eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaŚwiadczenie obsługi prawnej na rzecz Ministerstwa Sprawiedliwości w Departamencie Zawodów Prawniczych i Dostępu do Pomocy Prawnej, polegającej na zastępstwie procesowym w sądach w oparciu o udzielone pełnomocnictwo oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-11

Warszawa: Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Ministerstwa Sprawiedliwości w Departamencie Zawodów Prawniczych i Dostępu do Pomocy Prawnej, polegającej na zastępstwie procesowym w sądach w oparciu o udzielone pełnomocnictwo oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego
Numer ogłoszenia: 504440 - 2012; data zamieszczenia: 11.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Sprawiedliwości, Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 5212773, 5212888, 5212214, faks 22 6289785, 5212697 , strona internetowa www.ms.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Ministerstwa Sprawiedliwości w Departamencie Zawodów Prawniczych i Dostępu do Pomocy Prawnej, polegającej na zastępstwie procesowym w sądach w oparciu o udzielone pełnomocnictwo oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Ministerstwa Sprawiedliwości w Departamencie Zawodów Prawniczych i Dostępu do Pomocy Prawnej, polegającej na zastępstwie procesowym w sądach w oparciu o udzielone pełnomocnictwo oraz doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego w okresie od 01.01.2013 r. do 31.12.2013 r.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Departament Zawodów Prawniczych i Dostępu do Pomocy Prawnej (DZP) Ministerstwa Sprawiedliwości (MS) realizując jedno z podstawowych zadań Ministra Sprawiedliwości w zakresie nadzoru nad aplikacją adwokacką, radcowską, notarialną i komorniczą, zajmuje się rozpatrywaniem odwołań od uchwał Komisji Egzaminacyjnych dotyczących wyników egzaminów wstępnych na te aplikacje. Ponadto zajmuje się obsługą administracyjno-biurową Komisji Egzaminacyjnych II stopnia przy Ministrze Sprawiedliwości rozpatrujących odwołania od wyników egzaminów zawodowych (adwokackiego, radcowskiego i notarialnego). Wiąże się to z koniecznością przygotowania pism procesowych dotyczących postępowań przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym, Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz z reprezentowaniem Ministra Sprawiedliwości w tych sądach w oparciu o udzielone pełnomocnictwo. Aktualnie przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Warszawie i Naczelnym Sądem Administracyjnym toczy się łącznie 185 postępowań z zakresu działalności Departamentu Zawodów Prawniczych i Dostępu do Pomocy Prawnej MS. Sprawa właściwego reprezentowania Ministra Sprawiedliwości w toku postępowania przed sądami jest niezwykle istotna. Każdego roku po przeprowadzeniu egzaminu wstępnego na aplikacje samorządowe do Departamentu Zawodów Prawniczych i Dostępu do Pomocy Prawnej MS wpływają odwołania od uchwał Komisji Egzaminacyjnych w sprawie wyniku tego egzaminu. Wobec bardzo dużej liczby tj.11.656 osób przystępujących do tego egzaminu, który w roku bieżącym odbył się 29 września oraz negatywnego wyniku uzyskanego przez 5.5582 osoby, należy spodziewać się dużej liczby odwołań. Aktualnie jest ich niemal 100 i wobec trwającej procedury odwoławczej, nadal wpływają. Ponadto do departamentu DZP wpływają odwołania od wyników egzaminów (zawodowych) adwokackiego, radcowskiego i notarialnego Odwołania te są rozpoznawane przez komisje egzaminacyjne II stopnia przy Ministrze Sprawiedliwości do spraw odwołań od wyników egzaminu adwokackiego, radcowskiego i notarialnego, które zostały przeprowadzone w dniach 28-31 sierpnia br. (egzamin adwokacki i radcowski) oraz 4-6 września br. (egzamin notarialny). Wobec dużej liczby tj. 1125 osób, które uzyskały negatywny wynik z powyższych egzaminów, należy spodziewać się również dużej liczby tych odwołań. Procedura odwoławcza jest w toku, tym niemniej mając na uwadze doświadczenia roku ubiegłego, spodziewane jest około 800 odwołań. Wobec powyższego