eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzęstochowaUsługi kompleksowego utrzymania czystości w obiekcie Śląskiego Oddziału Regionalnego i obiektach 17 Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz usługi utrzymania terenów zewnętrznych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-06

Częstochowa: Usługi kompleksowego utrzymania czystości w obiekcie Śląskiego Oddziału Regionalnego i obiektach 17 Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz usługi utrzymania terenów zewnętrznych
Numer ogłoszenia: 505190 - 2013; data zamieszczenia: 06.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Śląski Oddział Regionalny w Częstochowie , ul. Sobieskiego 7, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 034 3782800, faks 034 3249428.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Inna Państwowa Osoba Prawna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi kompleksowego utrzymania czystości w obiekcie Śląskiego Oddziału Regionalnego i obiektach 17 Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz usługi utrzymania terenów zewnętrznych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje usługi kompleksowego utrzymania czystości w obiekcie Śląskiego Oddziału Regionalnego i obiektach 17 Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz usługi utrzymania terenów zewnętrznych. a) Usługa kompleksowego utrzymania czystości w obiektach Biur Powiatowych i Oddziale Regionalnym ARiMR obejmuje m.in. pokoje biurowe, trakty komunikacyjne, klatki schodowe, pomieszczenia sanitariatów i socjalne, pomieszczenia gospodarcze, serwerownie, archiwum zakładowe, składnice akt i garaże, inne pomieszczenia sprzątane na żądanie. Usługa polega na sprzątaniu wszystkich powierzchni, przez co rozumie się wykonywanie takich czynności jak odkurzanie, zmywanie, przecieranie kurzu, mycie okien i inne wskazane w Załączniku nr 1c do SIWZ b) Usługa kompleksowego utrzymania terenów zewnętrznych obejmuje Biura Powiatowe w Raciborzu, Jastrzębiu Zdroju, Międzyświeciu, Kłobucku, Żywcu, Pszczynie, Oddział Regionalny w Częstochowie. Usługa polegać będzie m.in. na odśnieżaniu, zwalczaniu śliskości zimowej, usuwaniu oblodzeń budynków, utrzymaniu porządku na powierzchniach utwardzonych w tym traktach komunikacyjnych, utrzymaniu terenów zielonych (trawników). c) Na wykonawcy ciąży obowiązek comiesięcznego dostarczenia środków czystości wykazanych w Załączniku 1 d do SIWZ, materiałów uszorstniających i wykonywanie usługi za pomocą sprzętów, narzędzi i materiałów stanowiących jego własność - winien wyposażyć osoby realizujące usługę w specjalistyczny sprzęt, narzędzia, materiały (m.in. odkurzacze, wiadra, mopy, urządzenia czyszczące, wózki, urządzenia niezbędne do realizowanych usług, odzież ochronną, detergenty używane do sprzątania, dezynfekcji i konserwacji itp.). Wszystkie te elementy winny być skalkulowane w cenie oferty. d) Wszystkie czynności związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia będą realizowane od poniedziałku do piątku w dni robocze w godzinach poniżej przedstawionych: Biura Powiatowe ARiMR w godzinach pracy ARiMR tj. od 7:30 - 15:00 za wyjątkiem czynności związanych z odśnieżaniem oraz posypywaniem materiałem ciernym, które powinny być wykonane również poza godzinami otwarcia jednostek ARiMR, tak by teren był przygotowany do użytkowania o godzinie 7:00. Oddział Regionalny ARiMR począwszy od godziny 14:00 za wyjątkiem czynności związanych z odśnieżaniem oraz posypywaniem materiałem ciernym, które powinny być wykonane w takich godzinach by teren był przygotowany do użytkowania o godzinie 7:00. Godziny pracy w jednostkach ARIMR mogą ulec zmianie po indywidualnym ustalenia z Kierownikami Biur Powiatowych lub Kierownikiem Biura Oddziału Regionalnego Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR. e) Szczegółowy zakres realizacji usług zawarty został w Załączniku nr 1c do SIWZ, wykaz powierzchni w Załączniku nr 1b do SIWZ, garaży w Załączniku nr 1e, zestawienie środków czystości oraz ilości koszy na śmieci, niszczarek określony został w Załączniku 1d do SIWZ. Wykaz lokalizacji wraz z osobami odpowiedzialnymi po stronie Zamawiającego zawarty został w Załączniku nr 1a do SIWZ. f) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wymogów w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i bezpieczeństwa informacji. Jest również zobowiązany do przestrzegania przepisów p.poż i BHP, sanitarnych, ochrony środowiska w trakcie wykonywania prac. g) Wykonawca jest zobowiązany do sprzątania pomieszczeń po bieżących remontach pomieszczeń (np. odświeżanie powierzchni natynkowych, wymiana wykładziny, inne prace remontowe w pomieszczeniach) jako pracochłonność równoważną za okres trwania remontu i braku sprzątania w tym czasie. h) Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie zapewnić zastępstwo w przypadku nieobecności pracownika realizującego usługę. i) Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć i wskazać Zamawiającemu osobę wyznaczoną przez niego do nadzorowania realizacji usług. j) Zamawiający zapewni pojemniki na odpady i wywóz odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia odpadów w miejscu wskazanym przez Zamawiającego na terenie każdej z lokalizacji określonej w Załączniku nr 1a do SIWZ. W przypadku konieczności: - rozszerzenia zakresu umowy na lokalizacje inne niż wymienione w Załączniku nr 2 do SIWZ; - przeniesienia do innej lokalizacji siedziby któregokolwiek z biur Śląskiego OR ARiMR, jeżeli zmiana ta skutkowałaby koniecznością zmiany wartości pierwotnej umowy; - rozszerzenia zakresu umowy w związku z pozyskaniem dodatkowej powierzchni w lokalizacjach; Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, uwzględniając przesłanki wynikające z art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Pozostałe istotne wymagania zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia i realizacji umowy zostały zawarte we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamówienie poniżej 130 000 euro.