Ogłoszenie z dnia 2018-12-27
Ogłoszenie nr 500307410-N-2018 z dnia 27-12-2018 r.
Łódź: Utworzenie pasażu Kultury Województwa Łódzkiego
poprzez remont Łódzkiego Domu Kultury wraz z otoczeniem
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Utworzenie Pasażu Kultury Województwa Łódzkiego poprzez remont Łódzkiego Domu Kultury wraz z otoczeniem, w celu zwiększenia udziału w kulturze mieszkańców województwa Łódzkiego i kształtowania kulturowej tożsamości regionu
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 633227-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500004011-N-2018, 500004484-N-2018, 500010240-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500059912-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Łódzki Dom Kultury, Krajowy numer identyfikacyjny 27827300000,
ul. ul. Traugutta
18,
90113
Łódź, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
042 633 98 00 wew. 234, e-mail
ldk@ldk.lodz.pl, faks
042 633 70 96.
Adres strony internetowej (url): www.ldk.lodz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: samorządowa instytucja kultury
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Utworzenie pasażu Kultury Województwa Łódzkiego poprzez remont Łódzkiego Domu Kultury wraz z otoczeniem
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ŁDK.A.26.7.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia publicznego jest utworzenie Pasażu Kultury Województwa Łódzkiego poprzez remont Łódzkiego Domu Kultury wraz z otoczeniem. 2. Zamówienie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020; projekt pn.: "Utworzenie Pasażu Kultury Województwa Łódzkiego poprzez remont Łódzkiego Domu Kultury wraz z otoczeniem, w celu zwiększenia udziału w kulturze mieszkańców województwa Łódzkiego i kształtowania kulturowej tożsamości regionu" (Dalej: "Projekt") 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (dalej: "OPZ") stanowiący załącznik nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej: "SIWZ"). 4. Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 60 - miesięcznej gwarancji na zrealizowany (wykonany) przedmiot zamówienia. Datą rozpoczęcia okresu gwarancji będzie data podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego i przekazania podpisanej karty gwarancyjnej. Udzielona gwarancja nie wyłącza odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady przedmiotu umowy wynikającej z przepisów Kodeksu Cywilnego.
II.4) Główny kod CPV: 45453000-7
Dodatkowe kody CPV:
45000000-7,
45100000-8,
45233200-1,
45111200-0,
45320000-6,
45262350-9,
45442120-4,
45410000-4,
45260000-7,
45262500-6,
45223100-7,
45262120-8,
45400000-1,
45450000-6,
45300000-0,
45220000-5,
45310000-3,
45343000-3,
45311100-1,
45311200-2,
45332200-5,
45332400-7,
45332000-3,
45331200-8,
45312000-7,
45314000-1,
45316000-5,
45331210-1,
45316100-6,
45314320-0,
45314300-4,
45312310-3,
45421000-4,
45432100-5,
45430000-0,
45431000-7,
45422100-2,
45421130-4,
45421132-8,
45453100-8
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
okres od 12.03.2018 do 30.10.2018
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Utworzenie pasażu Kultury Województwa Łódzkiego poprzez remont Łódzkiego Domu Kultury wraz z otoczeniem | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
12/03/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
MARIA POTZ "MOSAICON" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
maksymilian.potz@mosaicon.pl,
ul. Juliana Tuwima 15 lok. U9,
90-010,
Łódź, kraj/woj.