Minister Sprawiedliwości podjął decyzję o powołaniu dodatkowych komisji odwoławczych. Obsługę administracyjną powyższych komisji zapewnia Minister Sprawiedliwości. Z uwagi na tak dużą liczbę odwołań, należy spodziewać się wzrostu liczby skarg do sądów administracyjnych, tym samym wzrostu liczby spraw, w których konieczne będzie świadczenie doradztwa procesowego na etapie postępowania sądowo-administracyjnego oraz zastępstwa procesowego (niezależnie od toczących się postępowań dotyczących egzaminów z lat ubiegłych, o czym była mowa na wstępie). Ponadto w roku 2013 egzamin adwokacki i radcowski planowany jest w miesiącu marcu. Przystąpi do niego znacznie większa liczba osób, tj. około 9.000. Tym samym bardzo wzrośnie liczba osób odwołujących się od wyników tych egzaminów, co skutkować będzie także wzrostem skarg do sądów administracyjnych. Na departamencie spoczywa także obowiązek badania zgodności z prawem wszystkich uchwał organów samorządowych w zakresie aplikacji. Wiąże się to, w przypadku stwierdzenia niezgodności, z koniecznością opracowania skarg do Sądu Najwyższego i udziałem w postępowaniu przed Sądem Najwyższym (obowiązuje przymus adwokacki). Gwarancję zatem właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko zlecenie wykonywania usług przez radców prawnych, przy czym nie jest do przewidzenia szczegółowy zakres ich czynności, jak również liczba zadań. Na podstawie doświadczeń z lat ubiegłych jest natomiast bezsporne, że obsługa radcy prawnego jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania departamentu i realizacji zadań Ministra Sprawiedliwości. Tryb wyboru wykonawców jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika świadczenia usługi zastępstwa procesowego związanego z zakresem właściwości Departamentu Zawodów Prawniczych i Dostępu do Pomocy Prawnej MS jest inna niż typowa taka usługa. Nie jest wcześniej znana dokładna liczba odwołań od wyników egzaminów zarówno wstępnych, jak i zawodowych, a tym samym liczba potencjalnych spraw wymagających obsługi prawnej radcy prawnego. Z uwagi na specyfikę procedury odwoławczej pożądany jest wykonawca specjalizujący się w prawie i procedurze administracyjnej. Wybór trybu zamówienia z wolnej ręki umożliwia, poza weryfikacją doświadczenia (które może być potwierdzone odpowiednią dokumentacją), na bezpośredni kontakt z potencjalnym wykonawcą usługi, co jest bardzo istotne w przypadku wyboru pełnomocnika Ministra Sprawiedliwości przed sądami. Ponadto tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie negocjacji, podczas których, poza bezpośrednim kontaktem z wykonawcą, możliwa jest także negocjacja ceny usługi. Wybór innego trybu może nie doprowadzić do wyboru wykonawcy we właściwym dla prawidłowego funkcjonowania departamentu i realizacji zadań Ministra Sprawiedliwości terminie. Ponadto, wybrany w podstawowym trybie wykonawca może nie spełnić oczekiwań departamentu, a także nie można wykluczyć wystąpienia konfliktu interesu, gdyż praktycznie niemożliwe jest ustalenie kręgu potencjalnych klientów takiego podmiotu. Może to prowadzić do nienależytego wykonania ustawowych zadań Ministra Sprawiedliwości. Z powyższych względów na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy uzasadnione jest powierzenie wykonania zamawianej usługi odpowiednio: 1) Pani Joannie Lemańskiej - Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Cystersów 13a/1, Kraków, 2) Panu Piotrowi Wójcikowi - Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Kosynierów 9, Łomianki, 3) Panu Piotrowi Waś - Radca Prawny, Al. Armii Ludowej -6/83, Warszawa.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Joanna Lemańska Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Cystersów 13a/1, 31-553 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

  • Piotr Wójcik Kancelaria radcy Prawnego, ul. Kosynierów 9, 05-092 Łomianki, kraj/woj. mazowieckie.

  • Piotr Waś Kancelaria Radcy Prawnego, Al. Armii Ludowej 6/83, 00-571 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.