To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2020-09-02
Ogłoszenie nr 510165676-N-2020 z dnia 02-09-2020 r.
Urząd Gminy Grabica: Zakup i dostawa fabrycznie nowego sprzętu do utrzymania dróg na terenie Gminy Grabica, powiat piotrkowski, woj. łódzkie
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 565084-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Grabica, Krajowy numer identyfikacyjny 53542200000000,
ul. Grabica
66,
97-306
Grabica, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
44 6161188, e-mail
zamowieniapubliczne@grabica.pl, faks
44 6161188.
Adres strony internetowej (url): grabica.biuletyn.net
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup i dostawa fabrycznie nowego sprzętu do utrzymania dróg na terenie Gminy Grabica, powiat piotrkowski, woj. łódzkie
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):ZP.271.1.5.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST zakup i dostawa fabrycznie nowego sprzętu do utrzymania dróg na terenie Gminy Grabica, powiat piotrkowski, woj. łódzkie, spełniającego niżej wymienione wymagania techniczne z podziałem na sześć części zamówienia: 1.1 Część I: Zakup i dostawa ciągnika rolniczego: a) Fabrycznie nowy, rok produkcji nie starszy niż 2019; b) przystosowany do poruszania się po drogach publicznych i posiadający wszystkie, wymagane prawem dokumenty niezbędne do dokonania rejestracji; c) Silnik: ? Moc - 115 - 120 KM, ? Norma emisji spalin min. Tier 4 B, ? Liczba cylindrów min. 4, ? Liczba zaworów min. 16, ? Pojemność silnika 3200 - 3500 cm3 , d) Układ napędowy: ? Sprzęgło mokre wielotarczowe, ? Skrzynia biegów w pełni synchronizowana z rewersem elektrohydraulicznym, ? Ilość przełożeń skrzyni min. 16 biegów do przodu 16 biegów do tyłu z automatyczną zmianą biegów, ? Maksymalna prędkość nie mniejsza niż 40 km/h, e) Układ hamulcowy: ? Hamulec roboczy: Tarczowy, mokry sterowany mechaniczno-hydraulicznie nogą, ? Hamulec postojowy: Tarczowy mokry sterowany ręcznie dźwignią z mechanizmem zapadkowym działający na elementy cierne hamulca roboczego, ? Hamulec przyczepy jednoobwodowy i dwuobwodowy hamulec pneumatyczny, f) Wałek odbioru mocy tylnego WOM min. 540/540E/1000 obr/min, g) Układ hydrauliczny: ? Trójpunktowy układ zawieszenia kat II, ? Tylny TUZ sterowany elektrohydraulicznie, ? Udźwig tylnego podnośnika min 5400 kg, ? Przedni podnośnik TUZ - udźwig min. 2200 kg, ? Wydajność pompy hydrauliki min. 80-90 l/min, ? Ilość wyjść hydrauliki: tył: min. 6+1, przód: min. 4, ? Min. górny zaczep przesuwny automatyczny, ? Listwa do przyczep jednoosiowych, h) Klimatyzacja kabiny, i) Amortyzacja kabiny, j) Przednia oś amortyzowana, k) Homologacja na min.2 osoby, l) Siedzenie operatora: minimum grammer m) Siedzenie pasażera, n) Masa ciągnika nominalna min 4500 kg, o) Dopuszczalna masa całkowita nie mniejsza niż 7500 kg, p) Zewnętrzne sterowanie podnośnikiem i tylnym WOM przyciskiem na błotniku, q) Lampa ostrzegawcza, r) Obciążniki kół tylnych min. 6 szt. x 65 kg, s) Ogumienie: ? Koła przód min. 440 R28, ? Koła tył min. 540 R38, t) Gwarancja min. 12 miesięcy i okres rękojmi za wady fizyczne min. 24 miesiące; 1.2 Część II: Zakup i dostawa kosiarki bijakowej tylno-bocznej: a) współpracującej z ciągnikiem rolniczym o parametrach opisanych w Części I; b) fabrycznie nowa i nie starsza jak 2019r., c) trzypunktowy układ zawieszenia minimum II kategorii d) Przekładnia min. 540 obr./min e) Zapotrzebowanie mocy na WOM max 80 KM f) Szerokość robocza min. 1,6m. g) Wał kopiujący średnica min 160 mm. h) Głowica z nożami młotkowymi min. 24 szt. i) Napęd pasowy głowicy min. 3 pasy napędzające j) Masa maszyny z wyposażeniem 460-490 kg. k) Gwarancja min. 12 miesięcy i okres rękojmi za wady fizyczne min. 24 miesiące; 1.3 Część III: Zakup i dostawa pługu do odśnieżania: a) współpracującego z ciągnikiem rolniczym o parametrach opisanych w Części I; b) fabrycznie nowy i nie starszy jak 2018rok c) Sposób mocowania TUZ kategorii II; d) Szerokość robocza w zależności od pozycji roboczych od 2600 do 2710 mm; e) Ilość pozycji roboczych min. 5 (regulowane elektrohydraulicznie); f) Listwa zgarniająca gumowa; g) Koła podporowe; h) Masa 750-860 kg; i) Zapotrzebowanie mocy od 100 do 200 KM; j) Gwarancja min. 12 miesięcy i