łódzkie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/09/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana dotycząca potrzeby wykonania robót dodatkowych oraz terminu realizacji zamówienia na 31.12.2018 r.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W dniu 24 sierpnia 2018 roku Wykonawca - Maria Potz "Mosaicon" Sp z o.o. (dalej: "GW") złożyła wniosek o zmianę terminu realizacji zamówienia, którą uzasadniła koniecznością wykonania robót dodatkowych dotyczących zakresu realizacji zamówienia oraz technologii ich wykonania. W trakcie prac oczyszczania elewacji z piaskowca ustalono, że przyjęta w dokumentacja projektowej technologia - oczyszczanie strumieniowo-cierne - nie może być stosowana ze względu na ryzyko uszkodzenia powierzchni kamienia. Struktura piaskowca okazała się w wielu miejscach na tyle osłabiona, że wykorzystanie zakładanej technologii doprowadziłoby do zdegradowania zewnętrznej powierzchni kamienia, co w przyszłości skutkowałoby całkowitą destrukcją okładzin kamiennych. Przyjęta w dokumentacji projektowej technologia czyszczenia okładzin jest powszechnie stosowana w obiektach zabytkowych jednak jej zastosowanie uzależnione jest przede wszystkim od stanu zachowania zastosowanego kamienia. W trakcie prac okazało się, że w przypadku budynku Łódzkiego Domu Kultury do okładzin użyto piaskowca o bardzo słabej strukturze, która w wyniku działania kwaśnych dreszczów została dodatkowo osłabiona. W związku z powyższym nastąpiła konieczność wykonania zmiany technologii wykonania prac na metodę hydrodynamiczną z wykorzystaniem preparatów chemicznych. Okazał się również, że w celu skutecznego oczyszczenia okładzin zabieg należy przeprowadzić dwukrotnie, a miejscami nawet trzykrotnie. Dodatkowo po usunięciu wtórnych nawarstwień z powierzchni piaskowca pojawiły się rdzawe wykwity tlenów żelaza, pochodzące z cementu, który został pierwotnie wykorzystany do przyklejenia płyt, które to wykwity należy usuwać przez ponowne zmywanie specjalistycznymi preparatami.
Powyższe czynniki, których nie można było przewidzieć na etapie projektowym, powodują znaczne wydłużenie procesu oczyszczania elewacji (wielokrotne nanoszenie środków chemicznych i ich zmywania a następnie przeprowadzanie czasochłonnego procesu osuszania powierzchni między kolejnymi etapami procesu), przesunięcia rozpoczęcia i zakończenia kolejnych zabiegów konserwatorskich, które muszą być wykonanie w odpowiednich warunkach jak również potrzebę skierowania dodatkowych pracowników do realizacji działań.
Istotnym jest również, że podczas prowadzenia robót zaistniała konieczność wykonania szeregu innych, nie ujętych w dokumentacji projektowej prac, których nie można było przewidzieć na etapie projektowym, a są technicznie niezbędne do realizacji zamówienia. Dotyczy to następujących czynności:
1. Podczas demontażu okładzin kamiennych filara na elewacji zachodniej obiektu odkryto (niewidoczną pod płytami) rysę konstrukcyjną, którą ze względów bezpieczeństwa konstrukcji budynku należało poddać wzmocnieniu i zszyciu - pęknięcia zagrażają konstrukcji budynku,
2. Podczas demontażu okładzin kamiennych na elewacji północnej parteru obiektu odkryto niewidoczne wcześniej ramy stalowe (obramienia okien) - 15 sztuk, które wymagają usunięcia w celu prawidłowego montażu nowej stolarki okiennej,
3. W celu prawidłowego montażu instalacji klimatyzacji konieczny był dodatkowy demontaż zabudów ścian w galerii I-II piętra,
4. Zamurowanie otworów okiennych w prześwicie bramowym.
GW wskazał, iż jest gotowy zrealizować roboty dodatkowe w ramach wynagrodzenia przewidzianego zamówieniem podstawowym, jedynie w przedłużonym terminie. Strony ustaliły termin realizacji robót dodatkowych na 12 lutego 2019 r. jednak ze względu na potrzebę uzyskania od Zarządu Województwa Łódzkiego niezbędnej zgody na zmianę terminu realizacji projektu "Utworzenie Pasażu Kultury Województwa Łódzkiego poprzez remont Łódzkiego Domu Kultury wraz z otoczeniem, w celu zwiększenia udziału w kulturze mieszkańców województwa Łódzkiego i kształtowania kulturowej tożsamości regionu" (dalej: "Projekt"), w ramach którego realizowana jest inwestycja, strony przyjęły zmianę terminu realizacji w dwóch etapach:
1. do dnia 31 grudnia 2018 r.
2. do dnia 12 lutego 2019 r. - po uzyskaniu zgody Instytucji Zarządzającej na przedłużeniu terminu realizacji Projektu.
