Ogłoszenie z dnia 2019-01-25
Ogłoszenie nr 510016584-N-2019 z dnia 25-01-2019 r.
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o.: Odbiór i transport odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 i 15 01 06 z punktów przeładunkowych Zamawiającego do instalacji zewnętrznych
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 015314451,
ul. ul. Obozowa
43,
01-161
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
22 3910100, e-mail
bzp@mpo.com.pl, faks
22 3910296.
Adres strony internetowej (url): www.mpo.com.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: usługi komunalne
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i transport odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 i 15 01 06 z punktów przeładunkowych Zamawiającego do instalacji zewnętrznych
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):DZA.ZOZ.27.01.2019.LK
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 i 15 01 06 w planowanej ilości 8.000 Mg w okresie realizacji zamówienia z punktu przeładunkowego Zamawiającego znajdującego się w Warszawie przy ul. Kampinoskiej 1 do instalacji zewnętrznych z podziałem na następujące trasy przejazdu: a)Trasa 1 - transport odpadów o kodzie 20 03 01 z punktu przeładunkowego w Warszawie przy ul. Kampinoskiej 1 do instalacji przetwarzania odpadów Lekaro w Woli Duckiej 70A, 05-408 Glinianka - w ilości około 7.000 Mg odpadów, b)Trasa 2 - transport odpadów o kodzie 15 01 06 z punktu przeładunkowego w Warszawie przy ul. Zabranieckiej 2 do instalacji przetwarzania odpadów Lekaro w Woli Duckiej 70A, 05-408 Glinianka - w ilości około 1.000 Mg odpadów,zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w zaproszeniu do udziału w negocjacjach
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Odbiór i transport odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 i 15 01 06 z punktów przeładunkowych Zamawiającego do instalacji zewnętrznych |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11/01/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
373360
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Produkcujno - Handlowo - Usługowe LEKARO Jolanta Zagórska
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
442800.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: Umowa została zawarta na maksymalną nominalną wartość zobowiązania, tj. 373.360,00 zł netto. |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z Wolnej Ręki na podstawie art. 67 ust 1 pkt 3) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W dniu 23 listopada 2018 r. MPO otrzymało zaproszenie do wzięcia udziału negocjacjach dotyczących postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na "Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości położonych w m. st. Warszawy od 1 stycznia 2019 r." w zakresie zadania 1,2,3,4,7 i 9 prowadzonego przez m.st. Warszawa w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3) Pzp. W dniu 29 listopada 2018 r. w wyniku zakończonych negocjacji zostały potwierdzone obszary, które będą realizowane przez Spółkę od 1 stycznia 2019 r. Dodatkowo z dniem 1 stycznia 2019 r., weszły w życie umowy dotyczące zagospodarowania odpadów, co spowodowało zmiany instalacji zagospodarowania odpadów:
o Zadanie 1 (Bielany, Żoliborz) - instalacja Lekaro - Wola Ducka 70A,
o Zadanie 2 (Białołęka, Targówek) - instalacja Lekaro - Wola Ducka 70A
o Zadanie 3 (Mokotów) - instalacja Lekaro - Wola Ducka 70A,
o Zadanie 4 (Ochota, Ursus, Włochy) - instalacja Hetman - Nadarzyn, ul. Turystyczna 38,
o Zadanie 7 (Śródmieście) - instalacja Remondis - Warszawa ul. Zawodzie 18,
o Zadanie 9 (Bemowo, Wola) - instalacja Remondis - Warszawa ul. Zawodzie 18.
Zważywszy na fakt, że lokalizacje instalacji zagospodarowania odpadów znajdują się w znacznej odległości od realizowanych przez Spółkę zadań np. odpady z Zadania 1, 2 i 3 należy dostarczyć do instalacji Lekaro w Woli Duckiej, niezbędne jest wykorzystanie punktów przeładunkowych w lokalizacjach posiadanych przez Spółkę.
Przygotowanie postępowania wymagało rozpoznania własnych możliwości taborowych, dokonania rozeznania rynku, przygotowania dokumentacji postępowania (w tym opisu przedmiotu zamówienia i istotnych postanowień umowy), co nie mogło nastąpić bez uwzględnienia wymagań realizacyjnych wynikających z uzgodnień z m.st. Warszawa.
