Ogłoszenie z dnia 2017-03-23
Ogłoszenie nr 50263 - 2017 z dnia 2017-03-23 r.
Poznań: Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, krajowy numer identyfikacyjny
30070593200000, ul.
Al. Marcinkowskiego
32,
61745
Poznań, państwo
Polska, woj.
wielkopolskie, tel.
616 473 625, faks
616 473 628, e-mail
przetargi@poznan-nowemiasto.sr.gov.pl
Adres strony internetowej (URL): www.poznan-nowemiasto.sr.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Sąd
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa do siedziby Zamawiającego materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. 2. Dokładny wykaz materiałów eksploatacyjnych będących przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy). 3. Zasady oraz sposób realizacji przedmiotowego zamówienia zostały określone szczegółowo we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 4. Zamawiane ilości poszczególnych materiałów eksploatacyjnych zostały podane szacunkowo, co oznacza, że mogą różnić się w stosunku do ilości wskazanych w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do Umowy, z zastrzeżeniem, że kwota, o której mowa w § 3 ust. 1 Umowy nie zostanie przekroczona. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych oryginalnym pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się produkt oryginalny. W takim przypadku, jakość druku (kopii), wydajność, pojemność, szybkość schnięcia (utrwalania), nie zamazywanie się druku (kopii) winny odpowiadać wyrobowi producenta urządzenia, w którym materiał będzie zainstalowany, tj. produktowi oryginalnemu lub go przewyższać. 6. Zamawiający wymaga, aby oferowane materiały eksploatacyjne były: a. fabrycznie nowe tzn., że żaden z ich elementów nie był wymieniany, naprawiany bądź napełniany ponownie lub poddany jakimkolwiek innym, w tym przywracającym go do użytku zabiegom technicznym, b. dostarczone w opakowaniach typowych dla danego produktu, c. zaopatrzone w etykiety identyfikujące produkt i producenta produktu, d. kompatybilne pod względem technicznym i funkcjonalnym z urządzeniami, a ich użycie nie naruszy gwarancji producenta urządzeń, w których były instalowane.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
30125110-5
Dodatkowe kody CPV:
30192113-6,
30125100-2,
30124000-4
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zapytanie o cenę
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17/03/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT334776.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert3 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 411774,48 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę
na podstawie art. 70
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne
Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostaw materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. Celem udzielenia przedmiotowego zamówienia jest umożliwienie korzystania z urządzeń biurowych niezbędnych do wykonywania pracy przez pracowników Sądu nowomiejskiego. W obecnym stanie prawnym dostawy materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek nie zostały wymienione w Zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 września 2014 r. (Dz. Urz. MS. 2014.153), w związku z czym tutejszy Sąd zobowiązany jest do zapewnienia przedmiotowych dostaw samodzielnie. W związku z powyższym oraz z uwagi na fakt, iż konieczne jest zapewnienie użyteczności urządzeń niezbędnych do funkcjonowania Sądu, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie przedmiotowych dostaw jest konieczne i uzasadnione.
Uzasadnienie prawne
Zgodnie z treścią art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę w przypadkach przewidzianych w ustawie. Zgodnie a treścią art. 70 powołanej wyżej ustawy Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli spełnione są łącznie przesłanki uzależniające uzasadnione zastosowanie ww. trybu dotyczące wartości i przedmiotu zamówienia. W przedmiotowym postępowaniu spełnione są łącznie obie te przesłanki albowiem: wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w rozporządzeniu wydanym na podstawie delegacji zawartej w art. 11 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. kwoty 135 tys. euro, przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów powszechnie dostępnych w tym sensie, że istnieje na rynku wiele firm świadczących dostawy tego typu, a materiały będące przedmiotem dostaw mają ustalony standard jakościowy. Na ustalony standard jakościowy wskazuje powtarzalny i typowy charakter rzeczy będących przedmiotem dostaw.
Ponadto, w nowym brzmieniu Ustawy Prawo zamówień publicznych Ustawodawca w art. 91 ust. 2a wskazał, iż: " Zamawiający, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 i 2, oraz ich związki kryterium ceny mogą zastosować jako jedyne kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze przekraczającej 60%, jeżeli określą w opisie przedmiotu zamówienia standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia oraz wykażą w załączniku do protokołu w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty cyklu życia, z wyjątkiem art. 72 ust. 2 i art. 80 ust. 3."
Realizując powołany wyżej ustawowy obowiązek w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, którym jest dostawa tonerów. W treści umowy wskazano, że Zamawiający wymaga, aby dostarczone materiały eksploatacyjne były fabrycznie nowe tzn., że żaden z ich elementów nie był wymieniany, naprawiany bądź napełniany ponownie lub poddany jakimkolwiek innym, w tym przywracającym go do użytku zabiegom technicznym, dostarczone w oryginalnych opakowaniach, typowych dla danego produktu, zaopatrzone w etykiety identyfikujące produkt i producenta produktu, kompatybilne pod względem technicznym i funkcjonalnym z urządzeniami, a ich użycie nie naruszało gwarancji producenta urządzeń, w których będą instalowane.
Nadto określono, że dostarczone materiały eksploatacyjne powinny być oryginalne lub równoważne oryginalnym, i jednocześnie, że Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych oryginalnym pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się produkt oryginalny. W takim przypadku, jakość druku (kopii), wydajność, pojemność, szybkość schnięcia (utrwalania), nie zamazywanie się druku (kopii) winny odpowiadać wyrobowi producenta urządzenia, w którym materiał będzie zainstalowany, tj. produktowi oryginalnemu lub go przewyższać.
Jednocześnie z uwagi na zapis art. 72 ust. 2, z uwagi na prowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę Zamawiający nie jest obowiązany do opisywania cyklu życia produktu.
W związku z powyższym, wszystkie przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę (art. 70 ustawy Pzp) oraz nadrzędne przesłanki zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert (art. 91 ust. 2a Ustawy Pzp) wraz z wyjątkiem (art. 72 ust. 2) zostały spełnione, w związku z czym przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę jest prawnie uzasadnione.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Doświetlenie przejść dla pieszych na terenie Poznania realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj
- AD/ZP/41/25 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu świetlików dachowych Centrum Wykładowego i Biblioteki Technicznej Politechniki Poznańskiej .
- "Zakup drobnego sprzętu medycznego"
- Dostawa testów antygenowych COMBO wraz z dzierżawą analizatora dla potrzeb Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. J. Strusia w Poznaniu
- Dostawa środków ochrony roślin na potrzeby Zakładów Doświadczalnych Instytutu Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich - Państwowego Instytutu Badawczego
- "Usługi przygotowania wideo z tłumaczeniem na Polski Język Migowy wraz z montażem do 15 filmów, w ramach projektu " Cinema Without Barriers", (...) dla Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu. Część II"
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.