eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kościerzyna › Bieżące utrzymanie drogi leśnej na terenie Leśnictwa Nowa Kiszewa w oddziale 410h



Ogłoszenie z dnia 2019-04-24

Ogłoszenie nr 510080431-N-2019 z dnia 24-04-2019 r.

Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Kościerzyna: Bieżące utrzymanie drogi leśnej na terenie Leśnictwa Nowa Kiszewa w oddziale 410h

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


Informacje dodatkowe:
Nie dotyczy


I. 1) NAZWA I ADRES:

Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Kościerzyna, Krajowy numer identyfikacyjny 19003674300000, ul. ul. Marii Skłodowskiej-Curie 6, 83-400 Kościerzyna, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 586 862 869, e-mail koscierzyna@gdansk.lasy.gov.pl, faks 586 862 869.
Adres strony internetowej (url): www.koscierzyna.gdansk.lasy.gov.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Bieżące utrzymanie drogi leśnej na terenie Leśnictwa Nowa Kiszewa w oddziale 410h

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

SA.270.5.1.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1. Przedmiotem zamówienia jest bieżąca konserwacja i naprawa drogi leśnej przebiegającej przez teren Leśnictwa Nowa Kiszewa w oddziale 410h. 3.2. Wspólny Słownik Zamówień: 45000000-7 - Roboty budowlane 45233141-6 - Roboty w zakresie konserwacji dróg 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg 3.3. Zamawiający wyodrębnił w ramach przedmiotowej części zamówienia trzy zadania: 1) Zadanie 1 - Profilowanie dróg leśnych gruntowych z wałowaniem walcem wibracyjnym samojezdnym. Zadanie obejmuje wykonanie profilowania równiarką oraz zagęszczanie walcem wibracyjnym samojezdnym dróg. Zamawiający przewiduje ilość kilometrów profilowania i zagęszczania: około 0,400 km. Wykonawca dokona wyceny 1 km profilowania drogi o średniej szerokości 3,5 m wraz z zagęszczaniem walcem wibracyjnym samojezdnym. Roboty będą wykonywane sukcesywnie na podstawie odrębnych zleceń wystawionych przez Zamawiającego w czasie trwania umowy, w których zostaną określone ilości i zakres robót do wykonania oraz termin ich wykonania. Po zgłoszeniu zamawiającemu wykonania robót zostaną one sprawdzone i odebrane na podstawie każdego wystawionego zlecenia oraz rozliczone po cenach jednostkowych za 1 km zawartych w protokole z negocjacji. 2) Zadanie 2 - Utwardzanie nawierzchni dróg gruntowych Zadanie obejmuje utwardzanie dróg leśnych poprzez dostawę, rozłożenie i zagęszczenie walcem wibracyjnym samojezdnym gruzu budowlanego. Zamawiający przewiduje ilość metrów kwadratowych ubytków do uzupełnienia: 100,00 m2. Wykonawca dokona wyceny 1 m2 rozłożonego gruzu budowlanego frakcji 0-63 mm w ubytki o średniej grubości 10 cm. Przy każdym zleceniu wbudowywana partia gruzu musi posiadać świadectwo pochodzenia. Roboty będą wykonywane sukcesywnie na podstawie odrębnych zleceń wystawionych przez Zamawiającego w czasie trwania umowy, w których zostaną określone ilości i zakres robót do wykonania oraz termin ich wykonania. Po zgłoszeniu wykonania roboty zostaną one sprawdzone i odebrane na podstawie każdego wystawionego zlecenia oraz rozliczone po cenach jednostkowych za 1 m2 zawartych w protokole z negocjacji. 3) Zadanie 3 - Uzupełnienie ubytków na drogach utwardzonych Zadanie obejmuje utwardzanie dróg leśnych poprzez dostawę, rozłożenie i zagęszczenie walcem wibracyjnym kruszywa łamanego drobnego. Zamawiający przewiduje ilość metrów kwadratowych ubytków do uzupełnienia: 30,00 m2. Wykonawca dokona wyceny 1 m2 rozłożonego kruszywa łamanego frakcji 0-31,5 mm w ubytki o średniej grubości 10 cm. Przy każdym zleceniu wbudowywana partia kruszywa musi posiadać deklarację zgodności lub atesty. Roboty będą wykonywane sukcesywnie na podstawie odrębnych zleceń wystawionych przez Zamawiającego w czasie trwania umowy, w których zostaną określone ilości i zakres robót do wykonania oraz termin ich wykonania. Po zgłoszeniu wykonania roboty zostaną sprawdzone i odebrane na podstawie każdego wystawionego zlecenia oraz rozliczone po cenach jednostkowych za 1 m2 zawartych w protokole z negocjacji. Zamawiający wystawi Wykonawcy zlecenie na wykonanie robót z zakresu jednego lub więcej zadań, w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się przyjąć wynagrodzenie w formie wynagrodzenia kosztorysowego za każde odrębne zlecenie, uzależnione od ilości robót do wykonania. 3.4. Szczegółowe dane dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte są w przedmiarze robót budowlanych stanowiącym załącznik nr 2 do zaproszenia do negocjacji, zwanego dalej zaproszeniem, w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 3 do zaproszenia oraz w wyciągu z Poradnika technicznego pod nazwą "Drogi leśne", stanowiącym załącznik nr 4 do zaproszenia. 3.5. Wszystkie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia dotyczące opisu przedmiotu zamówienia zawarte w dokumentach wymienionych w pkt. 3.4 zaproszenia mają przykładowy charakter, a Wykonawca ma prawo w takich przypadkach przedstawić w składanej przez siebie ofercie produkt (materiał) bądź jego element równoważny, o nie gorszych parametrach techniczno-użytkowych. 