Od dnia 1 stycznia 2019 r. Spółka realizuje transport odpadów własnymi pojazdami z punktów przeładunkowych do instalacji Lekaro w Woli Duckiej. Jednakże przyjęte założenia odnośnie wykonania liczby kursów przez jeden pojazd okazały się niemożliwe do realizacji, co powoduje znacznie zmniejszone ilości przewiezionych odpadów własnymi pojazdami. Skutkuje to nagromadzeniem odpadów na punktach przeładunkowych, brakiem możliwości wyładunku tras pojazdów bezpylnych. Taka sytuacja powoduje niewykonanie zaplanowanych odbiorów zgodnie z harmonogramem, co naraża MPO na kary wynikające z umów dotyczących odbioru odpadów komunalnych z terenu m. st. Warszawy, jak również stwarza zagrożenie epidemiologiczne.
Stosownie do art. 67 ust. 1 pkt. 3) Pzp, Zmawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli kumulatywnie zostaną spełnione następujące przesłanki:
1) występuje wyjątkowa sytuacja,
2) wyjątkowość sytuacji nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego,
3) wcześniej nie można było przewidzieć konieczności udzielenia przedmiotowego zamówienia,
4) wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia,
5) nie można zachować terminów przewidzianych przez Pzp dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Przesłanka z art. 67 ust. 1 pkt 3) Pzp ma zastosowanie do postępowań wszczynanych
w przypadku nieprzewidywalnych zdarzeń powodujących konieczność natychmiastowego działania ze strony podmiotu zobowiązanego do stosowania Pzp, a zaistniała sytuacja
nie pozwala na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
z zachowaniem terminów przewidzianych dla innych trybów udzielenia zamówienia zapewniających realizację zasady konkurencyjności, która dla postępowania z wolnej ręki jest wyłączona. Dopuszczalność powoływania się na przesłankę art. 67 ust. 1 pkt 3) Pzp uzależniona jest od łącznego zaistnienia wszystkich wymienionych w przepisie warunków, między którymi powinien zachodzić związek przyczynowo - skutkowy oraz związek czasowy.
Powierzenie MPO dalszego odbioru odpadów komunalnych od dnia 1 stycznia 2019 r. z terenu nieruchomości położonych w aktualnie obsługiwanych sześciu rejonach m. st. Warszawy, z pewnością jest sytuacją wyjątkową, której MPO w żaden sposób nie mogło przewidzieć. Konsekwencją tej wyjątkowej i nieprzewidywalnej sytuacji jest konieczność dostarczania zebranych odpadów komunalnych do "nowych" instalacji zagospodarowania odpadów, co jest niezbędne do świadczenia usługi w sposób zgodny z wymaganiami m.st. Warszawa, nieprzerwany i niezakłócony.
Należy podkreślić specyfikę zleconej usługi, której zaniechanie realizacji spowodowałoby zagrożenie zdrowia, a być może i życia mieszkańców Warszawy. Niedopuszczenie przez MPO do zalegania odpadów jest bezpośrednim zapobieżeniem potencjalnym skutkom katastrofy ekologicznej, gdyż zalegające śmieci stwarzają poważne zagrożenie epidemiologiczne, możliwość szerzenia się chorób, a także zagrożenie w postaci niekontrolowanego rozmnażania się gryzoni, jak również ryzyko skażenia wody pitnej. Marginalnym, ale ważnym dla MPO argumentem jest fakt, że odmowa odbioru odpadów wiązałaby się z ryzykiem negatywnego wpływu na wizerunek MPO. MPO jako spółka miejska, której podstawowym przedmiotem działalności jest odbiór i transport odpadów nie mogła zostać obojętna na sytuację awaryjną (okoliczność nieprzewidywalna) w mieście, które jest jej właścicielem.
Oprócz zaistnienia wyjątkowej sytuacji niewynikłej z przyczyn leżących po stronie MPO bez wątpienia mamy do czynienia z sytuacją, której MPO nie mogło przewidzieć. Niemożność przewidzenia określonego zdarzenia zasadniczo ocenia się jako nikłe prawdopodobieństwo wystąpienia konkretnej sytuacji. W literaturze przedmiotu do tego rodzaju sytuacji zalicza się zdarzenia, których zaistnienie w normalnym toku rzeczy było mało prawdopodobne. Konieczność transportu odpadów do miejsc instalacji zagospodarowania wynika z zaproszenia do negocjacji skierowanego do MPO przez m.st. Warszawa i warunków realizacji zamówienia objętego tym postępowaniem. Żadna z tych okoliczności obiektywnie nie mogła być przewidziana przez MPO, ponieważ są wynikiem działania innego podmiotu - m.st. Warszawa. Ponadto MPO posiadało wiedzę, że zamawiający m.st. Warszawa przeprowadza w tym przedmiocie postępowanie przetargowe. Obiektywnie należy zatem przyznać, że powierzenie zamówienia przez m.st. Warszawa MPO, jak i warunki wykonania zamówienia były dla MPO absolutnie nieprzewidywalne i pomimo zachowania należytej staranności nie można było obiektywnie przewidzieć wystąpienia tej wyjątkowej sytuacji, powodującej konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia na transport odpadów niezbędnych do świadczenia tej usługi.
