To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-05-10
Ogłoszenie nr 510091002-N-2019 z dnia 10-05-2019 r.
Urząd Gminy i Miasta Wyszogród: Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg, placów i innych obiektów publicznych na terenie Gminy i Miasta Wyszogród urządzeniami oświetleniowymi od zmierzchu do świtu, polegającym na zapewnieniu świecenia 571 punktów świetlnych stanowiących własność Wykonawcy i Zamawiającego
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550022666-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
tak
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy i Miasta Wyszogród, Krajowy numer identyfikacyjny 52847400000000,
ul. ul. Rębowska
37,
09-450
Wyszogród, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
242 311 020, e-mail
ugim@wyszogrod.pl, faks
242 311 024.
Adres strony internetowej (url): www.ugimwyszogrod.bip.org.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg, placów i innych obiektów publicznych na terenie Gminy i Miasta Wyszogród urządzeniami oświetleniowymi od zmierzchu do świtu, polegającym na zapewnieniu świecenia 571 punktów świetlnych stanowiących własność Wykonawcy i Zamawiającego
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):UGiM.271.2.ZP.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi konserwacji i eksploatacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Wyszogród, stanowiącego własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie. Zadanie to obejmuje: 1) Świadczenie usługi pod nazwą "Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego stanowiącego własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie". Punkty świetlne i słupy na których ma być świadczona usługa znajdują się w Załączniku nr 1 i 2 do projektu umowy. Łączna ilość opraw świetlnych przewidziana do konserwacji i eksploatacji wynosi 571 opraw. Wykonawca, w ramach wykonywania niniejszej Umowy, zobowiązany będzie do podjęcia i wykonania wszelkich czynności niezbędnych do zapewnienia oświetlenia na Obszarze, w tym do: - wykonywania Usługi Kompleksowej przy wykorzystaniu posiadanej Infrastruktury; - utrzymania posiadanej Infrastruktury wykorzystywanej do wykonywania Usługi Kompleksowej w dobrym stanie technicznym, umożliwiającym świadczenie Usługi Kompleksowej o należytej jakości na zasadach ciągłych, w tym przeprowadzania napraw, remontów lub wymiany awaryjnej poszczególnych urządzeń wchodzących w skład tej Infrastruktury, w zakresie, w jakim zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wedle najlepszej profesjonalnej wiedzy Wykonawcy i ustalonych zwyczajów, jest to niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Infrastruktury. Utrzymanie urządzeń Infrastruktury obejmuje niezbędne czynności eksploatacyjne i konserwacyjne , a w szczególności : a) oględziny i przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej, b) oględziny i przeglądy tras linii napowietrznych i kablowych, c) przeglądy techniczne opraw, d) wymianę uszkodzonych źródeł światła, e) konserwację metalowych konstrukcji latarń, szafek i tablic rozdzielczych, f) pomiary skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami, g) wymianę wyeksploatowanych słupów i wysięgników stanowiących własność WYKONAWCY, h) wymianę wyeksploatowanych opraw, i) wymianę wyeksploatowanych tablic i szafek, j) wymianę linii napowietrznych i kablowych, k) wymianę uszkodzonych elementów zasilania i sterowania oświetleniem, l) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli, m) podwieszanie zerwanych przewodów, n) wymianę opraw, oprawek, stateczników, kondensatorów, o) wymianę połamanych lub uszkodzonych słupów stanowiących własność WYKONAWCY, p) wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych, drzwiczek wnękowych latarń, r) likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia ulicznego, s) dyspozycyjność i dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi, t) prowadzenie rejestru zdarzeń, u) informowanie przedstawiciela Zamawiającego o prowadzonych istotnych pracach planowych, inwestycyjnych i modernizacyjnych, w) raportowanie czynności sprawdzających stan techniczny urządzeń oświetleniowych raz na kwartał na życzenie ZAMAWIAJĄCEGO (załącznik nr 4) - bieżącego monitorowania sprawności Infrastruktury z uwzględnieniem postanowień § 8 projektu umowy; - prowadzenie rejestru zdarzeń; - zapewnienia oświetlenia w obszarze funkcjonowania Infrastruktury zgodnie z załącznikami nr 1 i nr 2 do projektu umowy, w porze od zmierzchu do świtu, z zastrzeżeniem, iż pora świecenia może być regulowana (zmieniana) przez osoby upoważnione przez Zamawiającego wskazaną w § 11 ust.4 projektu umowy a zmiana taka nie wymaga zmiany Umowy i jest zgodna z obowiązującymi przepisami;
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16/04/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
425000
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Energa Oświetlenie Sp. z o.o.
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
425000
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie Zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt. 1 lit. a i b ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit.a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2018.1986 z późn. zm.) Uzasadnienie faktyczne: Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 220 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Art. 3 pkt 22 ww. ustawy zawiera definicję finansowania oświetlenia przez co należy rozumieć finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Niezależnie od tego kto jest właścicielem urządzeń oświetleniowych na terenie gminy - zawsze gmina realizując zadania własne jest zobowiązana do finansowania kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz ich kosztów i utrzymania a więc eksploatacji i konserwacji tych urządzeń. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie jest właścicielem 541 opraw na terenie Gminy i Miasta Wyszogród. Gmina występowała z wnioskami o wyrażenie zgody na dostęp do urządzeń oświetleniowych będących własnością Energa Oświetlenie. Spółka nie wyraziła zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych stanowiących własność Spółki oraz urządzeń i elementów stanowiących własność Gminy i Miasta Wyszogród funkcjonalnie powiązanych z siecią oświetleniową Spółki na terenie Gminy i Miasta Wyszogród. Brak zgody oznacza zatem dla Gminy konieczność zawarcia umowy z właścicielem urządzeń oświetleniowych. Aby móc realizować zadanie na konserwację i eksploatację oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie, Gmina i Miasto Wyszogród wszczęła postępowanie w trybie z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów. Gmina nie posiada dostępu do sieci i szafek zasilających. W tej sytuacji bez zgody właściciela nie posiada możliwości przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Usługa konserwacji 571 opraw (w tym 30 opraw stanowiących własność Gminy i Miasta Wyszogród) może być świadczona wyłącznie przez jednego wykonawcę - właściciela majątku. Wszelkie działania na urządzeniach oświetlenia drogowego bez zgody właściciela będą traktowane zgodnie z przepisami jako naruszenie prawa własności. Działanie spółki Energa Oświetlenie ma charakter monopolistyczny, ale zgodnie z obowiązującymi przepisami Spółka ma prawo odmówienia zgody na działania innych podmiotów na własnym majątku. Gmina chcąc zachować bezpieczeństwo mieszkańców i sprawność sieci zmuszona jest do negocjacji z jedynym właścicielem 571 opraw. Z przepisu art. 140 Kc wynika prawo Spółki, będącej właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z konserwacją i eksploatacją oświetlenia w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz lit. b ustawy Pzp - przyczyny technicznej o obiektywnym charakterze dla udzielenia przedmiotowego zamówienia celem realizacji zadania własnego gminy oraz związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Serwis gminnego oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Mysłakowice w 2025 roku
- Konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Warta w 2025 roku
- Kompleksowe utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulicznego, przejść podziemnych i kładek stanowiących własność Gminy Bytom w 2025r.
- Eksploatacja i konserwacja oświetlenia ulic, placów i dróg na terenie Miasta Jastrzębie-Zdrój.
- Konserwacja i obsługa urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Przeworska w ramach zadania " Modernizacja oświetlenia na terenie miasta "
- Iluminacje świąteczne na trzech rondach dzielnicy Chwarzno - Wiczlino.
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.