okres rękojmi za wady fizyczne min. 24 miesiące; 1.4 Część IV: Zakup i dostawa przyczepy rolniczej dwuosiowej a) współpracującej z ciągnikiem rolniczym o parametrach opisanych w Części I; b) przystosowanej do poruszania się po drogach publicznych i posiadający wszystkie, wymagane prawem dokumenty niezbędne do dokonania rejestracji; c) fabrycznie nowa i nie starsza jak 2019 rok; d) Ładowność min 10 000 kg; e) Długość skrzyni ładunkowej min 5000 mm; f) Szerokość skrzyni ładunkowej min. 2420 mm; g) Wysokość skrzyni ładunkowej min. 600+600 mm; h) Podłoga o grubości min 4 mm; i) Uszczelka na całym obwodzie skrzyni; j) Ogumienie nowe o wymiarach min. 385/65 R22,5; k) Plandeka rolowana ze stelażem; l) Balkon do obsługi plandeki; m) Hamulce pneumatyczne; n) rama ocynkowana, burty malowane; o) Wywrot min. 3 stronny; p) Tylny zaczep + media na drugą przyczepę; q) Gwarancja min. 12 miesięcy i okres rękojmi za wady fizyczne min. 24 miesiące; 1.5 Część V: Zakup i dostawa posypywarki ciągnionej a) współpracującej z ciągnikiem rolniczym o parametrach opisanych w Części I; b) przystosowanej do poruszania się po drogach publicznych i posiadający wszystkie, wymagane prawem dokumenty niezbędne do dokonania rejestracji; c) fabrycznie nowa i nie starsza jak 2019 rok; d) ładowność 5400- 6000 kg; e) Pojemność ładunkowa min 4 m3; f) Prędkość konstrukcyjna min. 40 km/h; g) min. 2 tarcze wysiewające napędzane hydraulicznie; h) Przenośnik taśmowy napędzany hydraulicznie; i) Hamulce pneumatyczne; j) Ogumienie o wymiarach min. 15/70-18; k) Plandeka; l) Sito skrzyni; m) Gwarancja min. 12 miesięcy i okres rękojmi za wady fizyczne min. 24 miesiące; 1.6 Część VI: Zakup i dostawa rozdrabniacza do gałęzi napędzanego od WOM ciągnika a) współpracującego z ciągnikiem rolniczym o parametrach opisanych w Części I; b) fabrycznie nowy i nie starszy jak 2020 rok; c) sposób mocowania TUZ kategorii II; d) napęd od WOM-u; e) średnica rozdrabnianych gałęzi od 50 do 70 mm; f) zrębki do 50 mm; g) liczba noży tnących min. 2 szt. ze stali HS; h) wyłącznik bezpieczeństwa; i) masa 220-250 kg; j) rynna kierunkowa regulowana; k) wałek przekaźnika mocy z zabezpieczeniem; l) Gwarancja min. 12 miesięcy i okres rękojmi za wady fizyczne min. 24 miesiące; 2. Przedmiot zamówienia musi odpowiadać wymaganiom wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, w tym wymaganiom w zakresie umożliwiającym rejestrację i dopuszczenie do ruchu drogowego określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020r. poz. 110 z późn. zm.) oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy, w szczególności Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2013r. poz. 951 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. z 2015r. poz. 1475 z późn. zm.)- w zakresie jakim w/w przepisy mają zastosowanie do przedmiotu zamówienia. 3. Wykonawca w ramach wykonywanej dostawy zobowiązany jest w szczególności do: a) sprzedaży i dostarczenia w.w. sprzętu do siedziby Zamawiającego tj. Urzędu Gminy w Grabicy; b) dostarczenie przedmiotu Umowy do siedziby Zamawiającego na wyłączny koszty i ryzyko Wykonawcy. Wykonawcy z powyższego tytułu nie należy się żadne odrębne wynagrodzenie, a także nie przysługuje mu jakiekolwiek roszczenie wobec Zamawiającego. c) dostarczenia sprzętu wolnego od wad, fabrycznie nowego, nieużywanego, sprawnego technicznie, kompletnego i gotowego do pracy bez żadnych dodatkowych zakupów i inwestycji po stronie Zamawiającego, w szczególności dostarczony sprzęt tj. ciągnik rolniczy musi działać z wszystkimi pozostałymi sprzętami opisanymi w pkt. III.1.2-1.6 SIWZ bez ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów związanych z dostosowaniem ciągnika bądź pozostałego sprzętu do użytkowania, jak również dostarczony sprzęt musi być kompatybilny z ciągnikiem opisanym w pkt. III.1.1 SIWZ. d) przeprowadzenia bezpłatnego szkolenia dla 2 osób wyznaczonych przez Zamawiającego w zakresie podstawowej obsługi i eksploatacji sprzętu, e) przekazania Zamawiającemu następujących dokumentów: ? dokumenty gwarancyjne na dostarczony sprzęt, ? pełną dokumentację techniczną, w tym instrukcję obsługi w języku polskim; ? niezbędne dokumenty do rejestracji, w tym świadectwa, homologacje lub inne dokumenty dopuszczenia do ruchu