Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-04-04
Ząbkowice Śląskie: Wykonanie czynności zastępstwa inwestycyjnego przy realizacji zadania pod nazwą: Rewitalizacja Parku Miejskiego im. Sybiraków w Ząbkowicach Śląskich
Numer ogłoszenia: 50765 - 2013; data zamieszczenia: 04.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie , ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 74 151 881 do 885 wew. 123, faks 74 8155445.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie czynności zastępstwa inwestycyjnego przy realizacji zadania pod nazwą: Rewitalizacja Parku Miejskiego im. Sybiraków w Ząbkowicach Śląskich.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonywania czynności zastępstwa inwestycyjnego przy realizacji zadania pod nazwą Rewitalizacja Parku Miejskiego im. Sybiraków w Ząbkowicach Śląskich 2.Zakres robót budowlanych przewidzianych do realizacji w ramach inwestycji pn.: Rewitalizacja Parku Miejskiego im. Sybiraków w Ząbkowicach Śląskich obejmuje: a) Przebudowę ścieżek spacerowych zlokalizowanych w przedmiotowym parku, o wymiarach i przebiegu jak na rysunkach technicznych. b)Przebudowę chodnika wzdłuż ul. H. Sienkiewicza. c)Rewitalizacja dwóch fontann. d)Wykonanie komory technicznej fontanny. e)Wykonanie przyłączy wodno - kanalizacyjnych zasilających fontannę. f)Wykonanie nowego oświetlenia dla przebudowywanych ścieżek spacerowych i odcinka drogi - ul. H. Sienkiewicza oraz iluminacji świetlnych muru obronnego, fosy oraz fontann. g)Wykonanie ogrodzonego placu zabaw w sąsiedztwie ul. Ziębickiej, h)Oczyszczenie oraz utwardzenie dna i skarp fosy oraz udrożnienie dopływu i odpływu wody. i)Przebudowa kładki dla pieszych. j)Wymiana barier ochronnych wokół fosy i wzdłuż ul. Powstańców Warszawy oraz ul. Ziębickiej. k)Montaż barier ochronnych wzdłuż potoku Zatoka. l)Montaż ławek parkowych oraz koszy na śmieci w miejscach wskazanych na rysunkach technicznych. m)Wykonanie terenów zielonych wraz z dosadzeniem żywopłotów oraz innych krzewów parkowych. n)Montaż tablic informacyjnych i turystycznych na wysokości dwóch głównych wejść do parku. o)Regulacja studzienek kanalizacyjnych oraz telekomunikacyjnych. p)Obsługę geodezyjną inwestycji. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje nałożenie na inwestora zastępczego następujących obowiązków: a) Zawiadamianie organu nadzoru budowlanego: - o zamiarze rozpoczęcia robót wraz z przekazaniem niezbędnych dokumentów w tym zakresie, - o zakresie zmian powstałych w trakcie realizacji inwestycji. b) Sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie określonym w obowiązujących przepisach oraz organizowanie niezbędnych konsultacji technicznych w celu wprowadzania zmian projektowych w ramach pełnionego przez projektanta nadzoru autorskiego. c) Zabezpieczenie obsługi branżowych inspektorów nadzoru, zgodnie z Prawem budowlanym, d) Współpracowanie z Biurem Projektów, którego projekt stanowi podstawę realizacji inwestycji, wnioskowanie do Zamawiającego o zlecanie dodatkowych projektów, projektów zamiennych, kosztorysów i kalkulacji oraz o bieżące przeszacowywanie kosztorysów, e) Prowadzenie narad roboczych przy udziale Zamawiającego, sporządzanie protokołów, opracowywanie i analizowanie harmonogramów oraz współpraca z koordynatorem BHP na budowie - co najmniej raz na 2 tygodnie. f) Reprezentowanie Zamawiającego na budowie, przez sprawowanie kontroli realizacji zgodności wykonania z projektem, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej - sztuką budowlaną. g) Sprawdzanie jakości wykonanych robót, zastosowanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu materiałów i wyrobów wadliwych oraz niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, sprawdzanie i gromadzenie atestów, świadectw jakości i innych certyfikatów. h) Kompleksowe prowadzenie spraw finansowo-księgowych, w szczególności: - prowadzenie ewidencji księgowej nakładów ponoszonych na realizację zadania, - sporządzanie dowodów przekazania środków trwałych