Ogłoszenie z dnia 2018-09-11
Ogłoszenie nr 500217253-N-2018 z dnia 11-09-2018 r.
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o.: Odbiór w tym transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12, powstałych w wyniku mechanicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm, w planowanej ilości 2500 Mg.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 015314451,
ul. ul. Obozowa
43,
01-161
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
22 3910100, e-mail
bzp@mpo.com.pl, faks
22 3910296.
Adres strony internetowej (url): www.mpo.com.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: usługi komunalne
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór w tym transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12, powstałych w wyniku mechanicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm, w planowanej ilości 2500 Mg.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):DZA.ZOZ.27.39.2018.LK
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest odbiór, w tym transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12, powstałych w wyniku mechanicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm, w planowanej ilości 2500 Mg, zgodnie z wymaganiami określonymi w zaproszeniu do negocjacji.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90513000-6
Dodatkowe kody CPV: 90512000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Odbiór w tym transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12, powstałych w wyniku mechanicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm, w planowanej ilości 2500 Mg |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/08/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
600000.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: PROSPRECO POLSKA sp.z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
645300
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: Umowa została zawarta na maksymalną wartość nominalną zobowiązania, tj. 600 000,00 zł netto, tj. 648 000,00 zł brutto. |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z Wolnej Ręki na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne:
Spółka przeprowadziła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na odbiór odpadów o kodzie 19 12 12, powstałych w wyniku mechanicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm (DZA.ZOZ.27.28.2018.KB), w którym przedmiot zamówienia został podzielony na Zadania:
o Zadanie 1 - odbiór odpadów o kodzie 19 12 12, stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm, w planowanej ilości 6.000 Mg,
o Zadanie 2 - odbiór odpadów o kodzie 19 12 12, stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm, w planowanej ilości 4.890 Mg.
Do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 16.07.2018 r. do godz. 10:00, w zakresie Zadania 1 nie wpłynęła żadna oferta, dlatego w dniu 17.07.2018 r. Zamawiający na mocy art. 93 ust. 1 pkt 1 Pzp unieważnił postępowanie w zakresie Zadania 1.
Z uwagi na ryzyko niewykonania decyzji wstrzymującej eksploatację instalacji MBP w terminie wyznaczonym w tej decyzji, w związku z niewyłonienie Wykonawcy na odbiór 6 000 Mg odpadów objętych niniejszym zamówieniem, Zamawiający w dniu 24.07.2018 r., przekazując Wykonawcy zaproszenie do udziału w negocjacjach, wszczął postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki na "Odbiór, w tym transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12, powstałych w wyniku mechanicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm, w planowanej ilości 6000 Mg" (DZA.ZOZ.27.31.2018.LK). Termin negocjacji został wyznaczony na dzień 26 lipca 2018 r. Wykonawca nie przystąpił jednak do negocjacji we wskazanym terminie i ostatecznie zrezygnował z możliwości udziału w negocjacjach. W zaistniałej sytuacji Zamawiający postanowił o zakończeniu postępowania.
Wobec konieczności wykonania decyzji wstrzymującej eksploatację instalacji MBP i związanej z nią koniecznością przekazania odpadów, o których mowa powyżej, Zamawiający w dniu 10.08.2018 r. udzielił zamówienia z trybie zamówienia z wolnej ręki Wykonawcy Eko-Max Recykling Sp. z o.o na odbiór odpadów o kodzie 19 12 12 w planowanej ilości ok. 2 000 Mg.
Po dokonaniu analizy prognozy ilości przetwarzanych odpadów w instalacji MBP w okresie od 27.08.2018 r. do 08.09.2018 r. zachodziła potrzeba udzielenia zamówienia na odbiór odpadów o kodzie 19 12 12 stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm w ilości maksymalnej do 2 500 Mg.