Wystąpienie przytoczonych powyżej nieprzewidywalnych okoliczności, przekłada się
na konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia, ponieważ służy
zagwarantowaniu nieprzerwanego i niezakłóconego odbioru odpadów komunalnych
z dzielnic m.st. Warszawy od 1 stycznia 2019 r. Jego celem jest zatem wyłącznie przeciwdziałanie i usunięcie skutków nieprzewidywalnej sytuacji, która nie była przez MPO zawiniona (nie powstała z przyczyn leżących po stronie MPO) i której MPO nie mogło przeciwdziałać, a z powodu zaistnienia której MPO staje przed koniecznością natychmiastowego wykonania określonego rodzaju zamówienia (wynajem specjalistycznych pojazdów). Stosownie zatem do art. 67 ust. 1 pkt. 3) Pzp MPO, wszczynając postępowanie w przedmiocie transportu odpadów komunalnych, zapobiega wystąpieniu zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców Warszawy oraz katastrofy epidemiologicznej. Dodatkowo, jak przywoływano już powyżej, należy zauważyć, że gdyby MPO ostatecznie nie uzyskało zamówienia na dalszy odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych w m.st. Warszawy, tj. nie uzyskałby zaproszenia do negocjacji pomiędzy MPO, a zamawiającym m.st. Warszawa, czego nie można było jednoznacznie i w sposób pewny wykluczyć, zlecenie usługi transportu byłoby działaniem niecelowym i narażającym MPO na poniesienie zbędnych kosztów w znacznej wysokości.
Jednocześnie dokonane rozeznanie rynku potwierdza, że brak jest firm, które będą w stanie przetransportować wymaganą ilości odpadów w określonym czasie. Należy bowiem podkreślić, iż do wykonania usługi transportu odpadów wymagane są pojazdy specjalistyczne oraz posiadanie uprawnień w zakresie transportu odpadów. Dodatkowo należy zaznaczyć, że usługę transportu odpadów z punktów przeładunkowych należy prowadzić w sposób ciągły, zapewniający możliwość wyładunku odpadów dla pojazdów odbierających odpady z terenu nieruchomości położonych w aktualnie obsługiwanych sześciu rejonach m. st. Warszawy.
Nagromadzeniem odpadów na punktach przeładunkowych doprowadzi do niewykonania zaplanowanych odbiorów zgodnie z harmonogramem, co naraża MPO na kary wynikające z umów dotyczących odbioru odpadów komunalnych z terenu m. st. Warszawy, jak również stwarza zagrożenie epidemiologiczne.
Powyższa analiza jednoznacznie i bezspornie dowodzi zatem, że spełnione zostały przesłanki udzielenia przez MPO zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3) Pzp.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego - 32 lokale mieszkalne" wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Wojska Polskiego w Zamościu - działka ew. 1/113
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego - 32 lokale mieszkalne wraz z zagospodarowaniem terenu, naziemnymi miejscami postojowymi oraz infrastrukturą techniczną wewnętrzną i zewnętrzną w Chełmie
- Zakup samochodów służbowych dla III Oddziału ZUS w Warszawie
- Remont pomieszczeń sanitarnych i gospodarczych w budynku B Centrali Najwyższej Izby Kontroli w Warszawie, przy ul. Krzywickiego 9.
- Remont pustostanów w budynkach mieszkalnych przy ul. Trakt Lubelski 351 m 48 i ul. Trakt Lubelski 353 m 14 w Warszawie.
- Dostawa mebli laboratoryjnych, znak sprawy AEZ/S-050/2025
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywny odbiór i wywóz odpadów komunalnych wytworzonych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonego w Płocku
- "Przebudowa wraz z modernizacją Szkoły Podstawowej w Mielęcinie - etap I"
- Wywóz odpadów komunalnych wraz z dzierżawą pojemników na odpady pozostałe po segregacji oraz odpady segregowane z części służbowej Placówki Straży Granicznej w Czarnej Górnej.
- Wywóz odpadów komunalnych z części służbowej Placówki Straży Granicznej w Horyńcu - Zdroju.
- Utrzymanie czystości na terenie miasta Kalisza w rejonie I i III.
- Remont instalacji parowej oraz spływu kondensatu dla remontu kuchni w budynku nr 94 w kompleksie wojskowym przy ul. Dworcowej 6A w Grupie gm. Dragacz- 25/2025
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.