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • W przypadku konieczności rozszerzenia zakresu umowy na lokalizacje inne niż wymienione w Załączniku nr 1a do SIWZ, przeniesienia do innej lokalizacji siedziby któregokolwiek z Biur Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR, jeżeli zmiana ta skutkowałaby koniecznością zmiany wartości pierwotnej umowy, rozszerzenia zakresu umowy w związku z pozyskaniem dodatkowej powierzchni w lokalizacjach, Zamawijący przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, uwzględniając przesłanki wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówien publicznych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur 90.91.12.00 - Usługi sprzątania budynków 90.91.91.00 - Usługi czyszczenia urządzeń biurowych 90.91.13.00 - Usługi czyszczenia okien 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń 90.91.40.00 - Usługi sprzątania parkingów 77.31.41.00 - Usługi w zakresie trawników .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg reguły spełnia / nie spełnia. Działalność prowadzona na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg reguły spełnia / nie spełnia. Zamawiajacy uzna spełnienie tego warunku jeśli Wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 2 wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych i ciągłych - wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, głównych usług utrzymania czystości, odpowiadających swym rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich rodzaju, wartości, podmiotu na rzecz którego były świadczone, daty i miejsca wykonania/wykonywania, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - Załącznik nr 7 do SIWZ. Przez główne usługi odpowiadające swym rodzajem przedmiotowi zamówienia Zamawiający uzna świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości wewnątrz obiektów/grupy obiektów jednego podmiotu, w którym powierzchnia łączna sprzątana nie była mniejsza niż 5000 m2 (każda usługa) przez okres minimum 1 roku (każda).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg reguły spełnia / nie spełnia. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg Załącznika nr 4 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg reguły spełnia / nie spełnia. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg Załącznika nr 4 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu wg reguły spełnia / nie spełnia. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg Załącznika nr 4 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz ofertowy - stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ 2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy - w przypadku podpisania oferty przez osobę/y, której/ych umocowanie nie wynika z dokumentów rejestracyjnych. 3. Informację, w jakiej części realizacja przedmiotu zamówienia zostanie powierzona podwykonawcom (w treści formularza ofertowego). 4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji lll.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Jeżeli Wykonawca wykazuje spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, poprzez poleganie na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca ma obowiązek udowodnić, że będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia (ma to wynikać jednoznacznie ze złożonego dowodu).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian zawartej umowy w trakcie jej trwania w stosunku do treści oferty w sytuacjach: a) zaistnienia obiektywnych okoliczności, niezależnych od stron umowy, w tym w sytuacji ograniczenia środków finansowych Zamawiającego przewidzianych na realizację zamówienia, powodujących konieczność zmiany lub rozwiązania umowy; b) zmian organizacyjnych Zamawiającego powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe; c) zmiana miejsca świadczenia usługi w przypadku zmiany miejsca lokalizacji biur Zamawiającego - w obrębie województwa Śląskiego; d) zmiana stawki/wartości brutto umowy w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT; e) zmiana zakresu ilościowego (zmniejszenie) usługi w związku z ewentualną restrukturyzacją u Zamawiającego, likwidacją niektórych lokalizacji a co za tym idzie zmiana (obniżenie) wartości umowy; f) działania siły wyższej lub wystąpienia stanu wyższej konieczności; g) omyłek pisarskich lub błędów rachunkowych; h) mających na celu wyjaśnienie wątpliwości treści umowy, jeśli będzie ona budziła wątpliwości interpretacyjne między stronami; i) jeżeli zmiany umowy, w tym zmiany sposobu płatności, wymagać będzie ochrona interesu Zamawiającego; j) zmiana godzin wykonywania usługi, w przypadku zmian godzin pracy Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.arimr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Śląski Oddział Regionalny Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ul. Jana III Sobieskiego 7 42-200 Częstochowa pokój 339 (III piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.12.2013 godzina 08:00, miejsce: Śląski Oddział Regionalny Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ul. Jana III Sobieskiego 7 42-200 Częstochowa pokój 143 (kancelaria główna).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: n/d.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.