eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KunówDostawa energii elektrycznej dla potrzeb gminy Kunów oraz jej jednostek organizacyjnych

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-03-27

Ogłoszenie nr 510055092-N-2020 z dnia 27-03-2020 r.

Urząd Miasta i Gminy w Kunowie: Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb gminy Kunów oraz jej jednostek organizacyjnych

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 511056-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540028094-N-2020


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Urząd Miasta i Gminy w Kunowie, Krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000, ul. ul. Warszawska , 27-415 Kunów, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 041 2611356, 2613174, 2611358, e-mail urzad@kunow.pl, faks 041 2611356, 2613174, 2611358.
Adres strony internetowej (url): www.kunow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb gminy Kunów oraz jej jednostek organizacyjnych

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

IGP.I.271.1.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

2.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotowych punktów poboru energii, wskazanych w załącznikach nr 1a - 1d do SIWZ, zgodnie z przepisami ustawy PE oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi, w szczególności rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623 oraz z 2008 r. Nr 162, poz. 1005) oraz ze standardami jakości obsługi odbiorców. 2.2. Zamawiający przewiduje udzielenie niniejszego zamówienia z podziałem na 4 części w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy: 2.2.1.Część 1 zamówienia - zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C11 (wymienionych w załączniku nr 1a do SIWZ). Przewidywane zużycie energii elektrycznej w okresie realizacji zamówienia - 12 miesięcy, w taryfie C11 to 451439 kWh przy liczbie 64 pkt rozliczania energii elektrycznej. 2.2.2.Część 2 zamówienia - zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C12a (wymienionych w załączniku nr 1b do SIWZ). Przewidywane zużycie energii elektrycznej w okresie realizacji zamówienia - 12 miesięcy, w taryfie C12a to 500 kWh w strefie szczytowej i 237 kWh w strefie pozaszczytowej przy liczbie 1 pkt rozliczania energii elektrycznej. 2.2.3.Część 3 zamówienia - zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C12b (wymienionych w załączniku nr 1c do SIWZ). Przewidywane zużycie energii elektrycznej w okresie realizacji zamówienia - 12 miesięcy, w taryfie C12b to 508765 kWh w strefie dziennej i 627800 kWh w strefie nocnej przy liczbie 76 pkt rozliczania energii elektrycznej. 2.2.4.Część 4 zamówienia - zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C21 (wymienionych w załączniku nr 1d do SIWZ). Przewidywane zużycie energii elektrycznej w okresie realizacji zamówienia - 12 miesięcy, w taryfie C21 to 121150 kWh przy liczbie 3 pkt rozliczania energii elektrycznej. 2.3. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia we wszystkich poszczególnych częściach Wykonawca jest zobowiązany do: 2.3.1.zgłoszenia wskazanemu OSD do realizacji zawartej z Wykonawca? umowy sprzedaży energii elektrycznej; 2.3.2.składania oświadczeń woli oraz ustalania w imieniu Zamawiającego niezbędnych informacji w zakresie wypowiadania obowiązującej dotychczas umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umowa kompleksowa); 2.3.3.reprezentowania Zamawiającego przed właściwym OSD w sprawach związanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji, a w szczególności do dokonania zgłoszenia grup taryfowych i/lub ich zmian dla poszczególnych obiektów Zamawiającego po procedurze zmiany Wykonawcy. 2.3.4.Wykonanie powyższych czynności (wskazanych w pkt 2.3.1. do 2.3.3.) odbywa się? na podstawie pełnomocnictwa stanowiącego załącznik nr 2 do projektu umowy (załącznik nr 7 do SIWZ), które obejmuje prawo do: a) powiadomienia właściwego OSD o zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz o planowanym terminie rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej; b) złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umowa kompleksowa) bądź umowy sprzedaży energii elektrycznej lub złożenia oświadczenia o rozwiązaniu umowy kompleksowej (sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji), umowy sprzedażowej, umowy dystrybucyjnej w trybie zgodnego porozumienia stron dla punktów poboru energii elektrycznej zawartych w załącznikach nr 1a - 1d do SIWZ; c) reprezentowania Zamawiającego przed właściwym OSD w sprawach związanych z zawarciem przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji na warunkach dotychczas obowiązującej umowy, w szczególności ustalenia treści i przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji i parafowania niezbędne dokumenty, pod warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku o zmianę Wykonawcy przez OSD właściwego Zamawiającemu; d) reprezentowania Zamawiającego przed właściwym OSD podczas procesu zawierania Umów Dystrybucyjnych w tym podpisania i złożenia w imieniu Zamawiającego wniosku o zawarcie Umowy Dystrybucyjnej; e) reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z OSD w sprawach związanych z procesem zmiany Wykonawcy. 2.4.Zamawiający informuje, że na wszystkie ww. części zamówienia procedura zmiany Wykonawcy wprowadzana jest po raz kolejny. 2.5.Każdy z Wykonawców może złożyć ofertę na wszystkie części zamówienia lub na jedną z wybranych części. Zamawiający nie ogranicza liczby części, na którą można udzielić zamówienia jednemu Wykonawcy. 2.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia ilości obiektów wymienionych enumeratywnie w załącznikach nr 1a - 1d do niniejszej SIWZ. Liczba nowych obiektów (PPE) nie może przekroczyć 20 % ilości obiektów (PPE) wskazanych w załącznikach nr 1a - 1d. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od oddania nowych punktów poboru energii elektrycznej, lub zwiększenia liczby punktów poboru i/lub zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do PPE w załącznikach nr 1a, 1b, 1c lub 1d do SIWZ. Prawo to jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z tego prawa, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu. Wszystkie wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia dotyczą także realizacji zamówienia w ramach prawa opcji. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu ofertowym Wykonawcy. 2.8.Sprzedaż energii elektrycznej czynnej odbywać się będzie za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucji na terenie, na obszarze którego znajduje się miejsce dostarczania energii elektrycznej, z którym Zamawiający podpisze umowę o świadczenie usług dystrybucji najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej czynnej dla Zamawiającego. 2.9.Zamawiający oświadcza, że prognoza zużycia energii wskazana w załącznikach nr 1a - 1d do SIWZ, stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania umowy może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu stosownie do faktycznych potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający zakupi od Wykonawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, wskazana w załącznikach nr 1a - 1d do SIWZ, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości PPE, zmian grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej, parametrów technicznych PPE, faktycznym poborem energii w ramach poszczególnych PPE. Zamawiający informuje Wykonawców, że parametry, które wskazano w załącznikach nr 1a - 1d do SIWZ mogą podlegać zmianie w trakcie trwania umowy na sprzedaż energii elektrycznej. 2.10. Wykonawca zobowiązany jest posiadać umowę z OSD umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD do obiektów Zamawiającego. Operatorem systemu dla gminy Kunów jest PGE Dystrybucja S.A. Oddział Skarżysko - Kamienna, Rejon Energetyczny Ostrowiec Św. 2.11. Celem niniejszego, wspólnego zamówienia jest ujednolicenie stawek oraz uproszczenie zasad rozliczania zużycia energii elektrycznej czynnej. Zamawiający zamierza osiągnąć powyższe, w szczególności poprzez uzyskanie jednej, stałej ceny za kilowatogodzinę - dlatego w zaoferowanej jednostkowej cenie energii elektrycznej, uwzględnione winny być wszystkie dodatkowe koszty oraz opłaty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności wynikające z dokonywania bilansowania handlowego, czy też stałe koszty opłat handlowych. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi, na pisemny wniosek Zamawiającego, przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych Prawem energetycznym oraz zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do ww. ustawy lub w każdym później wydanym akcie prawnym określającym te stawki i w każdym innym obowiązującym w chwili zaistnienia przywołanej okoliczności aktem prawnym dotyczącym standardów jakościowych obsługi. Zamawiający uprawniony jest do zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku zmiany grupy taryfowej, zmiany mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE. W takiej sytuacji strony umowy podpiszą aneks do umowy, zaś rozliczenia dokonywane będą w oparciu o wskazaną w ofercie Wykonawcy cenę jednostkową.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 09310000-5


