eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaŚwiadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w zakresie pielęgnacji dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-09

Warszawa: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w zakresie pielęgnacji dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania
Numer ogłoszenia: 507808 - 2013; data zamieszczenia: 09.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, ul. Antalla 4, 03-126 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6147000, faks 022 6147000 , strona internetowa www.opsbialoleka.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w zakresie pielęgnacji dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w zakresie pielęgnacji dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania (klientów Zamawiającego), zwane dalej usługą. 2. Szczegółowy zakres czynności, które mogą składać się na usługę, został ustalony na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189, poz. 1598), zwanego w umowie rozporządzeniem i obejmuje pielęgnację, jako wspieranie procesu leczenia, w tym: 1) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, 2) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, 3) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, 4) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, w szczególności: a) aplikacja leków trudnych do samodzielnego przyjęcia, b) mierzenie ciśnienia tętniczego, c) mierzenie temperatury ciała. 5) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, w szczególności: a) ćwiczenia ogólno usprawniające (np. nauka chodzenia o kulach , przy balkoniku, asekuracja przy chodzeniu, inne), b) zmiana opatrunków na zlecenie lekarza, c) usuwanie wydzielin z nosa i jamy ustnej, d) zapobieganie odleżynom i odparzeniom, e) pielęgnacja miejsc zmienionych chorobami typu: egzema , grzybica, alergia skóry itp., f) nacieranie i oklepywanie, g) opróżnianie i wymiana worka z moczem i kałem, h) układanie chorego w łóżku, i) inne czynności pielęgnacyjno-higieniczne, w tym zmiana pampersa i mycie. 6) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, 7) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych; 3. Prawo do korzystania z usługi będzie ustalane dla osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione. Prawo to może zostać również ustalone dla osoby, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi dostosowanej do szczególnych potrzeb klienta Zamawiającego wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w sposób uwzględniający potrzeby klientów Zamawiającego. 5. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić, by usługa była wykonywana wyłącznie przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane zgodnie z ustawą z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz.U. Nr 174 poz. 1039 ze zm.) do wykonywania zawodu pielęgniarki. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania tych osób. 6. Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu, przed rozpoczęciem wykonywania usługi przez każdą z osób, o których mowa w ust. 5, dokumenty potwierdzające posiadane przez nią kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki. Zamawiający będzie uprawniony do weryfikacji ich prawdziwości. 7. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za szkody w mieniu klienta Zamawiającego powstałe w związku z wykonywaniem usługi przez Wykonawcę lub zawinione przez osoby, o których mowa w ust. 5. 8. Wykonawca zobowiązany będzie zawrzeć umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia. 9. Wykonawca będzie zobowiązany świadczyć usługę na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora Zamawiającego. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się zlecenie wykonania usługi za pomocą faksu przez osobę wskazaną do kontaktów w sprawie realizacji zamówienia ze strony Zamawiającego. Zlecenie takie zostanie niezwłocznie potwierdzone decyzją. 10. Niezwłocznie po wydaniu decyzji, o której mowa w ust. 9, Zamawiający przekaże Wykonawcy drogą faksową kopię tej decyzji. Wykonawca od dnia wskazanego w decyzji będzie zobowiązany do świadczenia usługi w zakresie (czynności wybrane spośród określonych w ust. 2) i w wymiarze czasowym wskazanych w decyzji. 11. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić możliwość świadczenia usługi przez siedem dni w tygodniu, w godzinach od 7:00 do 19:00, również w święta i dni ustawowo wolne od pracy. 12. Z usługi świadczonej przez Wykonawcę będzie korzystało około 10 klientów Zamawiającego w każdym z miesięcy obowiązywania umowy. Podana liczba klientów jest wielkością szacunkową. 