Jeśli Zamawiający podjąłby decyzję aby zlecić wskazane wyżej robót dodatkowe innemu wykonawcy, musiałby zarezerwować dodatkowe środki na wykonanie prac, których jednak nie miał zagwarantowanych w Wieloletnim Planie Finansowym Województwa Łódzkiego. Oferta potencjalnego wykonawcy obejmowała by także koszt ponownej organizacji placu budowy, rusztowań, zaplecza budowy. Tym samym oferta taka oprócz kosztów realizacji robót dodatkowych zawierałaby także inne koszty niezbędne do realizacji zamówienia a związane ze zorganizowaniem budowy. Powyższe wskazuje, iż udzielenie zamówienia innemu wykonawcy byłoby ekonomicznie nieuzasadnione i doprowadziłoby do znacznego zwiększenia kosztów realizacji inwestycji po stronie zamawiającego. Zmiana wykonawcy spowodowałaby również istotną niedogodność techniczną i organizacyjną związaną z koordynacją działań co najmniej dwóch wykonawców jednocześnie realizujących działania na placu budowy. Spowodowałoby to potrzebę oddelegowania dodatkowych pracowników zamawiającego do nadzoru nad procesem realizacji inwestycji.
Czas postępowania przetargowego o wyłonienie nowego wykonawcy, sporządzenie szczegółowej inwentaryzacji wykonanych robót w celu ich rozliczenia z dotychczasowym wykonawcą i przekazania placu budowy nowemu wykonawcy jak również wskazana potrzeba koordynacji działań co najmniej dwóch wykonawców jednocześnie mogłyby również spowodować wydłużenie realizacji zamierzenia budowlanego znacznie bardziej niż czas przedłużenia umowy aneksem, o który wnioskował GW. Działania te spowodowałby dodatkowe koszty zabezpieczenia już wykonanych robót, usunięcia rusztowań, placu budowy. Problemem było by również rozliczenie stolarki okiennej, która w znacznej mierze była w trakcie produkcji.
Powyższe uzasadnia zmianę umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP, gdyż wskazane dodatkowe roboty budowlane nie były objęte zamówieniem podstawowym, stały się niezbędne do prawidłowej jego realizacji i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
1. zmian wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych oraz technicznych,
2.zmiana wykonawcy spowodowałaby istotne niedogodności organizacyjne oraz znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego
3. GW wykona roboty budowlane dodatkowe w ramach wynagrodzenia za wykonanie zamówienia podstawowego, tym samym zamawiający nie poniesie dodatkowych kosztów ich realizacji,
? co wykazane zostało powyżej.
Również umowa z GW umożliwiała zapisami §17 ust. 1 lit. a) tir. 2 i 3 oraz lit. b) zmianę terminu realizacji zamówienia m.in. w przypadku zmian dokumentacja projektowej oraz wykonania robót dodatkowych.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- "Dostawa samochodu elektrycznego" w ramach projektu "Ekologiczny mechanik"
- Dostawa komponentów do rozbudowy Systemu Kontroli Dostępu dla Uniwersytetu Łódzkiego
- Dostawa oleju do celów grzewczych dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łodzi
- Dostawa samochodu osobowego dla Izby Administracji Skarbowej w Łodzi
- DOSTAWA ODZIEŻY ROBOCZEJ I OCHRONNEJ ORAZ PODSTAWOWYCH ŚRODKÓW OCHRONY OSOBISTEJ
- 82/ZP/2024 Przeprowadzenie warsztatów plastycznych, warsztatów muzycznych, zajęć edukacji medialnej oraz zajęć jogi dla uczestników Klubu Seniora przy Domu Seniora UŁ.
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 6 im. Narodowego Święta Niepodległości w Koszalinie (II)
- "Remont instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w Auli Nova Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, ul. Święty Marcin 87"
- "Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 724 w zakresie budowy przejścia dla pieszych oraz budowy sieci elektroenergetycznej do 1 kV oświetlenia drogowego". - nr postępowania 270/24
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Dyrekcji Parku Narodowego "Ujście Warty" w Chyrzynie 1
- "Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rudziniec - Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Rudziniec" z podziałem na zadania
- Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania obiektu handlowego na żłobek.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.