Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-12-05
Siepraw: Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1.200.000,00zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu oraz spłatę w 2013r., roku przez Gminę Siepraw wcześniej zaciągniętego zobowiązania z tytułu kredytu
Numer ogłoszenia: 501852 - 2013; data zamieszczenia: 05.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Siepraw , Siepraw 1, 32-447 Siepraw, woj. małopolskie, tel. 12 3721811, 3721819, 3721807, faks 12 3721806.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.siepraw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1.200.000,00zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu oraz spłatę w 2013r., roku przez Gminę Siepraw wcześniej zaciągniętego zobowiązania z tytułu kredytu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1.200.000,00zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu oraz spłatę w 2013r., roku przez Gminę Siepraw wcześniej zaciągniętego zobowiązania z tytułu kredytu. 3.2. Uruchomienie kredytu nastąpi w transzach na rachunek podstawowy Zamawiającego. 3.3. Całkowite uruchomienie kredytu nastąpi do dnia 31.12.2013r. 3.4. Nie przewiduje się prowizji od uruchomienia kredytu oraz innych prowizji i opłat. 3.5. Zamawiający przewiduje okres karencji w spłacie kapitału kredytu 12 miesięcy i następujący harmonogram spłat rat kredytu: Terminy spłaty rat kredytu Kwota spłaty kapitału w zł 31.12.2014 1.200.000,00 1) spłata odsetek będzie następowała w ratach kwartalnych do dnia ostatniego każdego miesiąca kończącego kwartał na podstawie zawiadomienia przesłanego przez bank, 2) oprocentowanie kredytu zostanie wyliczone według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku dla całego okresu kredytowania, 3) stopa bazowa - WIBOR 1M dla złotowych depozytów jednomiesięcznych międzybankowych z ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego kwartał poprzedzający kwartał za który naliczane są odsetki, 4) przy naliczaniu odsetek należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w danym kwartale, a liczbę dni w roku 365, sposób naliczania odsetek dotyczy całego okresu kredytowania. 3.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania tylko z części przyznanego kredytu. W/w sytuacji Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów z powodu nie wykorzystania przyznanych środków finansowych. 3.7. Pierwsza transza kredytu będzie dostępna w dniu następnym po podpisaniu umowy. 3.8. W przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy po wyznaczonej dacie spłaty. 3.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedterminowej spłaty części lub całego kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 3.10. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy. 3.11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu spłaty rat kredytu , w tym również do wydłużenia terminu spłaty rat kredytu poprzez zmianę harmonogramu spłaty rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 3.12. O przedterminowej spłacie kredytu i o zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej Wykonawcę. 3.13. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek od zaciągniętego kredytu. 3.14. Walutą kredytu będzie złoty polski (PLN). 3.15. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3.16. Miejsce świadczenia usługi: Gmina Siepraw; Urząd Gminy Siepraw, 32-447 Siepraw 1. 3.17. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 3.18. Dokumenty zawierające niezbędne informacje do oceny zdolności kredytowej dostępne na stronie www.siepraw.pl w zakładce BIP - Budżet i majątek..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 6 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi udokumentować, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, udzielił minimum 1 kredytu bankowego o wartości nie mniejszej niż 600.000,00 PLN wraz z podaniem wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodów, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w warunki. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 6 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 6 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 6 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - nie spełnia w oparciu o dokumenty załączone do oferty, których wykaz zawiera pkt 6 specyfikacji. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków wskazanych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy (odrzucenie oferty)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykonawca musi udokumentować, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, udzielił minimum 1 kredytu bankowego o wartości nie mniejszej niż 600.000,00 PLN wraz z podaniem wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodów, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający nie wymaga składania informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony formularz ofertowy - Załącznik Nr 4 do SIWZ, pełnomocnictwo podpisane przez osobę (osoby) upoważnione do dokonywania czynności prawnych w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy Wykonawca wyznaczył osobę mającą reprezentować go w postępowaniu o zamówienie publiczne, pełnomocnictwo musi być dołączone w formie oryginału, kopii potwierdzonej przez Wykonawcę lub kopii poświadczonej notarialnie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
16.4. Dopuszcza się zmian postanowień zawartej umowy w zakresie: 1) Terminu spłaty rat kredytu: a) Kredytobiorca wystąpi do Banku o przedterminową spłatę kredytu i niewykorzystanie kredytu, b) Kredytobiorca wystąpi do Banku o zmianę terminu spłaty rat kredytu, w tym również wydłużenie terminu spłaty kredytu, c) Spłata zadłużenia odbywać się będzie na podstawie harmonogramu spłaty rat kredytu z możliwością zmiany terminów spłaty rat kredytu po uzgodnieniu z Bankiem i Kredytobiorcą. 2) Formy prawnej Wykonawcy: a) zmianie ulegnie siedziba , adres lub forma prawna wykonawcy. 16.5. Strony ustalają, że zmiany umowy wymagają formy aneksu pisemnego .
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.siepraw.pl (zakładka gospodarka -> przetargi)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Siepraw Siepraw 1, 32-447 Siepraw pok. 28.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Siepraw Siepraw 1, 32-447 Siepraw pok. 28.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu krótkoterminowego w kwocie 6 000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie występującego w ciągu roku 2025 przejściowego deficytu budżetu Gminy Bodzentyn.
- "Obsługa bankowa budżetu Powiatu Lubelskiego i jednostek organizacyjnych Powiatu Lubelskiego"
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.