13. Przewidywana ilość godzin świadczenia usługi w każdym z miesięcy obowiązywania umowy wynosić będzie średnio w miesiącu 100 godzin. Podana liczba godzin jest wielkością szacunkową. Ilość zleconych Wykonawcy przez Zamawiającego godzin świadczenia usługi wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb klientów Zamawiającego. 14. Wykonawca nie będzie mógł dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń w przypadku zlecenia mu w trakcie obowiązywania umowy świadczenia usługi dla mniejszej niż ustalona w ust. 12 liczby klientów Zamawiającego lub w mniejszym niż ustalony w ust. 13 wymiarze czasowym. 15. Dokładne terminy świadczenia usługi Wykonawca uzgodni indywidualnie z każdym klientem Zamawiającego lub jego opiekunem. Wykonawca będzie zobowiązany na każde żądanie Zamawiającego przedstawić mu szczegółową informację o rzeczywistych, ustalonych z klientami lub ich opiekunami terminach świadczenia usługi. 16. Wykonawca będzie zobowiązany do zakończenia świadczenia usługi: a. w dniu określonym w decyzji, o której mowa w ust. 9, b. w dniu wygaśnięcia umowy. Umowa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i obowiązuje do dnia 28 lutego 2014 r., jednak nie dłużej niż do dnia, w którym kwota całkowitego należnego Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy wynagrodzenia będzie równa kwocie maksymalnej wartości umowy. Wykonawca nie będzie mógł dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń w przypadku, gdy w dniu 28 lutego 2014 r. kwota całkowitego należnego Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy wynagrodzenia będzie niższa od podanej kwoty. 17. W wyjątkowych przypadkach, niezwłocznie po otrzymaniu faksem żądania Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do zakończenia świadczenia usługi w terminie wcześniejszym niż określony w ust. 16. Żądanie Zamawiającego zostanie niezwłocznie przedstawione Wykonawcy na piśmie. 18. Wykonawca, w terminie 3 dni od powzięcia wiadomości o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ: - na realizację usługi oraz - na prawo do korzystania z usługi przez klientów Zamawiającego, w tym na zakres usługi lub wymiar czasowy, zobowiązany jest do poinformowania o nich Zamawiającego. 19. Wykonawca będzie uprawniony do składania Zamawiającemu propozycji wprowadzenia zmian w zakresie lub wymiarze czasowym świadczenia usługi na rzecz klientów Zamawiającego. Do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany niezbędna będzie pisemna zgoda Zamawiającego. 20. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowości wykonywania usług przez Wykonawcę, w tym do kontroli ich jakości oraz zgodności z decyzjami, na podstawie których są świadczone. 21. Strony ustalą, zgodnie z ofertą Wykonawcy, stałą w okresie obowiązywania umowy cenę ryczałtową brutto za jedną godzinę świadczenia usługi na rzecz klientów Zamawiającego. 22. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie tylko za rzeczywistą liczbę godzin świadczenia usługi na rzecz klientów Zamawiającego uprawnionych do korzystania z usługi w danym miesiącu. 23. Podstawą do wypłacenia wynagrodzenia będą faktury wystawione przez Wykonawcę po zakończeniu każdego miesiąca świadczenia usługi. 24. Wykonawca będzie zobowiązany załączyć do faktury wykaz zawierający następujące dane: nazwiska klientów Zamawiającego korzystających z usługi, oraz liczbę godzin świadczonej w tym miesiącu na ich rzecz usługi - każda godzina świadczonej usługi ma zostać potwierdzona podpisem korzystającego z niej klienta lub jego opiekuna oraz osoby świadczącej usługę u klienta. 25. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 21 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. 26. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wykazu, o którym mowa w ust. 24, pod kątem jego rzetelności i zgodności ze stawianymi mu w niniejszej umowie wymogami. W przypadku stwierdzenia w nim nieprawidłowości, Zamawiający, w terminie 5 dni od otrzymania wykazu, jest uprawniony wskazać Wykonawcy na piśmie stwierdzone nieprawidłowości, a Wykonawca jest zobowiązany w terminie 5 dni do uwzględnienia uwag Zamawiającego i sporządzenia wykazu w sposób prawidłowy. 27. W przypadku gdy do faktury nie zostanie załączony wykaz, o którym mowa w ust. 24 lub zostanie on sporządzony nieprawidłowo, Zamawiający, do czasu otrzymania prawidłowo sporządzonego wykazu, będzie miał prawo powstrzymać się od wypłacenia Wykonawcy należnego mu wynagrodzenia..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.24.00 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu Wykonawcy usług opiekuńczych. Polegać bedzie na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i było przewidziane w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Nadzieja Opieka Pielęgniarstwo Rehabilitacja Sp. z o.o., ul. Rzeźbiarska 88, 04-609 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.