eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławŚwiadczenie usługi ochrony na terenie Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych - Partynice oraz zabezpieczenie organizowanych przez WTWK - Partynice imprez masowych w 2014 roku. Znak sprawyPN 04/2013

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-05

Wrocław: Świadczenie usługi ochrony na terenie Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych - Partynice oraz zabezpieczenie organizowanych przez WTWK - Partynice imprez masowych w 2014 roku. Znak sprawy: PN 04/2013
Numer ogłoszenia: 502270 - 2013; data zamieszczenia: 05.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wrocławski Tor Wyścigów Konnych - Partynice , ul. Zwycięska 2, 53-033 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 333 45 19, faks 71 333 45 18.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA GMINY WROCŁAW.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi ochrony na terenie Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych - Partynice oraz zabezpieczenie organizowanych przez WTWK - Partynice imprez masowych w 2014 roku. Znak sprawy: PN 04/2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi ochrony na terenie Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych - Partynice w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej i doraźnej oraz polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych, a także transportowaniu wartości pieniężnych oraz świadczenia usługi ochrony ( zabezpieczenia)imprez masowych organizowanych przez Wrocławski Tor Wyścigów Konnych - Partynice ( tj. Wyścigów konnych). Usługi będące przedmiotem niniejszego zamówienia muszą być świadczone zgodnie z wprowadzoną i stosowaną przez Wykonawcę polityką jakości zgodną z norma jakościową PN-EN ISO 9001:2009(ISO 9001:2008). Szczegóły dotyczące zakresu, sposobu oraz terminów realizacji przedmiotowej usługi określono w Ogólnych Warunkach Realizacji Usługi - Załacznik nr 11 do SIWZ, Harmonogramie realizacji usługi - Załącznik Nr 12 do SIWZ oraz Projekcie Umowy - Załącznik nr 4 do SIWZ.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zakres ewentualnych zamówień uzupełniających obejmuje w szczególności 1) zwiększenie obsady osobowej lub ilości godzin świadczonej usługi 2) zwiększenie ilości konwojów, 3) zmianę sposobu ochrony obiektu.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie 79.71.10.00 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu 79.71.30.00 - Usługi strażnicze 79.71.40.00 - Usługi w zakresie nadzoru 79.71.50.00 - Usługi patrolowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium wynosi: 3.000,00 zł.1)Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 16.12.2013 r., do godz. 09:00. a)wadium można wnieść w pieniądzu.Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest wpłacić je przelewem na rachunek bankowy podany w Rozdziale I SIWZ. Zaleca się w tytule przelewu stosować dopisek wadium dla sprawy (patrz Rozdział III pkt 4 SIWZ)w terminie określonym dla wniesienia wadium przelane środki muszą zostać zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego. b)wadium może być wniesione również w jednej lub kilku innych formach jak: a)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b)gwarancjach bankowych,c) gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Oryginały tych dokumentów należy złożyć w oddzielnym, zamkniętym opakowaniu (kopercie), w Dziale Finansowo- Księgowym WTWK - Partynice najpóźniej do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 16.12.2013 r., do godz. 09:00. Składane tytułem wadium gwarancje nie mogą uzależniać wypłaty zabezpieczenia Zamawiającemu od oświadczenia woli Wykonawcy w przedmiocie wymagalności i zasadności wypłaty.Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.Zaleca się, aby Wykonawca podał w ofercie formę w jakiej zostało wniesione wadium oraz datę wniesienia wadium lub załączył do oferty dowód wniesienia wadium (np. w formie kopii wniesionej gwarancji, poręczenia lub polecenia przelewu).Wykonawca, który nie wniesie w określonym terminie wymaganego wadium zostanie, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) ustawy Pzp, wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 5) wyżej cytowanej ustawy odrzucona.2) Zamawiający niezwłocznie zwraca wadium: a)wszystkim Wykonawcom, jeżeli dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej, za wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, b)wszystkim Wykonawcom, jeżeli Zamawiający unieważnił postępowanie, c)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, jeżeli zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego , d)na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.3)Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium, w wyznaczonym przez siebie terminie, przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1 ppkt 2) lit. a) i b), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.4)Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w