na majątek użytkownika (zgodnie z aktualnymi przepisami), - końcowe rozliczenie inwestycji, - rozliczanie inwestycji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 3 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa. i) Sprawdzanie składanych przez generalnego wykonawcę faktur pod względem merytorycznym i formalno - rachunkowym w oparciu o kosztorysy ofertowe przyjęte w przetargu lub umowy zawarte przez Zamawiającego. j) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności materialnej, pod rygorem zwrotu nieprawidłowo zatwierdzonych przez Wykonawcę wydatków, w zakresie nadzorowanym przez wykonawcę, sprawdzanie jakości i ilości robót, dokonywanie odbiorów wszystkich robót budowlanych i specjalistycznych, w tym robót ulegających zakryciu lub zanikowych, uczestniczenie w próbach i odbiorach instalacji i urządzeń technicznych, przewodów kominowych itp. wraz ze spowodowaniem bieżącego nanoszenia przez generalnego wykonawcę zmian w dokumentacji powstałej w trakcie wykonawstwa. k) Kontrolowanie terminowości wykonania robót, w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu wykonawcy generalnego, w celu dotrzymania terminów określonych w Harmonogramie Realizacji Inwestycji oraz bieżąca aktualizacja, bez zmiany terminu końcowego zakończenia inwestycji, l) Opracowywanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe - nieprzewidziane i nieuwzględnione w dokumentacji projektowej i przekazanie ich do zatwierdzenia Zamawiającemu. m) Sprawdzanie kosztorysów ofertowych pod względem merytorycznym, formalno rachunkowym dla robót dodatkowych oraz nieprzewidzianych. n) Bieżące kontrolowanie prawidłowości prowadzenia Dziennika Budowy i przekazanie go po odbiorze końcowym Zamawiającemu. o) Spowodowanie naniesienia zmian w projektach wykonawczych powstałych w trakcie wykonawstwa i przekazanie Zamawiającemu pełnego kompletu projektów w ramach dokumentacji powykonawczej. p) Nadzorowanie poprawności sporządzania przez generalnego wykonawcę dokumentacji powykonawczej i przedłożenie jej w pełnym obowiązującym zakresie Zamawiającemu. q) Zawiadamianie generalnego wykonawcy o stwierdzonych wadach w wykonanych robotach w okresie gwarancji i rękojmi, wynikających z umowy z generalnym wykonawcą z obowiązkiem ich usunięcia, a w przypadku nie usunięcia wad przez generalnego wykonawcę spowodowanie zastępczego usunięcia wad na koszt generalnego wykonawcy. r) Opracowywanie opinii, dotyczących wad wykonania przedmiotu umowy uznanych za nie nadające się do usunięcia, a nie przeszkadzających w użytkowaniu oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia generalnego wykonawcy z określeniem utraty wartości robót i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty. s) Potwierdzanie, przez inspektorów nadzoru, gotowości wykonawcy robót budowlanych do odbioru robót oraz odbioru końcowego, z pisemnym zawiadomieniem Zamawiającego. t) Zgłoszenie obiektu do użytkowania zgodnie z przepisami ustawy - Prawo budowlane, z obowiązkiem uzyskania pozwolenia na jego użytkowanie. u) Dokonywanie czynności odbioru końcowego lub odbiorów częściowych, w szczególności: - sprawdzenie kalkulacji, kosztów powykonawczych, obmiarów robót i faktur wykonawców, - stwierdzenie gotowości do odbioru, - zorganizowanie odbioru i przekazanie zadania lub jego etapów, - przekazanie inwestorowi protokołów odbioru oraz dokumentacji powykonawczej, - dokonanie ostatecznego odbioru po upływie terminu gwarancji ustalonego w umowie z wykonawcą, - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie zrealizowanej inwestycji. w) Sporządzenie pełnego rozliczenia finansowego zrealizowanego zadania. x) Zagwarantowanie Zamawiającemu możliwości kontroli postępu prac na budowie w/w obiektu. