień teatralnych, należy zamontować krosownicę mikrofonową umieszczoną przy przedwzmacniaczu i wzmacniaczu pętli indukcyjnej, zainstalować przyłącza RJ45 na scenie zgodnie z wymaganiami obsługi technicznej ( wiąże się to z ustawieniami/ konfiguracją sceny oraz widowni), poprowadzić z patchpanela w krosownicy przyłączy RJ45 ze sceny z miejsc obsługi technicznej do stanowiska inspicjenta - tam odbywa się krosowanie sygnału aktualnego stanowiska akustyka i oświetleniowca. Kosztorys robót dodatkowych stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Protokołu konieczności.
4. Wykonanie przyłączy elektroakustycznych - w związku z realizacją przedmiotu zamówienia Projektant przedłożył rewizję do Projektu wykonawczego, która zwiększa funkcjonalność i niezależność systemu elektroakustycznego od systemu zasilania Małej Sceny poprzez uzyskanie dodatkowych przyłączy i gniazd zasilających wykonanych jako typ obwodu prądu nieregulowanego tj. zasilanego poza tyrystorami, co poprawi jakość dźwięku i zmniejszy ryzyko powstawania szmerów i "zabrudzeń" dźwięku oraz poprawi funkcjonalność systemu elektroakustycznego. W związku z powyższym Projektant oraz Inspektor Nadzoru potwierdzili konieczność dołożenia gniazd DMX oraz panelu przyłączeniowego w szafie dimmerów, dołożenia gniazd Etherconowych, połączeń koncentrycznych, gniazd zasilających oraz połączeń analogowych wykonanych w formie gniazd podtynkowych. Dołożenie wyżej wymienionych gniazd oraz połączeń umożliwi proste podłączenie dowolnych urządzeń oświetleniowych ze sterowaniem elektroakustyki, bez konieczności używania dodatkowego konwertera. Umożliwiają one również transmisję zarówno sygnałów audio jak i wizyjnych poprzez łatwe podłączenie konsolet audio oraz urządzeń multimedialnych oraz możliwość sterowania dźwiękiem z dodatkowych lokalizacji. Kosztorys robót dodatkowych stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Protokołu konieczności.
5. Dobudowa gniazd 3f 32A w TR2,TR3,TR4- W związku z potrzebą wykorzystywania podczas spektakli scenicznych urządzeń efektowych, niezbędne jest wykonanie trzech dodatkowych punktów zasilania w postaci gniazd trójfazowych o prądzie znamionowym 32A. Powyższe gniazda są kompatybilne z posiadanymi przez Teatr urządzeniami wykorzystywanymi na Scenie Głównej. Montaż dodatkowych gniazd wynika z konieczności podłączania lokalnych rozdzielnic prądu dla uzyskania dodatkowego zasilania (typ obwodu prądu nieregulowanego - poza tyrystorami), z których to zasilane będą m.in.: maszyny do dymu, inteligentne oświetlenie - głowice, wentylatory oraz bezpośrednio (z pominięciem rozdzielnic lokalnych) inne urządzenia i elementy inscenizacji (silniki, urządzenia hydrauliczne, taśmociągi itp.). Kosztorys robót dodatkowych stanowi załącznik nr 5 do niniejszego Protokołu konieczności.
Wykonanie robót dodatkowych wskazanych w pkt 1-5 warunkuje prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w Dokumentacji projektowej zamówienia podstawowego, a konieczności ich wykonania nie można było, dochowując należytej staranności, przewidzieć na etapie przygotowania przedmiotowego postępowania. Zatem stwierdzić należy, iż bez wykonania robót dodatkowych, których zakres nie został ujęty w zamówieniu podstawowym, nie można wykonać należycie przedmiotu Umowy.
Dodatkowo wskazać należy, iż zakres robót objętych zamówieniem dodatkowym musi zostać udzielony Wykonawcy zamówienia podstawowego ze względu na koordynację oraz niemożliwe rozdzielnie robót wskazanych w zakresie podstawowym i dodatkowym. Wykonanie robót dodatkowych przez innego Wykonawcę groziłoby wadliwym wykonaniem zadania inwestycyjnego z uwagi na niezbędne prace instalacyjne i budowalne, co wymaga ścisłej współpracy jednocześnie przy wykonywaniu zakresu prac objętych zamówieniem podstawowym oraz dodatkowym. Ponadto udzielenie zamówienia dodatkowego innemu Wykonawcy stanowiłoby utrudnienie dla Zamawiającego w przypadku wad w okresie gwarancyjnym
Zakres i uzasadnienie konieczności wykonania robót zamiennych.
1. Instalacje elektryczne - WLZ inna trasa - po przystąpieniu do wykonywania trasy kablowej zasilającej Małą Scenę, stwierdzono brak możliwości poprowadzenia kabli WLZ zgodnie z Dokumentacją projektową. W celu prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia niezbędne jest poprowadzenie kabli WLZ nową trasą, która powoduje konieczność zmiany sposobu prowadzenia trasy kablowej. Kosztorys robót zamiennych stanowi załącznik nr 6 do niniejszego Protokołu konieczności.
Konieczność wykonania robót zamiennych dotyczy wykonania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wskazano w Dokumentacji projektowej, gdyż wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia groziłoby wadliwym wykonaniem prac objętych Umową.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wyposażenie do lokali mieszkalnych - siedziska
- Dostawa prenumeraty czasopism zagranicznych w 2025 roku
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla Zadania: "Zakupu, dostawy i montażu systemu parkingowego wraz z systemem wideo-monitoringu parkingu oraz robót budowlanych w NIO-PIB w Warszawie
- Dostawa licencji na oprogramowania informatyczne/komputerowe
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863r w Warszawie - na 2025 rok.
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych do siedzib ZGN Wola.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.