eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Małdyty › Budowa budynku internatu przy Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobrocinie na działce nr 8/15 - II etap

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-08-12

Ogłoszenie nr 510150505-N-2020 z dnia 12-08-2020 r.

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobrocinie: Budowa budynku internatu przy Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobrocinie na działce nr 8/15 - II etap

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 563899-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobrocinie, Krajowy numer identyfikacyjny 28026296400000, ul. Dobrocin 3, 14-330 Małdyty, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 897 581 793, e-mail elazsae@wp.pl, faks 897 581 793.
Adres strony internetowej (url): http://www.zsckr.net/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Szkoła publiczna - państwowa jednostka budżetowa prowadzona i nadzorowana przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa budynku internatu przy Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobrocinie na działce nr 8/15 - II etap

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZSCKR.ZP.2.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest II etap budowy budynku internatu przy Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobrocinie na działce nr 8/15. Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej części Instrukcji dla Wykonawców "przedmiotem zamówienia". 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: I - INTERNAT 1.STOLARKA - poz. przedmiaru 2.5 1.1 Stolarka parteru- poz. przedmiaru 2.5.1 a) drzwi wejściowe zewnętrzne-> poz. zakresu robót -> 219 b) parapety okienne wewnętrzne z konglomeratu o szerokości 14cm (w przedmiarach błędnie wpisano, że z płyty wiórowej laminowanej) -> poz. zakresu robót -> 221 [zaktualizowana względem załączonego przedmiaru ilość: 2,83m2] c) fasady o konstrukcji aluminiowej przeszklone-> poz. zakresu robót -> 222 d) ościeżnice+ drzwi przeciwpożarowe -> poz. zakresu robót -> 223 e) ścianki przeszklenia wewnętrznego -> poz. zakresu robót -> 224 f) ścianki systemowe WC z drzwiami - z płyt HPL na profilach aluminiowych-> poz. zakresu robót -> 227 1.2 Stolarka I piętra - poz. przedmiaru 2.5.2 a) parapety okienne wewnętrzne z konglomeratu o szerokości 14cm (w przedmiarach błędnie wpisano, że z płyty wiórowej laminowanej) -> poz. zakresu robót -> 229 [zaktualizowana względem załączonego przedmiaru ilość: 4,69m2] b) fasady o konstrukcji aluminiowej przeszklone-> poz. zakresu robót -> 230 c) ścianki przeszklenia wewnętrznego-> poz. zakresu robót -> 231 1.3 Stolarka II piętra - poz. przedmiaru 2.5.3 a) parapety okienne wewnętrzne z konglomeratu o szerokości 14cm (w przedmiarach błędnie wpisano, że z płyty wiórowej laminowanej) -> poz. zakresu robót -> 235 [zaktualizowana względem załączonego przedmiaru ilość: 4,84m2] b) fasady o konstrukcji aluminiowej przeszklone -> poz. zakresu robót -> 236 c) ścianki przeszklenia wewnętrznego -> poz. zakresu robót -> 237 2. Roboty wykończeniowe -parter - poz. przedmiaru 2.1.7 - tynki ścian i sufitów / bez okładzin ścian glazurą , bez stropu podwieszonego stołówki ,bez robót malarskich i gładzi gipsowych / poz. zakresu robót-> 125 i 129 3. Roboty wykończeniowe - parter- zaplecze kuchenne - poz. przedmiaru 2.11.8 - tynki ścian /bez okładzin ścian glazurą , bez stropu podwieszonego zaplecza kuchennego , bez robót malarskich i gładzi gipsowych / poz. zakresu robót -> 315 4. Roboty wykończeniowe - I piętro - poz. przedmiaru 2.2.5 - tynki ścian i sufitów / bez okładzin ścian glazurą , bez robót malarskich i gładzi gipsowych /poz. zakresu robót -> 163 i 167 5. Roboty wykończeniowe - II piętro - poz. przedmiaru 2.3.4 - tynki + okładziny ścian i sufitów / bez okładzin ścian glazurą , bez robót malarskich i gładzi gipsowych / poz. zakresu robót -> 203 i 207 6. Komunikacja - poz. przedmiaru 2.11.10 - tynki biegów ,spoczników ,policzków schodowych / bez robót malarskich/ poz. zakresu robót-> 331 i 336 [poz. 336. Schody strychowe systemowe ognioodporne + bieg metalowy z klapą] II - ŁĄCZNIK 1. Stolarka łącznika - / poz. przedmiaru 1.6 - ścianki przeszklenia zewnętrzne- poz. zakresu robót-> 53 2. Roboty wykończeniowe -ściany sufity podciąg - poz. przedmiaru 1.7 - tynki wewnętrzne zwykłe kat III na ścianach - poz. zakresu robót-> 56 3. Roboty wykończeniowe -ściany sufity podciąg - poz. przedmiaru 1.7 - tynki wewnętrzne zwykłe kat III na ścianach - poz. zakresu robót-> 59 III - ELEWACJE - budynek Internatu + Łącznik 1. Elewacje - cokół - poz. przedmiaru 2.7 - poz. zakresu robót -> 243 ÷ 248 2. Elewacje - ściany - poz. przedmiaru 2.8 - poz. zakresu robót -> 249 ÷258 i 259÷260 [poz. 258. balustrady okienne ze stali nierdzewnej- ilość: 70,30mb] 3. Elewacje - opaska budynku - poz.2.9 - poz. zakresu robót -> 261 ÷ 265 4. Wykonanie opaski drenarskiej wokół budynku internatu i łącznika - zgodnie z dokumentacją nr VII z poniższego wykazu dokumentacji W przypadku zmniejszenia ilości wykonania tego zakresu prac wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmniejszeniu a zatem w razie niewykonania przez wykonawcę wszystkich robót, za które w umowie określone zostało wynagrodzenie ryczałtowe, podlegać ono będzie proporcjonalnemu obniżeniu, stosownie do zakresu niewykonanej części. 5. Wykonanie żelbet. prefabrykowanych parapetów zewn. wraz z ich obróbkami blacharskimi - zgodnie z dokumentacją nr VII z poniższego wykazu dokumentacji. W przypadku zmniejszenia ilości wykonania tego zakresu prac wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmniejszeniu a zatem w razie niewykonania przez wykonawcę wszystkich robót, za które w umowie określone zostało wynagrodzenie ryczałtowe, podlegać będzie ono proporcjonalnemu obniżeniu, stosownie do zakresu niewykonanej części. IV - UTWARDZENIE TERENU - budynek Internatu + Łącznik 1. Utwardzenie terenu - taras na gruncie -poz. 2.10-poz. zakresu robót 266÷272 2. Utwardzenie terenu- nawierzchnia dojazdowa -poz.2.10-poz. zakresu robót 273÷279 3. Utwardzenie terenu - nawierzchnia chodników - poz.2.10-poz. zakresu robót 280÷286 UWAGA: Typ kostki w uzgodnieniu z Zamawiającym. V - INSTALACJE ELEKTRYCZNE - budynek Internatu + Łącznik 1. Rozdzielnice elektryczne ,wyłączniki p.poż , szafa teletechniczna , złącze kablowe - poz. przedmiaru - 1 -> poz. zakresu robót -> 1÷37 2. Wewnętrzne instalacje elektryczne - poz. przedmiaru - 2 -> poz. zakresu robót -> 38 ÷ 103 3. Instalacja odgromowa wyrównawcza - poz. przedmiaru - 3 -> poz. zakresu robót -> 119 4. Pomiary odbiorcze - poz. przedmiaru - 4 -> poz. zakresu robót ->120 ÷ 127 Zakres rzeczowy określony w działach Nr I ; II ; III ; IV ; V jest określony w dokumentacji projektowej oraz w załączonym przedmiarze robót. 3. W ramach przedmiotu postępowania przetargowego Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowlanych, w tym montażu wyposażenia stałego oraz niezbędnych urządzeń (jeżeli dotyczy). 4. W związku z tym, że przedmiot zamówienia przeznaczony jest do użytku osób fizycznych, Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszelkich wymagań w zakresie dostępności obiektu dla osób niepełnosprawnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu został zawarty w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarach robót, SIWZ, wzorze umowy wraz załącznikami. UWAGA !!!: 1. Do postępowania przetargowego została załączona cała dokumentacja techniczna gdyż prace budowlane są wykonywane etapami. Wykaz dokumentacji: I. PROJEKT BUDOWLANY wielobranżowy - BUDOWA INTERNATU PRZY ZESPOLE SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W DOBROCINIE NA DZ. NR 8/15, OBRĘB 0011 STARE KIEŁKUTY,GMINA MAŁDYTY, POW. OSTRÓDZKI opracowany przez: Concept studio Biuro projektowe Rafał Rutkowski, 14-300 Morąg, ul. Malinowa 10 - czerwiec 2017 r. II. PROJEKT BUDOWLANY branża elektryczna - BUDOWA INTERNATU PRZY ZESPOLE SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA / ROLNICZEGO W DOBROCINIE NA DZ. NR 8/15, OBRĘB 0011 STARE KIEŁKUTY,GMINA MAŁDYTY, POW. OSTRÓDZKI opracowany przez: Concept studio Biuro projektowe Rafał Rutkowski, 14-300 Morąg, ul. Malinowa 10 - czerwiec 2017 r. III. PROJEKT BUDOWLANY branża elektryczna (zasilanie kablowe) - BUDOWA INTERNATU PRZY ZESPOLE SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W DOBROCINIE NA DZ. NR 8/15, OBRĘB 0011 STARE KIEŁKUTY,GMINA MAŁDYTY, POW. OSTRÓDZKI opracowany przez: Concept studio Biuro projektowe Rafał Rutkowski, 14-300 Morąg, ul. Malinowa 10 - czerwiec 2017 r. IV. PROJEKT BUDOWLANY branża sanitarna - DLA BUDYNKU INTERNATU PRZY ZESPOLE SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W DOBROCINIE, GMINA MAŁDYTY,DZ.EW. 8/15 opracowany przez: MapSerwic.com, 11-135 Lubomino, Świękitki 1a - czerwiec 2017 r. (zamieszczony poglądowo, gdyż prac sanitarnych nie ma w zakresie postępowania) V. PROJEKT BUDOWLANY przyłączy wody, kanalizacji