Rozdziale XI pkt 7, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5)Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie b)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualną - ważną przez cały okres realizacji przedmiotowego zamówienia- koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał z należytą starannością co najmniej: 2 usługi polegające na ochronie osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej lub doraźnej wraz z dozorem sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych, o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł brutto każda i 2 usługi, polegające na ochronie osób i mienia podczas imprez masowych o liczbie uczestników co najmniej 1800 osób każda;(W przypadku usług wykonywanych obecnie rozstrzygająca jest wartość zrealizowanej części usługi do upływu terminu składania ofert.)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi licencję pracownika ochrony fizycznej I lub II stopnia, o których mowa w art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.) w tym minimum.:a)2 osobami posiadającymi zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie wykonywania zadań kierownika ds. bezpieczeństwa, o którym mowa w § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2011 r. w sprawie wymogów, jakie powinni spełniać kierownik do spraw bezpieczeństwa, służby porządkowe i służby informacyjne (Dz.U. z 2011 r. Nr 183, poz. 1087)lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w tożsamym zakresie, wydanego na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, b)5 osobami posiadającymi zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie wykonywania zadań członka służby porządkowej, o którym mowa w § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2011 r. w sprawie wymogów, jakie powinni spełniać kierownik do spraw bezpieczeństwa, służby porządkowe i służby informacyjne (Dz.U. z 2011 r. Nr 183, poz. 1087) lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w tożsamym zakresie, wydanego na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, c)20 osobami posiadającymi zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie wykonywania zadań członka służby informacyjnej, o którym mowa w § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2011 r. w sprawie wymogów, jakie powinni spełniać kierownik do spraw bezpieczeństwa, służby porządkowe i służby informacyjne (Dz.U. z 2011 r. Nr 183, poz. 1087)lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w tożsamym zakresie, wydanego na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta musi zawierać: 1)Wypełniony Formularz oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, 2)Wypełniony Formularz cenowy stanowiący załącznik nr 10 do Siwz 3)Oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdziale VIII i IX, X niniejszej SIWZ, 4)Dokument, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy(w tym podpisania oferty); jeśli ofertę podpisuje pełnomocnik Wykonawca składa pełnomocnictwo oraz dokument z którego wynika uprawnienie dla osoby udzielającej pełnomocnictwa do dokonania takiej czynności. 5)W przypadku, gdy Wykonawcą jest podmiot zobowiązany do rejestracji w odpowiednim rejestrze (np.Krajowym Rejestrze Sądowym), a w załączonym odpisie z rejestru, o którym mowa w rozdziale IX pkt 1.2) niniejszej SIWZ, nie uwzględniono zmian w tekście dokumentu - dowód złożenia zmian. 6)Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co wykonawca, o której mowa w art. 24.ust. 2 pkt. 5 - w postaci wypełnionego załącznika nr 6a do SIWZ lub informację o braku przynależności do grupy kapitałowej w postaci wypełnionego oświadczenia stanowiącego załącznik nr 6b. 7)Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (dotyczy przypadku o którym mowa w VII pkt. 3). Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 7. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy stanowiących integralną część niniejszej SIWZ. Dopuszcza się złożenie w ofercie załączników opracowanych przez Wykonawcę, pod warunkiem jednak, że ich treść będzie odpowiadać treści formularzy opracowanych przez Zamawiającego. Oferta Wykonawcy, który złoży w swojej ofercie załączniki o treści nieodpowiadającej treści formularzy będących częścią niniejszej SIWZ, może podlegać odrzuceniu. 8.Oferta musi być napisana na maszynie, komputerze lub w inny trwały sposób oraz podpisana przez osobę(y) uprawnioną(one), na podstawie odrębnych przepisów, do składania oświadczeń woli - reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz. W przypadku, gdy dokumenty podpisywane są przez osobę reprezentującą Wykonawcę, inną niż wskazana w dokumencie rejestrowym, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.Pełnomocnictwa o których mowa w pkt. 6 4) i 6.7) muszą być przedstawione w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. Wymagane, a nie złożone lub wadliwe pełnomocnictwa podlegać będą uzupełnieniu na warunkach określonych w art. 26 ust. 3 ustawy.10.Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była zaparafowana przez osobę(y) podpisującą(e) ofertę lub osobę(y) poważni oną(e) do jej podpisania. 11.Wszystkie dokonane korekty, skreślenia i poprawki powinny być parafowane (w miejscu naniesienia tych poprawek) przez osobę(y) podpisującą(e) ofertę lub osobę(y) upoważnioną(e) do jej podpisania. 12.Zaleca się, aby oferta była trwale spięta i aby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane kolejno. 13.Zaleca się umieszczenie oferty w nieprzejrzystym i zamkniętym opakowaniu oznaczonym nazwą i adresem Wykonawcy . 14. Wykonawca może zastrzec w ofercie (oświadczeniem zawartym w Formularzu oferty),iż Zamawiający nie będzie mógł ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2003 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503, ze zm.). 15.Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą,16.Zaleca się, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były umieszczone w osobnym, wewnętrznym opakowaniu i oznaczone klauzulą: Nie udostępniać innym podmiotom, informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.17.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe zabezpieczenie przez Wykonawcę dokumentów określonych jako tajne. Jeżeli zastrzeżone przez Wykonawcę informacje nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie przepisów ustawy (np. art. 96 ust. 3 ustawy) lub odrębnych przepisów, Zamawiający zobowiązany jest do ujawnienia tych informacji w ramach prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.W przypadku, gdy w jednym dokumencie Wykonawca zawrze informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa oraz informacje, do ujawnienia których Zamawiający będzie zobowiązany, Zamawiający ujawni cały dokument, zaś Wykonawca ponosił będzie odpowiedzialność za niewłaściwe zabezpieczenie informacji objętych tajemnicą przedsiębiorstwa. 18.Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231 ), a które to dokumenty wymagane są przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu, są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Uwierzytelnienie dokumentu winno polegać na zamieszczeniu na kopii dokumentu zapisu za zgodność z oryginałem czy też zgodne z oryginałem lub zapisu o podobnej treści, w sposób który umożliwi Zamawiającemu w sposób jednoznaczny stwierdzić, czy złożone przez Wykonawcę dokumenty odzwierciedlają stan faktyczny w nich stwierdzony. Stwierdzenie winno być podpisane przez właściwą osobę zgodnie z zasadami reprezentacji. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów trzecich na potencjale których polega wykonawca, o których mowa w rozdziale VII pkt. 7 niniejszej SIWZ, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty składane przez podmioty trzecie na zasobach, których polega wykonawca potwierdzane są za zgodność z oryginałem przez podmiot użyczający zasoby (osoba uprawniona) lub Wykonawca jeżeli posiada stosowne umocowanie do działania (reprezentowania) w imieniu podmiotu użyczającego zasoby. 19. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub budzić będzie wątpliwości co do jej prawdziwości. 20. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 21. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.a)Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscui według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem ZMIANA. W przypadku złożenia kilku ZMIAN kopertę każdej ZMIANY należy dodatkowo oznaczyć kolejnym numerem.b)Wycofanie złożonej oferty nastąpi poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę zawierającą powiadomienie należy opatrzyć dopiskiem WYCOFANIE. 22. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Rozdziale VIII i IX,X SIWZ, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa powyżej, zawierające błędy, lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.23. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 24. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Rozdziale VIII, IX, X Siwz.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, dopuszczalne będą w granicach unormowań ustawowych gdy Zamawiający przewidział możliwość ich dokonania w treści Projektu Umowy będącym integralną częścią SIWZ oraz określił warunki tej zmiany. Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art.144 ustawy w szczególności: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami.Pozostałe istotne zmiany postanowień zawartej umowy, stanowiące podstawę na której dokonano wyboru oferty Wykonawcy, zgodnie z art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych są niedopuszczalne.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.wtwk-partynice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wrocławski Tor Wyscigów Konnych - Partynice ul. Zwycięska 2 53-033 Wrocław.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.12.2013 godzina 09:00, miejsce: Wrocławski Tor Wyscigów Konnych - Partynice ul. Zwycięska 2 53-033 Wrocław.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.