Ogłoszenie z dnia 2020-01-10
Ogłoszenie nr 510004763-N-2020 z dnia 10-01-2020 r.
Gmina Bychawa: Organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK) na terenie Gminy Bychawa na terenie nieruchomości położonej w Bychawie przy ul. A. Budnego 6A.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bychawa, Krajowy numer identyfikacyjny 43102009000000,
ul. ul. Partyzantów
1,
23-100
Bychawa, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
81 5660004 w. 42, e-mail
przetargi@bychawa.pl, faks
815 660 048.
Adres strony internetowej (url): http://www.umbychawa.bip.lubelskie.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK) na terenie Gminy Bychawa na terenie nieruchomości położonej w Bychawie przy ul. A. Budnego 6A.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):GPK.272.7.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest nieodpłatnie przyjęcie i zagospodarowanie odpadów komunalnych dostarczonych do punktu przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Bychawa w okresie od 2 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku. 3.2.W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest nieodpłatnie przyjmować n/w rodzajów odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych na terenie gminy Bychawa: - papier; - metale; - tworzywa sztuczne; - szkło; - odpady opakowaniowe wielomateriałowe; - odpady komunalne ulegające biodegradacji; - odpady zielone; - przeterminowane leki; - chemikalia; - zużyte baterie i akumulatory; - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (pod warunkiem, że sprzęt jest kompletny); - meble i inne odpady wielkogabarytowe; - odpady budowlane i rozbiórkowe (pod warunkiem dostarczanie czystego gruzu); - zużyte opony; - popiół; 3.3.W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie zbiórki popiołu w sezonie grzewczym wytworzonego na terenie nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie miasta Bychawa: - dwa razy w miesiącu, w miesiącach od stycznia 2020 r. do marca 2020 r., - dwa razy w miesiącu, w miesiącu grudniu 2020 r., - raz w miesiącu kwietniu 2020 r., raz w miesiącu październiku 2020 r., raz w miesiącu listopadzie 2020 r., w terminach uzgodnionych z Zamawiającym. 3.4. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenie zbiórki opadów zielonych (części roślin pochodzące z pielęgnacji terenów zielonych tj. trawa, liście, gałęzie, wycięte rośliny, choinki z wyłączeniem ziemi, pni, karp, konarów powstałych w wyniku wycinki drzew. Odpady zielone nie mogą zawierać zanieczyszczeń natury nieorganicznej (ziemia, kamienie), resztek jedzeniowych pochodzenia zwierzęcego, pozostałości po spaleniu) wytworzonych na terenie nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie miasta Bychawa raz w miesiącu, w miesiącach od kwietnia 2020 r. do listopada 2020 r., w terminach uzgodnionych z Zamawiającym. 3.5. Odpady dostarczone przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Bychawa będą przyjmowane do punktu po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość lub potwierdzenia uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Gminy Bychawa. 3.6. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w polskich złotych w okresach miesięcznych. 3.7. Szacowana ilość odpadów komunalnych dostarczanych w ciągu jednego roku do punktu wynosi: a) Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) około 7,960 ton; b) Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (popiół z gospodarstw domowych) (kod ex 21 01 99) około 45,460 ton; c) Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 (kod 17 09 04) około 2,100 ton; d) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 (kod 20 01 36) około 2,396 ton; e) Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 (kod 17 01 07) około 77,120 ton; f) Odpady ulęgające biodegradacji (kod 20 02 01) około 4,940 ton; g) Zużyte urządzenia elektryczne elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 21 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (20 01 35?) około 6,364 ton; i) Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 (kod 20 01 34) około 0,018 ton; j) Złom stalowy (kod 17 04 05) około 1,036 ton; k) Zużyte opony (kod 16 01 03) około 18,20 ton. Podane powyżej ilości odpadów i rodzaje są wielkościami szacunkowymi i mogą ulec zmianie w trakcie umowy. 3.8. Odpady przyjęte do punktu należy przekazać do instalacji przetwarzania odpadów wskazanej przez Zamawiającego 3.9. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania sprawozdania rocznego, o którym mowa w art. 9na ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy. 3.10. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób pracujących w Punkcie i wykonujących czynności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w załączniku Nr 3 - ogólne warunki umowy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02/01/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
185828.73
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Bychawskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
224640.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1843) Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a ww. ustawy osobie prawnej - jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a)
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Gmina Bychawa jako podmiot zamawiający jest jednostką sektora finansów publicznych.
