eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Andrespol › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wraz z selektywną ich zbiórką z terenu Gminy Andrespol.



Ogłoszenie z dnia 2020-08-07

Ogłoszenie nr 510147849-N-2020 z dnia 07-08-2020 r.

Gmina Andrespol: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wraz z selektywną ich zbiórką z terenu Gminy Andrespol.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Andrespol, Krajowy numer identyfikacyjny 47205774400000, ul. ul. Rokicińska 126, 95-020 Andrespol, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 422 132 440, e-mail ug@andrespol.pl, faks 422 132 434.
Adres strony internetowej (url): www.andrespol.bip.cc

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wraz z selektywną ich zbiórką z terenu Gminy Andrespol.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.272.6232.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych w okresie od dnia 6 lipca 2020 roku do dnia 6 sierpnia 2020r, powstających na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy w tym na nieruchomościach, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomościach wykorzystywanych w celach rekreacyjno-wypoczynkowych przez część roku, z obszaru Gminy Andrespol, z wyłączeniem odpadów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), treścią uchwały z dnia 20 czerwca 2017 r. Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XL/502/17 uchwalającą Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego na lata 2016-2022 z uwzględnieniem lat 2023-2028 wraz z załącznikami tj. Planem Inwestycyjnym, Programem usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu województwa łódzkiego oraz Podsumowaniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Planu gospodarki odpadami dla województwa łódzkiego na lata 2016-2022 z uwzględnieniem lat 2023-2028 wraz z uzasadnieniem oraz treścią obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Andrespol. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych wytworzonych na wskazanych wyżej nieruchomościach, w szczególności: a) zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów, b) papieru i tektury, c) szkła, d) tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateriałowych, e) bioodpadów, f) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, g) odpadów wielkogabarytowych, h) zużytych opon (z wyłączeniem opon pochodzących od samochodów ciężarowych i maszyn rolniczych), i) inne, w tym odpady wskazane szczegółowo w poszczególnych częściach niniejszego opisu przedmiotu zamówienia (katalog odpadów jest otwarty) - w ramach realizacji usług wykonawca będzie zobowiązany do odbioru wyłącznie odpadów komunalnych, których odbiór stanowi działalność podlegającą wpisowi do rejestru działalności regulowanej zgodnie z art. 9b i następne ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90500000-0


Dodatkowe kody CPV: 90514000-3, 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90533000-2, 90513000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03/07/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 474074.07
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Jantar 8 Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Literacka 83
Kod pocztowy: 95-030
Miejscowość: Rzgów
Kraj/woj.: łódzkie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 512000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 512000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 512000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający Gmina Andrespol prowadziła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wraz z selektywną ich zbiórką z terenu Gminy Andrespol. W wyniku postępowania przetargowego opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 07.05.2020r. pod nr 2020/S 089-212534, w dniu 18.06.2020r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty. Rozpoczęcie odbioru odpadów miało rozpocząć się od 6 lipca 2020r. W dniu 29.06.2020r. do Zamawiającego wpłynęło odwołanie wniesione do Krajowej Izby Odwoławczej wobec czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu. Zamawiający wskazuje, że nie mógł dopuścić przez brak odbioru odpadów do zagrożenia sanitarnego i epidemiologicznego na terenie Gminy Andrespol i zmuszony był zapewnić ciągłość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych jest obowiązkiem ustawowym gminy. Odbiór odpadów jest to usługa, która powinna być świadczona w sposób ciągły i niezakłócony. Konsekwencje wystąpienia przerwy w świadczeniu tej usługi powodowałyby wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego i dotknęłaby nie tyle samego zamawiającego, ale przede wszystkim mieszkańców, za których bezpieczeństwo odpowiada zamawiający. Niewątpliwie wykonanie zamówienia leży w interesie publicznym, gdyż wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego mogłoby się wiązać z wystąpieniem zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców. Można zatem przyjąć, że w przedmiotowym stanie faktycznym wymagane jest udzielenia zamówienia. Zamawiający zmuszony był zaistniałą sytuacją do zastosowania niekonkurencyjnego trybu jakim jest zamówienie z wolnej ręki do czasu rozstrzygnięcia odwołania wniesionego przez jednego z Wykonawców do Krajowej Izby Odwoławczej na wyniki postępowania. Stosownie do art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp. zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Mając na względzie zaistnienie powyżej wymienionych okoliczności, a także konieczność udzielenia zamówienia publicznego z uwagi na fakt, iż potrzeba odbioru i zagospodarowania odpadów na terenie Gminy ma charakter trwały, stały, nieprzerwany zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki jest uzasadnione.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.