i zbiornikowej instalacji gazowej - DLA BUDYNKU INTERNATU PRZY ZESPOLE SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W DOBROCINIE, GMINA MAŁDYTY,DZ.EW. 8/15 opracowany przez: MapSerwic.com, 11-135 Lubomino, Świękitki 1a - czerwiec 2017 r. (zamieszczony poglądowo, gdyż prac sanitarnych nie ma w zakresie postępowania) VI. PROJEKT BUDOWLANY konstrukcja - BUDOWA INTERNATU PRZY ZESPOLE SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W DOBROCINIE NA DZ. NR 8/15, OBRĘB 0011 STARE KIEŁKUTY,GMINA MAŁDYTY, POW. OSTRÓDZKI opracowany przez: Concept studio Biuro projektowe Rafał Rutkowski, 14-300 Morąg, ul. Malinowa 10 - czerwiec 2017 r. VII. PROJEKT WYKONAWCZY Architektura i konstrukcja - BUDOWA INTERNATU PRZY ZESPOLE SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W DOBROCINIE NA DZ. NR 8/15, OBRĘB 0011 STARE KIEŁKUTY,GMINA MAŁDYTY, POW. OSTRÓDZKI opracowany przez: Concept studio Biuro projektowe Rafał Rutkowski, 14-300 Morąg, ul. Malinowa 10 - maj 2019 r. Dokumentacja techniczna, treść załączonych odpowiedzi na pytania do SIWZ oraz podany w opisie przedmiotu zamówienia zakres prac stanowi podstawę do określenia wynagrodzenia ryczałtowego. W przypadku wątpliwości co do zakresu robót stanowiących podstawę wyceny ryczałtowej zadania przy jej dokonywaniu należy posiłkować się ewentualnymi wyjaśnieniami Zamawiającego na pytania do SIWZ. Zgodnie z istotą wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej. Zamawiający nie wymaga dołączenia do oferty kosztorysów. (Kosztorys szczegółowy Zamawiający będzie wymagał dopiero przed zawarciem umowy z wybranym wykonawcą a także ma prawo żądania takiego kosztorysu od wykonawców, których oferty mogą zawierać rażąco niską cenę). UWAGA: I. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego w związku z powyższym zaleca się dokonania wizji w terenie. Wynagrodzenie za zakres robót określony w pkt 2 a dotyczący wyceny ppkt 4 i 5 (III- Elewacje- budynek Internatu + łącznik) w razie niewykonania przez wykonawcę całego ich zakresu, za które w umowie określone zostało wynagrodzenie ryczałtowe, podlegać będzie proporcjonalnemu obniżeniu, stosownie do zakresu niewykonanych prac. Informacja dotycząca harmonogramu: Wykonawca przedstawi harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Harmonogram podlega zaopiniowaniu i akceptacji Zamawiającego. 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 6. Wykonawca wykona / przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni pełną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty jest dokumentacja projektowa, STWiORB oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego, przedmiary stanowią materiał pomocniczy. 7. Kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane. 8. W przypadku wskazania dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentację projektową, STWiORB, przedmiarach, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać na podstawie przedłożonych dokumentów, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne przy współudziale autora dokumentacji projektowej i inspektora nadzoru. Wraz z proponowaną zmianą rozwiązania zawartego w dokumentacji technicznej jako rozwiązanie równoważne Wykonawca dostarczy szczegółowy kosztorys wyceniający rozwiązanie równoważne. 9. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w/w dokumentach. 10. Zastosowanie rozwiązań równoważnych nie może prowadzić do pogorszenia właściwości przedmiotu zamówienia w stosunku do przewidzianych w pierwotnej dokumentacji technicznej ani do zwiększenia ceny zamówienia ani do naruszenia przepisów prawa. 11. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy na budowę wszelkie elementy, urządzenia i materiały konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak również przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. 12. Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta. 13. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/08/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 1328927.12
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe ELMIR Emilian Sienkiewicz
Email wykonawcy: emiliansienkiewicz71@wp.pl
Adres pocztowy: Gubity 18
Kod pocztowy: 14-300
Miejscowość: Morąg
Kraj/woj.: warmińsko - mazurskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 1560000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 1560000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 1700000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.