W nawiązaniu do powyższego i celem realizacji decyzji Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Warszawie wstrzymującej użytkowanie instalacji MBP z dniem 10.09.2018 r. konieczne było przeprowadzenie kolejnego postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki celem zabezpieczenia odbioru, w tym transportu i zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 12, powstałych w wyniku mechanicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, stanowiących frakcję podsitową poniżej 80 mm. Zamawiający uzyskał informację o wolnych mocach przerobowych (2500Mg) posiadanych przez firmę PROSPRECO POLSKA sp. z o.o. w Ostrołęce i skierował do tego Wykonawcy zaproszenie do udziału w negocjacjach.
Uzasadnienie prawne:
Do udzielenia przedmiotowego zamówienia uzasadnione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3) Pzp. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3) Pzp zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przepis ten umożliwia zatem udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki wówczas, gdy zamawiający wykaże, że w stanie faktycznym sprawy ziściły się kumulatywnie następujące okoliczności:
a) wyjątkowa sytuacja,
b) przyczyny powstania tej sytuacji nie leżą po stronie Zamawiającego,
c) sytuacji tej Zamawiający nie mógł przewidzieć,
d) wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia,
e) nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia.
Pomiędzy wszystkimi wymienionymi powyżej przesłankami powinien zachodzić związek przyczynowo-skutkowy i związek czasowy. Przy wykładni określenia "natychmiastowe wykonanie zamówienia" należy uwzględnić jego przedmiot oraz możliwy sposób realizacji.
W stanie faktycznym przedmiotowej sprawy wszystkie powyżej określone wymagania zostały spełnione. Wystąpiła wyjątkowa sytuacja, której Zamawiający nie mógł przewidzieć niewynikająca z przyczyn leżących po jego stronie, tj. wydanie decyzji Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Warszawie wstrzymującej użytkowanie instalacji MBP z dniem 10.09.2018 r. Ponadto zakończenie procesu biologicznego przetwarzania odpadów z dniem 30.07.2018 r. i konieczność zapewnienia ciągłości odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu m.st. Warszawy skutkują natychmiastową koniecznością udzielenia zamówienia obejmującego odbiór odpadów o kodzie 19 12 12 bez możliwości zastosowania jakiegokolwiek innego trybu udzielenia zamówienia z uwagi na niemożliwość czasową jego przeprowadzenia i brak gwarancji zawarcia umowy w wymaganym terminie.
W związku z powyższym Zamawiający spełnia przesłanki udzielenia zamówienia z wolnej ręki, określone w art. 67 ust. 1 pkt 3) Pzp.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu, zagospodarowania odpadów przemysłowych niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne oraz dzierżawy kontenerów.
- Usługa organizacji i obsługi jednodniowej konferencji pt. "X Sejmik Senioralny Województwa Mazowieckiego".
- Remont drogi wojewódzkiej nr 805 na odcinku od km 13+995 do km 16+430 na terenie gminy Pilawa, powiat garwoliński, województwo mazowieckie - nr postępowania 072/25
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie projektu budowlanego, STWiORB, przedmiarów i kosztorysów inwestorskich na przebudowy komunalnych lokali mieszkalnych
- remont pustostanów lokali mieszkalnych, stanowiących własność m. st. Warszawy, administrowanych przez ZGN Wola m. st. Warszawy na terenie TZOM Nowolipki (6 lokali).
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: al. Wyzwolenia 9 m 128, część nr 2: al. Wyzwolenia 10 m 47 i 181
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Utrzymanie czystości i porządku w budynkach oraz terenach przyległych do nieruchomości Gdańskiej Infrastruktury Społecznej Sp. z o.o."
- ,,ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCIENIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU GMINY PERZÓW"
- Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu, zagospodarowania odpadów przemysłowych niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne oraz dzierżawy kontenerów.
- Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych niesegregowanych i segregowanych
- Usługa załadunku, transportu, segregacji i utylizacji zmieszanych odpadów budowlanych oraz zawierających azbest
- Sukcesywny odbiór i wywóz odpadów komunalnych wytworzonych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonego w Płocku
więcej: Usługi transportu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.