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania prac będących przedmiotem umowy zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy technicznej i należytą starannością oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami oraz na warunkach ustalonych umową. Dodatkowe wymogi i obowiązki określa projekt umowy, który stanowi integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiając nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda załączenia do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp. - załącznik nr 2 do oferty. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia, według formuły: spełnia/nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz wykonywanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże się, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykonał co najmniej jedną usługę pełnienia funkcji inwestora zastępczego lub Inżyniera Kontraktu dla robót budowlanych wraz z finansowym rozliczeniem inwestycji o wartości nie mniejszej niż 500 000, 00 zł ( pięćset tysięcy złotych) lub dwie takie usługi o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł ( dwieście pięćdziesiąt złotych) brutto każda, przy czym ta usługa (usługi) dotyczyć muszą zakończonych i rozliczonych robót budowlanych (jako wykonane roboty budowlane należy rozumieć doprowadzenie realizacji określonych robót budowlanych, co najmniej do wystawienia Protokołu odbioru robót lub Świadectwa Przyjęcia, stwierdzającego niewadliwe, tj. prawidłowe wykonanie inwestycji), obejmujących wykonanie robót obejmujących co najmniej następujące specjalności łącznie: drogową, instalacyjną w zakresie sieci i urządzeń instalacji sanitarnych, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz załączy dowody, czy wykonane usługi zostały wykonane należycie- wg załącznika nr 3. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia, według formuły: spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda załączenia do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp. - załącznik nr 2 do oferty. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia, według formuły: spełnia/nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz osób o których mowa w SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda załączenia do oferty oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp. - załącznik nr 2 do oferty. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia, według formuły spełnia nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a)Wypełniony i podpisany formularz ofertowy- załącznik nr 1; b)Pełnomocnictwa w przypadku składania oferty wspólnej. c)Pełnomocnictwo w przypadku gdy ofertę podpisuje osoba nie wyznaczona w dokumentach do reprezentowania wykonawcy. d)Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - wg załącznika nr 7;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski
ul. 1 Maja 15
57-200 Ząbkowice Śląskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich, 57-200 Ząbkowice Śląskie, ul. 1 Maja 15, BOI parter, do dnia 15 kwietnia 2013 r. do godz. 10:00..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ZĄBKOWIC ŚLĄSKICH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Nadzór inwestorski zadania: "Renowacja zabytkowego obwarowania miasta na odcinku C oraz renowacja elewacji, wieży i pokrycia dachowego ratusza w Byczynie"
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku przy ul. Solnej 14 w Łodzi
- Wykonanie nadzoru inwestorskiego w ramach inwestycji pn. Przebudowa drogi w miejscowości Skrzynki, Przesiadłów, Ojrzanów i Tobiasze.
- Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu wraz ze sprawowaniem wielobranżowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji: Rozwój działalności Centrum Zdrowia Psychicznego w SPSNPCH w Międzyrzeczu
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zadania "Modernizacja budynków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w obrębie zespołu zabudowy na Jazdowie ..."
- Wykonanie kompleksowego wielobranżowego nadzoru inwestorskiego w ramach zad. inw. "Rozwój stref przemysłowych na obszarze Powiatu Wołomińskiego poprzez rozbudowę dróg na terenie Gminy Radzymin (...)
więcej: Usługi nadzoru budowlanego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.