Dodatkowe kody CPV: 09300000-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C11 (wymienionych w załączniku nr 1a do SIWZ)

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13/03/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 131413.89
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: TRMEW Obrót S.A.
Email wykonawcy: przetargi@trmewobrot.pl
Adres pocztowy: ul. Ludwika Rydygiera 8
Kod pocztowy: 01-793
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 161639.08
Oferta z najniższą ceną/kosztem 161639.08
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 205338.83
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C12a (wymienionych w załączniku nr 1b do SIWZ)

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10/03/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 217.41
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: ORANGE ENERGIA Sp. z o.o.
Email wykonawcy: Aleksandra.Pitak2@orange.com
Adres pocztowy: Aleje Jerozolimskie 160
Kod pocztowy: 02-326
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 267.41
Oferta z najniższą ceną/kosztem 267.41
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 628.94
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C12b (wymienionych w załączniku nr 1c do SIWZ)

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/03/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 310769.85
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PGE Obrót S.A., ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów Oddział z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej
Email wykonawcy: sekretariat.obrotska@gkpge.pl
Adres pocztowy: Al. Marsz. J. Piłsudskiego 51
Kod pocztowy: 26-110
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Kraj/woj.: świętokrzyskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 382246.92
Oferta z najniższą ceną/kosztem 382246.92
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 516971.14
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: Zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego rozliczanej w taryfie C21 (wymienionych w załączniku nr 1d do SIWZ)

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10/03/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 35739.25
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: ORANGE ENERGIA Sp. z o.o.
Email wykonawcy: Aleksandra.Pitak2@orange.com
Adres pocztowy: Aleje Jerozolimskie 160
Kod pocztowy: 02-326
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 43959.28
Oferta z najniższą ceną/kosztem 43959.28
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 55105.56
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.