3.6. W każdym przypadku, gdy dokumentacja, o której mowa w pkt. 3.4 zaproszenia opisuje przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych (marek), patentów lub pochodzenia (producenta), to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych w takim zakresie i w taki sposób, aby gwarantowały wykonanie robót w zgodzie z dokumentacją, o której mowa w pkt. 3.4 zaproszenia. 3.7. Ciężar udowodnienia, że materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego w dokumentacji, o której mowa w pkt. 3.4 zaproszenia spoczywa na Wykonawcy. 3.8. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca, w celu ustalenia niezbędnych informacji o zamówieniu, dokonał wizji lokalnej obiektu budowlanego objętego niniejszym zamówieniem. 3.9. Prace wykonane na przedmiocie zamówienia muszą być zgodne z prawem budowlanym, wyciągiem z Poradnika technicznego pod nazwą "Drogi leśne", specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wytycznymi realizacji robót zawartych w przedmiarze robót. 3.10. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia przy użyciu materiałów własnych zgodnych z dokumentacją projektową (techniczną). Materiały muszą wymogom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane ((Dz.U. 2017 poz. 1332 z późn. zm.) oraz w ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 roku (Dz.U. 2016 poz. 1570 z późn. zm.). 3.11. Gwarancja jakości i rękojmia udzielone przez Wykonawcę na wykonany przedmiot zamówienia winny wynosić co najmniej 3 miesiące. Zamawiający może wykorzystać niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji, uprawnienia z rękojmi w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji. Warunki gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane zostały określone we projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do zaproszenia. Wykonawca, któremu będzie udzielone zamówienie publiczne, będzie zobowiązany do udzielenia gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym zaproszeniu. 3.12. Zamawiający, zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane niżej przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji każdej części zamówienia, których wykonanie polega na realizacji pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy (Dz. U. 2018r., poz. 108 z późn. zm.). Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) operatora równiarki samojazdnej, b) operatora walca wibracyjnego samojezdnego. Osoby, które będą wykonywać powyższe czynności muszą być zatrudnione na umowy o pracę. Zamawiający wymaga przekazania w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wykonujących czynności, o których mowa powyżej oraz pisemnych oświadczeń tych osób, potwierdzających powyższe zatrudnienie. Wykaz ma obejmować wyłącznie imię i nazwisko pracownika, datę zatrudnienia na umowę o pracę, informację o rodzaju wykonywanych przez niego czynności oraz musi zawierać informację, że wykazani pracownicy są zatrudnieniu na umowę o pracę. Wykonawcy przysługuje prawo do zmiany osób realizujących powierzone prace na inne osoby. Zmienione osoby muszą spełniać warunki, o którym mowa powyżej. Zamawiającemu przysługuje prawo do żądania w trakcie realizacji zamówienia do sprawdzania na każdym etapie zamówienia, czy osoby wykonujące prace są zatrudnione na umowy o prace. W związku z powyższym na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawi w terminie 3 dni roboczych, informację o stanie zatrudnienia osób realizujących zamówienie publiczne, zgodnie z procedurą, o której mowa powyżej (wykaz osób oraz oświadczenie pracowników). Niniejsze postanowienia dotyczą w pełnym zakresie także podwykonawców i dalszych podwykonawców. Uprawnienia z niniejszego postanowienia Zamawiający będzie wykonywać po przez wskazanych przedstawicieli Zamawiającego. Sankcje wynikające z niespełnienia wymagań, o którym mowa powyżej, określa projekt umowy, stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. 3.13. Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia i wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Zamawiający zakłada wieloetapową (sukcesywną) realizację zamówienia, fakturowania i płatności. 2) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia prowadzonych robót poprzez prawidłowe ich oznakowanie. 3) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia w okresie realizacji umowy. 4) Przedmiot zamówienia powinien być wykonany, z należytą starannością zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa, zasadami sztuki budowlanej, standardami współczesnej wiedzy technicznej i technologii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowymi. 5) Wykonawca dostarczy we własnym zakresie i na własny koszt materiały użyte do wykonania Przedmiotu Umowy. 6) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą wyłącznie przez ustalonych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. 7) Wykonawca we własnym zakresie zobowiązany jest do: a) wykonania pełnego zakresu prac wraz z dostarczeniem materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, b) uporządkowania terenu prac i terenu przyległego po przeprowadzonych robotach, c) odtworzenia istniejącej nawierzchni, w przypadku jej uszkodzenia w trakcie wykonywanych robót, d) utrzymania w należytym porządku i czystości teren, na którym będą wykonywane roboty budowlane, e) przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowymi.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45233141-6, 45233142-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

