Ogłoszenie z dnia 2019-07-12
Ogłoszenie nr 510143539-N-2019 z dnia 12-07-2019 r.
Gmina Łysomice: KONSERWACJA OŚWIETLENIA WRAZ Z DOSTAWĄ ENERGII BĘDĄCEGO WŁASNOŚCIĄ ENERGA OŚWIETLENIE SP. Z O.O., DRÓG I MIEJSC PUBLICZNYCH NA TERENIE GMINY ŁYSOMICE
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łysomice, Krajowy numer identyfikacyjny 87111873800000,
ul. Warszawska
8,
87-148
Łysomice, woj.
kujawsko-pomorskie, państwo
Polska, tel.
56 678 32 22, e-mail
przetargi@lysomice.pl, faks
56 678 35 05.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.lysomice.pl/strona-149-przetargi.html
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
KONSERWACJA OŚWIETLENIA WRAZ Z DOSTAWĄ ENERGII BĘDĄCEGO WŁASNOŚCIĄ ENERGA OŚWIETLENIE SP. Z O.O., DRÓG I MIEJSC PUBLICZNYCH NA TERENIE GMINY ŁYSOMICE
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):ZP.271.5.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie konserwacji oświetlenia wraz z dostawą energii będącego własnością Energa Oświetlenie Sp. z o.o. dróg i miejsc publicznych na terenie gminy Łysomice, w szczególności: 1. Świadczenia usługi pod nazwą "KONSERWACJA OŚWIETLENIA WRAZ Z DOSTAWĄ ENERGII BĘDĄCEGO WŁASNOŚCIĄ ENERGA OŚWIETLENIE SP. Z O.O., DRÓG I MIEJSC PUBLICZNYCH NA TERENIE GMINY ŁYSOMICE". Punkty świetlne i słupy na których ma być świadczona usługa znajdująca się w załączniku nr 5 i 6 do niniejszego zaproszenia. Szacunkowe zużycie energii elektrycznej za 2018 rok wynosi: 236 602 kWh. 2. Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje w szczególności: a) Wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek, bezpieczników b) Lokalizację uszkodzeń kabli i przewodów napowietrznych c) Utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów oświetlenia ulicznego d) Naprawę, wymianę i prostowanie słupów oświetleniowych e) Wymianę źródeł światła, dławików i bezpieczników latarnianych f) Ewentualną regulację położenia źródeł światła - klosze, odbłyśniki g) Doraźną i niezwłoczną naprawę innych elementów obwodu świetlnego po otrzymaniu reklamacji bądź informacji o wystąpieniu zakłóceń h) Zabezpieczenia w pełnym zakresie materiałów na potrzeby konserwacji oświetlenia, w tym także urządzeń sterowniczo- zasilających i) Utrzymanie obiektów konserwowanych w należytym stanie technicznym, tak by zabrudzenia (np. kloszy opraw oświetleniowych) oraz częściowe uszkodzenia nie powodowały zmniejszenia ich sprawności j) Bieżące dostosowanie godzin włączania i wyłączania oświetlenia po zgłoszeniu Zamawiającego k) Zabezpieczenie terenu wykonywanych prac przed ingerencją osób trzecich oraz zabezpieczenie i oznakowanie terenu prowadzonych usług w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi i mienia, w szczególności bezpieczeństwo ruchu drogowego i pieszego l) Przekazywanie protokołów przeglądu istniejącej sieci wynikających z przepisów prawa budowlanego m) telefoniczne lub e-mailowe powiadomienie Zamawiającego o podejmowanych czynnościach konserwacyjnych w gminie, tj. podanie dnia i zakresu świadczonej usługi n) sporządzanie miesięcznego raportu o wykonywanych usługach konserwacyjnych i przekazywanie go w ciągu 3 dni roboczych po zakończeniu każdego miesiąca Zamawiającemu o) bieżące monitorowanie sprawności infrastruktury p) prowadzenie rejestru zdarzeń q) Wykonawca zobowiązany będzie do przyjmowania zgłoszeń i reklamacji dotyczących niesprawności oświetlenia ulicznego od pracowników Urzędu Gminy Łysomice. Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 50232100-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12/06/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
348473.36
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o.
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
428622.23
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 UST.1 PKT 1 LIT. A I B ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawę prawną zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki stanowi art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a i lit b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.), gdy usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze i z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Gminy Łysomice urządzeniami oświetleniowymi wg ustawy o samorządzie gminnym z dnia 08 marca 1990 r. (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 755 z późn. zm.). Aby zrealizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych urządzeniami oświetleniowymi znajdującymi się w obrębie granic Gminy Łysomice, gmina musi posiadać zgodę właściciela urządzeń oświetleniowych tj. ENERGA Oświetlenia Sp. z o.o. ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot, na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, przez innego wykonawcę niż ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. Właściciel pismem EOŚ 3637/S.C.-JM/2019 z dnia 26 kwietnia 2019 r. nie wyraził zgody na prowadzenie konserwacji oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych na terenie Gminy Łysomice i będącego na majątku ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. przez inne podmioty niż ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. Z powyższego pisma dot. niewyrażenia zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego stanowiących własność Spółki oraz zabudowy urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych na terenie Gminy Łysomice, wynika, że: Prowadzenie prac eksploatacyjnych i ruchowych (w tym konserwacyjnych) w infrastrukturze energetycznej obejmującej linie energetyczne, stacje transformatorowe, urządzenia automatyki, urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczone jest działalnością wymagającą ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa i jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Specyfika i funkcjonalne powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie (dostarczające energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego (np. przewody zasilające i sterujące oświetlenia są prowadzone jako wspólne) usuwanie awarii, wyłączenia, zabiegi eksploatacyjne urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich za które odpowiada dostawca. Ponadto ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. jako właściciel infrastruktury oświetleniowej pismem EOŚ 3637/S.C.-JM/2019 z dnia 26 kwietnia 2019 r nie wyraził zgody na zakup energii elektrycznej przez Gminę Łysomice. Przedsiębiorstwo energetyczne będące właścicielem urządzeń oświetleniowych może, zgodnie z art. 140 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (...) w granicach określonych przez ustawę oraz zasady współżycia społecznego z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy zgodnie ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych samych granicach może rozporządzać rzeczą.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Konserwacja i obsługa urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Przeworska w ramach zadania " Modernizacja oświetlenia na terenie miasta "
- Iluminacje świąteczne na trzech rondach dzielnicy Chwarzno - Wiczlino.
- Prowadzenie konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego na terenie miasta Tczewa będącego własnością Gminy Miejskiej Tczew
- Konserwacja oświetlenia ulicznego wszystkich dróg gminnych, powiatowych, wojewódzki i krajowych na terenie Gminy Wyszków w 2025 roku
- Wykonywanie konserwacji urządzeń iluminacji i oświetlenia pomników, obiektów w tym architektonicznych oraz oświetlenia terenów będących w administrowaniu ZTP.
- Usługa konserwacji i eksploatacji infrastruktury oświetleniowej należącej do Gminy Miasto Kołobrzeg w zakresie oświetlenia dróg oraz innych terenów publicznych na rok 2025
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.