drogowego wynikające ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z zm.) ciągnika*/przyczepy*/posypywarki ciągnionej*; ? wszelkie niezbędne certyfikaty wymagane przepisami prawa. f) naprawy (usunięcie wad fizycznych) przedmiotu umowy w ramach odpowiedzialności gwarancyjnej lub odpowiedzialności z tytułu rękojmi w siedzibie Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od dnia dokonania telefonicznego zgłoszenia potwierdzonego pisemnie lub faksem na wskazany w ofercie numer Wykonawcy. Realizacja czynności gwarancyjnych lub z tytułu rękojmi, w szczególności dojazd Wykonawcy do siedziby Zamawiającego, następować będzie na jego wyłączny koszt. W wyjątkowych sytuacjach, w których dokonanie naprawy nie będzie możliwe w siedzibie Zamawiającego, Wykonawca na własny koszt i ryzyko odbierze niesprawny sprzęt i dokona naprawy w autoryzowanej stacji obsługi marki sprzętu. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Każda z części została opisana w ppkt. 1, jako CZĘŚCI od 1 - 6. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert na wykonanie poszczególnych części zamówienia, jednej, dwóch, trzech, czterech, pięciu lub wszystkich z nich.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 16000000-5
Dodatkowe kody CPV: 16710000-5, 16310000-1, 16520000-6, 34144440-4, 34390000-7, 43312200-5, 43313100-1, 43300000-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Zakup i dostawa ciągnika rolniczego |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/08/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
228000.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: P.H. AGROSKŁAD wł. Jabłoński, J. Kaczuba Społka Jawna
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
280440.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Zakup i dostawa kosiarki bijakowej tylno-bocznej |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/08/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
26000.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: P.H. AGROSKŁAD Wł. Jabłoński, J. Kaczuba Spółka Jawna
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
31980.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Zakup i dostawa pługu do odśnieżania |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/08/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
12800.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: P.H. AGROSKŁAD Wł. Jabłoński, J. Kaczuba Spółka Jawna
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
15744.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Zakup i dostawa przyczepy rolniczej dwuosiowej |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/08/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
54000.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: P.H. AGROSKŁAD Wł. Jabłoński, J. Kaczuba Spółka Jawna
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
66420.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Zakup i dostawa posypywarki ciągnionej |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/08/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
45500.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: P.H. AGROSKŁAD Wł. Jabłoński , J. Kaczuba Spółka Jawna
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
55965.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Zakup i dostawa rozdrabniacza do gałęzi napędzanego od WOM ciągnika |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/08/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
4800.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: P.H. AGROSKŁAD Wł. Jabłoński, J. Kaczuba Spółka Jawna
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
5904.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI GRABICA
więcej: przetargi GRABICA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa maszyn rolniczych do ZSCKR w Potoczku
- Zakup i dostawa zaopatrzenia w sprzęt do utrzymania urządzeń wodnych na potrzeby Związku Spółek Wodnych w Sierpcu
- Dostawa używanego ciągnika rolniczego
- Zakup osprzętu do ciągników rolniczych będących na wyposażeniu PZDW - 3 zadania
- Zakup ciągnika z osprzętem na potrzeby Gminy Milówka
- ,,Zakup koparki kołowej"
więcej: Maszyny rolnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.