Nie dotyczy

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/04/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 3560.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE RADOSŁAW LICA
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Ks. Bernarda Szuty 16
Kod pocztowy: 83-324
Miejscowość: Brodnica Górna
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 4378.80
Oferta z najniższą ceną/kosztem 4378.80
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 4378.80
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Brak podwykonawstwa


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie Zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1) Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Prawo Zamówień Publicznych "Art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo Zamówień Publicznych: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy (...) robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych (...) robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości." 2) Uzasadnienie faktyczne: W trakcie wykonywania czynności gospodarczych, polegających na wywozie drewna samochodami wysoko tonażowymi, w okresie I kwartału 2019 roku uległa uszkodzeniu warstwa nośna wraz nawierzchnią drogi leśnej położonej w Leśnictwie Nowa Kiszewa w oddziale 410h. Droga jest niezbędna do dalszego wykonywania czynności gospodarczych poprzez udostępnienie kompleksów leśnych, w tym do dalszych wywozów drewna. W związku z powyższym zaistniała potrzeba wykonania prac polegających na profilowaniu równiarką oraz zagęszczaniu walcem wibracyjnym samojezdnym odcinka drogi leśnej, a także na utwardzaniu tej drogi poprzez dostawę, rozłożenie i zagęszczenie walcem wibracyjnym samojezdnym gruzu budowlanego w ramach utwardzania nawierzchni drogi gruntowej i uzupełnienia ubytków na tej drodze. Powyższe prace zostały ujęte w umowie o zamówienie publiczne nr 271.4.002.2.18 zawartej w dniu 30 maja 2018 roku, w wyniku wyboru Wykonawcy w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy Prawo Zamówień Publicznych (zamówienie podstawowe). Zamawiający przewidział w ramach zamówienia dodatkowego, w zamówieniu podstawowym w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ, oraz w ogłoszeniu o zamówieniu, możliwość wykonania prac polegających między innymi na wykonaniu w/w czynności. Wartość tychże usług nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego, co także zostało przewidziane przez Zamawiającego w treści SIWZ oraz w ogłoszeniu o zamówieniu. Powyższe usługi będą polegać zatem na powtórzeniu tego samego rodzaju robót budowlanych i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego wnikających z zawartej powyżej umowy (z SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu), co pozostaje w zgodzie z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zaistniała potrzeba powtórzenia powyższych czynności, będących zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, w celu umożliwienia prowadzenia racjonalnej gospodarki leśnej na terenie objętym zamówieniem podstawowym (obręb Kościerzyna), w tym w Leśnictwie Nowa Kiszewa w oddziale 410h. W związku z uszkodzeniem kluczowej drogi leśnej przez samochody wywożące drewno z lasu, jakie miały miejsce w okresie I kwartału 2019 roku, zaistniała potrzeba przywrócenia prawidłowych parametrów konstrukcyjnych nawierzchni i odtworzenia zniszczonych odcinków nawierzchni dróg leśnych. Wykonanie przedmiotowych robót budowlanych ma na celu nadanie drodze właściwych spadków podłużnych i poprzecznych - odprowadzanie wody i poprawienie przejezdności, co obniży koszty związane z generalnymi naprawami, przebudową i remontem przedmiotowej drogi leśnej oraz usprawni wywóz drewna, jak również zapewni przejezdność jednostek straży pożarnej podczas akcji przeciwpożarowej (gaśniczej). W związku z powyższym Zamawiający postanowił wykonać przedmiotowe zamówienia publiczne.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.