W celu zaspokojenia zbiorowych potrzeb mieszkańców Gmina Bychawa zamierza powierzyć Bychawskiemu Przedsiębiorstwu Komunalnemu Spółce z o.o. realizację zadań w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
Gmina Bychawa jest jedynym udziałowcem spółki Bychawskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o. w Bychawie, posiada 6072 udziałów o łącznej wartości 3 036 000,00 zł, co stanowi 100 % kapitału zakładowego Spółki.
Organami Spółki są :
1. Zgromadzenie Wspólników,
2. Rada Nadzorcza - powoływana przez Zgromadzenie Wspólników na okres wspólnej, 3-letniej kadencji
3. Zarząd Spółki - powoływany przez Radę Nadzorczą na okres wspólnej, 3-letniej kadencji.
Umowa Spółki wyraźnie wzmacnia rolę Rady Nadzorczej oraz Zgromadzenia Wspólników względem Zarządu Spółki. Pierwszym elementem na to wskazującym jest wydłużony okres kadencji Rady Nadzorczej - 3 lata - względem zapisów zawartych w ustawie Kodeks Spółek Handlowych. W umowie Spółki przewidziana jest również większa liczba członków Rady Nadzorczej - 6 osób, w tym 4 powoływane przez Burmistrza Bychawy - ponad rozwiązania z art. 215 § 1 ustawy Kodeks Spółek Handlowych.
Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowieniami aktu przekształcenia Spółki. Do kompetencji Rady Nadzorczej spółki należy również powołanie i odwołanie członków Zarządu Spółki. Działalność Zarządu spółki sprowadza się w dużym stopniu do wykonywania uchwał podjętych przez Zgromadzenie Wspólników oraz do kierowania administracją Spółki.
Zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy o gospodarce komunalnej, w jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników pełnią organy wykonawcze tych jednostek samorządu terytorialnego.
Zgodnie z aktem przekształcenia spółki uchwały Zgromadzenia Wspólników wymaga m.in. rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki, sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy, udzielenie absolutorium członkom organów spółki z wykonania przez nich obowiązków oraz określenie sposobu podziału zysku lub pokrycia strat ( § 22.1. pkt. a)
Dokonując analizy treści umowy Spółki można wyraźnie stwierdzić , że organ wykonawczy Gminy Bychawa, jako jedyny udziałowiec Spółki, posiada decydującą pozycję w określaniu kierunków działań Spółki oraz jej ostatecznego kształtu. Zarząd Spółki w dużej mierze zależny jest od postanowień pozostałych Organów, które nie tylko kontrolują i badają jego działalność, ale również bezpośrednio oddziałują, a wręcz kształtują jego pracę.
Mając na uwadze powyższą analizę należy stwierdzić, że Gmina Bychawa sprawuje kontrolę nad Spółką w zakresie wskazanym w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. .
W Bychawskim Przedsiębiorstwie Komunalnym Spółce z o.o. w miesiącu październiku 2019 r. została przeprowadzona reorganizacja w celu organizacyjnego przygotowania przedsiębiorstwa do rozszerzenia działalności o świadczenie usług na rzecz Gminy Bychawa.
Stosownie do zapisów art. 67 ust. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych została przygotowana prognoza handlowa na lata 2020 - 2022, z której wynika że 90,47 % przychodów spółki będzie osiąganych z wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Bychawa.
Mając na uwadze ww. okoliczności dane dotyczące przychodu z działalności za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia pozostają nieadekwatne do ustalenia procentu działalności dotyczącego wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Bychawa. W związku z powyższym spełnienie warunku wskazanego w art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. b PZP uznano w oparciu o wnioski z przeprowadzonej prognozy handlowej, którą przygotowano w związku z zaistnieniem okoliczności wskazanych w art. 67 ust. 9 ustawy Pzp, tj. "w przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych."
INNE PRZETARGI BYCHAWA
więcej: przetargi BYCHAWA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Transport i zagospodarowanie osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 20 01 10 - odzież, zbierana na terenie Centrum Utylizacji Odpadów Gmin Łużyckich w Lubaniu przy ul. Bazaltowej 1 w roku 2024"
- Odbiór, transport i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Janowiec oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów (PSZOK).
- Zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych pochodzących z terenu gminy Rokietnica
- "Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 - pochodzące z przetwarzania odpadów o kodach: 20 01 39, 15 01 06, 15 01 01, 15 01 02- w ilości do 1500 Mg".
- Transport i zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 05 01 - nieprzekompostowane frakcje odpadów komunalnych i podobnych z terenu Kompostowni Odpadów Zielonych przy ul. Janowskiej 51 we Wrocławiu
więcej: Usługi gospodarki odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.