eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Raciborowice GórneOdbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Warta Bolesławiecka2020/2021

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-05-18

Ogłoszenie nr 510084378-N-2020 z dnia 18-05-2020 r.

Wójt Gminy Warta Bolesławiecka: Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Warta Bolesławiecka2020/2021

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550073733-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Wójt Gminy Warta Bolesławiecka, Krajowy numer identyfikacyjny 39064811500000, ul. Warta Bolesławiecka , 59-720 Raciborowice Górne, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 075 738 95 73, e-mail urzad@wartabol.pl, faks 075 738 95 23.
Adres strony internetowej (url): www.wartaboleslawiecka.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Warta Bolesławiecka2020/2021

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

RZK-I.271.3.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na załadunku, odbiorze, transporcie całej masy stałych odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na których powstają odpady komunalne, na terenie Gminy Warta Bolesławiecka, zabudowanych budynkami jednorodzinnymi i wielorodzinnymi w tym: odpadów gromadzonych w sposób selektywny w szczególności m.in.: papieru, metali i tworzyw sztucznych, szkła, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, bioodpadów, popiołów oraz zmieszanych (pozostałości po segregacji) odpadów komunalnych, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odbierany będzie w ramach objazdowych zbiórek), przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, tekstyliów i odzieży, odpadów niebezpiecznych, zużytych opon,odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki, odpadów wytwarzanych w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywołaną przez niego chorobę COVID-19 w czasie trwania pandemii/epidemii i odpadów zmieszanych, tj. posegregowanych niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Warta Bolesławiecka. Od właścicieli nieruchomości należy odebrać każdą zebraną przez właściciela nieruchomości ilość odpadów komunalnych. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie prowadzone zgodnie z opracowanym szczegółowym harmonogramem dla poszczególnych miejscowości gminy Warta Bolesławiecka. Odpady wytwarzane w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywołaną przez niego chorobę COVID-19 w czasie trwania pandemii/epidemii winny być odbierane zgodnie z zasadami określonymi w "Wytycznych Ministra Klimatu i Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie postępowania z odpadami wytwarzanymi w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 i zachorowań na wywołaną przez niego chorobę COVID-19 (w czasie trwania pandemii/epidemii). Wyposażenie nieruchomości w worki do zbiórki ww. odpadów spoczywa na wykonawcy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90513100-7


Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90512000-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/05/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 816076.26
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Gospodarki Komunalnej w Lubkowie Sp. z o.o.
Email wykonawcy: sekretariat@gzgk.home.pl
Adres pocztowy: Lubków 63
Kod pocztowy: 59-720
Miejscowość: Lubków
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 1194901.20
Oferta z najniższą ceną/kosztem 1194901.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 1194901.20
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 12 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Gmina Warta Bolesławiecka jako jednostka sektora finansów na podstawie art.9 ust.1 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej ( Dz.U.2019, poz. 712 t.j. ze zmianami) ma prawo tworzyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółkę akcyjną , a także przystępować do takiej spółki. Gmina Warta Bolesławiecka Uchwalą nr XXII/159/12 oraz Uchwałą nr XXVIII/207/12 Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej dokonała likwidacji zakładu budżetowego i jego przekształcenia w spółkę prawa handlowego pn. Zakład Gospodarki Komunalnej w Lubkowie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako spółki realizującej zadania własne gminy na obszarze gminy Warta Bolesławiecka. W ww Uchwałach oraz przyjętym przez Radę Gminy w Warcie Bolesławieckiej Statucie Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. podstawową działalnością spółki jest zaspokojenie zbiorowych potrzeb mieszkańców gminy Warta Bolesławiecka w szczególności w zakresie gospodarki komunalnej w tym odbioru, transportu ,unieszkodliwiania i odzysku odpadów komunalnych. Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Lubkowie jest osobą prawną powołaną do realizacji zadań własnych gminy Warta Bolesławiecka. W Preambule Aktu założycielskiego Spółki z dnia 01.04.2013 r. repetytorium A nr 1624/13 w punkcie 3) określono, iż zawiązywana spółka jest spółką powołaną w celu realizacji zadań własnych Gminy Warta Bolesławiecka i jest ważną dla rozwoju gminy w rozumieniu art.10. ust.3 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej. W cytowanym Akcie założycielskim spółki § 7 ust. 2 zawiera zapis, że przedmiot działalności spółki realizowany jest w szczególności jako zadanie własne gminy w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb mieszkańców dot. w szczególności: zaopatrzenia w wodę, odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych, gospodarowania odpadami, utrzymania dróg ...... Zgodnie z zapisem § 4 Aktu założycielskiego spółki Gmina Warta Bolesławiecka jest jedynym wspólnikiem spółki i sprawuje kontrolę nad nią w sposób odpowiadający kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami. Kontrola polega na dominującym wpływie na strategiczne cele oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Spółka komunalna jest szczególnym rodzajem spółki kapitałowej bowiem jej powstanie, jej finansowanie i kontrola jest ściśle powiązane z gminą. To organ stanowiący gminy powołuje spółkę nadając jej statut, ustalając zasady powierzania jej realizację zadań własnych gminy i sposób finansowania oraz kontroli. Spółka wykonuje zadania należące do gminy poprzez ich powierzenie w drodze uchwały Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej oraz aktu założycielskiego . Działalność spółki komunalnej nie jest nastawiona na maksymalizację zysku ale na zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej. Spółka komunalna Gminy Warta Bolesławiecka jest dopuszczalną przez ustawę o gospodarce komunalnej formą wykonywania przez gminę zadań własnych i instrumentem w rękach gminy, która decyduje o jej utworzeniu , przedmiocie działalności, a także o jej likwidacji. Zgodnie z art.12 ust.4 ustawy o gospodarce komunalnej w jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników zgromadzenia wspólników pełnią organy wykonawcze tych jednostek samorządu terytorialnego, w tym przypadku Wójt Gminy Warta Bolesławiecka. Dominujący wpływ Zamawiającego na działalność spółki polega na przyznaniu Zgromadzeniu Wspólników wyłącznej kompetencji w sprawach:1) rozpatrywania i zatwierdzania sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy; 2)podejmowania uchwał o przeznaczeniu zysku, sposobie pokrycia straty lub pozostawienia zysku bez podziału; 3) udzielania członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki absolutorium z wykonania przez nich obowiązków; 4) powoływania i odwoływania członków Rady Nadzorczej; 5) określenia zasad wynagradzania członków Rady Nadzorczej: 6) określenia zasad zatrudniania i wynagradzania członków Zarządu Spółki; 7) zatwierdzania Regulaminu Rady Nadzorczej Spółki; 8) zatwierdzania kierunków rozwoju Spółki i wieloletnich planów działalności gospodarczej; 9) zatwierdzania planu finansowo-rzeczowego Spółki; 10)dokonywania zmian Aktu Założycielskiego Spółki; 11) podwyższania lub obniżania kapitału zakładowego; 12 )wyrażania zgody na zbycie lub zastawienie udziałów; 13) wyrażania zgody na zbycie, nabycie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości oraz obciążenie nieruchomości; 14) wyrażania zgody na zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa Spółki lub jego zorganizowanej części, albo ustanowienie na nich ograniczonego prawa rzeczowego; 15) decydowania o przystąpieniu do innej spółki oraz o wystąpieniu z niej; 16) określania corocznego terminu i wysokości oraz zasad wnoszenia dopłat; 17) decydowania o rozwiązaniu i likwidacji Spółki- § 15 Aktu Założycielskiego Przytoczone argumenty wskazują jednoznacznie na spełnienie przez zamawiającego warunku określonego w art.67 ust. 1 pkt 12 lit.a) ustawy- Prawo zamówień publicznych i znajdują odzwierciedlenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 07 lutego 2017 r. sygn. Akt 158/17. 2. ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa pkcie 1. Przed wszczęciem postępowania zamawiający otrzymał informację z Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej sp,. z o.o. w Lubkowie dot. procentu działalności w oparciu o średni przychód osiągnięty przez spółkę w odniesieniu do usług , dostaw, robót budowlanych. Sposób obliczenia procentu działalności dokonany został zgodnie z treścią art.67 ust.8 ustawy pzp. Zamawiający dysponując sprawozdaniami finansowym za 3 ostatnie lata ( 2017, 2018, 2019 ) otrzymanymi ze spółki oraz informacją zbiorczą przedstawioną przez spółkę podpisaną przez Prezesa Spółki oraz Główną Księgową stwierdził, iż : 1) w roku 2017 działalność podstawowa, w pełni kontrolowana przez gminę Warta Bolesławiecka stanowiła kwotę 4.868.369,59 zł co stanowiło 92,71% ogólnej działalności spółki; działalność uboczna zamknęła się kwotą 382.979,34 zł co stanowi 7,29% ogólnej działalności spółki; 2) w roku 2018 działalność podstawowa, w pełni kontrolowana przez gminę Warta Bolesławiecka stanowiła kwotę 5.037.032,27 zł co stanowiło 90,86% ogólnej działalności spółki; działalność uboczna zamknęła się kwotą 506.919,82 zł co stanowi 9,14% ogólnej działalności spółki; 3) w roku 2019 działalność podstawowa, w pełni kontrolowana przez gminę Warta Bolesławiecka stanowiła kwotę 5.178.261,15 zł co stanowiło 91,03% ogólnej działalności spółki; działalność uboczna zamknęła się kwotą 510.175,75 zł co stanowi 8,97% ogólnej działalności spółki; W ostatnich trzech latach średni wskaźnik procentowy z działalności ubocznej spółki wynosi 8,47 % ogólnej działalności spółki. Do kalkulacji wskaźnika procentowego zastosowano jednolitą metodologię co do zasad prowadzenia rachunkowości w spółce , stosowanej co najmniej od kilku lat. Zgodnie z § 14 statutu spółki zakład prowadzi rachunkowość zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych realizując zasady księgowania zdarzeń gospodarczych w sposób umożliwiający identyfikację przychodów z rozróżnieniem źródeł przychodów na pochodzące od zamawiającego oraz od pozostałych podmiotów,co umożliwia ocenę wielkości średniego przychodu i procentu działalności, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 b ustawy pzp. W szczególności wzięto pod uwagę, że przychody z działalności - usług świadczonych na rzecz innych niż gmina podmiotów księgowano odrębnych kontach , a ich stosunek do wielkości przychodów ze świadczenia usług na rzecz gminy stanowi wiarygodny wskaźnik - procent działalności, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 b ustawy pzp. Kryterium "ponad 90%" ma natomiast znaczenie kluczowe z punktu widzenia zachowania uczciwej konkurencji na rynku. W sprawie C-340/04 TSUE uznał r, iż: "przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w przeważającym zakresie na rzecz kontrolującej go jednostki (...), tylko jeżeli działalność tego przedsiębiorstwa poświęcona jest głównie tej jednostce, a ewentualna pozostała działalność ma charakter marginalny (...). 3. w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego; Gmina Warta Bolesławiecka jako zamawiający jest jedynym wspólnikiem spółki Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. z siedzibą w Lubkowie, którą utworzył na mocy Aktu założycielskiego dnia 01 kwietnia 2013 r. repetytorium A nr 1624/13 r. obejmując wszystkie udziały w kapitale zakładowym spółki. Dokumentem potwierdzającym, iż gmina Warta Bolesławiecka jest jedynym udziałowcem i wspólnikiem spółki a jednocześnie wskazującym , iż brak jest w kontrolowanej spółce jako osobie prawnej bezpośredniego kapitału prywatnego jest Informacja z Krajowego Rejestru Sądowego- nr KRS 0000462802. Zamawiający uznaje, iż formuła wykonywania zadania własnego przez własny zakład komunalny będzie optymalna z punktu widzenia interesu gminy, jak i ogółu mieszkańców. Spółka doskonale zna teren gminy Warta Bolesławiecka co zdecydowanie ułatwia jej realizację usługi odbioru odpadów komunalnych. Zakład posiada potencjał techniczny niezbędny do właściwego odbioru odpadów. Dysponuje pojazdami i bazą spełniającymi wymagania określone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości . Posiadana ilość pojazdów zapewni prawidłowe wykonanie usługi odpadów komunalnych . Spółka dysponuje pojemnikami w ilości odpowiadającej potrzebom mieszkańców gminy. Posiada potencjał kadrowy zapewniający właściwą obsługę odbioru odpadów. Zamawiający od kilku lat przeprowadzał postępowania dot. odbioru odpadów komunalnych w trybie przetargu nieograniczonego. W postępowaniach tych w ostatnich trzech latach ofertę składała tylko spółka komunalna gminy. Bardzo duże znaczenie dla wyboru formuły ma aspekt społeczny. Wybrana formuła wykonywania zadania własnego polegającego na odbiorze odpadów komunalnych z terenu Gminy Warta Bolesławiecka przez własną spółkę komunalną jest optymalna , ponieważ spółka utworzona została w celu realizacji zadań własnych w szczególności do realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia. Spółka działa na rynku lokalnym i zatrudnia kilkadziesiąt osób. Spółka komunalna jest jednym z niewielu pracodawców działających na terenie gminy Warta Bolesławiecka zatrudniających co najmniej kilkadziesiąt osób.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.